Обява

Свий
Няма добавени обяви.

(Де)Тунинговане на двигател

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • (Де)Тунинговане на двигател

    За да не обръщаме темата за пиньоните ...

    Първоначално публикуван от ®yMeH
    Митков, така и така си започнал да обясняваш - кажи за маховика. Интересува ме мнение на човек с опит. Щото съм чел разни работи на разни състезатели ама ... те там друга игра играят. Та мъката ми е следната - моя мотор (цр125) е настроен за топ енд - няма ниски изобщо, средни почти хич и като влезе в обороти - шут в задника. Някак си не ми е лесно с него, при условие че ми е първи офроуд мотор. Ама пък е яка тръпка
    За преместване на мощността знам че има няколко похвата - клапани, глава, вал, маховик, искра, ауспух. Тя темата е бая дълга...
    Кажете сега за маховика. Другите неща в други теми. Принципно за малък двигател утежняването на маховика не би трябвало да е добро решение - ама знам ли
    при твоя мотор клапаните и вала са ги забравили при производството ... Остават клапите в изпускателсната система, аспух, карбуратор (който забрави), искри и маховик ...

    Единия вариант е да пробваш с карбуратор с по-малък дифузор - ползва се при "скопяване" на машините и измества кривата на въртящия момент към по-ниски стойности ...

    Давам още малко инфо:
    http://barba.atspace.com/graph/

    ако първоначалната ти крива на въртящия момент е нещо като А - след смяна с карбуратор с по-малък дифузор можеш да постигнеш В.

    - предимство е повишен въртящ момент в ниските и средните обороти

    - първи недостатък е , че максималния въртящ момент е по-малък от предишния (обикновено е незначително)
    - втори недостатък е доста осезаемата загуба на максимална мощност при високи обороти ...

    Ако си навит може да направим експеримент - предполагам Хондата е с 35 мм карбуратор - може да опитаме как ще върви с карбуратора от КДХ на Обер- 29 мм ... и евентуално май ММ има един 33мм от КХ ...
    Път без препятствия обикновено не води до никъде.

  • #2
    по принцип точно ср125 трудничко може да се пригоди щото самия дизайн на двигателя като цяло е направен като за по високи
    тва е типично за ср ите
    все пак не е невъзможно и могат да се направят доста неща
    татк7о барба е споменал някои само е забравил че и на входа има клапи не само на ауспуха
    тоест за мембранните клапи след карбуратора става въпос
    сега ще ходя да покарам че тука е 15 градуса жега утре ще я продължим темата

    Коментар


    • #3
      е - извинявам се - говоря малко принципно - най-вече не познавам много конструкцията на ЦР ...

      Всъщност при двутактовите е много важен портинга ... но е и много сложен за променяне и трябват доста познания ...
      Път без препятствия обикновено не води до никъде.

      Коментар


      • #4
        tatkobarba, сърдечно благодаря - може да се хванем някоя топла събота да пробваме да си разменим карбураторите, хем да видим kdx-а как ще му се отрази.

        А сега като гледам кривите - де да можех да я докарам до A .... предостатъчно ще ми е

        А ето тука има една много яка статия за лаици като мене http://www.eric-gorr.com/tech/egportweb.html

        Ама аз нали съм си патоемпирик - докато не се пробва на практика ... не знам за какво иде реч

        Коментар


        • #5
          тази статия е супер
          ерик гор е точно човека от който могат да се научат такива неща
          имам съмнения обаче че като си смениш буталото ще се пооправи мотора да тегли по и от ниски
          ето аз сега като смених цилиндъра и буталото мотора през места дето съм минавал преди на 1ва с много газ и обороти сега минава на 2ра с средни обороти и въобще на всякъде с 1 скорост по горна от преди се кара

          все пак за тунинговането може да се направят много неща но някои от тях не стават много лесно
          най лесно и ефективно е да си сложиш допълнителна тежест на маховика
          продават ги аз сега мислех и аз да си поръчвам от щатите
          но излиза около 160-200лв
          клапите също бива да смениш има специални за ендуро има и едни специални дуал стейдж пак са за ендуро-цена между 80-и 300лв ако смениш целия блок дуал стейджа са към 130лв май излизаха ако не се лъжа
          друго което можеш да направиш е да сложиш по топла с 1-2 единици свещ аз винаги тъй правя подобрява се отговора
          на газта а и хем по не избиват свещите като караш ендуро
          друго нещо което ще има ефект е ауспухът-ако вземеш фмф фатти ще се подобряд доста нещата
          също и ако сложиш шорти демек къс заглушител от ниски ще рипа бая повече но пък после оборотите бързо свършват
          фатито ауспух за 125 е около 250-300лв не казвам точна цена говоря по спомени но толкоз е горе долу може и малко по евтино за 125 ауспусите са доста по евтини от на другите мотори
          заглушителя -шорти е под 200лв за 125
          така до тука бяха по лесните неща
          сега по трудните
          можеш да престържеш цилиндъра в долния му край и да го свалиш надолу но трябва да е съвсем мааалко и след тва трябва малко и главата да се стръгне
          друго може да оставиш повече луфт на центробежният регулатор който бута клапите тва може да стане като му смениш шайбата например или я махнеш ама тия последните работи трябва да ги прави някой дето по разбира
          имаш и още един вариант
          да ти пратим цилиндъра с главата в щатите за 600-до 1200долара
          могат да ти го направят 135 или за повече пари до 150кубика
          тогава ще тръгне вече яко и от ниските ама тогава пак ще трябва да смениш ауспуха с фатти
          според мен ако си смениш буталото хакнеш клапи бойзеен и ауспух фатти ефекта ще е що годе задоволителен
          има и друг вариант махаш ср а и взимаш кдх ама трябва да намериш R модел а те са много рядки а ако намериш 220R още по добре от низките тегли като мотор за триал на високи върви колкото 125 крос може би малко по малко от някои по нови модели
          тежи малко повече от 125 но вози много меко и качва всякви баири даже и почти без съединител

          Коментар


          • #6
            Ако държиш да караш 125сс кросак , а не ендуро мотор както ти препоръчва Митков , варианта е да вземеш КХ125 . При тях кривата на мощността е изместена към ниските обороти и вървят като тунингована за ниски обороти СR-ка
            2010 CRF 250 R

            Коментар


            • #7
              В обобщение бих казал, че ако искаш да си караш твоя мотор и да го тунинговаш - тунинговай само по-лесните неща - аспух, карбуратор, тежести за маховика... стигне ли се до портинг и прекрояване на двигателя- по-добре сменяй мотора - операцията е сложна, скъпа и с незадоволителен ефект

              В първия случай при желание връщаш старите части и получаваш стария мотор
              Път без препятствия обикновено не води до никъде.

              Коментар


              • #8
                Предполагам всички изброени неща имат значение за мотор който е купен от магазина или в цената му присъстват много цифрички За повечето, или в случая за мотор който струва 3к едва ли си заслужава цялата тази разправия. За моето ДТ125Р ми казаха че може да се смени цилиндъра и буталото, с карбуратора естественно и да стане на 200кубика като ми обявиха някакви неземни 45+коня, ако се направи това, няма л да се появат проблеми с колянов вал, биела, скорости? Все си мисля че няма да се чувстват много добре ако им дойдат 30 коня в екстра

                Коментар


                • #9
                  Айде сега 45+ коня... "тралала"

                  ако го дигнат до 200 може и да изкарат няколлко коня обаче не само с цилиндър, бутало и карбуртор а неизбежно и ауспух ...

                  Обаче никой не Бор-ва 125ссм до 200ссм ... максимума е 150
                  http://www.eric-gorr.com/services/cylrebuild.html

                  1990-2005 YZ125/150 (133,139,144cc) $475 - давам го като пример ... но и на други места съм виждал максимум до 150 да качват - точно защото ако стане повече ще скапе или колянов вал или скорости ...

                  В повечето случаи мощността се вдига с 15-20% , като предела е може би 50% ... ама да дигнеш мощноста в пъти???
                  Път без препятствия обикновено не води до никъде.

                  Коментар


                  • #10
                    ооо ако имаш възможност направи го 200кубика
                    мисля че за дт125 се продават такива китове
                    направо го взимай да видеш как ша тръгне моторетката
                    аз съм карал такъв с тунинг полини 200кубиков мотора почва да върви мнооого по добре направо като кросак че и повече

                    Коментар


                    • #11
                      татко барба тези неща дето си ги чел са за кросови мотори които и без тва са изцедени много
                      а ДТ то е по скоро супер де тунингован и спънат мотор
                      който с нов карбуратор и 200кубика китове се продават за тях наистина може да влезе във форма и почват да вървят като луди
                      аз съм карал такова нещо подобно и да ти кажа направо като му дадеш рязко газ и е в оборот почваше да върти гуми по асвалта и да набира като подивело без да пипам полусъединители

                      Коментар


                      • #12
                        Мдаам,
                        Митков, за буталото - не съм много сигурен че ще има ефект. В момента съм с висеко, есента сменях сегмент - разликата беше почти нулева, хем предишния се беше отворил до 0.5 ако се не лъжа. А буталото ми не беше особено зле. Пък иауспуха ми е SPES... desert вариант, не fatty
                        Свещта - ми купих си иридиева - там не ги разбирам как стоят нещата с топлината.


                        Така като ги гледам фактите - май ще е най- лесно да се науча да карам по- добре и тогава вече ще ставам джедай
                        Те състезателите по мотокрос точно затова така си настройват моторите - щото могат да ги карат

                        Иначе сериозно - наистина мисля да пробвам само лесните неща - и без това тоя мотор съм го взел само да се уча да карам. Може и да ми се занимава, ама не бих хвърлил толкова ресурси. По- скоро бих сменил мотора.

                        Коментар


                        • #13
                          Пък иауспуха ми е SPES... desert вариант
                          охоо това обяснява някои неща
                          тоя ауспух е направен за яка ръчка
                          не за ендуро
                          със стандартен по ще върви от ниските предполагам
                          от тия дето са го сменяли ако ги знаеш да си вземеш стария евентуално

                          а бее що не ми дойдеш на гости вземи и цр а да покараме ще ти дам кдх са да пробваш да видиш за какво иде реч
                          или ако искаш и без ср а ела
                          и без тва съм обявил че давам кдх са под наем някой ако иска макар че тва както и цената която обявих важи за приятели или поне хора от форума дето се знаеме

                          Коментар


                          • #14
                            Имах Симсон С50(направен на ендуро естественно) преди време, продадох го на един приятел който в нета беше намерил китове за симсонката, значи със стандартното цилиндърче се разпилваше до 75-80 кубика, след това вече трябваше ново, със 6 канала(стандартно е със 4 май)и ставаше на 123кубика и 17коня (стандартно е 3,5), естественно там и ауспуха се сменя, и магнета щото почва някакви 15-16хл. оборота да развива и не може да смогне чукчето . Така че всичко е възможно само да имаш излишни пари и нерви
                            А няма ли да се появят проблеми в колянов вал и скорости, все си мисля че не са изчислени за такива натоварвания

                            Коментар


                            • #15
                              DT125 специално си е ендуро мотор със големи резерви от здравина на всички детайли
                              кросаците 125 са съвсем друга работа
                              всичко им е олекотено и направено що годе да издържа 50-60 часа работа
                              на крос 125 буталото например се сменя на 6 до 20 часа работа
                              а ДТ 125 издържат между 25 и 50 000км че и повече
                              скоростите вал и други на дт125 и на дт200 са почти идентични
                              а дт200 си е сериен модел и има такива по над 50 000км в чудесно състояние
                              освен това самият цилиндър е по масивен отворите по малки абе въобще подсилен отвсякъде двигател
                              е естественно ако дт 125 се направи с кит полини 200 и се сложи голям карбуратор пак няма как да стане чак 45 коня
                              но все пак може да стане до към 35 според мен
                              или поне 30 31
                              но въртящият му момент също ще се вдигне и то почти двойно на някои от оборотите предполагам
                              е няма да може да изкарва по 50 000км но все пак ще си остане ендуро мотор и ще е пак по издръжлив от кросаците а и за дт та частите са много евтини тези мотори са произведени в мнооого големи количества и има и много фирми произвеждащи детайли за тях

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X