Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Mасло в скоростната кутия (2t cr125)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Mасло в скоростната кутия (2t cr125)

    Имам едно въпросче по темата за маслото в скоростите (и специално за мойта машинка - honda cr125 '99)
    Смених маслото и съединителя вече не отлепя достатъчно добре. Примерно като ритна на свободна и мотора леко тръгва напред.
    Друго нещо което забелязах е че скоростите влизат по- трудно когато са натоварени (пр. с много газ по баир без съединител и без да отпускам газта - превключването на по- горна предавка е осезаемо по- трудно).... абе с две думи - по- кофти са скоростите и тва е.
    Пробвах да го регулирам с жилото - ефекта "тц".

    А се старах да сложа най- хубавото (по цената се ориентирам) масло на Motul .. 18 кинта май беше литъра ... не му помня името - ще погледна довечера.

    Може ли проблема да е в това, че не съм сложил молибденова присадка? Щото старото масло изглеждаше да има?

    Говорих с един пич, сега и в нета чета - хората препоръчват двигателно (пр. 20w50) масло за да може да приплъзва/отлепя съединителя.

    Малко ми е странно. Нали уж си купих "2t gear oil". Що с обикновено 20w50 или даже 10w40 ще ми е по добре?
    Много ще съм благодарен на хората с опит тука ако си кажат мнението.

    (А аз ще пробвам де, за тая неделя ще сипя 10w40 - най- много да приплъзва повечко и да ми избяга мощността през ауспуха )

  • #2
    не слагай молибден на масло при съеденителя
    няма кросов мотор който леко да не увлича съединителя
    сложи 10-40 може да се пооправи
    и недей ръга много много скоростите без да пипнеш поне леко съединителя или върнеш за малко газта
    знайш ли по тоя начин колко пари съм дал за зъбни колела и вилки на скоростите
    те хондите верно издържат малко повече на такова отношение но все пак
    тези номера си заслужава на някой мотокрос да се правят дето гониш некви стотни
    като си караш из гората няма смисъл а има много вреда
    ти не ги гледай шампионите че тъй карат зад тях стои отбор механици
    а и карат чисто нови мотори

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от mitkov
      не слагай молибден на масло при съеденителя
      защо? информативно питам.

      Първоначално публикуван от mitkov
      няма кросов мотор който леко да не увлича съединителя
      моя преди да му сменя маслото не го увличаше (или е било толкова слабо, че не съм усещал). иначе другите на които съм се качвал наистина увличаха. това също ми е любопитно.

      Първоначално публикуван от mitkov
      сложи 10-40 може да се пооправи
      Имаш предвид да го сменя с 10-40, а не да го "разредя", нали?

      Първоначално публикуван от mitkov
      и недей ръга много много скоростите без да пипнеш поне леко съединителя или върнеш за малко газта
      знайш ли по тоя начин колко пари съм дал за зъбни колела и вилки на скоростите
      Разбира се че си прав. И на мене ми е жал за машинката. Все пак моя си е . Просто не можах да измисля по- голям тормоз за скоростите

      Извинявай ако много питам, но наистина съм новак, а ми е страшно интересно и ми се ще всичко да знам.
      Благодаря ти за бързия и изчерпателен отговор! Наистина много помагаш!
      Respect!

      Коментар


      • #4
        защо? информативно питам
        ами защтото така препоръчват всички производители и в повечето тестове така пише
        да не се слагат добавки и даже и синтетични или специални състезателни масла
        все пак съединителя за да е зацепен исползва силата на триене
        а тези масла са с много здрави молекули и може да приплъзва повече
        а и добавките същто намалят триенето
        даже препоръчват минерално да се слага в скоростите
        аз слагам полусинтетично за 4т мотоциклети има си добавки за съединителя
        то това го водят едно от предимствата на црф а например че са му с отделно масло скоростите от двигателя и може да се сложи и молибден в маслото за двигателя без да е проблем за съединителя

        Коментар


        • #5
          По принцип аз на мойта машинка и слагам двигателно масло защото е по-рядко, а гъстото масло по принцип или поне при мене е така ... че неможе да влезне хубаво между дисковете и става кофти та затуй се използва повече двигателно масло за съединителя.... човек специалист по принцип ми го е казвал и за сега е добре
          [CENTER][B]Не търся пътя, а ходя там където го няма, за да оставя следа след себе си ![/B] [FONT=&quot]®
          [/FONT]________________________________________
          [CENTER] [I][SIZE=1]..Победите се постигат с рискове и компромиси а не със очакване на момента..
          [/SIZE][/I][FONT=Lucida Console][SIZE=1][B]..[/B][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=1]Давай наставления само на този, който търси знания, осъзнавайки своето невежество. Оказвай помощ само на този, който не умее понятно да изказва своите заветни думи. Обучавай само този, който е способен, узнавайки за единия ъгъл на квадрата, да си представи останалите три[/SIZE][/FONT][FONT=Lucida Console][SIZE=1]..[/SIZE][/FONT]
          [/CENTER]
          [/CENTER]

          Коментар


          • #6
            Румене,
            като начало - сигурен ли си, че си сложил достатъчно масло?
            по предписание?
            Често съм виждал случаи на увличане, при 80-100 грама по-малко масло ... особено характерно е трудното намиране на свободната скорост ...

            За присадките - Митков вече каза - не се препоръчват за съединителя ...

            Като цяло - в ръководството трябва да пише какво и колко масло да слагаш ... и ако го спазваш не би трябвало да има проблеми (максимум малки отклонения) ...

            Разбира се всеки мотор си има предпочитания за маслото и с някои масла работи по-добре ...
            Път без препятствия обикновено не води до никъде.

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от tatkobarba
              Румене,
              като начало - сигурен ли си, че си сложил достатъчно масло?
              по предписание?
              Често съм виждал случаи на увличане, при 80-100 грама по-малко масло ... особено характерно е трудното намиране на свободната скорост ...

              За присадките - Митков вече каза - не се препоръчват за съединителя ...

              Като цяло - в ръководството трябва да пише какво и колко масло да слагаш ... и ако го спазваш не би трябвало да има проблеми (максимум малки отклонения) ...

              Разбира се всеки мотор си има предпочитания за маслото и с някои
              масла работи по-добре ...

              Да, сигурен съм че съм сложил достатъчно, даже е мъъничко повече.
              А ръководство нямам. Имам няколко ама на италиянски .. ничего не понимаю.
              За молибденовата присадка ... mitkov каза, че намалявала триенето... мене точно това ми трябва. И мисля да си сложа за тая седмица. Ако не е добре другата ще сложа 10-40, за по-следващата 15-50, е ако и тва не е добре ще напсувам майка му... той сезона свърши.

              Коментар


              • #8
                а бе човек ...карай си мотора стига сменя масла
                а като свърши сезона ...идваш в харманли и продължаваш с ръчкането
                сега обмисляме лагер сбор тука

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от mitkov
                  а бе човек ...карай си мотора стига сменя масла
                  а като свърши сезона ...идваш в харманли и продължаваш с ръчкането
                  сега обмисляме лагер сбор тука
                  карам си го. Ама това с маслото ме дразни. И нали съм си патоемпирик - мисля да инвестирам 20-30 лева и да разбера как стоят нещата. Не мога да го оставя ей така да се е__ва с мене

                  Коментар


                  • #10
                    за хондата цр125 е 700 мл маслото
                    на мотул има специално за натоварени 2Т скорости и съединител
                    продава се и в БГ

                    Transoil Expert 10W40 - A product of MOTUL’s Ester-based technology, specially designed for gearboxes with wet clutch for 2-stroke engines (bikes, kart, quads, mopeds) used in extreme operating conditions.

                    и

                    Transoil 10W30 - Mineral-based.
                    Specifically adapted for 2-stroke gearboxes with integrated clutch.
                    Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                    Коментар


                    • #11
                      Точно същото -
                      Transoil Expert - A product of MOTUL’s Ester-based technology, specially designed for gearboxes with wet clutch for 2-stroke engines (bikes, kart, quads, mopeds) used in extreme operating conditions.

                      сложих и взе да ме дразни. Единственото в което не съм сигурен е дали е 10w40, не ми направи впечатление. Може би съм взел по- гъсто. Не е болка за умиране, но съм си навил на пръста да си върна предишното усещане за скоростите.

                      Коментар


                      • #12
                        Румене маслото ти гарантирам че е много добро. Ако нещо не ти харесва в скоростите надали е от маслото !!!
                        Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                        Коментар


                        • #13
                          Митков правилно е казал, че молибденовата присадка намалява триенето ... ама много - тя се наслоява по триещите се части ...
                          в случая със съединителя - наслоява се по дисковете и съединителя започва да приплъзва - затова не се използва за мокър съединител ...

                          Мисля че на едно ХТ му бяха сложили Лики-Моли - автомобилно двигателно масло с такива присадки ... и после още 2 смени на маслото си приплъзваше (понеже не искаха да го разглабят за почистване ... )

                          така че - виж си тубичката (ако я пазиш) ... и в краен случай сменяй маслото ...
                          Път без препятствия обикновено не води до никъде.

                          Коментар


                          • #14
                            Има и още една подробност от пейзажа която досега никой не я спомена а именно температурата навън Времето вече е студено и маслото стои по-гъсто и съединителя започва да увлича малко. Ако си сложил 20W 50, май е нормално да увлича повече.
                            2010 CRF 250 R

                            Коментар


                            • #15
                              OK, това исках да знам - дали не съм сбъркал маслото и затова да увлича.
                              Както mitkov каза, всички кросови мотори увличат. Аз пък на инат ще си го направя пак да не увлича. По- ми харесваше. Не че сега ми е някакъв проблем. Като постигна предишното състояние тогава ще пиша пак.
                              То голяма тема стана с мойто масло....

                              :-Х

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X