Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Tenere 600 с/у Tenere 600

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Tenere 600 с/у Tenere 600

    Здравейте колеги, ще ви помоля да изкажете мнения и съвети относно въпрос който ще ви задам. Значи излязохме този уикенд с моторетките аз и брачед ми. Моторите ни са Yamaha XT 600 Tenere. Моят е със стартер неговия е без, мисля че неговия е по стара година от моя, а иначе моя е 87, но както и да е. Та навлязохме в гората, караме си, всичко си е както трябва, но нали е наваляло сняг и брачеда като по - стар в бранша кара пред мен и аз го следвам, но на едно изкачване в гората моя мотор започна да буксува и постепенно почна да спира, а брачед ми с неговия се катери. Мотора ми спря и почна да буксува на място, няма тръгване. Буксува и буксува, не иска да тръгне. Помислих си, че като начинаещ в ендуро спорта в мен е проблема. Слязох от мотора и го преотстъпих на брачед ми да се пробва. Не иска да мръдне мотора, само рине отзад. Аз се качих на неговия и тръгнах на горе по склона без проблем. Искам да питам на какво се дължи тази разлика в моторите? А иначе ето ги моторетките:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:23012011544.jpg
Прегледи:1
Размер:275.4 КБ
ID:5915744

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:23012011545.jpg
Прегледи:1
Размер:232.3 КБ
ID:5915745

  • #2
    От: Tenere 600 с/у Tenere 600

    Според мен най-вероятно се дължи на задната гума, а и веднъж като се окопае гумата е трудно да излезе от "дупката". Но вероятно сте пробвали напред-назад и наляво-надясно, така че това с окопаването сигурно отпада.
    Твоя с ел стартера е 10-20 кг по-тежък и с малко по-нисък център на тежестта, може и това да оказва някакво влияние. Също така се предполага, че е и малко по-мощен, но за сметка на това страда от проблеми с прегряване при тормоз по магистрали.
    Последно редактирано от viki terzieva; 31-01-11, 10:15. Причина: Моля, използвайте главни букви!

    Коментар


    • #3
      От: Tenere 600 с/у Tenere 600

      Да това с окопаването отпада пробвахме по много начини и не иска да катери на сняг само буксува и теорията с гумата отпада защото и на двата мотора са еднакъв цолаж еднаква марка и еднакво износени причината е друга и дано някой да знае или поне да даде съвет какво да пробвам и да видя дали ще стане!

      Коментар


      • #4
        От: Tenere 600 с/у Tenere 600

        Ако сте с различни пиньони - това е решението. 1-2 зъба разлика и мотора катери по съвсем различен начин. А ако е на предния - разликата е още по-голяма.
        Другата възможност е мощността. След един определен момент по-мощният мотор ще катери по-зле. Ако си карал кола в дълбок сняг и си затъвал, не може да не знаеш, че на 2-ра с полу-съединител колата излиза значително по-лесно, отколкото на 1-ва. Това е така заради предавателното число. На 2-ра имаш по-малко мощност към задвижващите колела, но повече скорост, която пък компенсираш със съединителя. Т.е. намаляваш мощност, за да спечелиш сцепление. Сменяш пиньоните - предния с един зъб по-малко, задния - с 2,3 или 4 повече и ще му събереш очите по баирите, но няма да можеш да го настигнеш на шосе. Стартът обаче ще е твой
        Honda XR600
        Kawasaki KLX650
        Honda XL600V Transalp
        +359 888 6З5 9З4

        Коментар


        • #5
          От: Tenere 600 с/у Tenere 600

          Това със смяната на зъбчатките също трябва да се обмисля добре, понеже не е изключено да се получи и един силно нежелан ефект при който мотора тъпче на място все едно.Стават му къси скоростите и понякога чак неизползваеми.Комфортната скорост да се падне между две предавки примерно и т.н. което е доста гадно.
          Иван Маринов
          Suzuki RMX 250 '92 - sold / Yamaha XTZ 750 Super Tenere '91 - sold / KTM EXC 250 2t '06 - sold
          ЕНДУРО ВАРНА

          Коментар


          • #6
            От: Tenere 600 с/у Tenere 600

            Мощността и на двата двигателя е еднаква, но по-стария модел е по офф-роуд ориентиран, и ние в нашата група сме така с две такива Тенерета - моето и на един другар. Няма шанс да ме стигне, неговият венец даже е по-голям от моя. Моят скача само с гаЗ, а неговия рядко се вдига, хем другарчето ми е с около 25-30 кила по-лек от мен.
            Последно редактирано от viki terzieva; 01-02-11, 10:36.

            Коментар


            • #7
              От: Tenere 600 с/у Tenere 600

              Първоначално публикуван от VaHk0_ Преглед на мнение
              Това със смяната на зъбчатките също трябва да се обмисля добре, понеже не е изключено да се получи и един силно нежелан ефект при който мотора тъпче на място все едно.Стават му къси скоростите и понякога чак неизползваеми.Комфортната скорост да се падне между две предавки примерно и т.н. което е доста гадно.
              Не е невъзможно, но с умерена промяна каквато имам предвид - не вярвам. А и при големите 4т двигатели е доста трудно да го направиш неизползваем - те теглят и при 1500 и при 4500 оборота. При 2т е по-рисково - там имаш диапазон на мощност в оборотите, който те ограничава малко.

              п.с. Сега загледах снимките и видях с какво е облечен "братчеда" - вие сте ненормални!!! Ей, обличайте се като хората - ще си спомняте за тези карания като станете на по 40...
              Последно редактирано от dmihailov; 31-01-11, 20:28. Причина: допълнение
              Honda XR600
              Kawasaki KLX650
              Honda XL600V Transalp
              +359 888 6З5 9З4

              Коментар


              • #8
                От: Tenere 600 с/у Tenere 600

                Това със смяната на зъбчатките ми звучи доста примамливо, но и доста рисковано. Както казва VaHk0 не ми се иска да го разцентровам, защото моторът върви доста добре като изключим ситуацията в снега. Как да преценя какви зъбчатки да сложа така, че да се получи подобрение в баирите, но и не голямо влошаване в скоростните отсечки?
                Последно редактирано от viki terzieva; 01-02-11, 10:35. Причина: Правопис и пунктуация!

                Коментар


                • #9
                  От: Tenere 600 с/у Tenere 600

                  Разлика от 2-3 зъба на задния или 1 на предния са напълно достатъчни. Разликата в скоростта ще е незабележима, но катеренето ще се подобри значително.
                  Honda XR600
                  Kawasaki KLX650
                  Honda XL600V Transalp
                  +359 888 6З5 9З4

                  Коментар


                  • #10
                    От: Tenere 600 с/у Tenere 600

                    Ахам, ясно. Благодаря ви, колеги. Искам да ви попитам и още нещо - окачването (в смисъл задния амортИсьор) гледам, че на братовчеда е много вдигнат, а на моя мотор е почти до долу. Какво влияние оказва това върху поведението на мотора?
                    Последно редактирано от viki terzieva; 01-02-11, 10:34.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Tenere 600 с/у Tenere 600

                      Първата разлика идва от височината на седалката, втората от към клиренс, третата от към "мекотата" ..... много са. То за това се регулира и е въпрос на вкус , възможности , терен ....
                      0888932647

                      Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                      Коментар


                      • #12
                        От: Tenere 600 с/у Tenere 600

                        Налягането в гумите !
                        Човек първо е изобретил колелото а после премазаните животни !

                        Коментар


                        • #13
                          От: Tenere 600 с/у Tenere 600

                          Може и съединителя да му свършва. Тогава става "по-мек" мотора и започва да губи мощност.
                          Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                          Златомир Попов - Forry

                          Коментар


                          • #14
                            От: Tenere 600 с/у Tenere 600

                            Съединителят си е наред, не буксува и се изправя на задна гума без проблем. Може и да е от пиньоните, както се казва по-горе, но все още не съм се решил да ги сменям.
                            Последно редактирано от viki terzieva; 17-02-11, 12:51. Причина: След "по" и "най", когато степенувате, винаги има тире.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Tenere 600 с/у Tenere 600

                              Поне пребройте зъбите на пиньоните и на двата мотора, да се види дали има разлика в предавателното число...барем това е лесно и не коства усилия
                              Gnome Rhone AX2 800 1938
                              Yamaha XT600Z 1VJ 1986
                              Husqvarna Te 510 1989
                              Argvmentvm ad novitatem

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X