Колега, тази тема макар да прилича на чат, не би трябвало да е.
Ако си беше направил труда да я прочетеш, щеше сам да си отговориш на въпросите.
Как мислиш, аз откъде знам тези отговори, не си ги измислям сам. Чета, интересувам се, ползвам търсачки....
Ако беше прочел темата, а и се беше поровил в интернет, щеше да разбереш, че KDX 220 R се произвежда 1994-1995 за вътрешния пазар и 1997-2005 за Северна Америка. През всичките години на производство разликата е единствено в разцветките, което прави ненужно гледането на годината на производство за мотор втора употреба.
Модела SR(international model) се произвежда 1994-1999.
Поне доколкото знам, в България има-няма 5 мотора от R варианта. Единия е моя, другия на адаша Минков, трети на друг колега от форума и още 1-2 непознати.
Така че, ако искаш да си купиш такъв мотор, ще трябва да преговаряш с някой от нас.
С мен вече говори(ако си същия мераклия), събирай сумата и да действаме.
Че годината няма значение си е твое мнение,за мен има.
А ми обесни к'во е значението,че и аз съм решил да си купувам,ама нищо не отбирам та ако можеш даи едно рамо да се не прекарам или в по лошия случай вземат,че ме прекарат.
Колеги имам малак проблем със мотора ми .Смених му так системата и сега се включва по късно.
Не си я зацепил правилно. Има белези, по тях се зацепва.
Кой модел е? Ако е 200 от новите или 220, гледай да има 2 шайби под пружинката със съчмата, които са от лявата страна. Ако е от старите - виж менюала, който съм пуснал няколко страници по-назад.
Темата за легендарния КДХ не трябва да заспива
Да разкажа за моторчето, откак е в мен.
Юли месец го купих от Иво. Ходих чак до Хасково да го харесам.
Откак съм го купил - само газ и поддръжка - не си падам много по тунингите, дори предпочитам оригиналния вид на машините.
Още на едно от първоите карания се скъса америакнското жило на съединителя.
Отидох при местния дилър на моточасти и половин час ровихме в един кашон с японски жила за японски мотори. Вече кавазакито е с оригинално жило срещу скромната сума от 26 лв.
Каплите бяха в отвратително състояние - мнооого криви, а предната беше спукана. Аргон, преса, регулиране на спиците. Вече може да се кара и над 50 км/ч без опасност да влезе в резонанс.
Имаше шум от притискателния лагер на съединителя - смених го. Не знам защо японците са сложили там съчмен лагер за аксиално движение, но и новия шуми.
После не ми хареса разхода - 90 км до резерва - над 10/100. Отворих карбуратора, нагласих всичко както е по книга. Сега е около 8. Няма голяма разлика, но е така.
По някое време си купих водоструйка и мотора остана без нито една лепенка
Още отначало манивелата беше износена и стоеше доста неестествено назад и надолу, като крака се плъзгаше. Наварих малко метал на износената част и се оправи. Но явно е имало умора в материала и в едно доста засукано деренце манивелата се счупи Последва заваряне на телоподаващо и търсене на друга. Почти бях дал 100 лв за манивела от САЩ, когато ми изпадна от КМХ 200 за 20 лв
Мотора си вървеше добре, но в сравнение с двутактовите ендура на приятелите ми, работеше като кросов мотор - без мощност в ниски и много избухлив на високи обороти.
Един ден скучаех и се чудех какво да разглобя, за да видя защо работи и свалих цилиндъра. Какво беше учудването ми, когато вместо двете странични изпускателни клапи намерих половин от едната страна. Занесох цилиндъра и буталото при близкия шлайфист да ги измери. Хлабина 0.07 мм при нормална 0.072-0.092 т.е. буталото е мааалко по-ново от чисто ново
Голямо търсене падна за тези клапи - представляват 2 алуминиеви нещица с тегло общо 90 грама(с опаковката), а ги продават за по $45 едната в братска Америка. Аз толкова пари(над 200 лв) не давам за такива бръмбазъци. Че те идват по-скъпи от сребърни. Търсех, рових из нета и Митков ми даде добрата идея да попитам КДХ-специалиста Фред Фредет дали не му се намират някои употребявани. Прати ми ги за $50 двете + $7 доставка(в пощенски плик). След 4 дена бяха при мен и аз много доволен ги монтирах.
Мотора стана "като истински" - вървеше си добре и на ниските и на високите.
Докато се чудих още какво да му правя, докато не карам през седмицата, реших да му сложа светодиоди за габарит, т.к. беше с крушки 2х10 W и те изпиваха и без това малкото ватове за фара. Речено-сторено. Но след първото миене габарита започна да премигва, фара и той. Но аз си карах така, докато не замръкнах една вечер и се прибирах без фар.
Гледах-търсих, но не откривах проблема в изключително сложната инсталация от 3 жици на кръст . Докато бърниках, установих че мотора вече не пали. Стреснах се, че съм изгорил електрониката, която в Кавазаки(САЩ) струва над $300. Проверих я с мултицета по схемата, дадена в менюала - кофти, изгоряла е.
Айде пак ровене в нета, ибей, безсънни нощи...
Намерих пич от "на мачу-пикчу в царевичака" - Латинска Америка, който тунингова електронно за КДХ. Исках да е с 2 криви, които да могат да се превключват - едната оригиналната и другата - да работи като кросов, както твърдеше той.
Сега като цъкна ключето, което временно е под седалката и карам КХ, като го изключа - пак КДХ
Ако има нещо ново по "легендарния", ще пиша пак...след половин година
Но нещо напоследък и аз се оглеждам в КТМ-ите и ако някой ми изскочи с добра оферта, може той да продължи темата.
Слагаи и снимкиМитков затова сме му благодарниИ затова това беше една от най посещаваните темиа сега пак е интересно ,но много е сухо
За снимките - не знам дали г-н Митков си мрази фотоапарата или има оператор, но аз с мръсни ръце избягвам да снимам. А и какво толкова има за снимане - няма никакви лъскави тунинги и мотора няма разлика от неговите снимки.
Да добавя още малко към списъка - тези дни направих профилактика на задното окачване. Всички лагери без един имаха някаква грес, от тях един дори не беше спекъл Но долния лагер на амортисьора беше сух и ръждясал, освен това му липсваха и няколко игли. Доста си мислех да го тунинговам със сферичен лагер - има 10 пъти по-голяма товароносимост. За съжаление няма такъв размер и трябваше да се намесва г-н стругаря. Реших да оставя това за друг път и да си поръчам оригинален от Кавазаки. Все пак тунинговах лагера на задния шарнир - навих му една гресьорка да си го гресирам редовно.
Друго, което ме притесняваше, беше гарнитурата на главата - имах подозрения, че пуска по малк оантифриз в цилиндъра. Поръчах нова оригинална и я смених.
А, да тунинговах и прословутите ИМС широки степенки. Гадовете са с остри зъби и при ритане на манивелата, изяждат ботуша. Заведох ги на зъболекар и вече не са чак толкова агресивни
Честито, със здраве да си го караш
Към списъка за най-известния КДХ във форума се добавят: нови лагери на каплите, нови накладки, нови зъбчатки и верига. VaHk0_ ми продаде един пакет вата за ауспух FMF. Звука не се промени въобще, но мотора подлудя във високите. А исках да е по-тих
Коментар