Здравейте колеги, ще ви помоля да изкажете мнения и съвети относно въпрос който ще ви задам. Значи излязохме този уикенд с моторетките аз и брачед ми. Моторите ни са Yamaha XT 600 Tenere. Моят е със стартер неговия е без, мисля че неговия е по стара година от моя, а иначе моя е 87, но както и да е. Та навлязохме в гората, караме си, всичко си е както трябва, но нали е наваляло сняг и брачеда като по - стар в бранша кара пред мен и аз го следвам, но на едно изкачване в гората моя мотор започна да буксува и постепенно почна да спира, а брачед ми с неговия се катери. Мотора ми спря и почна да буксува на място, няма тръгване. Буксува и буксува, не иска да тръгне. Помислих си, че като начинаещ в ендуро спорта в мен е проблема. Слязох от мотора и го преотстъпих на брачед ми да се пробва. Не иска да мръдне мотора, само рине отзад. Аз се качих на неговия и тръгнах на горе по склона без проблем. Искам да питам на какво се дължи тази разлика в моторите? А иначе ето ги моторетките:
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Tenere 600 с/у Tenere 600
Свий
X
-
От: Tenere 600 с/у Tenere 600
Според мен най-вероятно се дължи на задната гума, а и веднъж като се окопае гумата е трудно да излезе от "дупката". Но вероятно сте пробвали напред-назад и наляво-надясно, така че това с окопаването сигурно отпада.
Твоя с ел стартера е 10-20 кг по-тежък и с малко по-нисък център на тежестта, може и това да оказва някакво влияние. Също така се предполага, че е и малко по-мощен, но за сметка на това страда от проблеми с прегряване при тормоз по магистрали.
-
От: Tenere 600 с/у Tenere 600
Да това с окопаването отпада пробвахме по много начини и не иска да катери на сняг само буксува и теорията с гумата отпада защото и на двата мотора са еднакъв цолаж еднаква марка и еднакво износени причината е друга и дано някой да знае или поне да даде съвет какво да пробвам и да видя дали ще стане!
Коментар
-
От: Tenere 600 с/у Tenere 600
Ако сте с различни пиньони - това е решението. 1-2 зъба разлика и мотора катери по съвсем различен начин. А ако е на предния - разликата е още по-голяма.
Другата възможност е мощността. След един определен момент по-мощният мотор ще катери по-зле. Ако си карал кола в дълбок сняг и си затъвал, не може да не знаеш, че на 2-ра с полу-съединител колата излиза значително по-лесно, отколкото на 1-ва. Това е така заради предавателното число. На 2-ра имаш по-малко мощност към задвижващите колела, но повече скорост, която пък компенсираш със съединителя. Т.е. намаляваш мощност, за да спечелиш сцепление. Сменяш пиньоните - предния с един зъб по-малко, задния - с 2,3 или 4 повече и ще му събереш очите по баирите, но няма да можеш да го настигнеш на шосе. Стартът обаче ще е твойHonda XR600
Kawasaki KLX650
Honda XL600V Transalp
+359 888 6З5 9З4
Коментар
-
От: Tenere 600 с/у Tenere 600
Това със смяната на зъбчатките също трябва да се обмисля добре, понеже не е изключено да се получи и един силно нежелан ефект при който мотора тъпче на място все едно.Стават му къси скоростите и понякога чак неизползваеми.Комфортната скорост да се падне между две предавки примерно и т.н. което е доста гадно.Иван Маринов
Suzuki RMX 250 '92 - sold / Yamaha XTZ 750 Super Tenere '91 - sold / KTM EXC 250 2t '06 - sold
ЕНДУРО ВАРНА
Коментар
-
От: Tenere 600 с/у Tenere 600
Мощността и на двата двигателя е еднаква, но по-стария модел е по офф-роуд ориентиран, и ние в нашата група сме така с две такива Тенерета - моето и на един другар. Няма шанс да ме стигне, неговият венец даже е по-голям от моя. Моят скача само с гаЗ, а неговия рядко се вдига, хем другарчето ми е с около 25-30 кила по-лек от мен.Последно редактирано от viki terzieva; 01-02-11, 10:36.
Коментар
-
От: Tenere 600 с/у Tenere 600
Първоначално публикуван от VaHk0_ Преглед на мнениеТова със смяната на зъбчатките също трябва да се обмисля добре, понеже не е изключено да се получи и един силно нежелан ефект при който мотора тъпче на място все едно.Стават му къси скоростите и понякога чак неизползваеми.Комфортната скорост да се падне между две предавки примерно и т.н. което е доста гадно.
п.с. Сега загледах снимките и видях с какво е облечен "братчеда" - вие сте ненормални!!! Ей, обличайте се като хората - ще си спомняте за тези карания като станете на по 40...Honda XR600
Kawasaki KLX650
Honda XL600V Transalp
+359 888 6З5 9З4
Коментар
-
От: Tenere 600 с/у Tenere 600
Това със смяната на зъбчатките ми звучи доста примамливо, но и доста рисковано. Както казва VaHk0 не ми се иска да го разцентровам, защото моторът върви доста добре като изключим ситуацията в снега. Как да преценя какви зъбчатки да сложа така, че да се получи подобрение в баирите, но и не голямо влошаване в скоростните отсечки?
Коментар
-
От: Tenere 600 с/у Tenere 600
Разлика от 2-3 зъба на задния или 1 на предния са напълно достатъчни. Разликата в скоростта ще е незабележима, но катеренето ще се подобри значително.Honda XR600
Kawasaki KLX650
Honda XL600V Transalp
+359 888 6З5 9З4
Коментар
-
От: Tenere 600 с/у Tenere 600
Ахам, ясно. Благодаря ви, колеги. Искам да ви попитам и още нещо - окачването (в смисъл задния амортИсьор) гледам, че на братовчеда е много вдигнат, а на моя мотор е почти до долу. Какво влияние оказва това върху поведението на мотора?Последно редактирано от viki terzieva; 01-02-11, 10:34.
Коментар
-
От: Tenere 600 с/у Tenere 600
Първата разлика идва от височината на седалката, втората от към клиренс, третата от към "мекотата" ..... много са. То за това се регулира и е въпрос на вкус , възможности , терен ....0888932647
Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".
Коментар
-
От: Tenere 600 с/у Tenere 600
Може и съединителя да му свършва. Тогава става "по-мек" мотора и започва да губи мощност.Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
Златомир Попов - Forry
Коментар
-
От: Tenere 600 с/у Tenere 600
Съединителят си е наред, не буксува и се изправя на задна гума без проблем. Може и да е от пиньоните, както се казва по-горе, но все още не съм се решил да ги сменям.Последно редактирано от viki terzieva; 17-02-11, 12:51. Причина: След "по" и "най", когато степенувате, винаги има тире.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар