Здравейте,
от известно време карам самоделна тротинетка с двигател от мотофреза, който е 210 кубика, 4 такта, тип OHV.
Преди 1 седмица реших да сменя двигателя с нов, който закупих от магазин за агротехника. В магазина ми го напълниха с масло и бензин и го изпробваха пред мен. В началото като го стартираха пусна доста син пушек, но след около 1 минута започна да работи нормално. Така работи около 5 минути. След като се прибрах и го монтирах на тротинетката му поставих масура и жилото за подаване на газ, както си беше на предишния двигател и се опитах да го запаля. При това положение като издърпах въжето за запалване установих, че в една точка от хода на буталото то заяжда, всякаш има прекалено голяма компресия и не може да помръдне. Тогава при по-рязко издърпване въженцето се отскубна и дръжката остана в ръката ми. Отворих капака на стартиращото въже и що годе го пооправих. Сега като го издърпвам много внимателно двигателя запалва, но като му подам повече газ или не му подавам изобщо изгасва. Кранчето за бензина и смукача са в правилна позиция.
С една дума не държи нито ниски, нито високи обороти, гасне лесно и се стартира с много усилия. А скутерчето е с центробежен съединител и е неуправляемо без ниски обороти.
Въпросът ми е: Нормално ли е при разработване на нов двигател от този тип да става така или това е някакъв проблем?
И има ли някакви процедури, които трябва да се правят в началото, докато двигателя се разработи, или тези проблеми не
са свързани с разработването?
(в книжката пише единствено за смяна на масло при достигане на определен брой мото-часове, които двигателя още не е направил.)
от известно време карам самоделна тротинетка с двигател от мотофреза, който е 210 кубика, 4 такта, тип OHV.
Преди 1 седмица реших да сменя двигателя с нов, който закупих от магазин за агротехника. В магазина ми го напълниха с масло и бензин и го изпробваха пред мен. В началото като го стартираха пусна доста син пушек, но след около 1 минута започна да работи нормално. Така работи около 5 минути. След като се прибрах и го монтирах на тротинетката му поставих масура и жилото за подаване на газ, както си беше на предишния двигател и се опитах да го запаля. При това положение като издърпах въжето за запалване установих, че в една точка от хода на буталото то заяжда, всякаш има прекалено голяма компресия и не може да помръдне. Тогава при по-рязко издърпване въженцето се отскубна и дръжката остана в ръката ми. Отворих капака на стартиращото въже и що годе го пооправих. Сега като го издърпвам много внимателно двигателя запалва, но като му подам повече газ или не му подавам изобщо изгасва. Кранчето за бензина и смукача са в правилна позиция.
С една дума не държи нито ниски, нито високи обороти, гасне лесно и се стартира с много усилия. А скутерчето е с центробежен съединител и е неуправляемо без ниски обороти.
Въпросът ми е: Нормално ли е при разработване на нов двигател от този тип да става така или това е някакъв проблем?
И има ли някакви процедури, които трябва да се правят в началото, докато двигателя се разработи, или тези проблеми не
са свързани с разработването?
(в книжката пише единствено за смяна на масло при достигане на определен брой мото-часове, които двигателя още не е направил.)
Коментар