Най-после да ми остане време да понапиша нещо:
След покупката на мотора следваше разработка на двигателя по начина описан подробно от Гоблин.По книга му даваха каране 20 мин. в режим до 1/2 от хода на газта и после 40 мин. в режим 3/4.Аз обачегледах и километрите все пак, исках да са поне 100.Следваше смяна на маслото и инспекция на клапаните.
Пуснах маслото от пробката и тръгнах да отворя капака на филтъра.УЖАС!!!
.Кривката на ауспуха минаваше точно пред капачето.Отворих книгата и погледнах какво пише за процедурата.А то не беше никак весело: Remove head pipe.

Както и да е!Смених маслото и се заех с клапаните.Заради алуминиевата рамка достъпа е много лесен(де да беше така и с карбуратора):

Всички бяха в сервизния лимит , но 1 изпускателен и 1 всмукателен бяха в долна граница, съответно 0,21 и 0,11.Реших да не ги пипам засега, но да отворя отново за инспекция след 500 км.
Две неща намерих като забележка от самото начало.Маркуча за бензина минава точно пред смукача и прави невъзможна лесната му употреба.Задължително трябва да се прекара по друг начин и да да се удължи ако се налага.Другото е че след 100 км. каране акумулатора умря.Порових се из нета и разбрах че YUASA са доставили дефектна партида акумулатори на Кавазаки.От дилъра "Еди моторс" ми гарантираха че ще заменят акумулатора ако не се оправи със зареждане.
И тъй като междувременно времето се прецака,а аз не съм корав като "Дефилето ендуро тийм",реших че е време за малки подобрения по мотора,тъй като за разлика от КТМ (а вече и Ямаха) той далеч не е
RACE READY.
1.Задната пружина се оказа прекалено мека за моите килограми и следваше замяната и с по-твърда от "Race Tech"

2.За моя радост със съвсем лека преработка успях да сложа повдигачите, монтажа за демпфер и преходите за 28 мм кормило от добрата стара Ямаха.


3.Кормилото "Renthal" 22мм беше заменено с 28мм такова на "Pro Taper"


4.Лагерите на задното окачване бяха разглобени и смазани с доста по-добра от заводската грес.Уточнявам че не става въпрос за свинската мас която ползват "Крейзитата"
.Имаше само 1 прехапан семеринг на кокалите,на Ямахата така бяха половината.

5.Преницата се сдоби със задължителните неопренови чорапи

6.Оригиналния ауспух е супер затворен и доста тежък, а мен пък ми остана цяла генерация от Ямахата.След като с изненада установих че диаметрите на кривките при главата са еднакви, се сетих за един субект когото познавам (а може би и доста от вас го знаят), който можеше да помогне.Трябваше ми около 1 час да го навия.В крайна сметка му връчих мотора така:


а си го получих така:



С новата кривка трудната смяна на масления филтър беше в историята,а аз си имах нова спортна генерация
7.Междувременно от магазина на Гоблин ми се обадиха че радиатор гардовете са ми пристигнали и отидох да си ги взема.Бях приятно изненадан от магазинчето.Имаше доста неща на склад , а цените са съвсем приемливи(доколкото е примлива цената на това хоби изобщо
).Гардовете които поръчах са "UNABIKER", най-здравите които съм виждал,но малко по тежки от "DEVOL".Все пак избрах здравината пред 100 гр.олекотяване.



8.От там си закупих и предпазители за ръчките на
"Cycra" и метален миещ се маслен филтър на "Scotts" (на тези марки магазина е официален дилър за България),които още не съм мотирал
9.Предстои тотално пренастройване на карбуратора.Заводски
мотора е доста беден,но съвсем се прецака след смяната на
ауспуха и кривката.
Очаквайте продължение след нова доставка на части
След покупката на мотора следваше разработка на двигателя по начина описан подробно от Гоблин.По книга му даваха каране 20 мин. в режим до 1/2 от хода на газта и после 40 мин. в режим 3/4.Аз обачегледах и километрите все пак, исках да са поне 100.Следваше смяна на маслото и инспекция на клапаните.
Пуснах маслото от пробката и тръгнах да отворя капака на филтъра.УЖАС!!!



Както и да е!Смених маслото и се заех с клапаните.Заради алуминиевата рамка достъпа е много лесен(де да беше така и с карбуратора):

Всички бяха в сервизния лимит , но 1 изпускателен и 1 всмукателен бяха в долна граница, съответно 0,21 и 0,11.Реших да не ги пипам засега, но да отворя отново за инспекция след 500 км.
Две неща намерих като забележка от самото начало.Маркуча за бензина минава точно пред смукача и прави невъзможна лесната му употреба.Задължително трябва да се прекара по друг начин и да да се удължи ако се налага.Другото е че след 100 км. каране акумулатора умря.Порових се из нета и разбрах че YUASA са доставили дефектна партида акумулатори на Кавазаки.От дилъра "Еди моторс" ми гарантираха че ще заменят акумулатора ако не се оправи със зареждане.
И тъй като междувременно времето се прецака,а аз не съм корав като "Дефилето ендуро тийм",реших че е време за малки подобрения по мотора,тъй като за разлика от КТМ (а вече и Ямаха) той далеч не е
RACE READY.
1.Задната пружина се оказа прекалено мека за моите килограми и следваше замяната и с по-твърда от "Race Tech"

2.За моя радост със съвсем лека преработка успях да сложа повдигачите, монтажа за демпфер и преходите за 28 мм кормило от добрата стара Ямаха.


3.Кормилото "Renthal" 22мм беше заменено с 28мм такова на "Pro Taper"


4.Лагерите на задното окачване бяха разглобени и смазани с доста по-добра от заводската грес.Уточнявам че не става въпрос за свинската мас която ползват "Крейзитата"


5.Преницата се сдоби със задължителните неопренови чорапи

6.Оригиналния ауспух е супер затворен и доста тежък, а мен пък ми остана цяла генерация от Ямахата.След като с изненада установих че диаметрите на кривките при главата са еднакви, се сетих за един субект когото познавам (а може би и доста от вас го знаят), който можеше да помогне.Трябваше ми около 1 час да го навия.В крайна сметка му връчих мотора така:


а си го получих така:



С новата кривка трудната смяна на масления филтър беше в историята,а аз си имах нова спортна генерация

7.Междувременно от магазина на Гоблин ми се обадиха че радиатор гардовете са ми пристигнали и отидох да си ги взема.Бях приятно изненадан от магазинчето.Имаше доста неща на склад , а цените са съвсем приемливи(доколкото е примлива цената на това хоби изобщо




8.От там си закупих и предпазители за ръчките на
"Cycra" и метален миещ се маслен филтър на "Scotts" (на тези марки магазина е официален дилър за България),които още не съм мотирал
9.Предстои тотално пренастройване на карбуратора.Заводски
мотора е доста беден,но съвсем се прецака след смяната на
ауспуха и кривката.
Очаквайте продължение след нова доставка на части
Коментар