Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с тоците на КТМ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с тоците на КТМ

    Колеги изчезнаха ми тоците на КТМ-а. Мотора е LC-4 640 2001г. няма стартер и каквито и да е светлини.. Свалях свеща ..никакъв ток ..сложих друга същата работа. Изгасна по време на работа и край ..пълен мъртвец. Моля Ви за помощ. Ако някой е имал подобен проблем моля да сподели. Ще съм благодарен на всякакви съвети и предположения. Благодаря Ви предварително

  • #2
    От: Проблем с тоците на КТМ

    Марио, не съм особено грамотен технически, но съм имал такъв проблем с КТМ 200 ЕХЦ. Проверил си свеща, ок. Следва бубината, провери нея. Ако не е тя, следва електронното управление. Дано не е то. И, ако не се лъжа, последната възможност е генератора. Щом нямаш светлини и акумулатор, значи нямаш и реле-регулатор. Последният отговаря за отделна верига на осветлтнието на фар, мигачи, стоп светлини и клаксон. Имай предвид, че скромния ми опит касае двутактова машина. Успех и дано по- грамотни, от мен, колеги споделят инфо. Поздрави!
    Мариан Христов- Beta 300 RR- 2016

    Коментар


    • #3
      От: Проблем с тоците на КТМ

      Благодаря ти братле бих го направя стъпка по стъпка, ама и аз съм невеж в тази област ..как се проверява бобина ? ..а електронно ?..а генератор ? ..май няма да се оправя сам ..ще ми трябва помощ от специалист. Ако не е много сложно нека някой колега нека сподели как се тестват отделните компоненти със сигурност ще има много благодарни ..ще е полезно не само на мен

      Коментар


      • #4
        От: Проблем с тоците на КТМ

        Първоначално публикуван от Mario-71 Преглед на мнение
        Благодаря ти братле бих го направя стъпка по стъпка, ама и аз съм невеж в тази област ..как се проверява бобина ? ..а електронно ?..а генератор ? ..май няма да се оправя сам ..ще ми трябва помощ от специалист. Ако не е много сложно нека някой колега нека сподели как се тестват отделните компоненти със сигурност ще има много благодарни ..ще е полезно не само на мен
        Проблемите се проверяват с пробна лампа, мултицет и знания по електротехника.
        Бобината трябва да има определено съпротивление, електронни блок на специалист и същото важи за генератора /статора/, не забравяй че мотора има и реле.
        Ако тази схема ти говори нещо се пробвай, ако не бягай при някой колега да ти погледне мотора ! http://www.advrider.com/forums/showt...php?p=18210716

        Успех !

        Коментар


        • #5
          От: Проблем с тоците на КТМ

          Виж колега едва ли някой ще ти каже какво точно да направиш,за това вземай един мултисцет или една лампичка със запоени два кабела на нея виж от ляво трябва да ти тръгват кабели за нагоре(под резервуара) едните (три) са за датчика на хол а другия сноп трябва да са за запалването,светлините и за зареждането на акумулатора,имат букса изключваш я и започваш да пробваш два по два докато риташ дали ще ти светне лампичката ( пробната ) или мултисцета ще ти покаже някакво напрежение,ако има продължаваш нагоре по веригата.ето изтегли си и мануел и виж къде има букси и релета и така едно по едно и успех
          http://www.carlsalter.com/ktm-service-manuals.asp
          Който не кара той не пада :mrgreen:
          http://vbox7.com/play:84a1f27e

          Коментар


          • #6
            От: Проблем с тоците на КТМ

            Виж първо масата от акумулатора към двигателя да не е прекъсната.
            Polaris Magnum 500
            Mercedes ml320

            Коментар


            • #7
              От: Проблем с тоците на КТМ

              Значи трябва ти схема и мултицет не е никак сложно ако имаш затруднения всеки приятел с елементарни познания по електротехника, електроника ще може да ти помогне. По принцип трябва да тръгнеш от единия край на верига и да провериш възлите до края и. От двигателя нагоре трябва да ти вървят 4 или 6 кабела, които някъде около резервоара трябва да отиват в една букса. Разкачаш буксата и мериш съпротивлението (ако кабелите са 4 два по два трябва да ти дават някакво съпротивление , но пак ти трябва мануал за да видиш дали е в норма ) . Ако тук всичко е наред остава да премериш съпротивлението на първичната и вторичната намотка на бубината . Електронното се мери малко по сложно. Ако на буксата всичко е наред разкачаш някъде след електронното и според манула мериш напрежение на два кабела които отиват в бубината и на маса.Тук ти трябва уред измерваш пикова стойност но и на око може да го хванеш . Не е сложно но без мануал няма да стане. От къде си ако си от Бургас мога да съдействам с мултицет и елементарни познания по електротехника И определено провери за някой прекъснат кабел, защото със здрав акумулатор трябва да имаш поне стартер . Всичко тоци да изчезнат ме навежда на мисълта липса на маса или плюс или прецакан контактен кюч

              Коментар


              • #8
                От: Проблем с тоците на КТМ

                Момци явно има нещо гнило в Дания . Направих всичко препоръчано от вас ..отидох с пробната лампа ..тук има ..там има.. навсякъде има /не знам как се е случило/ . Ритнах запали и гассс по баирите. След около 15мин. обаче мотора изгасна и...никакво палене нито на манивела нито на бутане или спускане по склон. Скъсах се да го ритам. След 20-тина минути когато мотора вече бе изстинал запали на манивела. Покарах пак около 10-15 минути и пак угасна ..след 20 мин. пак запали. Това се повтори 4-5 пъти докато го прибера. Някой има ли идея какво се случва с това железо ???

                Коментар


                • #9
                  От: Проблем с тоците на КТМ

                  Днес разглобих мотора от генератора излизат три кабела към комутатора /червен черен и эелен/ .На червеният кабел излиза ток когато ритна но ми се струва че е много слаб. След електронното по кабела за лулата също излиза ток който също ми се струва слаб. На свеща ту прескочи искра ту не. Смених свеща с друга ..пак същото. Колеги някой може ли да ми каже какъв ток трябва да имам преди комутатора и какъв трябва да е след него ??? МОЛЯ ВИ ПОМОГНЕТЕ

                  Коментар


                  • #10
                    От: Проблем с тоците на КТМ

                    Първоначално публикуван от Mario-71 Преглед на мнение
                    Момци явно има нещо гнило в Дания . Направих всичко препоръчано от вас ..отидох с пробната лампа ..тук има ..там има.. навсякъде има /не знам как се е случило/ . Ритнах запали и гассс по баирите. След около 15мин. обаче мотора изгасна и...никакво палене нито на манивела нито на бутане или спускане по склон. Скъсах се да го ритам. След 20-тина минути когато мотора вече бе изстинал запали на манивела. Покарах пак около 10-15 минути и пак угасна ..след 20 мин. пак запали. Това се повтори 4-5 пъти докато го прибера. Някой има ли идея какво се случва с това железо ???
                    Здравей Марио! Както ти бях писал в първия си пост, моите проблеми имаха абсолютно същата симптоматика. Моторът ми вървеше, докато не загрее. Следваше цигара време, палене, каране няколко километра, пак гаснене, цигара, няколко километра, цигара и така, докато се прибера. Оказа се, че генераторът ми дава отечка, когато загрее. Пренавиха му намотките, но много внимателно, защото кабелът е дълъг и тънък. Естествено следваше заливка с подходящ лак, печене и проблемът бе решен. Симптомите са същите, но не мога да бъда сигурен че и проблемът е идентичен. Потърси специалист за диагностика и решение. Успех!
                    Мариан Христов- Beta 300 RR- 2016

                    Коментар


                    • #11
                      От: Проблем с тоците на КТМ

                      Благодаря ти Offar ...дали няма да съм много нагъл ако попитам сам ли си пренави генератора или ходи на бобинаж ?..колко пари ти взе майстора не е ли по-добре да взема отнякъде втора ръка ? От колко време го караш така ? БЛАГОДАРЯ ТИ ОЩЕ ВЕДНЪЖ ЗА СЪДЕЙСТВИЕТО .. АДМИРАЦИИ

                      Коментар


                      • #12
                        От: Проблем с тоците на КТМ

                        Първоначално публикуван от Mario-71 Преглед на мнение
                        Благодаря ти Offar ...дали няма да съм много нагъл ако попитам сам ли си пренави генератора или ходи на бобинаж ?..колко пари ти взе майстора не е ли по-добре да взема отнякъде втора ръка ? От колко време го караш така ? БЛАГОДАРЯ ТИ ОЩЕ ВЕДНЪЖ ЗА СЪДЕЙСТВИЕТО .. АДМИРАЦИИ
                        При добро, т.е. направено от специалист, пренавиване генераторът става ок. Почти като нов, само където на даваш около 380лв, а 70-80лв. Карах мотора половин сезон така, сега КТМ-а си има нов собственик. За тези 80лв ми пренавиха всички бубини на статора, не замо тази за запалването. Лакираха със специален лак, пекоха в пещ и така ми свършиха проблемите. Преди това ми пренавиваха същата бобина, отговорна за запалването, но неуспешно. Смених майстора, защото при първия случай моторът вървя само 3 месеца. Заливката бе с епоксидна смола, а не с подходящия лак. Работата изискваше прецизност и търпеливост, особено в моя случай, заради майсторлъка от първото изпълнение. Успех и да споделиш!
                        Мариан Христов- Beta 300 RR- 2016

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X