Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Разработка на нов мотоциклетен двигател. Статия от Motoman в превод от Goblin.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Разработка на нов мотоциклетен двигател. Статия от Motoman в превод от Goblin.

    Относно разработване на чисто ново ендуро ???
    Как е по книга знам прочетох го но как е на практика ме интересува. Сега ще кажете, че са много малко хората който си купуват чисто нови но не е така и то е видно от състезанията така, че разчитам на вас.
    Последно редактирано от iva_kx; 26-09-07, 11:02.

  • #2
    До: Ново 400 - 450cc. ендуро

    тва верно и при мен си бе проблем

    имаш нов хубав мотор а знаеш че трябва да го караш леко...трудна работа-избираш си един маршрут по лек така и караш в някакво средно темпо без да даваш много газ..бива и да е по равно и да не е спънат ами да си се движи мотора със скорост..за да си охлажда добре..накрая..като ти писне..даваш една газ ..и квото тва ..шегувам се..важна си е разработката и то много за това колко ще те кара след това мотора

    Коментар


    • #3
      До: Ново 400 - 450cc. ендуро

      Дали е толко важна тая разработка ??При колите това одавна отпадна , купуваш нова и давай цялата газ ако искаш
      Технологийте са напреднали , знам ли
      0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
      Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
      Суперскан България www.decbg.com
      Машинно почистване на DPF/FAP филтър

      Коментар


      • #4
        До: Ново 400 - 450cc. ендуро

        не е точно така..като подкарвахме на баща ми новата -тойота..дилърите изрично ни предупредиха първите 1000 километра да не даваме цялата газ ..е ..то не че много ги послушахме де

        а за моторите-в дирт райдър цяла статия имаше веднъж за разработката

        -специално сега като взех ктм а-наблюденията ми са че първите 1000 километра -на всеки 100 се отпускаше и започваше да върви все повече и да харчи все по малко
        -отначало гореше много а и не вървеше кой знае колко
        -каквито и технологии да са напреднали-все пак това са си серийни машини-искат си детайлите време за да се напаснат

        Коментар


        • #5
          До: Ново 400 - 450cc. ендуро

          При автомобилите не е точно така. Преди един двигател да се качи на самото купе, той веча е разработен на стенд. Никога не можеш да предположиш, какъв човек ще се качи зад волана, а ако се случи нещо ще се търси гаранция, а ако е в следствие на неправилна експлоатация няма да се признае гаранция и става един цирк ама... дето никъде го няма. За това автомобилните производители са решили този проблем, като изискват от доставчиците си разработени мотори. А че от Тойота за казали така, говори за дилърска некомпетентност. Не знам как е при моторите, може да се намеси някой дилър и да обясни, защото е интересно и полезно да се знае.
          Иво Георгиев
          Gworkshop

          Коментар


          • #6
            До: Ново 400 - 450cc. ендуро

            А че от Тойота за казали така, говори за дилърска некомпетентност.
            ...айде пак понахока тойота бате иво
            -щяхме да вземем пежо..ама тогава не те познавах ..а и още не бяхте направили новия шоурум..не бе излязло и новото 407
            ..айде за наказание ..аз черпя другия път

            Коментар


            • #7
              До: Ново 400 - 450cc. ендуро

              -на моторите двигателите също още в завода се подлагат на доста сериозна проба..но не и на разработка
              не си спомням точно но мисля че ги държат на пълно натоварване по за няколко минути..трябва да видя ..пак статията
              специално от ктм казват че качвали двигателя направо на динамометър и го проверявали дали мощтноста е в зададените граници ..но като се замисля и по дискавъри като гледах за един завод на хонда..и там на динамометър ги проверяваха

              Коментар


              • #8
                До: Ново 400 - 450cc. ендуро

                Разбирам агонията на Кики за избора на мотор,ако искаш имам приятел дето внася почти всичко от щатите на добри цени ако искаш пиши на ЛС.Примерно аз го питах за мен колко ще ми струва вр450ф 07г. със всички такси и транпорт до тук и цената беше доста по ниска от тези които си обявил клр450Р 15к.Единствено което е гадост че го чакаш мотора около два месеца да дойде в бг!?!

                Коментар


                • #9
                  До: Ново 400 - 450cc. ендуро

                  Разработката през първите 200-300 км е задължителна
                  Дори Бетата идва оригинално с ограничител на газта.
                  Не съм сигурен за КТМ, мисля, че при тях няма такава спъналка, но и за тях препоръчват разработка !!!
                  Ендурото и сексът не са шега работа !
                  -------------
                  Животът се измерва с броят на издишванията !

                  http://sixdayscrazyjob.com
                  http://crazy-job.com

                  Коментар


                  • #10
                    До: Ново 400 - 450cc. ендуро

                    За разработката са изписани и изговорени милион неща, преди бая време дори бях публикувал следното писание в един друг форум. Малко е офтопик, трийте на воля ако идва в повече .
                    А, и да не забравяме че се отнася за четиритактови двигатели:

                    ***********************************************

                    Настоящето е взаимствано от една много контроверсирана статия, публикувана от Motoman на www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm . Човека си има мнение по въпроса за разработката на модерните мотоциклети което е диаметрално противоположно на инструкциите за разработка в упътването на мотора. Техническите данни – от него, коментарите и простотиите от мен

                    ВНИМАНИЕ: в цялата статия говорим за ЧЕТИРИТАКТОВИ двигатели. Двутактовите са друга тема.

                    За малкото щастливци сдобили се с нов мотор разработката е тъмен ритуал който по сложност и тайнственост може да се мери с църковните. Спазват се скорости и обороти, сменят се масла, панически се гледа оборотомера сакън да не извършим непоправимото – да надминем оборотите които са ни написали черно на бяло в упътването. Както и при църковните ритуали, при разработката крайния резултат е неясен – спазваш някакви ограничения за да постигнеш нещо което не можеш да видиш, и ти остава само чувството на удоволствие че си свършил нещата както трябва и че в крайна сметка награда (не се знае каква) ще има.

                    Инструкции за разработка в упътването на мотора:
                    Която и марка да вземе човек, инструкциите са винаги еднакви : Не преминавайте дадени обороти преди да минете даден брой километри, карайте внимателно, и т.н.

                    Обяснение: При нов двигател частите трябва да се напаснат – в метала има микро-неравности, които трябва да се сработят с неравностите в метала на отсрещната част. Това трябва да стане бавничко, на ниски обороти, в противен случай частите се загряват повече от необходимото, разширяват се, нарушава се масления слой и се получават надирания които скъсяват живота на двигателя.

                    Звучи повече от логично, нали ?
                    Тази логика обаче си има една тъмна тайна – отнася се за двигателите от преди трийсетина години. Това което е валидно за двигател произведен през седемдесетте, отдавна не е валидно за модерните двигатели.

                    Защо ?

                    Причини много. Но ето най-важните:
                    - оригиналния шлайф на модерните цилиндри е много по-фин. Това променя изцяло изискванията за разработка, понеже интервала в който може да се направи разработка е много по-малък

                    - Другият резултат от това по-фино шлайфане е че се отделя много по-малко топлина от триене.

                    - при модерните мотоциклетни двигатели толерансите в производството на съставните части на двигателя са вече толкова малки че микро-неравностите имат пренебрежимо малък ефект.


                    Добре де, как тогава се разработва модерен двигател ?

                    Много просто: трябва да го натовариш здраво от самото начало. Внимание. По-нататък ще видим какво точно се има предвид под натоварване.

                    Защо ?

                    В наши дни уплътняването на сегментите към стената на цилиндъра е единствения параметър който подлежи на разработка. Всичко останало е що-годе фиксирано.

                    Противно на общоприетите схващания, удържането на силата на изгарянето на гориво-въздушната смес (същата сила която задвижва буталото надолу в работен такт) не се дължи на пружинната сила на сегментите – тази сила е прекалено малка за да осигури уплътнение което да издържи натоварванията в модерния двигател, и е нужна само за да оберат сегментите маслото и да не го допуснат в горивната камера.

                    Същинското прилепване на сегментите към цилиндъра се получава от самото налягане на газовете – газовете минават над горната част на сегмента, после зад него, и го избутват навън. И тук вече се изисква напасване със стената на цилиндъра, която не е идеално полирана а е профилирана с кръстосани лини (всеки е виждал как изглежда нов цилиндър от вътре, шлайфането оставя повърхността леко грапава, прилича на мрежа, между другото - може ли някой да ми даде българският термин за "хонинг" ?). За да е добро прилепването и за да може сегмента хубаво да се напасне към стената натиска трябва да е голям, което пък се получава при по-високи обороти и натоварване на двигателя.

                    До тук добре. Но какво се случва ако спазваме стандартните инструкции за разработка ?


                    Връхчетата ма грапавините в цилиндъра (или ако можем така да се изразим - връхчетата на хонинга) имат за функция да позволят на сегмента да се напасне. Сегмента изяжда грапавините много бързо независимо дали се кара с натоварване на двигателя или без. След това се намества, и кой се напасвал – напасвал

                    Ако сегмента не прилепне както трябва към цилиндъра преди да е изял грапавините, уплътнението никога няма да стане като хората.

                    Интервалът в който целия този процес на уплътняване може да се извърши е изключително малък – може би първите 25-50км. След това всичко се намества, и единствения начин да се променят нещата е нов шлайф и нови сегменти.

                    Добре, как тогава трябва да се извърши разработката ?

                    Двигателя трябва да се натовари от самото начало. Процедурата е следната.

                    - Оставете двигателя да се затопли до нормална работна температура. Много важна стъпка !!! Може би най-важната. Не може да се прескочи. Двигателят трябва да е в работна температура преди да се почне каквото и да било. Тъй че докато загрее двигателя трябва да се кара леко – нищо ново до тук.

                    - Веднъж загрее ли двигателят, може да се пристъпи към самата разработка, която се изразява в постепенно солидно натоварване на двигателя. Най-добре е да се редуват здраво ускорение и после намаляване на скорост, на втора, трета и четвърта скорост. Изключително важно е след всяко ускорение да се пуска газта и да се остави мотора да намали на скорост. По този начин се изкарват през ауспуха евентуалните нечистотии. По тази причина НЕ ТРЯБВА да се разработва двигателя с форсиране на място – при пускане на газта няма да има необходимия вакуум за изчистване на нечистотиите.

                    - След минаването на тези първи няколко десетки километра, маслото трябва да се смени – най много боклуци се събират именно тогава и няма никакъв смисъл да се рециклират вътре по двигателя. Хубаво е да не се ползва пълна синтетика през първите 2000км.

                    Тази процедура осигурява първоначалните 80% разработка. Останалите 20% отнемат повече време, затова не трябва да се ползва пълна синтетика в този интервал. Това не означава естествено че трябва да се кара с калпаво масло, има си прекрасни масла които не са пълна синтетика.

                    Постигането на добро уплътнение бутало-цилиндър освен всичко останало позволява и маслото да се износва по-малко (като пропуска по-малко отработени газове до маслото. Това е въпрос на друга тема, но топлината и пропуска на отработени газове до маслото са истинският враг на двигателното масло. За това състезателните мотоциклетни масла трябва да се сменят много често - просто не съдържат стабилизиращи добавки. Тук става въпрос по-скоро за шосейни състезания. Край на лиричното отклонение)

                    А може ли разработката да се направи само като оставим мотора да работи на обороти ?

                    Зер, хем ще оставим двигателя да загрее, хем няма да го товарим ?

                    Не е препоръчително. При работа на обороти на нов двигател газовете не изкарват сегментите достатъчно навън, и сегментите не натискат стените на цилиндъра с еднаква сила по всичките 360 градуса на обиколката си. Което води до неравномерно износване на стените на цилиндъра.

                    Добре де, двигателят не е само само цилиндър бутало и сегменти – не трябва ли да се разработят коляновия вал ? Черупките ?

                    При тези части, противно на очакванията, в режим на работа няма контакт метал в метал. Масленият слой не позволява да се допрат шийките на вала и лагерите.
                    Единственият момент при който има такъв допир е при изгасен двигател, в първите мигове на палене на двигателя след дълъг престой (което е причината никога да не се форсира двигател в момента на запалването или моментално след запалването), прекъсване на масления слой (там вече независимо от оборотите лагерите ще задерат).

                    При това положение, защо производителите не си напишат в упътванията "Загрейте хубаво двигателя, и после скъсайте машината от газ още от първия ден" ?

                    Наистина, защо ли ?

                    Ами нека си представим точно какво ще пише в упътването на една Ninja ZX-10R например...

                    "Поздравяваме ви с покупката на новия си мотоциклет, пожелаваме ви дълги години безаварийна експлоатация. Мотоциклетът развива 300км/ч, вдига 170 на първа, до трета (240км/ч) се изправя на задна гума само с газ и ускорява от нула до сто километра в час за по-малко от три секунди. НЕ ЗАБРАВЯЙТЕ да навиете газта до край от самото начало, през първите 40км, иначе няма да ви се разработи като хората".
                    Примамливо звучи, нали ?

                    Истината е че всеки производител ще предпочете моторите му да пушат като парни локомотиви пред това клиентите му да имат шанс за оцеляване измерващ се в минути.

                    Освен това, моторът не е само двигател. Гумите също изискват някакъв вид разработка, спирачките също. За това при този тип разработка говорим за необходимостта да се натовари двигателя, а не за спортно каране от самото начало.

                    Не съм инжинер и не мога да се изкажа дали тези твърдения на Motoman са правилни. За мен са съвсем логични, и съм ги изпробвал но не при мотор. Разработвали сме джетове и по двата начина, класически и на Motoman. Тези които юркахме от самото начало в момента са по-бързи от другите. С малко. Двигателите на джетовете ни са си на база Ninja, но са с по-ограничени обороти (7500об/мин)

                    В доста списания съм виждал мъдри глави да правят на пух и прах тази теория, но винаги съм забелязвал нещо доста странно в аргументацията им : докато Motoman обосновава твърденията си, техният единствен довод е "ти на кой би повярвал, на производителя който е проектирал и сглобил машината ти, или на някакъв пишман майстор от интернет?"

                    Никога не съм видял статия в която да се опровергават идеите му и същевременно да се обяснява с какво точно не са верни.

                    Аз лично винаги давам шанс на новите идеи, стига да са обосновани и някой да си направи труда да ми ги обясни. В конкретния случай смятам че човекът е прав.

                    Още нещо – да не забравяме че говорим за нови двигатели.
                    Ремонтирани, шлайфани и прочие двигатели са друга тема, освен ако не сме сигурни че са ремонтирани със заводските материали и толеранси.

                    При това положение, спукана ли ни е работата ако в първите километри не натоварваме машината, ако не можем още да караме като хората, ако ни хване монументално задръстване, или ако трябва да закараме тъщата с мотора от София до Бургас ?

                    Не съвсем. Още от завода всеки производител подлага всяка машина на малко средновековна инквизиция - няколко минути форсиране до дупка на двигателя (на стенд), понякога и проба на самия мотор (всеки знае как се кара чужд мотор нали? )

                    Тъй че може спокойно да се каже че двигателя си идва един вид фабрично разработен. Инструкциите за разработка в упътването просто са единствения начин да накараш водача да свикне с мотора преди да започне да го кара като манияк.

                    И тук да добавя специфично за ендуро и крос двигателите - сигурно съществува свят в който моторите идват от завода в оптимален вид, вървящи по възможно най-добрият начин, но уви - явно не е в нашата галактика . При нас машините се правят добри, и после се скопяват по ред причини, правила и правилници.

                    Едно време по соца с приятели четяхме руското (тогава съветско) списание "За Рулем" (което между другото мисля беше на доста солидно ниво). Та четейки го стигнахме до следният извод: Когато в руски завод правят мотор, правят го да върви нормално, и после започват да му смъкват компресията и да го дефорсират - степен по степен, докато спре да върви. Спре ли - връщат на последната степен на която моторът е вървял, слагат му кош, и го пускат в продажба . Е, в някои отношения и модерните ендуро мотоциклети са същите. Не винаги идват във върховна форма от завода.
                    Последно редактирано от Goblin; 22-09-07, 04:41.
                    Издъних се на Тюринг теста

                    Коментар


                    • #11
                      До: Ново 400 - 450cc. ендуро

                      Първоначално публикуван от Жоро Хаджиев Преглед на мнение
                      Разработката през първите 200-300 км е задължителна
                      Дори Бетата идва оригинално с ограничител на газта.
                      Не съм сигурен за КТМ, мисля, че при тях няма такава спъналка, но и за тях препоръчват разработка !!!
                      Жоро вече можеш да си сигурен и за КТМ, имат точно същият ограничител на газта какъвто е на БЕТА.
                      Който междувпрочем е направен да се маха много лесно

                      Тук е мястото да балгодаря на Гоблин за изчерпателния отговор щастливи сме, че те имаме в този форум

                      Коментар


                      • #12
                        До: Разработка на нов мотоциклетен двигател. Статия от Motoman в превод от Goblin.

                        В този реда на мисли от статията написана от Гоблин, следва че мотоциклет ремонтиран с фабрични части е по-добре да се разработи с моментално натоварване на двигателя без изчакване за изминаване на определени километри на определени обороти, но тук идва момента, в който трябва да се замислим над работата на майсторите, на които сме поверили моторите си, защото повечето гледат да откарат работата, а при фабричното сглобяване на двигателя се използват числа дори за стягане на болтовете и гайките !
                        Според мен също има логика, но това е по-валидно за мотоциклети след 2000-та година...
                        Двигатели от 93-94-та година като моя ХР примерно дори и с оригинални части може би този вариант на разработка няма да е най-добрия и ще е по-добре да се използва стандартния начин на разработка
                        Това е лично мое мнение все пак, но има и друго нещо, че с времето начина на правене на двигатели за най-съвременните машини се използва и за частите на старите модели, което поражда доста конфликтна позиция на избора измежду тези два варианта на разработка
                        [CENTER][B]Не търся пътя, а ходя там където го няма, за да оставя следа след себе си ![/B] [FONT=&quot]®
                        [/FONT]________________________________________
                        [CENTER] [I][SIZE=1]..Победите се постигат с рискове и компромиси а не със очакване на момента..
                        [/SIZE][/I][FONT=Lucida Console][SIZE=1][B]..[/B][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=1]Давай наставления само на този, който търси знания, осъзнавайки своето невежество. Оказвай помощ само на този, който не умее понятно да изказва своите заветни думи. Обучавай само този, който е способен, узнавайки за единия ъгъл на квадрата, да си представи останалите три[/SIZE][/FONT][FONT=Lucida Console][SIZE=1]..[/SIZE][/FONT]
                        [/CENTER]
                        [/CENTER]

                        Коментар


                        • #13
                          До: Разработка на нов мотоциклетен двигател. Статия от Motoman в превод от Goblin.

                          Няколксо пъти гоблин пояснява че става въпрос за чисто нов двигател не ремонтиран
                          MG RACING

                          Коментар


                          • #14
                            До: Разработка на нов мотоциклетен двигател. Статия от Motoman в превод от Goblin.

                            не всички автомобили се продават със разработен двигател.доколкото знам само топ колите са с определен километраж на стенд.повечето ако не и всички двигатели се докарват в завода в който се сглобяват колите.но несе правят там.предполагам че и при мотоциклетите е така.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Ново 400 - 450cc. ендуро

                              Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                              ....Ремонтирани, шлайфани и прочие двигатели са друга тема, освен ако не сме сигурни че са ремонтирани със заводските материали и толеранси....
                              Коментара ми бе насочен към тези думи на Goblin
                              [CENTER][B]Не търся пътя, а ходя там където го няма, за да оставя следа след себе си ![/B] [FONT=&quot]®
                              [/FONT]________________________________________
                              [CENTER] [I][SIZE=1]..Победите се постигат с рискове и компромиси а не със очакване на момента..
                              [/SIZE][/I][FONT=Lucida Console][SIZE=1][B]..[/B][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=1]Давай наставления само на този, който търси знания, осъзнавайки своето невежество. Оказвай помощ само на този, който не умее понятно да изказва своите заветни думи. Обучавай само този, който е способен, узнавайки за единия ъгъл на квадрата, да си представи останалите три[/SIZE][/FONT][FONT=Lucida Console][SIZE=1]..[/SIZE][/FONT]
                              [/CENTER]
                              [/CENTER]

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X