Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Yamaha XT 600-Проверка на маслото при работещ или загасен двигател?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Yamaha XT 600-Проверка на маслото при работещ или загасен двигател?

    Здравейте!Имам въпрос относно наскоро закупената от мен Ямаха ХТ 600 от 87г.Не зная кога да проверя маслото в резервоарчето-при загасен или запален двигател.Пробвах и двата варианта но определено в резервоара няма никой!Задавам този въпрос защото не съм запознат,а и защото предишния собственик спомена нещо за това когато го купувах,но тогава явно съм бил доста разсеянБлагодаря ви предварително

  • #2
    До: Yamaha XT 600-Проверка на маслото при работещ или загасен двигател?

    палиш, чакаш да загрее малко мотора, гасиш, отвиваш шиша който е за мерене, забърсваш го, и го поставяш обратно без да го завиваш, след което гледаш до къде ти е маслото

    нещо такова беше...

    Коментар


    • #3
      До: Yamaha XT 600-Проверка на маслото при работещ или загасен двигател?

      Когато маслото е студено то се свива малко, но въпреки това в резерварчето трябва да се вижда масло, ако ямахата е тенере пръчката е награфена, маслота трябва да е над половината на самата пръчка, тоест да не е пълно до гърловината на резервара за масло. То се остава така за да се върти маслото спокойно. За да установиш да ли ти се върти маслото в резервара палиш мотора и развиваш награфената капачка, и до гърловината идва извода на маслото от двигателя тоест трябва да тече на тласаци. ако не го върти лошо. Успех, но ако няма масло не го карай да не топнеш двигатела има и обратна опция ако го препълниш моше да избие някое киче. Ако няма масло купуваш ново масло, ако прибавиш ново масло може да пресечеш старото, а както спомена си купил мотора и незнаеш какво е маслото минерално или полусинтетика .

      Коментар


      • #4
        До: Yamaha XT 600-Проверка на маслото при работещ или загасен двигател?

        Дон Нуцо, Благодаря за компетентният отговор!Наистина много ми помогна-Аз направо ще си сменя маслото и филтъра.Какво масло би ми препорачал за този 20 годишен мотор?

        Коментар


        • #5
          До: Yamaha XT 600-Проверка на маслото при работещ или загасен двигател?

          ako ти гори като моя 2л на 300км слагаш отработено от трактор ЮМЗ приста или кавото са слагали на трактора в ТКЗС-то аз лично съм доволен

          Коментар


          • #6
            До: Yamaha XT 600-Проверка на маслото при работещ или загасен двигател?

            Niddo тази тема тук е за 4-тактови въздухарки,вие с двутактовите сте другаде

            Коментар


            • #7
              До: Yamaha XT 600-Проверка на маслото при работещ или загасен двигател?

              Абе NIDO теб баща ти да не е собственник на лук-оил То трябва да си носиш за един излед по 2 литра

              Коментар


              • #8
                До: Yamaha XT 600-Проверка на маслото при работещ или загасен двигател?

                Моля някой да ми разясни СЪС СИГУРНОСТ как се мери маслото на ХТ, чието казанче за масло се намира под лявата странична кора- демек над гумата

                Аз го меря на студен двигател, като навивам пробката и после я развивам. Дали пък не трябва просто да я потапям без да я навивам ? Разликата в нивото при развита и навита пробка не е малка, тъй че искам да знам със сигурност кое е правилното ????
                2015 KTM EXC 450 six days Argentina
                Toyota Land Cruiser KDJ 125

                Коментар


                • #9
                  До: Yamaha XT 600-Проверка на маслото при работещ или загасен двигател?

                  Колега незнам как е при Ямаха но при Хонда е: Потапяш без да завиваш което ме кара да мисля, че и при Ямаха би трябвало да е същото.
                  Пък и това е по безопасния начин иначе както казваш разликата е близо 1см.
                  Но двигателя трябва да е работил 3 минути преди това.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Yamaha XT 600-Проверка на маслото при работещ или загасен двигател?

                    Моята моторетка също е на тази възраст, първо го карах с мотул 20W 50, минерално това масло при първоначални старт има много сухо триене иначе вървеше добре, но нещо последното масло на мотул беше ментос и го хапваше повече, сега карам с полусинтетика 15W50, френско масло и направо заспа. Предимствата на полусинтетиката са че при висока тепература запазва смазочността си, а минералното не. Това са стари моторчета и могат да го понесът. Вземай масло само за четритактови мотоциклети с въздушно охлаждане защото при тях маслото се нагряда доста. Не взимай масло предназначено за автомобили. Успех. Послепис когато го запалиш не му давай гас и не карай веднага остави го да поработи поне 5 минути защото има заводски хлабини и маслото трябва да ги опълни, това става когато маслото загрее, ако го запалиш качваш се и ръчка скапваш мотора за отрицателно време.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Yamaha XT 600-Проверка на маслото при работещ или загасен двигател?

                      Благодаря на всички наистина ми помогнахте,а за маслото в - магазина ми препоръчaха 15W-50 (по каталог),но за 20 годишен мотор за какви каталози ми говорят...ще се доверя на Вас приятелиОще веднъж Благодаря за съветите

                      Коментар


                      • #12
                        До: Yamaha XT 600-Проверка на маслото при работещ или загасен двигател?

                        Колега здравей,
                        проблема за маслото е много важен за дългата и безпроблемна работа на двигателя,затова ми се иска да ти дам някои съвети.
                        Първо да се представя-имам два мотора единия от които TT600S,а другия XT600K.И двата са с почти еднакви двигатели,да не кажа еднакви.Проблемите които можеш да срешнеш са:
                        -наливане на масло след осн.ремонт-в никокъв случай не пали двигателя веднага-свали свеща и поритай една,две минути за да може да се напълни системата.След това запали двигателя,но наблюдавай нивото на пръчката защото при първоначалното наливане ,мотора поема около 50 % от цялото количество.Нивото се мери след около пет минути работа на празен ход.На капачката на масления филтър има едно малко винтче-то се явява обезвъздушител на системата.Добре е през въпросните пет минути винтчето да е разхлабено(не свалено,защото ще ти олее двуцевката ) и когато през него потече плътна струика да се затегне.В противен случай в системата остава въздух и на моменти двигателя остава на сухо.Един мой приятел твърдеше че по този начин му е блокирал двигател-не знам дали е вярно,но в никакъв случай обезвъздушаването няма да навреди.Меря окончателното ниво след около десетина километра пробег.Аз лично меря нивото на затегната капачка,като винаги го оставям малко под максимума.
                        -смяна на масло-процедурата е същата без първоначалното ритане зщото системата вече е пълна(предполага се че ще налееш новото масло 15-30 минути след като си източил старото).Не забравяй да обезвъздушиш.
                        -масло-аз лично предпочитам полусинтетика на Мотул 15w50 и съм много доволен.С по леките масла може да имаш проблеми при превключването на предавките,особено когато мотора позагрее-особено лятото,а също така може да започне да ти притраква буталния болт.Попринцип за бавнооборотните въздухари препоръчват по тежки масла.Аз дори наливам добавка на Лукас,която допълнително вдига вискозитета.В никакъв случай не наливай автомобилно масло.Предполагам знаеш,че твоя двигател е с общо мазане(на двигателя,скоростите и съединителя) и маслото ще започне да се пени.
                        Всичко това са мои лични наблюдения и не ангажирам никой с моето мнение.
                        Приятно каране!
                        Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                        "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                        Джон Кенеди

                        Коментар


                        • #13
                          До: Yamaha XT 600-Проверка на маслото при работещ или загасен двигател?

                          Забравих да спомена:
                          Веднага след гасенето на двигателя,голама част от маслото остава в резервоарчето.Трябва да се ичака известно време маслото да се оттече в картера.Аз го чакам поне половин час и чак след това източвам.
                          Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                          "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                          Джон Кенеди

                          Коментар


                          • #14
                            До: Yamaha XT 600-Проверка на маслото при работещ или загасен двигател?

                            Аз налях на моето XT600 97г. синтетично масло(10w-50).
                            Ще има или някакви проблеми мотора с това масло???
                            Живей сега, защото вчера няма да се върне, а утре може и да не дойде!!!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Yamaha XT 600-Проверка на маслото при работещ или загасен двигател?

                              EMO,Благодаря за компентното обяснениеА за смяната на маслото-от къде то4но да го изто4а?Предполагам от масления филтър,от винта на капака на скоростите , предполагам и от още някаде но за момента не зная от каде.Ще съм благодарен за информацията

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X