Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Датчик за темература ДР 800

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Датчик за темература ДР 800

    Колеги някой има ли идея откъде мога да намеря датчик за температура за ДР-а?
    Имам в мазето за температура два на VDO,но са за на вода.
    Ако все още не сте намерили своята половинка...започнете с четвъртинка!

  • #2
    От: Датчик за темература ДР 800

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:852815_BB_02_FB.EPS_250.jpg
Прегледи:1
Размер:11.1 КБ
ID:5209334Натиснете снимката за да я уголемите

Име:842109_BB_01_FB.EPS_400.jpg
Прегледи:1
Размер:18.1 КБ
ID:5209335

    Ако става въпрос за подобни датчици, продават ги в този сайт: /www.conrad.de/ce/de/product/852815/OeL-TEMPERATUR-ANZEIGE-SILBER
    Не са от типа ,който се завива на отвора за наливане на масло...имат сонда(датчик),която(който) трябва да се инсталира .
    Продават подобни и по магазините за авточасти.
    Последно редактирано от gnomerhone; 18-09-10, 23:13.
    Gnome Rhone AX2 800 1938
    Yamaha XT600Z 1VJ 1986
    Husqvarna Te 510 1989
    Argvmentvm ad novitatem

    Коментар


    • #3
      От: Датчик за темература ДР 800

      Мерси! Точно такъв ме интересува. Искам да го сложа горе да го виждам постоянно!
      Първоначално публикуван от gnomerhone Преглед на мнение
      [ATTACH=CONFIG]248295[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]248296[/ATTACH]

      Ако става въпрос за подобни датчици, продават ги в този сайт: /www.conrad.de/ce/de/product/852815/OeL-TEMPERATUR-ANZEIGE-SILBER
      Не са от типа ,който се завива на отвора за наливане на масло...имат сонда(датчик),която(който) трябва да се инсталира .
      Продават подобни и по магазините за авточасти.
      Ако все още не сте намерили своята половинка...започнете с четвъртинка!

      Коментар


      • #4
        От: Датчик за темература ДР 800

        Тези уреди на VDO, които ги имаш също ще ти свършат работа, нищо че са за вода, те си показват температура, само си намери подходящия датчик за тях, защото с друг датчик, ще показва други стойности. Аз съм си правил на Фиат 126р с датчик и уред за температурата на водата от Лада и си работеше екстра!

        Коментар


        • #5
          От: Датчик за темература ДР 800

          Първоначално публикуван от kъrfo Преглед на мнение
          Тези уреди на VDO, които ги имаш също ще ти свършат работа, нищо че са за вода, те си показват температура, само си намери подходящия датчик за тях, защото с друг датчик, ще показва други стойности. Аз съм си правил на Фиат 126р с датчик и уред за температурата на водата от Лада и си работеше екстра!
          Той единия от датчиците е за до 200 градуса(демек ще е екстра),ама уред за него нямам. Единия ми е до 120 градуса макс,а другия до 160.

          П.П. Като съм писал за вода имам впредвид водно охлаждане...ДР-а е на въздушно или маслено - който както го нарича.Тоест работната температура е много по висока от на тези на вода. Затова тези уреди не ми вършат работа.
          Ако все още не сте намерили своята половинка...започнете с четвъртинка!

          Коментар


          • #6
            От: Датчик за темература ДР 800

            Знам, че ДР-а е с въздушно-маслено охлаждане, аз карам ДР-350. Фиат 126р (по-известен като "полско фиатче") е с въздушно охлаждане. На моят ДР имам термометър за маслото поставен на мястото на щеката за масло и честно казано никога не съм виждал да вдига над 100 градуса. Температурата на прегряване започва от 120 градуса, всеки уред от кола с водно охлаждане има скала до 120-130 градуса. Това, че е за вода теб не те интересува, той отчита температура, дали ще е на вода или на масло няма значение. Само намери къде да сложиш датчика, така че да следиш температурата на маслото. Лично според мен за този мотор не е нужно да слагаш датчик и да следиш температурата, просто няма къде да го прегрееш.
            п.п Колко много по-висока е работната температура на въздухарката спрямо тези с водно, та датчика няма да ти свърши работа?

            Коментар


            • #7
              От: Датчик за темература ДР 800

              Мерси още един път,обаче аз доколкото знам нормалната работна температура на Биг-а е около 120-130 градуса(да ме поправят по-знаещите ако греша). Затова търся нещо друго като уред.
              Някъде бях чел нещо от Жоро Донечки относно др 350.

              Жоро(ако прочетеш това),дай акъл ако можеш човек - от теб грешно нещо не съм чул досега!

              А ето и снимки.Единия датчик ми е до 120 а другия другия до 200 градуса.
              А уредите са един до 120 и един(по средата на снимката) със скала до 150 градуса.
              Всъщност незнам дали датчика за 200С може да сработи правилно с уреда за 150С.
              Прикачени файлове
              Ако все още не сте намерили своята половинка...започнете с четвъртинка!

              Коментар


              • #8
                От: Датчик за темература ДР 800

                Първоначално публикуван от KUDRUV Преглед на мнение
                Жоро(ако прочетеш това),дай акъл ако можеш човек - от теб грешно нещо не съм чул досега!
                Колега, привет! Благодаря ти за оценката! ...на някои по-рядко, на други често, но на всички ни се случва да сгрешим.

                Аз ще започна отговора с един цитат на добре познат съфорумник:
                Първоначално публикуван от Стефан
                Ако приборът ти е със стърчаща отдолу стрелка, то той е логометър, и за него ти трябва датчик с терморезистор ТМ-100.
                Ако стрелката на показометъра виси отгоре, то той е импулсен биметален, и за него ти трябва датчик ТМ-101.
                За аварийната лампа ти трябва биметален датчик Т-104 (или ТМ-101).
                ТМ-106 и 108 също са за логометри, но с друга конструкция. Лади, Москвичи, ЗАЗ, разни камиони.

                ТМ-108 по принцип няма да работи с лампата.
                В този цитат се говори за уреди на УАЗ и руски датчици, но ясно се виждат разликите м/у отделните прибори и необходимостта от точни комбинации уред-датчик.
                По този въпрос мисля, че вече е ясно на всички - трябва точен уред с точен датчик, за да сработва с правилни стойности.
                Датчиците за лампа не стават, те сработват с пълно съпротивление (включено/изключено) при точно зададена температура.
                Датчиците за уреди са един вид термометри и при загряване си променят плавно съпротивлението, така движат плавно стрелката на уреда.

                На въпроса с температурата на въздухаря.
                Факт е, че 120-130 градуса са нормални работни стойности за двигатели с въздушно-маслено охлаждане.
                Но това съвсем не означава, че постоянно работят в този диапазон.
                Загряването зависи основно от това как е конструиран двигателя. Едни греят повече, други по-малко.
                Не е меродавно на 100% сравнението на различните въздухари, дори при еднакви кубатури едни имат по-голяма склонност към прегряване, други не толкова.

                Казано с две думи - уредът който имаш до 150 градуса ти е напълно достатъчен и подходящ, просто го комбинирай с правилния датчик.
                Ако знаеш от какво ти е уреда вземи съответно от същата машина датчик.
                В противен случай аз мога да те посъветвам да си вземеш за тест руски датчик. От цитата по-горе е видно, че за уред като твоя, със стрелка отдолу, е необходим или ТМ100, или в другия случай ТМ106 и ТМ108. Хубавото е, че не са скъпи и дори да не паснат няма да се набуташ.

                Ако имаш как да комбинираш термометъра, който е цитирал колегата по-горе, дето се навива обикновено в рамката на мястото на капачката, също е много подходящ вариант.

                Успех!

                Коментар


                • #9
                  От: Датчик за темература ДР 800

                  Мерси!
                  Ако все още не сте намерили своята половинка...започнете с четвъртинка!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Датчик за темература ДР 800

                    Ето това е датчика за температурата на маслото, който ползвам (той е създаден точно за въздухари). На него ясно се вижда от колко градуса започва червения сектор - 120 градуса! В мнението си писах да поставиш датчика така, че да следиш температурата на маслото! Това , че работната температура на въздухаря е 120-130 градуса не значи , че трябва да навиеш датчика в ребрата на цилиндъра или главата. Маслото циркулира през радиатор за масло (ДР 800), съответно маслото се охлажда и температурата му става по-ниска с няколко градуса (с колко точно не знам, зависи от атмосферните условия и експлоатацията) от тази на двигателя. По тази логика и уред до 130 градуса ще ти свърши работа (ладов примерно, в лададжийския форум са по 5 лв уредите, датчика е около 4 лв в магазина).
                    п.п Следенето на температурата на маслото за мен е по-удачния вариант (стига да намериш място за датчика).
                    Прикачени файлове

                    Коментар


                    • #11
                      От: Датчик за темература ДР 800

                      Датчикът трябва да се монтира на изходната магистрала на маслото от двигателя.
                      Важна е реалната температура на двигателя - маслото, което излиза от него.
                      Охладеното след радиатора не дава реална представа за работната температура на мотора.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Датчик за темература ДР 800

                        Все още не вярвам, че маслото ще се загрее до 120-130 градуса при нормална експлоатация, съдя по моя мотор, който е по-високо оборотен, с по-малко масло и за охлаждане на маслото се ползва рамката, която според мен е по-лош охладител от радиатора (повече от 100 градуса не е вдигал никога). В същото време, термометърът се поставя на рамката, която е маслоохладител и вече се чудя колко е реална тази температура която отчита спрямо температурата на двигателя? Трябва да направя сравнение с някоя термодвойка поставена на изхода в посока охлаждане. Охладеното масло пак може да даде ценна информация, защото ако на входа е много топло няма как да се охлади кой знае колко и температурата му ще предизвика съмнение ако е прекалено висока.
                        Колега, можеш да премериш температурата на маслото след като си покарал машината извесно време и я изгасиш, през отвора за наливане на масло можеш да поставиш термодвойка от мултицет (върви с мултицета ако мери температура) или някакъв термометър ама да е до 130 градуса, с получените дани ще разбереш кой уред да използваш -до 130 или до 150 градуса.

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X