Става въпрос за КТМ 620 EGS 1995.
Историята е следната - сменяхме бутало, сегмети, гумички на клапани и т.н. и след ремонта се появи проблем. Семерингите на вала направо изкачат и това след 5 мин каране. Лепихме ги, слагахме какви ли не, но проблема остна. За това си ми сля че наляганетпо на маслото е проблема да ги кара да изкачат. Сигурен съм че има повишено налягане, защото при едно каране мотора загасна и като отворихем филтърната кутия филтъре беше облят в масло, а като отворих щеката на маслото да проверя нивото, то плисна все едно отваряш капачката на антифриза на запален двигател
Разгледах схемата на движение на маслото в двигателя - той е с 2 маслени помпи, еднат изпомпва маслото от вала, другата го прекарва през малкия филтър в двигателя. Има и bypass valve, в който се съмнявах че не отваря и наистина, вчера като отворихме буталцето беше заседнало.
Но в някои форуми пишат че този клапан отваря само при студено масло + запушен филтър.
Ново буталце ще се поръчва + пружина и т.н., но не съм 100% сигурен че само в него е проблема. Какво друго може да е?
Какво да гледаме кат отваряме...така или иначе ще се отваря за да се сменят пак семрингите на вала защото маслото е целото в стужки и гума.
Някой имал ли е подобен проблем?
Историята е следната - сменяхме бутало, сегмети, гумички на клапани и т.н. и след ремонта се появи проблем. Семерингите на вала направо изкачат и това след 5 мин каране. Лепихме ги, слагахме какви ли не, но проблема остна. За това си ми сля че наляганетпо на маслото е проблема да ги кара да изкачат. Сигурен съм че има повишено налягане, защото при едно каране мотора загасна и като отворихем филтърната кутия филтъре беше облят в масло, а като отворих щеката на маслото да проверя нивото, то плисна все едно отваряш капачката на антифриза на запален двигател

Разгледах схемата на движение на маслото в двигателя - той е с 2 маслени помпи, еднат изпомпва маслото от вала, другата го прекарва през малкия филтър в двигателя. Има и bypass valve, в който се съмнявах че не отваря и наистина, вчера като отворихме буталцето беше заседнало.
Но в някои форуми пишат че този клапан отваря само при студено масло + запушен филтър.
Ново буталце ще се поръчва + пружина и т.н., но не съм 100% сигурен че само в него е проблема. Какво друго може да е?
Какво да гледаме кат отваряме...така или иначе ще се отваря за да се сменят пак семрингите на вала защото маслото е целото в стужки и гума.
Някой имал ли е подобен проблем?
Коментар