Здравейте колеги миналата година се сдобих с KLX 250 D Tracker 1999 година с монтиран кит за 300сс ( биела , бутало, цилиндър за глава не съм сигурен не съм го монтирал аз ). Мотора е със стартер пали си нормално и вървеше добре прибрах го в гаража и след седмица като го изкарах да го поразтъпча изскочи проблема. Мотора си запали една идея по трудно от нормално , но на 3-то 4-то завъртане със стартера по 3-4 секунди си запали, обаче нямаше никаква мощност, гаснеше абе мъка поднат ли му оборотите и гасне, пали и пак никаква мощност. Като тръгне и му навия масура стигаше до някакви обороти малко над средните и там започваше да тъпче на едно място. Проверих карбуратора всичко беше наред. Свалих свещта и беше керемидено червена. Снощи го запалих в гаража и след 4-5 минути работа на място резултата беше следния
. Днес го запалих на ново понеже разбрах , че по някога когато е тъмно и на лампа е нормално да се види, че кривката червенее. След 4 минути работа кривката отново започна да червенее , но не така видимо и го изгасих . Свалих капака на клапаните и тапите на коляновия вал и се оказа че белезите не съвпадат. Проблема е , че в манула който имам пише , че белега "Т" на вала трябва да съвпадне с този на капака. След което да се центроват валовете. Белезите на валовете ги видях няма проблеми. Обаче на вала няма белег "Т" . На вала има два белега през малко разстояние един от друг. Когато въртя както е указано в мануала обратно на часовниковата стрелка първо идва един белег с три чертички , после идва един белег с две чертички . Единият е три чертички с различна височина като индикатор за обхват на GSM
това е едната марка . И една същата само , че с две чертички
. Когато горе валовете са на белег според мануала тази втората марка подминава белега на капака с около сантиметър
това се вижда като снимам под ъгъл. А това се вижда когато снимам централно
белег няма ;( . Утре смятам да сваля валовете и да ги зацепя на белег долу, на кой от двата белега трябва да съм сложил вала за да направя центровката на валовете горе ?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
центровка на КЛХ250
Свий
X
-
От: центровка на КЛХ250
Колега на 3та снимка която си постнал ти е ГМТ или "Т" ...това с 3те чертички с обхвата ме изкефи,но това ти е "F" този белег не те интересува при проверка на газоразпределителния спрямо коляновия.Сложи коляновия на "T" и гледай чертите на разпределителните трябва да са на една равнина с главата,ако е поразтегната веригата може леко да клонят към подминаване на равнината ...незнам как с по прости думи да те опътя.Можеш да си провериш и обтегача на веригата който е автоматичен с пружина и зъбче което не му позволява да връща назад.Прекараи на белези и го свали като първо развии от гайката и извади пружината,после отвии от цилиндъра.Извадил ли си го не бараи да въртиш нито коляновия,нито разпределителните валове че ще ти прескочи веригата.Ако всичко си е наред с обтегача и белезите са добре,монтираш обтегача обратно като натискаш зъбчето дето законтря гребена и го прибираш докраи в обтегача,монтираш на цилиндъра и тогава слагаш пружината и стягаш гайката.После правиш няколко оборота на коляновия вал обратно на часовниковата,ще чуеш как обтегача ще обере с 2-3 зъба хлабина ако е останала в веригата и това е.Проблема ти леко ми прилича на преди 2 години имах подобен с моето Kawasaki,стоя няколко месеца,запалих го и неискаше да се изреже даже няколко пъти ми изгасна след палене и при подаване на газ гърмеше от ауспуха и напичаше кривката до червено... оказа се че ми се беше превърнал бензина,отточих го сипах нов и пуснах и от карбуратора да изтече каквото има и с паленето поработи малко и се оправи.
Поздрави колега и дано да съм ти бил полезен.
Дани
Коментар
-
От: центровка на КЛХ250
И аз така си мислех понеже на вала по принцип има два белега. Единия мисля , че беше за горна мъртва точка а втория за центровката или обратно, ама исках да попитам да видим какво ще кажете вие. Така на око като го гледам разликата е половин или едно звено. ако е едно няма проблеми ще я зацепя наново. Но ако е половин звено си мисля , че е по вероятно да е веригата а не се чува да трака .
Коментар
-
От: центровка на КЛХ250
Приемам поправката утре ако остане време след работа ще видя какво е състоянието на веригата и обтегача и ако всичко е наред ще зацепя валовете като хората. Ще кача снимки ако се намери някой да снимаи ще споделя какъв е крайния резултата
Коментар
-
От: центровка на КЛХ250
Маркерите , които виждаш на маховика са букви на латиница : F и T , само че са завъртяни на 90 градуса ( легнали са ) . Това са първите букви на английските думи Fire и Тop , които означават огън и връх . Това са означенията за предварението на запалването и ГМТ . Газоразпределението се прави на на Т .
Коментар
-
От: центровка на КЛХ250
С каквото и въобръжение да гледам снимките, не виждам F и T,та ако ще да са на 680 градуса завъртяни. Приличат ми на самоделни белези. Аз бих проверил с една отверка точно къде е ГМТ и после бих свалил капака да видя какво е сътворил предния "майстор".Калин Владов,09РСПБЗН
Коментар
-
От: центровка на КЛХ250
Пешо ти е казал за марките на КВ
Стрелките на разпределителните валове, трябва да сочат напред, на нивото на ръба на главата. На прореза на тапата на КВ трябва да е Т.
Грубо - когато КВ е на Т - Изпускателният вал е с гърбиците напред, а всмукателният - назад."Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
Коментар
-
От: центровка на КЛХ250
Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнениеС каквото и въобръжение да гледам снимките, не виждам F и T,та ако ще да са на 680 градуса завъртяни. Приличат ми на самоделни белези. Аз бих проверил с една отверка точно къде е ГМТ и после бих свалил капака да видя какво е сътворил предния "майстор"."Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
Коментар
-
От: центровка на КЛХ250
На Балканчето, центроваш запалването. Тук газоразпределението, което между другото не вярвам да се е изместило.
По-вероятно е сместта да не е наред, или да има духнат клапан или незатварящ декомпресор."Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
Коментар
-
От: центровка на КЛХ250
И според мен проблема е в не затварящ клапан. Центровката от снимките означава, че клапаните изостават спрямо коляновия вал, тоест изпускателните клапани отварят малко по късно от необходимото което няма как да води до прегряване на колектора напротив има логика температурата му да спадне.
Коментар
-
От: центровка на КЛХ250
Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнениеС каквото и въобръжение да гледам снимките, не виждам F и T,та ако ще да са на 680 градуса завъртяни. Приличат ми на самоделни белези. Аз бих проверил с една отверка точно къде е ГМТ и после бих свалил капака да видя какво е сътворил предния "майстор".
Коментар
-
От: центровка на КЛХ250
Така от днес снимки няма но проблема си остава. Свалих валовете , сложих маховика на белег и монтирах валовете , обаче веригата между зъбните колела на двата вала провисва доста. И когато обтегачите си дойдат на местата центровката избягва. Пробвахме няколко пъти но явно веригата е разтеглена доста. Обтегача беше опънат почти до край. Мотора си пали обаче кривката става като на първата снимка а при изфорсирване направо хвърля огън през ауспуха.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар