Дойде ред и аз да потърся съвет за иначе абсолютно безпроблемната машина - проблема може и да следствие от слагането на иридиева свещ миналата година. В момента при вдигане на температурата на маслото над 100 градуса /имам термометър/ мотора гасне и после пали от стартера малко трудно, понякога с гърмеж. Ако се държи температурата около 80-90 градуса върви все още без проблеми. Проблема се появи отскоро и мисля че полека се задълбочава - посъветваха ме да сменя свеща и купих от Хонда оригиналната каталожна, но това не реши нещата. Моля спецовете по хвърляне на боб да кажат - бобина, комутатор, датчик или на нещо друго му е дошло времето?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
XL600 гасне при жега
Свий
X
-
От: XL600 гасне при жега
Хвърлянето на боб показва - (
1. реглаж на клапани?
2. Фланеца на карбуратора - здрав ли е. Стегнат ли е?
3. Карбуратора чист ли е? Особено жигльора за тих ход и ускорителната помпа.
4. Искра има ли?
5. Въздушния филтър как е?
Щото симптомите говорят за преобеднена смес или липса на компресия.0888932647
Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".
-
От: XL600 гасне при жега
Аз също си мислех първо за карбуратора - отворих го, всичко изглежда чисто и наред, мембраната на ускорителната помпа /просто управлява един клапан/ е здрава. Фланеца няма пукнатини и не се е вдървил. Клапаните ги правих наскоро, защото реших че съм прескочил с един зъб настройката на веригата /беше си наред/. Компресията е 9 на студен, неработил двигател.Въздушния филтър изглежда нормално, сменях го преди 2-3 години, чистя го преди всеки сезон. Искра си има, защото си пали нормално и работи абсолютно равномерно на празен ход. През уикенда му направих 1200 км - през Родопите до Ивайловград и на следващият ден през Александруполис и Драма обратно. Точно в жегите по Арда започна да прави сериозни проблеми - често гаснеше и после палеше от 3-4 път. Даже си мислех дали изобщо да влизам в Гърция с този проблем, че вероятноста да ме остави някъде си беше реална, но карах по термометъра на 80-90 градуса и въпреки жегата там, си минах разстоянието нормално, но щом реших че вече съм почти в БГ и си отпуснах малко душата по баира преди Като Неврокопи - веднага загасна и ми напомни че власите се давят на края на Дунава...Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
Коментар
-
От: XL600 гасне при жега
О! То си било с цяла история заболяването. И диагнозата не е от лесните май.
Ще приемем , че кранчето си го проверил да не е с намален дебит. Щото разликата в температурите е много малка и недостатъчна та да тръгне да затяга бутало. Да не е боядисван двигателя с нещо неподходящо с дебел слой? .... На XR-овете по-малките често пука глава между свещта и клапаните .... Размишлявам си на глас. Случва се и бензин да заври в голяма жега. Замери ниво в поплавковата камера. Има си щуцер отдолу - закача се маркуче от система. Иглата на шибъра на коя позиция е /ако има реглаж де/?
Всъщност по важно е - как гасне? Като го оставиш на тихи или дори с подадена газ в движение?0888932647
Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".
Коментар
-
От: XL600 гасне при жега
аз имах такъв мотор в края на 90-те и правеше същата мизерия абсолютно непредвидимо /на случаен приницип, но винаги при загрят мотор/... така и не го оправих, но ми казаха, че най-вероятно е прекъсваща бобина...помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117
Коментар
-
От: XL600 гасне при жега
Кранчето си тече яко, иглите имат реглаж, но не съм проверявал на коя позиция са, пък и така е от 6 години досега без проблеми и с добър разход 3-4/100. Гасне внезапно при голямо натоварване - примерно към края на голям баир качен с висока скорост, все едно че гасиш мотора от копчето. После пали за част от секундата и гасне и така няколко пъти докато гръмне в ауспуха и пак заработи все едно нищо не се е случило. Това за прекъсваща бобина е много вероятно, особено след тъпия експеримент който му спретнах с иридиевата свещ от Луис, но там пък си я даваха точно за моя модел, а като отидох в Хонда ми казаха че изобщо не е така?! Оправя се много бързо и няма време за проверка на свеща, даже си мисля че ако изчакам до есента проблема ще изчезне поне до другото лято. Да не забравя че проблема почна от обиколките по Халкидики в големите жеги! Има явна връзка с жегите! Само ме притеснява да не умре внезапно в някой джандем и да ме остави. Датчика също е заподозрян, той си е с намотка и нищо не му пречи да окъсява при разширение.Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
Коментар
-
От: XL600 гасне при жега
Май хванах нещо - като ръчкам буксата на CDIто гасне! Утре ще видя в Хонда дали имат нещо такова, щото като чуят 1987 година губят интерес.Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
Коментар
-
От: XL600 гасне при жега
Да, май натам вървят нещата, днес ще проверя дали имат нещо подобно в Хонда /на нормална цена/ и ако нямат ще разглабям и поялника в ръка! Относно термометъра също се завива на мястото на маслоизмерителната пръчка, но е механичен. Доста точен, проверявам си го и за въздуха и мойта температура показва вярно. При движение по равен асфалт на пета с 90 /100 по километраж/ температурата е около 80 градуса, естествено това е идеален вариант - при баир почва да се качва. Щом спра на светофар или падна на 50 км/ч веднага тръгва към 100, но най си грее по магистрала, там колкото е скоростта, толкова са и градусите 140=140. Тази година се подлъгах да си сложа масло 20W50 вместо стандартното 10W40 и не съм доволен, двигателя стана по-шумен, а температурата стана по-инертна: по-бавно загрява, но и по-бавно изстива.Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
Коментар
-
От: XL600 гасне при жега
В Хонда ме отсвириха, изкараха каталога за динозаврите и се оказа, че не могат вече да поръчват такова CDI. Довечера ще го мъча да го отварям и презапоявам, ако не стане ще се търси нещо от китайски скутер.Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
Коментар
-
От: XL600 гасне при жега
Отворих го и се оказа, че има към 20 компрометирани спойки. Презапоих ги, но проблема с прекъсването си остана, чак като почнах да натискам в привидно здрава зона хванах проблемната спойка и сега следва полеви тест - ще яде много бой!Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
Коментар
-
От: XL600 гасне при жега
Чак вчера намерих време да покарам малко - вдига си максимума по километраж /реално 165-170/, пали добре и не прекъсва в гората. Явно има подобрение, друг е въпроса колко ще изкара така, все пак оригинално си беше залято с някаква пяна и тя е осигурявала по-дълъг живот на спойките. Другото е, че вече не е такава жега и теста не е при същите условия, но да не се втелявам толкова - нали върви!Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар