Не знам дали мястото на този въпрос е тук , но доста се порових и не можах да намеря подходяща тема.Още повече като се има в предвид, че тук са събрани корифеите на 2Т , надявам се че ще можете да ми дадете добър съвет или поне идеи за размисъл.
Става дума за бензинова резачка модел 40 на Хускварна.
Един приятел наскоро си я купи втора употреба и среща трудности. Категорично отказва да отиде на "майстор" , защото му било писнало да му казват"Остави я,дай 50лв." и след една седмица когато отиде да си я вземе отговора да е "Ами нищо не може да се направи"(става дума по принцип , а не за конкретния случай).Та по стечение на обстоятелствата ще се наложи аз да се заема.Имама известен опит с двутактови машини , който се свежда основно до скутери.
Та какъв е проблема:
Машината има много нестабилен празен ход ,който затихва и двигателя гасне.Не може да работи на място повече от 15-20 сек.
Другото което ми направи впечатление е ,че при натоварване много лесно И падат оборотите.Иначе се форсира много пъргаво.
Бензинопила беше с разбъзикан карбуратор,който се нуждаеше от настройка.За да съм сигурен че настройката ще е добра направих следните неща:
-проверих заглушителя(ауспуха)-там всичко е 6.
-много внимателно почистих въздушния филтър-представлява нещо като ситна пластмасова цедка
-проверих свещта-изглежда съвсем прилично и хвърля добра искра-това което не ми хареса беше компресията-нямам данни колко трябва да бъде(нито пък компресомер),но като си сложа пръста на отвора за свещна вътре няма никой.При скутерите така се държи двигател когато е силно износен или пък има счупен сегмент.Все пак трябва да се има в предвид , че машината е 40куб.см. но само 3,5к.с..Освен това максималните И обороти достигат до 17000 за мин.,така че може би заводски си е предвидена на по-ниска компресия.
-разглобих и почистих карбуратора-тука беше голямата изненада-такова чудо до сега не бях виждал(това е първата резачка която разглобявам).Карбуратора е без поплавък и поплавкова камера.Всичко се управлява от вакууми.Причината според мен е ,че подобно на самолетите бензинопила трябва да може да работи независимо от положението му в пространството(нормалния карбуратор не работи когато е "надолу с главата").Има изключително елементарно устройство.Единствените движещи се елементи са дроселовата клапа,клапата на смукача и иглата за подаване на бензин(много прилича на иглата на поплавъка , но я командва мембрана).Карбуратора има три настройки-празен ход и две винтчета за емулсия.За съжаление не успях да разбера напълно принципите защото ми липсва литература , а пък самия карбуратор прилича на ръчен часовник-всичко е супер миниатюрно(вкл и всички видове отвори и канали).Мисля че успях да направя задоволителен реглаж.Оставил съм го днес да реже и тия дни ще сваля свещта да видя какво е положението.
Всичките тези неща ви ги пиша за да добиете обща представа.Въпросите които ме интересуват са по-скоро общи:
-каква може да е причината един 2Т двигател да има нестабилен празен ход.
-каква може да е причината за ниска мощност.
-каква може да е причината за висок разход(днес се чух с колегата-резачката му е дала с около 25-30% по-висок разход от нормалното).
ПП.До тези които имат опит с бензинови резачки:
-веригата е малко тъпа-възмажно ли е това да е причина за фрапиращ спад на мощността.
-какъв разход ви дават вашите-колегата е нарязал около 7куб с 2,5л.
Благодаря предварително на всички които ще изкажат мнение.
Става дума за бензинова резачка модел 40 на Хускварна.
Един приятел наскоро си я купи втора употреба и среща трудности. Категорично отказва да отиде на "майстор" , защото му било писнало да му казват"Остави я,дай 50лв." и след една седмица когато отиде да си я вземе отговора да е "Ами нищо не може да се направи"(става дума по принцип , а не за конкретния случай).Та по стечение на обстоятелствата ще се наложи аз да се заема.Имама известен опит с двутактови машини , който се свежда основно до скутери.
Та какъв е проблема:
Машината има много нестабилен празен ход ,който затихва и двигателя гасне.Не може да работи на място повече от 15-20 сек.
Другото което ми направи впечатление е ,че при натоварване много лесно И падат оборотите.Иначе се форсира много пъргаво.
Бензинопила беше с разбъзикан карбуратор,който се нуждаеше от настройка.За да съм сигурен че настройката ще е добра направих следните неща:
-проверих заглушителя(ауспуха)-там всичко е 6.
-много внимателно почистих въздушния филтър-представлява нещо като ситна пластмасова цедка
-проверих свещта-изглежда съвсем прилично и хвърля добра искра-това което не ми хареса беше компресията-нямам данни колко трябва да бъде(нито пък компресомер),но като си сложа пръста на отвора за свещна вътре няма никой.При скутерите така се държи двигател когато е силно износен или пък има счупен сегмент.Все пак трябва да се има в предвид , че машината е 40куб.см. но само 3,5к.с..Освен това максималните И обороти достигат до 17000 за мин.,така че може би заводски си е предвидена на по-ниска компресия.
-разглобих и почистих карбуратора-тука беше голямата изненада-такова чудо до сега не бях виждал(това е първата резачка която разглобявам).Карбуратора е без поплавък и поплавкова камера.Всичко се управлява от вакууми.Причината според мен е ,че подобно на самолетите бензинопила трябва да може да работи независимо от положението му в пространството(нормалния карбуратор не работи когато е "надолу с главата").Има изключително елементарно устройство.Единствените движещи се елементи са дроселовата клапа,клапата на смукача и иглата за подаване на бензин(много прилича на иглата на поплавъка , но я командва мембрана).Карбуратора има три настройки-празен ход и две винтчета за емулсия.За съжаление не успях да разбера напълно принципите защото ми липсва литература , а пък самия карбуратор прилича на ръчен часовник-всичко е супер миниатюрно(вкл и всички видове отвори и канали).Мисля че успях да направя задоволителен реглаж.Оставил съм го днес да реже и тия дни ще сваля свещта да видя какво е положението.
Всичките тези неща ви ги пиша за да добиете обща представа.Въпросите които ме интересуват са по-скоро общи:
-каква може да е причината един 2Т двигател да има нестабилен празен ход.
-каква може да е причината за ниска мощност.
-каква може да е причината за висок разход(днес се чух с колегата-резачката му е дала с около 25-30% по-висок разход от нормалното).
ПП.До тези които имат опит с бензинови резачки:
-веригата е малко тъпа-възмажно ли е това да е причина за фрапиращ спад на мощността.
-какъв разход ви дават вашите-колегата е нарязал около 7куб с 2,5л.
Благодаря предварително на всички които ще изкажат мнение.
Коментар