Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Един малко странен въпрос

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Един малко странен въпрос

    Не знам дали мястото на този въпрос е тук , но доста се порових и не можах да намеря подходяща тема.Още повече като се има в предвид, че тук са събрани корифеите на 2Т , надявам се че ще можете да ми дадете добър съвет или поне идеи за размисъл.
    Става дума за бензинова резачка модел 40 на Хускварна.
    Един приятел наскоро си я купи втора употреба и среща трудности. Категорично отказва да отиде на "майстор" , защото му било писнало да му казват"Остави я,дай 50лв." и след една седмица когато отиде да си я вземе отговора да е "Ами нищо не може да се направи"(става дума по принцип , а не за конкретния случай).Та по стечение на обстоятелствата ще се наложи аз да се заема.Имама известен опит с двутактови машини , който се свежда основно до скутери.
    Та какъв е проблема:
    Машината има много нестабилен празен ход ,който затихва и двигателя гасне.Не може да работи на място повече от 15-20 сек.
    Другото което ми направи впечатление е ,че при натоварване много лесно И падат оборотите.Иначе се форсира много пъргаво.
    Бензинопила беше с разбъзикан карбуратор,който се нуждаеше от настройка.За да съм сигурен че настройката ще е добра направих следните неща:
    -проверих заглушителя(ауспуха)-там всичко е 6.
    -много внимателно почистих въздушния филтър-представлява нещо като ситна пластмасова цедка
    -проверих свещта-изглежда съвсем прилично и хвърля добра искра-това което не ми хареса беше компресията-нямам данни колко трябва да бъде(нито пък компресомер),но като си сложа пръста на отвора за свещна вътре няма никой.При скутерите така се държи двигател когато е силно износен или пък има счупен сегмент.Все пак трябва да се има в предвид , че машината е 40куб.см. но само 3,5к.с..Освен това максималните И обороти достигат до 17000 за мин.,така че може би заводски си е предвидена на по-ниска компресия.
    -разглобих и почистих карбуратора-тука беше голямата изненада-такова чудо до сега не бях виждал(това е първата резачка която разглобявам).Карбуратора е без поплавък и поплавкова камера.Всичко се управлява от вакууми.Причината според мен е ,че подобно на самолетите бензинопила трябва да може да работи независимо от положението му в пространството(нормалния карбуратор не работи когато е "надолу с главата").Има изключително елементарно устройство.Единствените движещи се елементи са дроселовата клапа,клапата на смукача и иглата за подаване на бензин(много прилича на иглата на поплавъка , но я командва мембрана).Карбуратора има три настройки-празен ход и две винтчета за емулсия.За съжаление не успях да разбера напълно принципите защото ми липсва литература , а пък самия карбуратор прилича на ръчен часовник-всичко е супер миниатюрно(вкл и всички видове отвори и канали).Мисля че успях да направя задоволителен реглаж.Оставил съм го днес да реже и тия дни ще сваля свещта да видя какво е положението.
    Всичките тези неща ви ги пиша за да добиете обща представа.Въпросите които ме интересуват са по-скоро общи:
    -каква може да е причината един 2Т двигател да има нестабилен празен ход.
    -каква може да е причината за ниска мощност.
    -каква може да е причината за висок разход(днес се чух с колегата-резачката му е дала с около 25-30% по-висок разход от нормалното).

    ПП.До тези които имат опит с бензинови резачки:
    -веригата е малко тъпа-възмажно ли е това да е причина за фрапиращ спад на мощността.
    -какъв разход ви дават вашите-колегата е нарязал около 7куб с 2,5л.

    Благодаря предварително на всички които ще изкажат мнение.
    Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


    "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
    Джон Кенеди

  • #2
    До: Един малко странен въпрос

    Това според мен ми прилича на износено бутало и сегменти.
    Така се държи износен 2Т двигател, поради липса на компресия ниските обороти са някаква магия, когато нещата опрат до оборот тогава няма начин да не се реже, но само на местно, иначе мощност никаква.
    Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

    Коментар


    • #3
      До: Един малко странен въпрос

      Да!И на мен това ми се въртеше из главата.
      Другия възможен проблем-лошо регулиран карбуратор.
      Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


      "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
      Джон Кенеди

      Коментар


      • #4
        До: Един малко странен въпрос

        Емо хващаш я за въженцето,вдигаш ако стои добре,ако не(в смисъл,ако буталото не може да задържи тежеста на машината)двигателчето е за ремонт,компресия няма.Не съм много по обесняването ама дано си ме разбрал.Това е доста премитивен метод ама горе долу ти дава представа за кво иде реч.

        Коментар


        • #5
          До: Един малко странен въпрос

          Ако веригата е захабена може да ви се струва ,че няма мощност понеже все си вие на 1 място А за тези 7 кубика с 2,5 кила Наща щилка ги реже с 2 или 3 резервара демек 1-1,5 кила Става вапрос за 25-ца,а имаме и 39-ка,но тя е само за бутане и трупене,че е доста тежка

          Коментар


          • #6
            До: Един малко странен въпрос

            Първоначално публикуван от ulkataa Преглед на мнение
            Ако веригата е захабена може да ви се струва ,че няма мощност понеже все си вие на 1 място А за тези 7 кубика с 2,5 кила Наща щилка ги реже с 2 или 3 резервара демек 1-1,5 кила Става вапрос за 25-ца,а имаме и 39-ка,но тя е само за бутане и трупене,че е доста тежка
            Ами какъв е извода И моята е щил Тука по серйозно може да се дължи на много неща големият разход.Пуска повече бензин,не му стига въздух.Има си колко оборота трябва да са отвъртени винтчетата за горивото и въздуха за да правят добра сместа.Но аз не ги знам

            Коментар


            • #7
              До: Един малко странен въпрос

              така проблема ти е малък едни семеринки-2бр съединението за обратната компресия,сегмент,БФ(бензинов филтър) правилен реглаж
              заточваш веригата и тая х40 ще сцепи мрака
              много са добри
              0(-)

              Коментар


              • #8
                До: Един малко странен въпрос

                Емо, имам един въпрос първо. Имаш ли омасляване на филтера 1 или около долната част на двигателя между цилиндъра и трансмисията 2. За първото, ако връща масло обратно в карбуратора трябва да се замислиш да сменяш клапата (пеперудата или reed valve - не си спомням как беше на български). Ако е второто, то или имаш разхлабване на болтовете или гарнитурата ти е издухала. При двутактовите даже и да са износени сегментите пак ще работи. Обикновенно при горното описание мотора пали на смукач и работи извесно време и гасне.

                Коментар


                • #9
                  До: Един малко странен въпрос

                  husqvarna 40 НЯМА гарнитура на цилиндъра не е както при моторите
                  при този модел уплътнението е с гумена лентичка прочети предния ми пост и действай
                  карба се настройва лесно мога да обесня ако има нужда
                  0(-)

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X