Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Derbi

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Derbi

    Пускал съм темата и във друг форум , но там не ми обърнаха внимание(то направо си бе нулево ама нема нищо).Та по темата:

    Пролетта намерих въпросния Derbi 8..и някоя си в гаража на един чичка.Историята и беше че е внесена на части в България от Испания и сглобена , като цяло доста овехтяла и изтормозена се оказа в последствие.
    На пластмаси всичко беше ок освен че боята неструваше , двигателя 50 кубиков с надписи "Derbi rabasa" на десния картер изглеждаше прилично(въпреки че първоначално ми се струваше че такъв голям цилиндър неможе да е 50 кубика, но в последствие се оказа че оребренията за охлаждането са ме заблудили).Рамката очевидно със стойка като на кросов мотор радва окото, отзад е със централен газов амортисиор(на него пише) а отпред предница от ктм(с вентили за помпане и лята капла) и счупени тройници . Задната капла отсъстваше и дори след ровенето в гаража неможахме да я намерим.На мотора присъстваше и табло със скоростомер обортомер и лампички за мигачи , къси-дълги и контакт като скоростомера беше разграфен до 120 а обортомера беше до 12 хиляди оборота.Така това е на първо впечатление и оттук започнаха проблемите , по точно след като вече стана мой.При разглабянето му на основни части се оказаха следните проблеми:

    1.Надрано бутало и заминали сегменти(два наброй , поне цилиндъра се оказа перфектен с някакво "никасилово" покритие
    2.Прецакани шлици вала на предния зъбак(защо ли)
    3.няма и 100 грама масло от скоростите като на капака пише 550мл
    4.Карбуратор от "К-17" можеби от балкан 50
    5.Липса на капачката на резервоара и следователно пълен резервоар с боклуци
    6.счупен лоста на скоростите
    7.Прецакана ел. инсталация

    Така след проблемите които бяха доста , започна възтановяването му във мотор ,който прилично да се движи
    Първоначално реших проблема с двигателя като сложих бутало от симсон с 51 със сегменти и правена втулка
    (на стругар) под цилиндъра (защото никаде не намерих оригинално бутало със сегменти)-резултата според мен е че се получиха по-никси максимални обороти и по-голям въртящ момент от ниските (това според един майстор).
    Вала за предаването на движение замина за Карлово в НХМ за изработка на шлици и на зъбно колело за тях(13 зъба) + заден зъбак 46 зъба.

    Тройници от некакво старо CZ паснаха идеално на коловете и предимство имаха даже пред старите че не се набиваха ами се реголираха с болтове колко да са разтворени(направо стана бижу предната вилка)+ смяна на 2 та лагера в предната капла.
    Задна капла от симсон с 50 без гумения тампон с фланец и директно хващане на зъбака за каплата (получи се доста добре)

    Двигателя работеше добре вече дори със балкановия карбуратор но се наложи смяната му със чисто нов такъв за 30-на лева някаде(имаше период и на проби със симсонков и карпатков но неможеха да хранят двигателя)
    А и още нещо но немога да разбера как стана защото баща ми се разправя със каплата (задната) , мотора си имаше спирачен апарат (барабанов естествено) и първоначално каплата не влизаше та се наложи да я разтържат и направят някаква специална втулка която после е набита в каплата за да може спирачния апарат с накладките на пасне (+ смяна на 4 те лагера на каплата от симсона и правене на задна ос от някаква калена стомана )

    Скоростния лост също беше проблемен помня че търсихме (най-вече от стари мотори) и нито един не стана по шлици. Най-накрая от някакво МЗ стана но незнам какво точно , мисля че от тези ТС-модела

    И най-накрая , най-лесното (боядисване)
    Извършено първо с нанасяне на 2 слоя грунд и 2 или 3 слоя червена боя за рамката , тройниците-черни , коловете-черни ,кормило-червено, задна вилка-черна , капли-златисти , кори-сини и бели + чисто нов фар на CEV.

    След сглабянето на мотора той нескаше да запали откъдето излезе проблема с ел. инсталацията и при сичките опити да я оправим нищо не се получи и тя беше отстранена.Мотора запали , дотук добре-на другия ден монтиране на ключ за контакт и прекарване на кабели за вара (друго не ми трябваше и без това мигачи не ми трябват по троянските балкани ) .
    На другия ден пристигна и задния зъбак + нова верига МГМ някаква. Всичко е монтирано и мотора вече е в движение.Постнах темата не толкова за хвалба за усилията ми а затова че имах мерак и го стегнах , скоро ще кача и снимки , е няма да го видите както беше а готов и дори вече след близо 5 месеца каране (без да ми е правил никакви проблеми , да чукна на дърво)
    малко е мръсничак ама и вие да карате по цял ден на Голяма Желязна из баирите и вие няма да сте много по чисти

    Верно че ми е малко слабичак , но сега се насочвам пак към едно по мощтно проектче
    И още нещо така и не открих никаква информация за този мотор-направо никаде , ако някой намери или е имал такова моторче да драсне някой ред и бирата му е вързана в кърпа

    Поздрави
    Последно редактирано от nachev7; 03-09-08, 00:17.

  • #2
    До: Derbi

    Похвално, продължавай в същия дух с проектите. Бутало между другото можех да ти намеря. И още нещо - организирай си малко поста, минавай по-често на нов ред, прескачай по ред от време на време - с две думи - направи цялата дабота по-лесна за четене. Информацията е интересна, представи я така че да може и да се чете.
    Издъних се на Тюринг теста

    Коментар


    • #3
      До: Derbi

      Мисля че вече е добре и за буталото мисля че пишеше на него "mahle" но за мм трябва да видя и ще ти кажа

      Коментар


      • #4
        До: Derbi

        Браво!!! Много хубава тема - няма все пак само в раздела 4х4 да реставрират. Чакам с нетърпение снимки
        Ако няма къде да отидеш, ела на себе си!

        Коментар


        • #5
          До: Derbi

          браво за желанието , с което си работил

          ето и в тази тема има един колега от Карлово , който е направил чудеса със стария си КТМ
          http://forum.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=9111
          http://ftp.domainbg.com/CECO_KANGOTO...%20EGOISTE.bmp

          Коментар


          • #6
            До: Derbi

            Ето две снимки , като си ида в петък ще го наснимам по-подробно
            Прикачени файлове

            Коментар


            • #7
              До: Derbi

              Виждам , че интереса към темата беше временен но и аз съм си виновен защото не постнах други снимки , но се надявам до края на тази седмица да съм сложил снимки на мотора и по точно на побългаряванията които смятам че ще са интерестни да се видят , а и може да послужат за идея на някой.

              Имам също и един въпрос:Какъв карбуратор би станал за този мотор , защото все пак със този от балкан си е малко измишлиотина.
              Моторът върви и с него , но има едно дразнещо закъснение на газта , което се осеща вече след като включа на 3 и на 4.Дори след всички възможни настройки на карбуратора (доколкото К-17 ги има) да се оттули мотора , той пак си знае неговото .

              Коментар


              • #8
                До: Derbi

                Ето и обещаните снимки , които бая се забавиха но бях си изгубил някаде сд-каратата и заради това.
                Моля да ме извините за това че мотора е мръсен , но да ви кажа ли там където го карам има смисал да го мия само ако стои в гаража.На снимките се вижда какъв е карбуратора , двигателя , задната капла от симсон , втулката под цилиндъра , зъбака , бобината на електрнното , захващането на карбуратора и тройниците от чз.
                На две снимки се забелязва че е много омаслен-това е защото някаде има дупка на резонатора и немога да я открия да се парне с телоподаващо
                Прикачени файлове

                Коментар


                • #9
                  До: Derbi

                  Абе ти пистов мотор ли си си направил,та се притесняваш че е кален .Тука даже това май по се цени .Все пак си в Оффроуд форум.
                  Добре си го направил.А и щом 9 месеца(ако не се лъжа) го караш по балкана,тябва да се гордееш със себеси.
                  Където Бирата, Там и Аз...

                  Коментар


                  • #10
                    До: Derbi

                    Има няма 9 са някаде.....и пак въпреки че се повтарям , откъде да си намеря някакъв по свесен карбуратор или поне предложения от какво да стане.....

                    Коментар


                    • #11
                      До: Derbi

                      Търси от Симсон.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Derbi

                        То хубаво , този вариант съм го мислел , обаче е друго захващането

                        Коментар


                        • #13
                          До: Derbi

                          Първоначално публикуван от nachev7 Преглед на мнение
                          То хубаво , този вариант съм го мислел , обаче е друго захващането
                          И това ли те спира?Толкова неща си преработил,та некакво захващане.
                          Където Бирата, Там и Аз...

                          Коментар


                          • #14
                            До: Derbi

                            Не просто ми се струва че това май е работа за стругар......на българския вариант е като скоба (не че повечето от вас не знаят , ама аз да си поясня) а на симсона се захваща с 2 болта. А и откъде да го намеря този карбуратор и то в що годе добро състояние (нагледал съм се на боклуци). Даже в момента ми хрумна една идея:От съсипан цилиндър да се среже гърловина след захващането на карбуратора и да се стръгне леко за да пасне на моя отвор и със скоба да се стегне.....(бахти глупостите измислям ). Пък и ми е интерестно дали ще може да захрани мотора по-добре със симсонковия отколкот със балкановия....
                            Прикачени файлове

                            Коментар


                            • #15
                              До: Derbi

                              Аз имам Derbi 50 кубика, ако искаш мога да снимам карбуратора и да ти кача снимки да видиш какво представлява горе доло?
                              Derbi Senda 50/70 1997 --> Suzuki RMX 250 1994 --> Suzuki RM 125 1991 --> KTM EXC 125 1998

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X