Bike Gallows for Engine Swap - Aprilia Pegaso Cube (1999)
За да сваля и кача двигателя на Aprilia Pegaso Cube (1999), си направих бесило. За направата отидоха две дъски (едната 2.5, другата – 5 cm, с дължина по 4 m), малко крепеж M12 и гвоздеи, два ремъка за закрепване на товари с тресчотки и един час работа. Направих бесилото малко по-широко, за да може да влиза под него и колата ми, ако се наложи и там да се вдига нещо тежко. По време на ремонта на мотора това се оказа добра идея, тъй като е достатъчно просторно за работа. Цената на цялото съоръжение е около 25 лева.
Мястото на ремонта е един полу-изтърбушен селски казан, със съответните вехтории, които не бива да се изхвърлят. Затова ви моля да простите безпорядъка на снимките.
Бесилото в пълен размер, височината под него е около 1.45 m:

Обесеният двигател за сваляне:

Бесилото е много удобно и за нахлузване на задните маншони върху карбуратора, което с повдигане на задния край на рамата на седлото зъбче по зъбче се превръща от кошмар в лесна работа за сам човек:

А понеже рамата под седлото рядко идва еднакво от двете страни, може и това лесно да се коригира (тук е опъната само лявата част):

Макар че целият мотоциклет може да се вдигне с бесилото, за ремонтни дейности е по-добре да се направи някаква стойка, която да се захваща за ушите на фабричната централна стойка. Моята стойка е изключително проста и евтина, Г-образна, от 5 cm дъска и П-образна планка 90 mm от магазина:

Горният край на планката трябва да се вземе под ъгъл с ъглошлайф, за да не пречи долният напречник на рамата.
За да сваля и кача двигателя на Aprilia Pegaso Cube (1999), си направих бесило. За направата отидоха две дъски (едната 2.5, другата – 5 cm, с дължина по 4 m), малко крепеж M12 и гвоздеи, два ремъка за закрепване на товари с тресчотки и един час работа. Направих бесилото малко по-широко, за да може да влиза под него и колата ми, ако се наложи и там да се вдига нещо тежко. По време на ремонта на мотора това се оказа добра идея, тъй като е достатъчно просторно за работа. Цената на цялото съоръжение е около 25 лева.
Мястото на ремонта е един полу-изтърбушен селски казан, със съответните вехтории, които не бива да се изхвърлят. Затова ви моля да простите безпорядъка на снимките.
Бесилото в пълен размер, височината под него е около 1.45 m:
Обесеният двигател за сваляне:
Бесилото е много удобно и за нахлузване на задните маншони върху карбуратора, което с повдигане на задния край на рамата на седлото зъбче по зъбче се превръща от кошмар в лесна работа за сам човек:
А понеже рамата под седлото рядко идва еднакво от двете страни, може и това лесно да се коригира (тук е опъната само лявата част):
Макар че целият мотоциклет може да се вдигне с бесилото, за ремонтни дейности е по-добре да се направи някаква стойка, която да се захваща за ушите на фабричната централна стойка. Моята стойка е изключително проста и евтина, Г-образна, от 5 cm дъска и П-образна планка 90 mm от магазина:
Горният край на планката трябва да се вземе под ъгъл с ъглошлайф, за да не пречи долният напречник на рамата.
Коментар