Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Странна пукнатина на цилиндъра

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Странна пукнатина на цилиндъра

    Моторът е WR 250 F появи се пукнатина на цилиндъра точно пред оптегача на веригата от преди месец.Първоначално омасляваше 2 кв см около нея в последствие след всяко каране омасляването се засилва вече са 4-5 капки масло на каране.Оптегача работи коректно няма следи от удар странично нито по него нито по цилиндъра.Двигателя не е отварян 2 години.Някой чувал ли е за подобна повреда на какво може да се дължи проблема?






    Gilera RC-125 Honda Dominator 650 Yamaha TT-350 yz250f WR-450-03 WR-450-05 WR-250F

  • #2
    От: Странна пукнатина на цилиндъра

    На много ямахи YZ 125 и 250 съм виждъл спукани алуминиеви задни вилки. И то от каране. Явно алуминият им нещо куца. Глави съм виждъл също спукани от каране с вода и замръзване. За да се спука там твоят цилиндър значи има някакво напрежение. Крива глава, крив цилиндър , неправилно стягане при сглобяване, а може и нещо друго. Защо не свалиш обтегача и да светенеш вътре и да огледаш?

    Коментар


    • #3
      От: Странна пукнатина на цилиндъра

      Това си е заводски дефект при отливката. Вътре има шупла. Просто не се е проявил в гаранционния срок. Там температурата каква е? Има начини за лечение.

      Коментар


      • #4
        От: Странна пукнатина на цилиндъра

        Първоначално публикуван от pe6o74 Преглед на мнение
        неправилно стягане при сглобяване. Защо не свалиш обтегача и да светенеш вътре и да огледаш?
        Неправилно стягане при сглобяване за сега най-много отговаря на въпроса ми от какво се е получила пукнатината.Предишният собственик е сменял профилактично пружини на клапани гумички сегменти нещо се е объркало при сглобката.Проблема е че пукнатината се увеличава.Свалянето на обтегача съм го обмислял но едва ли при осветяване ще се види нещо.Пукнатината за момента е микроскопична ако се отвори още малко ще осветя да видя.


        Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
        Това си е заводски дефект при отливката. Вътре има шупла. Просто не се е проявил в гаранционния срок. Там температурата каква е? Има начини за лечение.
        Температурата е такава каквато е на маслото няма налягане и е кухо пространство през което минава веригата.
        Gilera RC-125 Honda Dominator 650 Yamaha TT-350 yz250f WR-450-03 WR-450-05 WR-250F

        Коментар


        • #5
          От: Странна пукнатина на цилиндъра

          Първоначално публикуван от Радо Преглед на мнение


          Температурата е такава каквато е на маслото няма налягане и е кухо пространство през което минава веригата.
          Зачистване до сухо и заливане с "течен метал" на Бизон, би трябвало да помогне. Става и със полиестерна смола, забъркана със ситни алуминиеви стружки. Заза от аватара го взех със пукнат от строшена биела картер. Там маслото е 130-140 градуса. След третиране със полиестерната смола навъртя още 300 000км. / с още 3 основни ремонта/

          Коментар


          • #6
            От: Странна пукнатина на цилиндъра

            Това е временно решение . Пукнатината в този случай е динамична - увеличава се , защото има остатъчно напрежение . И ще расте докато не се пукне на цяло, т.е. да се освободи напрежението. При твоя случай със заза пукнатината е била статична.

            Коментар


            • #7
              От: Странна пукнатина на цилиндъра

              Първоначално публикуван от pe6o74 Преглед на мнение
              Това е временно решение . Пукнатината в този случай е динамична - увеличава се , защото има остатъчно напрежение . И ще расте докато не се пукне на цяло, т.е. да се освободи напрежението. При твоя случай със заза пукнатината е била статична.
              Решението е качествена заварка при свален цилиндър няма да правя експерименти с течен метал дори и да спре да се разраства пукнатината.Проблема е че не мога да си обесня дефекта на 100% и при последвала заварка рискувам да се окажа в в ситуация с още една пукнатина .Възможен е дефект крива глава или цилиндър но пукнатината не започва от самото начало на цилиндъра.Ще направя още няколко карания следейки пукнатината ако не се увеличи повече няма да предприемам никакви разглобявания и заварки.Увеличи ли се сваляне на глава и цилиндър шлайфане на двете нова гарнитура и болтове на главата.
              Gilera RC-125 Honda Dominator 650 Yamaha TT-350 yz250f WR-450-03 WR-450-05 WR-250F

              Коментар


              • #8
                От: Странна пукнатина на цилиндъра

                Първоначално публикуван от pe6o74 Преглед на мнение
                Това е временно решение . Пукнатината в този случай е динамична - увеличава се , защото има остатъчно напрежение . И ще расте докато не се пукне на цяло, т.е. да се освободи напрежението. При твоя случай със заза пукнатината е била статична.
                Сигурно е така. Всичко на този свят е временно. Колегата пита за временно решние, иначе по -постоянното е нов мотор.

                Коментар


                • #9
                  От: Странна пукнатина на цилиндъра

                  Първоначално публикуван от Радо Преглед на мнение
                  Решението е качествена заварка при свален цилиндър няма да правя експерименти с течен метал дори и да спре да се разраства пукнатината.Проблема е че не мога да си обесня дефекта на 100% и при последвала заварка рискувам да се окажа в в ситуация с още една пукнатина .Възможен е дефект крива глава или цилиндър но пукнатината не започва от самото начало на цилиндъра.Ще направя още няколко карания следейки пукнатината ако не се увеличи повече няма да предприемам никакви разглобявания и заварки.Увеличи ли се сваляне на глава и цилиндър шлайфане на двете нова гарнитура и болтове на главата.
                  Взимаш си едно пакетче сън-фикс смесваш колкото ти трябва,по пукнатината и малко около нея с острието на нож задираш да стане грапава повърхност, обезмасляваш,лепиш,оформяш,и със сребърен спрей пръскаш да не стои грозно зелено и си свиркаш до като стане за ремонт.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Странна пукнатина на цилиндъра

                    Решението е : Сваляне на цилиндъра , качествено измиване и заварка на аргон. Челосване на главата и цилиндъра . Нови гарнитури и правилно сглобяване с динамометричен ключ. Козметиката на заварката не я споменавам.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Странна пукнатина на цилиндъра

                      Първоначално публикуван от pe6o74 Преглед на мнение
                      Решението е : Сваляне на цилиндъра , качествено измиване и заварка на аргон. Челосване на главата и цилиндъра . Нови гарнитури и правилно сглобяване с динамометричен ключ. Козметиката на заварката не я споменавам.
                      Подкрепям изцяло мнението за решение на проблема на колегата pe6o74.
                      Другото е наистина временно,но това си е лично мое мнение.

                      п.п Внимавай много кой и как ще ти го заварява обаче!!!
                      Не е важно какво караш, а как го караш !

                      Коментар


                      • #12
                        От: Странна пукнатина на цилиндъра

                        След няколко дневни размисли стигнах до някъде не толкова логично обяснение на пукнатината.При връщане на скорост на заден ход веригата да опъва оптегача по силно отколкото при нормалната и посока на въртене съчетано с дефект на алуминия най-вероятно шупла.Възможен ли е този вариант? В случая застраховка за повторно пропукване би била невъзможна дори и при качествена заварка.А темата съм я пуснал да може да се изясни проблема с пукнатината начина за ремонт съм го уточнил в по горното ми мнение.
                        Gilera RC-125 Honda Dominator 650 Yamaha TT-350 yz250f WR-450-03 WR-450-05 WR-250F

                        Коментар


                        • #13
                          От: Странна пукнатина на цилиндъра

                          Това връщане на скорост на заден ход , означава ли че пускаш мотора на скорост без да го палиш по наклон , само че седнал с гърба към кормилото? Ако е така или е нещо друго разясни по-подробно как го връщаш на скорост на заден ход и каква е идеята ти с това дело?

                          Коментар


                          • #14
                            От: Странна пукнатина на цилиндъра

                            Първоначално публикуван от pe6o74 Преглед на мнение
                            Това връщане на скорост на заден ход , означава ли че пускаш мотора на скорост без да го палиш по наклон , само че седнал с гърба към кормилото? Ако е така или е нещо друго разясни по-подробно как го връщаш на скорост на заден ход и каква е идеята ти с това дело?

                            Означава че изпускам мотора на скорост назад на екстремни пътеки който се опитвам да кача но не успявам мотора изгасва и някои път минава метър на зад.При същата ситуация WR450 2003 г се случва да счупи корпуса на редуктора на съединителя. При модела 450 от 2004 г нагоре проблема е отстранен с друг вид редуктор.
                            Gilera RC-125 Honda Dominator 650 Yamaha TT-350 yz250f WR-450-03 WR-450-05 WR-250F

                            Коментар


                            • #15
                              От: Странна пукнатина на цилиндъра

                              Едва ли е от това връщане назад пукването,по скоро ще се счупи друго отколкото цилиндъра.
                              Може наистина да е дефект (шупла) а аз съм и за това че е имало и пренатягане.
                              Не е важно какво караш, а как го караш !

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X