Преди да започна темата, искам да ви кажа, че съм прочел всички материали във форума.
Според мен въпросната клапа за затваряне на ауспуха не се влияе от оборотите, а от натоварването на двигателя и предназначението и е да служи като моторна спирачка, осигуряваща бързото затихване на оборотите при смяната на скоростите,предпазване от свръх обороти при малки натоварвания,и като спирачка при спускане по наклон.
От снимките изпратени във форума, видях три конструктивни решения за задвижване на клапата (сигурно има и още)
Едната снимка е от Сузуки ТС200Р където се вижда, че клапата се задвижва от 2 жила ( на мен ми се струва, че не са закачени),които вероятно са свързани с жилото на газта,или с мембрани на всмукателния колектор.
Другите 2 варианта са на Априлиите на "Мишелмото".
Варианта с мембраната съм почти сигурен, че е свързан след дроселовата клапа на карбуратора и реагира на разреждането.
Ако до тук съм прав кажете ми по какъв начин клапата следи оборотите на двигателя?
Третият вариант с електромагнита го имам на моя мотор и там ясно се вижда, кога клапата е отворена, и кога затворена.
При празен ход, на ниски обороти клапата е отворена,а при форсиране затваря.След като оборотите паднат и двигателя се натовари, клапата отваря отново.
От трите варианта се вижда, че при принудителен празен ход независимо от оборотите клапата е затворена, а при натоварване отваря.Следователно, клапата се влияе от натоварването, а не от оборотите.
Очаквам вашите мнения и критики.
Според мен въпросната клапа за затваряне на ауспуха не се влияе от оборотите, а от натоварването на двигателя и предназначението и е да служи като моторна спирачка, осигуряваща бързото затихване на оборотите при смяната на скоростите,предпазване от свръх обороти при малки натоварвания,и като спирачка при спускане по наклон.
От снимките изпратени във форума, видях три конструктивни решения за задвижване на клапата (сигурно има и още)
Едната снимка е от Сузуки ТС200Р където се вижда, че клапата се задвижва от 2 жила ( на мен ми се струва, че не са закачени),които вероятно са свързани с жилото на газта,или с мембрани на всмукателния колектор.
Другите 2 варианта са на Априлиите на "Мишелмото".
Варианта с мембраната съм почти сигурен, че е свързан след дроселовата клапа на карбуратора и реагира на разреждането.
Ако до тук съм прав кажете ми по какъв начин клапата следи оборотите на двигателя?
Третият вариант с електромагнита го имам на моя мотор и там ясно се вижда, кога клапата е отворена, и кога затворена.
При празен ход, на ниски обороти клапата е отворена,а при форсиране затваря.След като оборотите паднат и двигателя се натовари, клапата отваря отново.
От трите варианта се вижда, че при принудителен празен ход независимо от оборотите клапата е затворена, а при натоварване отваря.Следователно, клапата се влияе от натоварването, а не от оборотите.
Очаквам вашите мнения и критики.
Коментар