Кратък увод - случайно се натресох на въпросната машина, но я взех с проблем (явно масов) в главата - повлякъл разпределителен вал. Намерих друга глава, но без затварящата пета. После намерих и въпросната пета, та сега имам глава, пета и валове от три различни двигателя. Съответно при стягане валовете блокират напълно. И както се досещате - напасването се очертава кошмар. Идеята ми е да търся майстор с борщанга и да ми извърти леглата по размерите на вала. Някой да може да каже нещо по въпроса?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Борщанга - цилиндрова глава за KLX
Свий
X
-
От: Борщанга - цилиндрова глава за KLX
Сблъсквал съм се с този проблем,взимаш камък от гедоре една идея по малък размер от вала залепяш на него водна шкурка първо по едър размер после за доискусоряване по малък слагаш камъка на удалжение и въртиш с ръце докато не се изглади без следи от деруги, слагаш вала и капака и ако пак затяга продалжаваш операцията докато не почне да се движи свободно,даже трябва да има лек луфт, после доизглаждаш с по финната шкурка и затваряш главата.0 8 76 36 8 542
-
От: Борщанга - цилиндрова глава за KLX
Този сервиз може би ,ще ти свърши работа. http://www.head-service.com/
Коментар
-
От: Борщанга - цилиндрова глава за KLX
Първоначално публикуван от dmihailov Преглед на мнениеДобре звучи, но има три шийки - как ще станат в една равнина ако ги шлайфаш една по една? Иначе диаметъра може би ще ги докарам...0 8 76 36 8 542
Коментар
-
От: Борщанга - цилиндрова глава за KLX
Така, намерих специализиран сервиз за ремонти на глави. Виждат ми се свестни момчета, техниката им също е на ниво. Главата вече е при тях за мерене и напасване, ще я въртят на борщанга, но ще имам резултат евентуално след празниците. Ако се преборят с моя случай успешно - ще им дам тук координатите (дано не се приеме като реклама). Благодаря на колегите за идеите!
to be continued...Honda XR600
Kawasaki KLX650
Honda XL600V Transalp
+359 888 6З5 9З4
Коментар
-
От: Борщанга - цилиндрова глава за KLX
Я да ъп-на малко с информация: понеже предполагам (всъщност вече знам), че проблема с главата е масов при този модел, какво решение до момента не е удачно. Намерих глава, на която трябваше да се шлайфат тунелите на разпределителните валове, за да не затягат. На борщанга не успяха да я сложат, предложиха на риск (мой естествено) да опитат на борверг. Ефекта беше отрицателен - прескочиха размера и валовете се разтропаха. Другия проблем, който възниква след подобна интервенция е, че отворите на главата, през които влиза режещата част към тунелите стават малко по-големи и гарнитурата на капака вече не може да ги затвори плътно. И последно - валовете слизат твърде ниско, гърбиците им не лягат както трябва върху пуловете, да не кажа, че направо могат и да контактуват не отгоре върху пуловете, а отстрани - в полата. Толкова за вариантите с борщанга и борверг. Минаваме на план Б - като го измисля ще продължа темата... Междувременно ако на някого му изпадне такава глава - мога да го спася от нея.
Honda XR600
Kawasaki KLX650
Honda XL600V Transalp
+359 888 6З5 9З4
Коментар
-
От: Борщанга - цилиндрова глава за KLX
Първоначално публикуван от dmihailov Преглед на мнениеЯ да ъп-на малко с информация: понеже предполагам (всъщност вече знам), че проблема с главата е масов при този модел, какво решение до момента не е удачно. Намерих глава, на която трябваше да се шлайфат тунелите на разпределителните валове, за да не затягат. На борщанга не успяха да я сложат, предложиха на риск (мой естествено) да опитат на борверг. Ефекта беше отрицателен - прескочиха размера и валовете се разтропаха. Другия проблем, който възниква след подобна интервенция е, че отворите на главата, през които влиза режещата част към тунелите стават малко по-големи и гарнитурата на капака вече не може да ги затвори плътно. И последно - валовете слизат твърде ниско, гърбиците им не лягат както трябва върху пуловете, да не кажа, че направо могат и да контактуват не отгоре върху пуловете, а отстрани - в полата. Толкова за вариантите с борщанга и борверг. Минаваме на план Б - като го измисля ще продължа темата... Междувременно ако на някого му изпадне такава глава - мога да го спася от нея.
0 8 76 36 8 542
Коментар
-
От: Борщанга - цилиндрова глава за KLX
@metalgiar този вариант не е невъзможен - имам общо 3 глави, но ми се ще да открия топлата вода поне с едната. Жоро Нешев ми потвърди една идея, която обмислям и аз, но нека да я пробвам първо. Запазвам си правото да те навестя с едната ако не се получи.
@p.djartov ех, само ако беше в София.... за съжаление разстоянието си е пречка. Но като краен вариант и това става. А за акането - "човек каквото си направи сам, цяло село не може да му го направи", обаче гъдела да се справиш сам с проблем къде отива?
План Б ще бъде качването на лагери, които всъщност вече са готови. Проекта се очертава интересен. Търси се райбер 26мм. и ако някой може да помогне с такъв за няколко дни - ще съм много благодарен. Има ги в магазина, но са 70 лева, а само за един несигурен резултат не знам дали си струва.Honda XR600
Kawasaki KLX650
Honda XL600V Transalp
+359 888 6З5 9З4
Коментар
-
От: Борщанга - цилиндрова глава за KLX
Има един много туткав несигурен и трудоемък вариант. Не се сетих вчера. Взимаш едно индиго и си изрязваш лентички. Подлагаш между вала и леглото, затваряш капака и го плесваш с гумения чук. Индигото ще ти отбележи местата за търкане. Грабваш шабър и отнемаш по малко. И така 160 пъти докато вала тръгне без да запъва. Успех.
ПП. Това само ако не е вкопан вала надолу. Ако се е вкопал търси вариант с инсталиране на плъзгащи лагери. Пасването им накрая пак става с индигото.
0888932647
Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".
Коментар
-
От: Борщанга - цилиндрова глава за KLX
Първоначално публикуван от Жоро Нешев Преглед на мнениеИма един много туткав несигурен и трудоемък вариант. Не се сетих вчера. Взимаш едно индиго и си изрязваш лентички. Подлагаш между вала и леглото, затваряш капака и го плесваш с гумения чук. Индигото ще ти отбележи местата за търкане. Грабваш шабър и отнемаш по малко. И така 160 пъти докато вала тръгне без да запъва. Успех.
ПП. Това само ако не е вкопан вала надолу. Ако се е вкопал търси вариант с инсталиране на плъзгащи лагери. Пасването им накрая пак става с индигото.
0 8 76 36 8 542
Коментар
-
От: Борщанга - цилиндрова глава за KLX
Имам за съжаление раздвижен райбер до 25мм. Имам и над 30..мм. На битака има една сергия, райберите не са толкова скъпи. Този над 30мм, също раздвижен съм го купувал оттам. Интересно ми е решението с лагери, обикновено конструкция предвидена за плъзгащи лагери не позволява кой знае колко. Примерно за ХТ, при което разпр.вал лагерува също на три места, съм го мислел, ако се случи нещо подобно, да премина на плъзгащи-бронзови втулки. Всъщност втулки ще бъдат само в двата края, по средата трябва да е черупков, пак изработен от бронз. Всички осигурени против превъртане и аксиално изместване. Но това е засега само някакъв вид подсигуряване като идея...
Ако може и снимков материал на борбата с главата
При подобно шаброване не е зле да видите налягането на маслото все пак колко е..бих се подсигурил с подобна информация. Поне на ХТ-то или ТТ на колегата лесно се мери с обикновена пластмасова прозрачна тръбичка около поне 2метра дължина, свързана към болт със щуцер, поставен на мястото на болчето за обезвъздушаване на маслото във "филтърната" кутия на двг. Тръбата е вертикално поставена, височината на стълба масло при празен ход не по малко от 1,5м.Gnome Rhone AX2 800 1938
Yamaha XT600Z 1VJ 1986
Husqvarna Te 510 1989
Argvmentvm ad novitatem
Коментар
-
От: Борщанга - цилиндрова глава за KLX
Първоначално публикуван от gnomerhone Преглед на мнениеАко може и снимков материал на борбата с главата
Намерих въпросния райбер - 26мм. Снощи в 22.00 започна неравната битка с главата.
Първата процедура е отваряне на външната стена на главата, за да влезе райбера. Стандартно е малко под 23мм. Първо се минава с малки размери, като постепенно се вдигат, докато не влезе 26мм. райбер. Това е важно, защото иначе ще се получи разлика в съосието. Всички операции се правят на ръка, бавно и внимателно, като периодично се проверяват размерите за да не се получи подминаване на точните. Играта е голяма, но нали гоним качество...
След като входа на райбера е готов, следва първото разширяване на шийките на главата и затварящата пета. С калибрирана 25мм. тръба и шкурка 300 се разширяват, за да може да тръгне райбера после. Използвахме дълга тръба, за да може да се отнема едновременно от всички легла. Ако се пробва директно с райбера няма да стане, защото ножовете захапват много ръбовете и превъртането е невъзможно.
След като стане възможно вкарването на райбера, първоначално петата отгоре не я стегнахме с болтовете, а я притискахме на ръка. Така се отнема много малко материал, но пък има повече контрол как точно тръгва да сваля райбера. В случая всичко стана като по учебник.
След като се уверихме, че поема равномерно навсякъде, започнахме да го притягаме с болтовете.
Въртим докато олекне, притягаме леко всички болтове, малко смазка и пак въртене. И така - до припадък, като периодично всичко се сваля за контролно мерене.
Някъде към 03.00 през нощта вече гледаме уморено...
Час по-късно главата изглеждаше ето така:
Първо пробно поставяне на лагерите:
Резултат - получава се идеално...
И с лесното - до тук. Тъй като леглата на главата са с доста намалена широчина (заради пуловете на клапаните), а на затварящата пета са по-широки, ефекта беше, че стигнахме размера на долните легла по-бързо от горните. От петата трябва да се отнеме още над 1мм. за да дойде на размера, но не може да се върти в сглобено състояние, защото ще влезе райбера още надолу в главата и тогава всичко приключва.
Малко преди 05.00 сутринта се предадохме.
Приемат се идеи как да се дообработи само петата. За сега идеята ми е да се вкара райбера в лагери и с "U"-образни шпилки да се пристяга към петата. Така ще се обработва само тя. Мисля, че няма да има проблем с асиметрия, защото леглата са достатъчно оформени за да мръдне райбера встрани. Когато го доизмислим и довършим ще пусна още инфо.
За лагерите - ще ги осигуряваме със специално лепило на Локтайт точно за лагери. Имат такова - проверено.
Идеята на Нешев за напасването с индигото е супер, но за щастие лагерите се случиха като калибровани точно за този вал и май няма да се налага никаква интервенция с вътрешния диаметър. Е, хубаво е понякога човек да извади и малко късмет, нали?
To be continue...Honda XR600
Kawasaki KLX650
Honda XL600V Transalp
+359 888 6З5 9З4
Коментар
-
Re: От: Борщанга - цилиндрова глава за KLX
Първоначално публикуван от dmihailov Преглед на мнениеПриемат се идеи как да се дообработи само петата. За сега идеята ми е да се вкара райбера в лагери и с "U"-образни шпилки да се пристяга към петата. Така ще се обработва само тя. Мисля, че няма да има проблем с асиметрия, защото леглата са достатъчно оформени за да мръдне райбера встрани. Когато го доизмислим и довършим ще пусна още инфо.
Малко късничко видях че петите са в общ блок. Горното няма как да стане.A Lone Rider
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар