Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Настройки на карбуратора при промяна на времето.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Настройки на карбуратора при промяна на времето.

    Тема която интересува и мен и доста хора които карат най-вече 2Т мотоциклети, а предполагам и на 4Т ще им е интересно.

    та какви корекции трябва да се направят в карбуратора при сегашните метеорологични условия - понижените температури на въздуха, влажността и атмосферното налягане.
    предполагам най-вече става въпрос за жигльорите на горивото и въздуха, съответно тяхното съотношение за правилна горивна смес.
    предполагам доста хора са се сблъсквали с подобни проблеми така че споделяйте опита си пред всички
    Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

  • #2
    Мисля че спецялно на еднокарбураторен, кросов/ендуро мотор не е нужно нищо, така или иначе кислорода при понижаване на температурата се увеличава, тоест при студено време мотора се чуства доста по-добре отколкото на горещо

    Коментар


    • #3
      По-студен въздух = повече кислород. Отношението гориво/кислород се променя в полза на кислорода и сместа става бедна. Това носи рискове при 2Т моторите, защото се влошава мазането на коляно мотовилковия механизъм и буталото. Най-добре е иглата на карбуратора да се вдигне малко и ако е нужно да се завърти и винта който дозира въздуха.
      Краси ги знае тези работи ама нарочно пита
      2010 CRF 250 R

      Коментар


      • #4
        Освен че смазването става по кофти, мощноста също спада защото както каза Димитър сместа се убогатявва повече на кислород.. но според мен ако човек има филтър (защото има и такива като мене, които нямат...) не мисля че трябва да се притеснява, защото когато има филтър карборатора си смуче топъл и доризан на топлина въздух и не само ами и като количество и мотора си работи много добре...а, ако нямате филтри, за което дълбоко се съмнявам.... ще пост-на още един отговор (макар че едва ли ще има смисъл )
        [CENTER][B]Не търся пътя, а ходя там където го няма, за да оставя следа след себе си ![/B] [FONT=&quot]®
        [/FONT]________________________________________
        [CENTER] [I][SIZE=1]..Победите се постигат с рискове и компромиси а не със очакване на момента..
        [/SIZE][/I][FONT=Lucida Console][SIZE=1][B]..[/B][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=1]Давай наставления само на този, който търси знания, осъзнавайки своето невежество. Оказвай помощ само на този, който не умее понятно да изказва своите заветни думи. Обучавай само този, който е способен, узнавайки за единия ъгъл на квадрата, да си представи останалите три[/SIZE][/FONT][FONT=Lucida Console][SIZE=1]..[/SIZE][/FONT]
        [/CENTER]
        [/CENTER]

        Коментар


        • #5
          ВЪПРОСА Е МНОГО СМИСЛЕН
          мисля че вече обсъждахме този въпрос в форума
          сега нямам време но утре ще ви отговоря достатъчно изчерпателно
          все пак разгледайте темите разисквали сме го това сигурен съм

          Коментар


          • #6
            Аз карам 4Т и зима и лете с най-големите жигльори, за да върви повече моторът, но миналата зима на надморска височина над 1200м и температура около нулата го ритах половин час и не можа да запали. Смених му свещта и пак го ритах още половин час без да запали. Пуснах го по инерция надолу и след като пуснах под фаталните 1000 метра пак го сритах. Запали веднага.
            А да видим как ще ми обясните този феномен?! Аз не мога.
            Ендурото и сексът не са шега работа !
            -------------
            Животът се измерва с броят на издишванията !

            http://sixdayscrazyjob.com
            http://crazy-job.com

            Коментар


            • #7
              Божа работа. Сигурно малко не му е стигал въздуха.
              А пък влажния въздух вдига октановото число, съществено. 20% вода в Б-76 го вдига с 20 единици.

              Коментар


              • #8
                Миналата година (февруари-март)си пордавах мотора, дойдоха едни момчета да го гледат, обаче искаха да си тръгнат с мотора на ход. Бях го карал една седмица преди да дойдат, така че бях сигурен в него, но не! не успяхме да го запалим полвин ден, сваляхме карбуратора, сменяхме електрониката, магнета, какво ли не, мотора палеше, изфорсирва се и гасне. Е естественно не го взеха, аз му се ядосах и не го поглеждах няколко дена, след по малко от седмица реших да го пробвам, ритнах и...запали без да го пипам никъде!!!
                Айде да видим как ще ми обясните това???
                А да мотора е Ямаха ДТ125Р

                Коментар


                • #9
                  Много просто ! Просто не е искал да сменя собственика си
                  [CENTER][B]Не търся пътя, а ходя там където го няма, за да оставя следа след себе си ![/B] [FONT=&quot]®
                  [/FONT]________________________________________
                  [CENTER] [I][SIZE=1]..Победите се постигат с рискове и компромиси а не със очакване на момента..
                  [/SIZE][/I][FONT=Lucida Console][SIZE=1][B]..[/B][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=1]Давай наставления само на този, който търси знания, осъзнавайки своето невежество. Оказвай помощ само на този, който не умее понятно да изказва своите заветни думи. Обучавай само този, който е способен, узнавайки за единия ъгъл на квадрата, да си представи останалите три[/SIZE][/FONT][FONT=Lucida Console][SIZE=1]..[/SIZE][/FONT]
                  [/CENTER]
                  [/CENTER]

                  Коментар


                  • #10
                    Това е странно. Така правят УАЗовете, не знаех за мотоциклетите.
                    Да, не дават да ги продават.

                    Коментар


                    • #11
                      Абе някъде гледах едни джакламачки на ProMotion за точно настройване на карбуратора ама не помня какво правеха точно. Мисля че измерваха някяк съотношението на сместа.

                      Мислите ли че в България биха вървели добре на пазара инструменти от този тип. Тук гледам че са много разпространени, но не са евтини. Освен ProMotion, Works Connection правят такива готини работки.
                      No bike - no fun!

                      Коментар


                      • #12
                        хи хи дидо тва ти се чудят явно че можеш да караш кола с ръчни
                        я обучи и някоя американка как става номера
                        ще има опашка от желаещи да знаеш

                        по въпроса
                        като стане хладно въздухът е много по плътен
                        надморската височина също влияе но в много по малка степен от температурата
                        влагата също влияе
                        трябва тези всичките да ги имаш в предвид
                        във повечето мануали на кросови мотори има таблици или графики как се променя настройката спрямо температура е надморска височина
                        на кавазаки в мануалите има и едно като формула и графика на промяната от която взимаш коефициента и смяташ

                        На практика не всеки може да поддържа набор жигльори и набор игли и да човърка а и няма смисъл
                        4т моторите са по не чуствителни на тия работи
                        2т са по чуствителни особенно 125 и 80 кубика
                        250 то в доста по малка степен
                        с времето човек се учи /ако иска разбира се/
                        но трябва да има и малко теоретична подготовка
                        иглата може да се вдига или сваля това е един от основните начини
                        и винта за въздуха също може да се развива или навива
                        иглата влияе в по малка степен на ниските и най вече на средни и донякъде високи
                        главния жигльор повлиява най вече при пълно отваряне на газта и близко до него
                        има един пилот джет той отговаря за поемането от долния край на средните до долния край на високите който кара 125 ме разбира
                        НА ПРАКТИКА МОЖЕ ДА СЕ РЕГУЛИРА ДОСТА ДОБРЕ И САМО ОТ ИГЛАТА И ВИНТА ЗА ВЪЗДУХ
                        по принцип лятото се сваля иглата с едно деление и се оправя работата
                        винта за въздуха лятото се развива с 1-1,5 оборота
                        за всеки ден различно експериментално се наглася
                        трябва като подаваш газ мотора пъргаво да отговаря а не да загъгля
                        зимата иглата се вдига а винта се завива малко
                        в най големите студове може и с две единици да се свали
                        но всичко това става най вече експериментално точното донагласяне
                        в повечето случаи едно леко врътване на винта променя вървенето МНОООГО е поне "поемането " на мотора иначе високите не чак толкоз
                        ААА да не забравя
                        свеща също влияе заедно с жигльорите
                        зимата а и за ендуро и лятото ползвам с една две степени по топла свещт хем по не избиват
                        ОМАСЛЯВАНЕТО НА ФИЛТЪРА СЪЩТО ВЛИЯЕ
                        като го омаслиш по обилно обогатяваш сместа
                        като го изстискаш по енергично я обедняваш
                        количеството масло в бензина същто влияе
                        тунинг майсторите го ползват за допълнително донагласяне
                        колкото повече масло слагаш леко обедняваш сместа
                        а с по малко я обогатяваш
                        но не може да варираш в големи граници
                        под 25мл на литър не е добре да слизаш
                        а и качване над 38мл пак става кофти

                        ЕЕЕХЕЕ то станало цяла статия
                        като се сетя що нещо съм изчел по тая тема
                        трябва пари да искам май за инфото
                        тая тема е много голяма между другото
                        в книгите на ерик горр е добре засегната и в други
                        особенно за уредите Горр е ненадминат май
                        има много и най различни по скъпи и по евтини
                        при някои от тях се ползва и сондичка в ауспуха която се вързва към компютър
                        то генерална ако говорим има и ауспуси за топло и за студено и цафари и ауспуси за дъжд и еее...
                        но нетунингованите серийни мотори са така направени че да не са чак толкоз чуствителни и да са възможно най дуракоустойчиви
                        все пак с такива мотори не се занимават обикновенно преподаватели от университети

                        Коментар


                        • #13
                          Митков, що си завил всички крушки бе, та са останали само питанки
                          Ако разчовъркаш и моя проблем ще те призная! Това, че моторът ми прекъсва над 2000 метра го разбирам, въздухът е по-рядък и филтъра като не е достатъчно чист ... , ама зимата О2 има в изобилие!
                          Ендурото и сексът не са шега работа !
                          -------------
                          Животът се измерва с броят на издишванията !

                          http://sixdayscrazyjob.com
                          http://crazy-job.com

                          Коментар


                          • #14
                            какво прави зимата
                            прекъсва ли

                            Коментар


                            • #15
                              Първоначално публикуван от Жоро Хаджиев
                              Аз карам 4Т и зима и лете с най-големите жигльори, за да върви повече моторът, но миналата зима на надморска височина над 1200м и температура около нулата го ритах половин час и не можа да запали. Смених му свещта и пак го ритах още половин час без да запали. Пуснах го по инерция надолу и след като пуснах под фаталните 1000 метра пак го сритах. Запали веднага.
                              А да видим как ще ми обясните този феномен?! Аз не мога.
                              Ето, за това става въпрос. Два пъти ми го прави вече този номер в студ и по-голяма надморска височина
                              Ендурото и сексът не са шега работа !
                              -------------
                              Животът се измерва с броят на издишванията !

                              http://sixdayscrazyjob.com
                              http://crazy-job.com

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X