Пускал съм темата и във друг форум , но там не ми обърнаха внимание(то направо си бе нулево ама нема нищо).Та по темата:
Пролетта намерих въпросния Derbi 8..и някоя си в гаража на един чичка.Историята и беше че е внесена на части в България от Испания и сглобена , като цяло доста овехтяла и изтормозена се оказа в последствие.
На пластмаси всичко беше ок освен че боята неструваше , двигателя 50 кубиков с надписи "Derbi rabasa" на десния картер изглеждаше прилично(въпреки че първоначално ми се струваше че такъв голям цилиндър неможе да е 50 кубика, но в последствие се оказа че оребренията за охлаждането са ме заблудили).Рамката очевидно със стойка като на кросов мотор радва окото, отзад е със централен газов амортисиор(на него пише) а отпред предница от ктм(с вентили за помпане и лята капла) и счупени тройници . Задната капла отсъстваше и дори след ровенето в гаража неможахме да я намерим.На мотора присъстваше и табло със скоростомер обортомер и лампички за мигачи , къси-дълги и контакт като скоростомера беше разграфен до 120 а обортомера беше до 12 хиляди оборота.Така това е на първо впечатление и оттук започнаха проблемите , по точно след като вече стана мой.При разглабянето му на основни части се оказаха следните проблеми:
1.Надрано бутало и заминали сегменти(два наброй , поне цилиндъра се оказа перфектен с някакво "никасилово" покритие
2.Прецакани шлици вала на предния зъбак(защо ли)
3.няма и 100 грама масло от скоростите като на капака пише 550мл
4.Карбуратор от "К-17" можеби от балкан 50
5.Липса на капачката на резервоара и следователно пълен резервоар с боклуци
6.счупен лоста на скоростите
7.Прецакана ел. инсталация
Така след проблемите които бяха доста , започна възтановяването му във мотор ,който прилично да се движи
Първоначално реших проблема с двигателя като сложих бутало от симсон с 51 със сегменти и правена втулка
(на стругар) под цилиндъра (защото никаде не намерих оригинално бутало със сегменти)-резултата според мен е че се получиха по-никси максимални обороти и по-голям въртящ момент от ниските (това според един майстор).
Вала за предаването на движение замина за Карлово в НХМ за изработка на шлици и на зъбно колело за тях(13 зъба) + заден зъбак 46 зъба.
Тройници от некакво старо CZ паснаха идеално на коловете и предимство имаха даже пред старите че не се набиваха ами се реголираха с болтове колко да са разтворени(направо стана бижу предната вилка)+ смяна на 2 та лагера в предната капла.
Задна капла от симсон с 50 без гумения тампон с фланец и директно хващане на зъбака за каплата (получи се доста добре)
Двигателя работеше добре вече дори със балкановия карбуратор но се наложи смяната му със чисто нов такъв за 30-на лева някаде(имаше период и на проби със симсонков и карпатков но неможеха да хранят двигателя)
А и още нещо но немога да разбера как стана защото баща ми се разправя със каплата (задната) , мотора си имаше спирачен апарат (барабанов естествено) и първоначално каплата не влизаше та се наложи да я разтържат и направят някаква специална втулка която после е набита в каплата за да може спирачния апарат с накладките на пасне (+ смяна на 4 те лагера на каплата от симсона и правене на задна ос от някаква калена стомана )
Скоростния лост също беше проблемен помня че търсихме (най-вече от стари мотори) и нито един не стана по шлици. Най-накрая от някакво МЗ стана но незнам какво точно , мисля че от тези ТС-модела
И най-накрая , най-лесното (боядисване)
Извършено първо с нанасяне на 2 слоя грунд и 2 или 3 слоя червена боя за рамката , тройниците-черни , коловете-черни ,кормило-червено, задна вилка-черна , капли-златисти , кори-сини и бели + чисто нов фар на CEV.
След сглабянето на мотора той нескаше да запали откъдето излезе проблема с ел. инсталацията и при сичките опити да я оправим нищо не се получи и тя беше отстранена.Мотора запали , дотук добре-на другия ден монтиране на ключ за контакт и прекарване на кабели за вара (друго не ми трябваше и без това мигачи не ми трябват по троянските балкани ) .
На другия ден пристигна и задния зъбак + нова верига МГМ някаква. Всичко е монтирано и мотора вече е в движение.Постнах темата не толкова за хвалба за усилията ми а затова че имах мерак и го стегнах , скоро ще кача и снимки , е няма да го видите както беше а готов и дори вече след близо 5 месеца каране (без да ми е правил никакви проблеми , да чукна на дърво)
малко е мръсничак ама и вие да карате по цял ден на Голяма Желязна из баирите и вие няма да сте много по чисти
Верно че ми е малко слабичак , но сега се насочвам пак към едно по мощтно проектче
И още нещо така и не открих никаква информация за този мотор-направо никаде , ако някой намери или е имал такова моторче да драсне някой ред и бирата му е вързана в кърпа
Поздрави
Пролетта намерих въпросния Derbi 8..и някоя си в гаража на един чичка.Историята и беше че е внесена на части в България от Испания и сглобена , като цяло доста овехтяла и изтормозена се оказа в последствие.
На пластмаси всичко беше ок освен че боята неструваше , двигателя 50 кубиков с надписи "Derbi rabasa" на десния картер изглеждаше прилично(въпреки че първоначално ми се струваше че такъв голям цилиндър неможе да е 50 кубика, но в последствие се оказа че оребренията за охлаждането са ме заблудили).Рамката очевидно със стойка като на кросов мотор радва окото, отзад е със централен газов амортисиор(на него пише) а отпред предница от ктм(с вентили за помпане и лята капла) и счупени тройници . Задната капла отсъстваше и дори след ровенето в гаража неможахме да я намерим.На мотора присъстваше и табло със скоростомер обортомер и лампички за мигачи , къси-дълги и контакт като скоростомера беше разграфен до 120 а обортомера беше до 12 хиляди оборота.Така това е на първо впечатление и оттук започнаха проблемите , по точно след като вече стана мой.При разглабянето му на основни части се оказаха следните проблеми:
1.Надрано бутало и заминали сегменти(два наброй , поне цилиндъра се оказа перфектен с някакво "никасилово" покритие
2.Прецакани шлици вала на предния зъбак(защо ли)
3.няма и 100 грама масло от скоростите като на капака пише 550мл
4.Карбуратор от "К-17" можеби от балкан 50
5.Липса на капачката на резервоара и следователно пълен резервоар с боклуци
6.счупен лоста на скоростите
7.Прецакана ел. инсталация
Така след проблемите които бяха доста , започна възтановяването му във мотор ,който прилично да се движи
Първоначално реших проблема с двигателя като сложих бутало от симсон с 51 със сегменти и правена втулка
(на стругар) под цилиндъра (защото никаде не намерих оригинално бутало със сегменти)-резултата според мен е че се получиха по-никси максимални обороти и по-голям въртящ момент от ниските (това според един майстор).
Вала за предаването на движение замина за Карлово в НХМ за изработка на шлици и на зъбно колело за тях(13 зъба) + заден зъбак 46 зъба.
Тройници от некакво старо CZ паснаха идеално на коловете и предимство имаха даже пред старите че не се набиваха ами се реголираха с болтове колко да са разтворени(направо стана бижу предната вилка)+ смяна на 2 та лагера в предната капла.
Задна капла от симсон с 50 без гумения тампон с фланец и директно хващане на зъбака за каплата (получи се доста добре)
Двигателя работеше добре вече дори със балкановия карбуратор но се наложи смяната му със чисто нов такъв за 30-на лева някаде(имаше период и на проби със симсонков и карпатков но неможеха да хранят двигателя)
А и още нещо но немога да разбера как стана защото баща ми се разправя със каплата (задната) , мотора си имаше спирачен апарат (барабанов естествено) и първоначално каплата не влизаше та се наложи да я разтържат и направят някаква специална втулка която после е набита в каплата за да може спирачния апарат с накладките на пасне (+ смяна на 4 те лагера на каплата от симсона и правене на задна ос от някаква калена стомана )
Скоростния лост също беше проблемен помня че търсихме (най-вече от стари мотори) и нито един не стана по шлици. Най-накрая от някакво МЗ стана но незнам какво точно , мисля че от тези ТС-модела
И най-накрая , най-лесното (боядисване)
Извършено първо с нанасяне на 2 слоя грунд и 2 или 3 слоя червена боя за рамката , тройниците-черни , коловете-черни ,кормило-червено, задна вилка-черна , капли-златисти , кори-сини и бели + чисто нов фар на CEV.
След сглабянето на мотора той нескаше да запали откъдето излезе проблема с ел. инсталацията и при сичките опити да я оправим нищо не се получи и тя беше отстранена.Мотора запали , дотук добре-на другия ден монтиране на ключ за контакт и прекарване на кабели за вара (друго не ми трябваше и без това мигачи не ми трябват по троянските балкани ) .
На другия ден пристигна и задния зъбак + нова верига МГМ някаква. Всичко е монтирано и мотора вече е в движение.Постнах темата не толкова за хвалба за усилията ми а затова че имах мерак и го стегнах , скоро ще кача и снимки , е няма да го видите както беше а готов и дори вече след близо 5 месеца каране (без да ми е правил никакви проблеми , да чукна на дърво)
малко е мръсничак ама и вие да карате по цял ден на Голяма Желязна из баирите и вие няма да сте много по чисти
Верно че ми е малко слабичак , но сега се насочвам пак към едно по мощтно проектче
И още нещо така и не открих никаква информация за този мотор-направо никаде , ако някой намери или е имал такова моторче да драсне някой ред и бирата му е вързана в кърпа
Поздрави
Коментар