Имам един въпрос относно горе посочения модел. Та въпроса е дали тези машинки фабрично загряват, смисъл както излизат от фабриката? Става дума за тежък офроуд и в друг форум четох, че греят.Благодаря предварително.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
KTM EXC 450
Свий
X
-
KTM EXC 450
Здравейте колеги! Става на въпрос за ЕХЦ 450 2004/6 година. Интересува ме обслужването на мотора, имам познат със същия. Общо взето това което разбрах е че, на 10 резервоара се сменя маслото, 20 реглаж клапани, 40 бутало (нещо такова ми обясни). Търсих по форума информация, но не открих подробно обяснение. Ще помоля притежателите на такъв мотор да кажат дали е така и ако съм пропуснал нещо относно обслужването да добавят. Благодаря ви!
Коментар
-
От: Ktm EXC450
Първоначално публикуван от neweso Преглед на мнение
Не приятелю не греят повече от другите мотори. Загряват когато не можеш а искаш да го качиш .
На доста баири цваиките врат а аз не (аз съм горе а те на средата).
Обслужването зависи най вече от това как го караш. На 8к смених всмукателни клапани.EXC TPI 2019
Коментар
-
Re: От: Ktm EXC450
Първоначално публикуван от chavetoo Преглед на мнениеГреят много повече от други мотори. В абсолютно еднакви условия КТМ изхвърля водата за разлика от Ямаха която няма перки.....
Обслужването зависи най вече от това как го караш. На 8к смених всмукателни клапани.
Как го засече това? Един и същ човек ги караше? С колко различни КТМ-а/Ямахи си пробвал?
Моя SX e без термостат, без перки, оригинално с по-малки радиатори от ЕХС и до сега не е загрявал никога!
Имаше приод в който си мислех че "хвърля водата", но се оказа че пълня прекалено много радиатора и просто извърля ненужния антифриз.
Имам лепенки за температура на радиатора и цилиндъра и обиновено работи под 90 C', при много ръчкане рядко е качвал на 100, но без никакви проблеми.
Така че ако системата е наред, мотора е с хубав антифриз(не за 2лв.) няма проблеми.
Коментар
-
Re: KTM EXC 450
Първоначално публикуван от Nikolovv Преглед на мнениеЗдравейте колеги! Става на въпрос за ЕХЦ 450 2004/6 година. Интересува ме обслужването на мотора, имам познат със същия. Общо взето това което разбрах е че, на 10 резервоара се сменя маслото, 20 реглаж клапани, 40 бутало (нещо такова ми обясни). Търсих по форума информация, но не открих подробно обяснение. Ще помоля притежателите на такъв мотор да кажат дали е така и ако съм пропуснал нещо относно обслужването да добавят. Благодаря ви!
Маслото се сменя на 15-20ч(по книга), тия резервоари са малко измислена работа за мен, защото има 3 варианта за литраж на резервоара, второ не знам кой кара докато свърши целия резервоар че да знаеш колко си изгорил.
Въздушния филтър се пере и омаслява на 2-3 карания в зависимост от колко се за "насрал".
На 40 бутало ако караш на мотокрос състезания, като превантивна мярка да не ти замине цилиндъра или буталото да изкочи да види какво става. Иначе при аматьорско каране буталото изкарва много повече.
Реглажа на клапаните се прави също превантивно за да знаеш колко са "мръднали" и ако искат много "реглаж" значе вече е вренме за смяна на клапан/клапани.
По книга е на 2 смени на масло, някои казват че ако пали от първото ритане са ок.....
С редовни смени на маслото и чист и омаслен филтър мотора ще кара много преди да ти се наложи да сменямш нещо друго.
Аз съм навъртял 150 часа на моя само със смени на маслото и обслужване на филтъра, клапаните не съм ги пипал. Мотора си пали от първото ритане и никога не е пропушвал, така че скоро едва ли ще пипам клапани или бутало.
Коментар
-
От: Re: От: Ktm EXC450
Първоначално публикуван от chemomche Преглед на мнениеКак го засече това? Един и същ човек ги караше? С колко различни КТМ-а/Ямахи си пробвал?
Моя SX e без термостат, без перки, оригинално с по-малки радиатори от ЕХС и до сега не е загрявал никога!
Имаше приод в който си мислех че "хвърля водата", но се оказа че пълня прекалено много радиатора и просто извърля ненужния антифриз.
Имам лепенки за температура на радиатора и цилиндъра и обиновено работи под 90 C', при много ръчкане рядко е качвал на 100, но без никакви проблеми.
Така че ако системата е наред, мотора е с хубав антифриз(не за 2лв.) няма проблеми.В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода
Коментар
-
От: Re: От: Ktm EXC450
Първоначално публикуван от chemomche Преглед на мнениеКак го засече това? Един и същ човек ги караше? С колко различни КТМ-а/Ямахи си пробвал?
Моя SX e без термостат, без перки, оригинално с по-малки радиатори от ЕХС и до сега не е загрявал никога!
Имаше приод в който си мислех че "хвърля водата", но се оказа че пълня прекалено много радиатора и просто извърля ненужния антифриз.
Имам лепенки за температура на радиатора и цилиндъра и обиновено работи под 90 C', при много ръчкане рядко е качвал на 100, но без никакви проблеми.
Така че ако системата е наред, мотора е с хубав антифриз(не за 2лв.) няма проблеми.
Коментар
-
От: KTM EXC 450
Мога да ти давам много примери, но няма смисъл. Истината е, че си греят.
На бетата се принудих да сложа перка + разширител за да не доливам постоянно антифриз. За да не доливаш трябва да слагаш капачки на 1.8...EXC TPI 2019
Коментар
-
Re: KTM EXC 450
Здравейте,
реших и аз да споделя моя скромен опит, въпреки, че колегата започнал темата най вероятно вече е взел своето решение. Надявам се да съм полезен и да се развие като цяло темата за КТМ 250, 400, 450 и 500+ . Преди 3 сезона и аз като си взимах моето ЕХЦ 450 '03 ми казваха: "Трявбва да си сложиш капачка на 1.8 бара или атм. не знам разширителен съд, вентилатори". Нито едно от нещата не съм подобрил даже си оставих и оригиналната капачка която отваря май на 1,4 не съм сигурен. За сега ми е завирал точно 2-а пъти. Е, да говоря за хаматьорско каране, ама човек дето пита вярно ли е, че КТМ 450 ЕХЦ много грее едва ли ще го вкарва още от самото начало в "лютеницата", пък после все ще се е ориентирал какво да си взима или да не си взима . Какво обаче не съм пренебрегвал, антифриза. Още като го взех източих каквото там имаше в охладителната система и си взех антифриз за мотоциклети готов, без доливане на вода. Мисля и че марката нацелих най-накрая, но няма да я споменавам да не стане реклама. Няма и да споменавам и тази марка от която не съм доволен. Май ми прецака семеринга на водната помпа, но аз това не съм сигурен. Между другото ми се наложи да сменям радиаторите, че спуках единия и решик да ползвам част от стария антифриз за доливане щото са по големи , ама нещо се е размътил пък и другите радиаторти дето ги сложих май имат нужда от промивка. Та се чудя дали да не се ръсна за антифриз и да не си взема Denicol Sub Zero(ако се реши, че е реклама нямам против да се цензурира) споделете впечетления. Производителя обещава невероятни неща падане на температурата с почти 10 градуса, по-голяма мощност и т.н. Мернах в някакъв чужд форум, че е добро решение ама искам инфо от първа ръка.
Сега за вентилаторите, сигурно е хубаво, обаче КТМ имат едно слабо място звездата и бързо пада акумулатора. Не знам с вентилатори дали няма да си паля с манивелата. Има една тема за следващото поколение двигатели и колегата заедно с вентилаторите беше си взел и по яка звезда, афтърмаркет.
Ми това е давайте мнения ще са полезни за всички.
Коментар
-
От: KTM EXC 450
Най-ефективното изгаряне на горивната смес ,и съответно най-високата мощност , се постигат в строго определени граници на температурата. Охлаждащата течност и охлаждащата система служат за поддържане на тази температура. Охлаждащата течност няма как да повиши мощността , тя просто не позволява температурата да премине горната граница , вследствие на което да падне мощността. Когато имаме повече обороти на двигателя , имаме и повече работни тактове , съответно охлаждащата течност трябва да охлажда повече горивни процеси в горивната камера. Но самата течност трябва да се охлажда също , за тази цел са радиаторите , а течността в тях се охлажда от преминаващия през тях въздух , осъществява се топлообмен. Когато мотора е проектиран да се движи постоянно , мото крос , писта , .... не му е нужен вентилатор , наличието на такъв , дори би влошило охлаждането при някои мотоциклети. Но когато мотора се кара в условия при които има спиране и работа на място , е нужно наличието на вентилатор който да движи въздуха така , че да се осъществява топлообмен. А екстремното ендуро е най-големия проблем на охлаждането , имаме комбинация от бавно движение , на моменти никакво , и много горивни процеси , може да се добави и високата околна температура. Та при определени условия всеки двигател може да кипне , при някои е по-лесно , при други по-трудно.В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода
- 1 like
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар