Вероятно има колеги, които знаят отговора на този вапрос и питането им звучи банално, но то е отправено именно към тях.
Колеги ме съветват да превключвам скоростите на моя WR250F без да натискам съединителя. Иначе съединителят се "палел", износвал, жилата се късали, а освен товма не се губело време за самото превключване.
От друга страна, един от известните майстори на ендуро мотори /нарочно не споменавам имена/ съветвал скоростите винаги да се включват с помощта на съединителя.
Това, което питам е:
Наистина ли включването без съединител е препоръчително, може ли да доведе до повреда и предвидени ли са нашите ендуро мотори за такова превключване? Иначе - може ли постоянното превключване със съединител /най-вече в гората/ да доведе до по-бързото му износване и... да го нарека най-просто "загряване" на механизмите му?
Използвах търсачката, но не намерих такава информация.
Колеги ме съветват да превключвам скоростите на моя WR250F без да натискам съединителя. Иначе съединителят се "палел", износвал, жилата се късали, а освен товма не се губело време за самото превключване.
От друга страна, един от известните майстори на ендуро мотори /нарочно не споменавам имена/ съветвал скоростите винаги да се включват с помощта на съединителя.
Това, което питам е:
Наистина ли включването без съединител е препоръчително, може ли да доведе до повреда и предвидени ли са нашите ендуро мотори за такова превключване? Иначе - може ли постоянното превключване със съединител /най-вече в гората/ да доведе до по-бързото му износване и... да го нарека най-просто "загряване" на механизмите му?
Използвах търсачката, но не намерих такава информация.
Коментар