Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Собствено мнение за система "АТАК"

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Собствено мнение за система "АТАК"

    Преди да започна темата, искам да ви кажа, че съм прочел всички материали във форума.
    Според мен въпросната клапа за затваряне на ауспуха не се влияе от оборотите, а от натоварването на двигателя и предназначението и е да служи като моторна спирачка, осигуряваща бързото затихване на оборотите при смяната на скоростите,предпазване от свръх обороти при малки натоварвания,и като спирачка при спускане по наклон.
    От снимките изпратени във форума, видях три конструктивни решения за задвижване на клапата (сигурно има и още)
    Едната снимка е от Сузуки ТС200Р където се вижда, че клапата се задвижва от 2 жила ( на мен ми се струва, че не са закачени),които вероятно са свързани с жилото на газта,или с мембрани на всмукателния колектор.
    Другите 2 варианта са на Априлиите на "Мишелмото".
    Варианта с мембраната съм почти сигурен, че е свързан след дроселовата клапа на карбуратора и реагира на разреждането.
    Ако до тук съм прав кажете ми по какъв начин клапата следи оборотите на двигателя?
    Третият вариант с електромагнита го имам на моя мотор и там ясно се вижда, кога клапата е отворена, и кога затворена.
    При празен ход, на ниски обороти клапата е отворена,а при форсиране затваря.След като оборотите паднат и двигателя се натовари, клапата отваря отново.
    От трите варианта се вижда, че при принудителен празен ход независимо от оборотите клапата е затворена, а при натоварване отваря.Следователно, клапата се влияе от натоварването, а не от оборотите.
    Очаквам вашите мнения и критики.

  • #2
    До: Собствено мнение за система "АТАК"

    Клапите на 2Т моторите са направени за да задържат газовете повече време в цилиндъра при ниски и средни обороти.
    Контролират се най-често от центробежен механизъм който при определени обороти, а не натоварване с някакъв механизъм отваря клапите.
    На ниски обороти клапите са затворени а на високи се отварят. Мотор на който клапите му на работят или не работи на ниски или на високи в зависимост дали са останали затворени или отворени.
    Общо взето не ти ли работят клапите не ти работи и добре мотора.
    Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

    Коментар


    • #3
      До: Собствено мнение за система "АТАК"

      Някой виждал ли е този "центробежен механизъм", защото на моя мотор няма такъв

      Коментар


      • #4
        До: Собствено мнение за система "АТАК"

        Твоя ако не е центробежен значи е електронен и се командва от малък мотор с 2 жила.
        Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

        Коментар


        • #5
          До: Собствено мнение за система "АТАК"

          motofen, да ме прощаваш но много технически неграмотно ти е мнението за системата "АТАК".
          Не се обиждай. "АТАК" е наименованието на системата за контрол на изгорелите газове само на Хонда. Ето тук има доста схеми на мотори и техните двигатели - www.bikebandit.com . Разгледай ги.
          2010 CRF 250 R

          Коментар


          • #6
            До: Собствено мнение за система "АТАК"

            На моя мотор се задвижва от електромагнит с едно жило.

            Коментар


            • #7
              До: Собствено мнение за система "АТАК"

              Първоначално публикуван от Димитър Преглед на мнение
              Аха тука може да се ограмоти човек като нищо.Само да е малко технически грамотен.

              Коментар


              • #8
                До: Собствено мнение за система "АТАК"

                Знам, че АТАК е на Хонда,чел съм темата, но реших да използвам името условно, за да не става много дълго заглавието ,а и който е чел материалите във форума веднага ще се сети за какво става въпрос.
                Прав си Димитре, занапред ще избягвам подобни неточности и не ти се сърдя,радвам се ,че забеляза грешката.

                Коментар


                • #9
                  До: Собствено мнение за система "АТАК"

                  Значи пак не си чел внимателно... освен това има 2 и половина различни принципа на подобни системи...

                  http://www.atvlegacy.com/pwrvalve.htm
                  Път без препятствия обикновено не води до никъде.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Собствено мнение за система "АТАК"

                    Разгледах адресите, които ми изпратихте, видях различни варианти, диаграмата и научих универсалното име на системата, за което съм ви благодарен.
                    Но в моя случай, вероятно става въпрос за по стара модификация или за частен случай.
                    1.Между клапата и буталото има 2-3мм разстояние, което ми се вижда доста голямо да задържи газовете при ниски обороти.
                    2.Клапата затваря централния отвор на ауспуха, а отстрани има още 2 малки на същото ниво, които остават отворени.
                    3.До средни обороти мотора не върви въобще, направо е мъка, а влезне ли във високите става опасно ако не съм на пътя.
                    4.Когато го форсирам на място клапата се затваря, а когато остане на празен ход, се отваря.
                    Мотора е произведен 89-та година.
                    Очаквам вашите коментари.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Собствено мнение за система "АТАК"

                      Решението ти е мног просто РАЗМЕНЕНИ са ти жилата,
                      и все пак това нее работа за всеки не се опитваи да правиш това от което не разбираш .съвет.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Собствено мнение за система "АТАК"

                        Ако четеш по внимателно, ще разбереш, че нито "решението ми е много просто",нито пък имам нужда от подобни "съвети"
                        Последно редактирано от motofen; 05-06-08, 23:24.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Собствено мнение за система "АТАК"

                          Аз така и не разбрах за какъв мотор става въпрос, а от това което си написал за действието на твоята система ми се струва , че има нещо объркано при сглобяването й
                          2010 CRF 250 R

                          Коментар


                          • #14
                            До: Собствено мнение за система "АТАК"

                            Отговора ти е много прост, щом ти отваря когато трябва в реалност да затваря значи жилото ти действа в обратна посока, нагласи го така че да се обърне действието му. Т.е. когато се е случвало за затваря го направи така че да отваря.
                            Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                            Коментар


                            • #15
                              До: Собствено мнение за система "АТАК"

                              Моторът е Априлия РХ 125.
                              Единственото място, където може да има някаква грешка, е буксата на електромагнита. Не съм я разглеждал подробно, но по принцип буксите не могат да се обръщат.
                              Ако пък наистина има нещо объркано, няма да върви на високи обороти.
                              Докато ви пиша, ми хрумна идеята да свържа паралелно с електромагнита светодиод. Така ще ми стане ясно за какво става въпрос по време на движение.В крайна сметка, на място не мога да задържа газта продължително време. Ако го направя ще споделя и с вас.
                              Какво ще ми кажете за разстоянието между клапата и буталото?Предварително ви казвам, че е заложено конструктивно в цилиндъра.
                              А за другите 2 отвора на ауспуха? Вашите мотори имат ли такива?

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X