Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Смяна на сегменти.Как

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Смяна на сегменти.Как

    Здравейте колеги мотора не иска да пали и мисля,
    че е от сегменти,някой може ли подробно да обясни как се сменят,че несъм много сигурен,мисля,че най-отдолу е за горивото,а горните два са за компресията ама както казах несъм много сигурен.Ако някой може да обясни ще съм много благодарен.



    Изпратено от моят SM-J320FN с помощта на Tapatalk

  • #2
    От: Смяна на сегменти.Как

    Без лоши мисли,но това действие изисква знания и умения, които се трупат последователно и няма как с първия двигател да се получи самостоятелно.
    Правилното решение е да използвате човек със съответната компетентност. "Филма проба грешка" ще ВИ купи нов двигател!

    Коментар


    • #3
      От: Смяна на сегменти.Как

      Ако е 4 цилиндров,сваляш главата като преди това прикарваш мотора на центровка,белезите са на шайбата на коляновия вал и на разпределителния.Центровката е или.на първи или на четвърти цилиндър при горна мъртва точка на двата,но само този който идва на белези е в режим на работа.Сваляш картера ,петите на буталата и ги избиваш нагоре.Вадиш старите сегменти почистваш буталата и каналите хубаво и измиваш с бензин,проверяваш каналите да не са разбити с новите сегменти трябва да влизат плътно с лека хлабина,при напълно свит сегмент луфта на заключването/наречен ключ/ трябва да е около 1,5мм.минимум .Реденето започва с масления най долу,полумаслен обиращ и компресионен,някои мотори са с два.Подреждането на сегментите е с разминаване на зоните на заключване на ключовете /луфтове/на всеки сегмент.Добре е да се редят на топло ,че на студено са по-чупливи.Почиства се блока и се проверява за кривини,главата също не е зле да се шлайфа.Проверява се износването на цилиндрите,дали ще мине само със сегменти или не.Задължително се проверяват и лагерите на буталата и основните на вала.Черупките се свалят една по една и по принцип биелните могат да се сменят,препоръчително е,основните се ревизират. При ваденето на буталата ги бележиш кое от кой цилиндър е ,също така предна страна на биела или бутало.Проверява се и за луфтове в пистонните или бутални болтове.Вкарването на буталата ,ако ремонта търпи само смяна на сегменти става с много масло.намазано по цилиндрите и буталата,сегментите се пристягат с пластина и буталата се вкарват подред ,ляга на коляновия вал и се стяга,посре следващото и така всичките.Шийките на вала също се мажат обилно с масло.Затваряш главата ,зацепваш ангренажната група,правиш ДВЕ превъртания на мотора на ръка ,развърташ на стартер без свещи да издуха цилиндрите и чак тогава палиш.Това са процедурите ,но ако не си пипал.нещо подобно ,хич не се захващай.Обяснено така, поне имаш някаква представа с какво се захващаш!Комплект сегменти 150-200лв.биелни лагери пак толкова ,гарнитура глава100лв.шлайфане 80-100лв.,като това е най-ниска предполагаема цена. Успех! п.с късно видях че си при двутактови.
      Последно редактирано от faster; 24-12-18, 16:06.
      Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

      Коментар


      • #4
        От: Смяна на сегменти.Как

        Да грабва инструкцията с алгоритъма и да почва "цепенето".............................................................
        (За някой неточности няма да издребняваме)

        Коментар


        • #5
          От: Смяна на сегменти.Как

          Първоначално публикуван от faster Преглед на мнение
          Ако е 4 цилиндров,сваляш главата като преди това прикарваш мотора на центровка,белезите са на шайбата на коляновия вал и на разпределителния.Центровката е или.на първи или на четвърти цилиндър при горна мъртва точка на двата,но само този който идва на белези е в режим на работа.Сваляш картера ,петите на буталата и ги избиваш нагоре.Вадиш старите сегменти почистваш буталата и каналите хубаво и измиваш с бензин,проверяваш каналите да не са разбити с новите сегменти трябва да влизат плътно с лека хлабина,при напълно свит сегмент луфта на заключването/наречен ключ/ трябва да е около 1,5мм.минимум .Реденето започва с масления най долу,полумаслен обиращ и компресионен,някои мотори са с два.Подреждането на сегментите е с разминаване на зоните на заключване на ключовете /луфтове/на всеки сегмент.Добре е да се редят на топло ,че на студено са по-чупливи.Почиства се блока и се проверява за кривини,главата също не е зле да се шлайфа.Проверява се износването на цилиндрите,дали ще мине само със сегменти или не.Задължително се проверяват и лагерите на буталата и основните на вала.Черупките се свалят една по една и по принцип биелните могат да се сменят,препоръчително е,основните се ревизират. При ваденето на буталата ги бележиш кое от кой цилиндър е ,също така предна страна на биела или бутало.Проверява се и за луфтове в пистонните или бутални болтове.Вкарването на буталата ,ако ремонта търпи само смяна на сегменти става с много масло.намазано по цилиндрите и буталата,сегментите се пристягат с пластина и буталата се вкарват подред ,ляга на коляновия вал и се стяга,посре следващото и така всичките.Шийките на вала също се мажат обилно с масло.Затваряш главата ,зацепваш ангренажната група,правиш ДВЕ превъртания на мотора на ръка ,развърташ на стартер без свещи да издуха цилиндрите и чак тогава палиш.Това са процедурите ,но ако не си пипал.нещо подобно ,хич не се захващай.Обяснено така, поне имаш някаква представа с какво се захващаш!Комплект сегменти 150-200лв.биелни лагери пак толкова ,гарнитура глава100лв.шлайфане 80-100лв.,като това е най-ниска предполагаема цена. Успех! п.с късно видях че си при двутактови.
          Ти някога разглобявал ли си мотоциклетен двигател??? Защото при тия глупости дето си ги написал , силно се съмнявам , че дори си виждал разглобен такъв.
          В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

          Коментар


          • #6
            От: Смяна на сегменти.Как

            Първоначално публикуван от grishovasilev1976 Преглед на мнение
            Здравейте колеги мотора не иска да пали и мисля,
            че е от сегменти,някой може ли подробно да обясни как се сменят,че несъм много сигурен,мисля,че най-отдолу е за горивото,а горните два са за компресията ама както казах несъм много сигурен.Ако някой може да обясни ще съм много благодарен.


            Изпратено от моят SM-J320FN с помощта на Tapatalk
            Първо, това че не пали не е от сегментите. И сетне, като чета какво си написал, по-добре не се захващай! Или пък вземи поне да прочетеш някоя книжка!
            Тука трябваше да стои една умност, ама по-насетне ще спиша някоя.

            0034 605 82 41 87, 0897 34 28 58

            Коментар


            • #7
              От: Смяна на сегменти.Как

              Първоначално публикуван от faster Преглед на мнение
              Ако е 4 цилиндров,сваляш главата като преди това прикарваш мотора на центровка,белезите са на шайбата на коляновия вал и на разпределителния.Центровката е или.на първи или на четвърти цилиндър при горна мъртва точка на двата,но само този който идва на белези е в режим на работа.Сваляш картера ,петите на буталата и ги избиваш нагоре.Вадиш старите сегменти почистваш буталата и каналите хубаво и измиваш с бензин,проверяваш каналите да не са разбити с новите сегменти трябва да влизат плътно с лека хлабина,при напълно свит сегмент луфта на заключването/наречен ключ/ трябва да е около 1,5мм.минимум .Реденето започва с масления най долу,полумаслен обиращ и компресионен,някои мотори са с два.Подреждането на сегментите е с разминаване на зоните на заключване на ключовете /луфтове/на всеки сегмент.Добре е да се редят на топло ,че на студено са по-чупливи.Почиства се блока и се проверява за кривини,главата също не е зле да се шлайфа.Проверява се износването на цилиндрите,дали ще мине само със сегменти или не.Задължително се проверяват и лагерите на буталата и основните на вала.Черупките се свалят една по една и по принцип биелните могат да се сменят,препоръчително е,основните се ревизират. При ваденето на буталата ги бележиш кое от кой цилиндър е ,също така предна страна на биела или бутало.Проверява се и за луфтове в пистонните или бутални болтове.Вкарването на буталата ,ако ремонта търпи само смяна на сегменти става с много масло.намазано по цилиндрите и буталата,сегментите се пристягат с пластина и буталата се вкарват подред ,ляга на коляновия вал и се стяга,посре следващото и така всичките.Шийките на вала също се мажат обилно с масло.Затваряш главата ,зацепваш ангренажната група,правиш ДВЕ превъртания на мотора на ръка ,развърташ на стартер без свещи да издуха цилиндрите и чак тогава палиш.Това са процедурите ,но ако не си пипал.нещо подобно ,хич не се захващай.Обяснено така, поне имаш някаква представа с какво се захващаш!Комплект сегменти 150-200лв.биелни лагери пак толкова ,гарнитура глава100лв.шлайфане 80-100лв.,като това е най-ниска предполагаема цена. Успех! п.с късно видях че си при двутактови.
              Толкова глупости накуп рядко се срещат...
              Калин Владов,09РСПБЗН

              Коментар


              • #8
                От: Смяна на сегменти.Как

                Първоначално публикуван от grishovasilev1976 Преглед на мнение
                Здравейте колеги мотора не иска да пали и мисля,
                че е от сегменти,някой може ли подробно да обясни как се сменят,че несъм много сигурен,мисля,че най-отдолу е за горивото,а горните два са за компресията ама както казах несъм много сигурен.Ако някой може да обясни ще съм много благодарен.Изпратено от моят SM-J320FN с помощта на Tapatalk
                На истина, че от написаното не може да се каже, от какво мотора ти не иска да запали. Причините може да са доста - избила свещ, избила бубина, стар кабел който окъсява, запушен карбуратор и т.н. Иначе е възможно белята да е и от това, че мотора не може да всмуче горивна смес заради ниската компресия и износените сигменти, но за това е абсолютно необходимо да се мери компресия и ако манометъра покаже, че ниска, тогава ги сменяй.......... но само заради това, че някой ти го е казал, не си струва да си правиш експерименти. Колкото до сигментите - първите два са компресионни, третия е маслен. А знаеш ли колко трябва да ти е хлабината в ключа на сигмента ? Питам, щото нещо ме кара да си мисля, че си решил да сложиш нови сигменти .................

                Коментар


                • #9
                  От: Смяна на сегменти.Как

                  Карбуратора е почти нов,а за хлабината, нямам го техническото ръководство

                  Изпратено от моят SM-J320FN с помощта на Tapatalk

                  Коментар


                  • #10
                    От: Смяна на сегменти.Как

                    Първоначално публикуван от faster Преглед на мнение
                    Ако е 4 цилиндров,сваляш главата като преди това прикарваш мотора на центровка,белезите са на шайбата на коляновия вал и на разпределителния.Центровката е или.на първи или на четвърти цилиндър при горна мъртва точка на двата,но само този който идва на белези е в режим на работа.Сваляш картера ,петите на буталата и ги избиваш нагоре.Вадиш старите сегменти почистваш буталата и каналите хубаво и измиваш с бензин,проверяваш каналите да не са разбити с новите сегменти трябва да влизат плътно с лека хлабина,при напълно свит сегмент луфта на заключването/наречен ключ/ трябва да е около 1,5мм.минимум .Реденето започва с масления най долу,полумаслен обиращ и компресионен,някои мотори са с два.Подреждането на сегментите е с разминаване на зоните на заключване на ключовете /луфтове/на всеки сегмент.Добре е да се редят на топло ,че на студено са по-чупливи.Почиства се блока и се проверява за кривини,главата също не е зле да се шлайфа.Проверява се износването на цилиндрите,дали ще мине само със сегменти или не.Задължително се проверяват и лагерите на буталата и основните на вала.Черупките се свалят една по една и по принцип биелните могат да се сменят,препоръчително е,основните се ревизират. При ваденето на буталата ги бележиш кое от кой цилиндър е ,също така предна страна на биела или бутало.Проверява се и за луфтове в пистонните или бутални болтове.Вкарването на буталата ,ако ремонта търпи само смяна на сегменти става с много масло.намазано по цилиндрите и буталата,сегментите се пристягат с пластина и буталата се вкарват подред ,ляга на коляновия вал и се стяга,посре следващото и така всичките.Шийките на вала също се мажат обилно с масло.Затваряш главата ,зацепваш ангренажната група,правиш ДВЕ превъртания на мотора на ръка ,развърташ на стартер без свещи да издуха цилиндрите и чак тогава палиш.Това са процедурите ,но ако не си пипал.нещо подобно ,хич не се захващай.Обяснено така, поне имаш някаква представа с какво се захващаш!Комплект сегменти 150-200лв.биелни лагери пак толкова ,гарнитура глава100лв.шлайфане 80-100лв.,като това е най-ниска предполагаема цена. Успех! п.с късно видях че си при двутактови.
                    Мотора е двутактов колега,но мерси за информацията

                    Изпратено от моят SM-J320FN с помощта на Tapatalk

                    Коментар


                    • #11
                      От: Смяна на сегменти.Как

                      Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
                      Ти някога разглобявал ли си мотоциклетен двигател??? Защото при тия глупости дето си ги написал , силно се съмнявам , че дори си виждал разглобен такъв.
                      Темата беше от новите и не беше в групата мотоциклети,та от там.и недоразумението!А по -кротко ,написаното въобще не са глупости ,просто не е за двутактови !Когато съм правил "Балкан","Иж",МЗ и ЧЗ350 ,ти си ходил прав под масата и си питал това ли е небето!Та имам представа ,двутактовите са елементарни...,всеки правил боксери се оправя с тех със завързани очи!Изобще си немаш представа колко ДВГ са ми минали през ръцете .
                      Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Смяна на сегменти.Как

                        Първоначално публикуван от faster Преглед на мнение
                        ,при напълно свит сегмент луфта на заключването/наречен ключ/ трябва да е около 1,5мм.минимум
                        -На кой двигател сте правили последно ремонт с тези допуски,- малко сте се "отдалечили" през годините ............
                        (Правил съм двигатели и с "ключ" 2мм,НО това е съвсем "друга бира" и излиза от пределите на разглежданите във Форума двигатели.)

                        Коментар


                        • #13
                          От: Смяна на сегменти.Как

                          Гриша, не се занимавай.
                          Не разбрах машината каква марка е, но със сигурност има форуми, приятели, клубове където си имат механици.
                          Та-не си троши машината излишно - заведи я на някой, дето я е виждал повече от веднъж.
                          А и с помощ от Форума да успееш да смениш бутални пръстени без да увредиш двигателя необратимо е .... малко вероятно.
                          Успех.
                          Младежи, уважавайте старостта - тя е вашето бъдеще...
                          0887/осемпет 66 4осем

                          Коментар


                          • #14
                            От: Смяна на сегменти.Как

                            Някой си прави ташак... според мен!
                            Който търси , намира !
                            Човекът е човек, когато е на път !

                            Коментар


                            • #15
                              От: Смяна на сегменти.Как

                              А някога имаше модератори и такива тъпи теми не съществуваха повече от ден два.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X