Обява

Свий
Няма добавени обяви.

За резонаторите ...

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • За резонаторите ...

    Забелязъл съм ,че всички 250 кубиковите 2т мотори резонатора е много идентичен -при всички (ЧЗ ,Хонда ,КТМ ,Кавазаки ,Сузуки ,Ямаха и така нататък) има една характерна "U" образна заврантулка на изхода от цилиндъра и оттам въпросът:
    Мога ли на ЦР 250 да сложа рзонатор от КХ 250 (образно казано) ,или пък от РМ 250 на МЗ 250 (пак образно казано).Знам че ще се искат някои доработки по захващането за цилиндъра и че всеки резонатор е изчислен за определени обороти в които да се появява ефекта му ,а ауспуха за 2т моторите е доста важен -не че при 4т го няма ефекта ,но там е доста по-различно.
    Няма смисъл от отговори като "вземи си резонатор конкретно за твоя мотор" ,защото питам просто от любопитство.

    пп бях го написал в друга тема ,където не му бе мястото и затова реших да създам нова тема тук.
    много преди старта...

  • #2
    До: за резонаторите

    На мен тея резонатори са ми много мътна тема
    Нито знам какво правят, защо го правят и как го правят. Но явно имат някакво предназначение.

    Наистина ще е хубаво някой по разбиращ да драсне някой ред относно тези резонатори.
    KAWASAKI Let the good times roll

    Коментар


    • #3
      До: за резонаторите

      Първоначално публикуван от GSXR Преглед на мнение
      На мен тея резонатори са ми много мътна тема
      Нито знам какво правят, защо го правят и как го правят. Но явно имат някакво предназначение.

      Наистина ще е хубаво някой по разбиращ да драсне някой ред относно тези резонатори.
      в даден диапазон от обороти се появява ефект наречен резонанс (примерно в диапазона 7000 до 8500 оборота в минута) ,когато се появи този вфект се оптимизира работата на двигателя и в тези 1500 тои получава рязко покачване на мощноста и въртящият момент.
      Това кога ще се получи ефекта ,колко ще трае се определя от формата ,дължината ,дебелината на резонатора ,в зависимост от това какво искаш да получиш има формули и се изчислява (маи и програми имаше).Ако не се лъжа ,за да се получи ефекта в високите обороти трябваше резонатора да е по-къс ,а за ниски по-дълъг (а може би беше обратното).За да се изчисли резонатора се взимат под внимание кубатурата и други особености които незнам ,но бих желал да науча.
      Последно редактирано от RW*; 11-12-07, 18:21.
      много преди старта...

      Коментар


      • #4
        До: за резонаторите

        Поради липсата на клапани при 2т двигатели има по-голяма загуба на отдаваната от горенето енергия. Поради тая причина е резонатора и клапите след изпускателния отвор. Всичко това е направено с цел задържане и минимизиране на загубата на енергия и оптимизиране работата на двигателя в различните обороти.
        С две думи е това. Иначе темата е много обширна, но във форума и много е писано за резонаторите и клапите

        Коментар


        • #5
          До: за резонаторите

          Не бях виждал досега тема за резонатори и затова попитах тук
          И мерси за обяснението все пак и на двама ви <а бе сложете покланящо се човече тея отстрани са много малко>
          KAWASAKI Let the good times roll

          Коментар


          • #6
            До: за резонаторите

            Главной величиной при подборе выпускной систепускной системы на определенный диапазон оборотов двигателя.
            Для определения этой величины имеется эмпирическая формула, по которой можно достаточно точно определить нужный нам размер
            Lз = 34* a/n
            Где Lз — расстояние от зеркала цилиндра до обратного конуса;
            а — продолжительность открытия выпускного окна в градусах угла поворот коленчатого вала;
            n — число оборотов двигателя в нужном диапазоне.

            тази формула я открих в една книга-всеки може да прецеми за себеси става ли или нестава
            много преди старта...

            Коментар


            • #7
              До: за резонаторите

              Руснаците една кола свястна не са направили камо ли мотор.Най голямото им постижение беше ИЖ-Спорт.Твърде лошо копие на Ямаха.
              Формулата може и да е вярна ама съм сигурен че да сметнеш резонатор само с нея няма да се мине.На доста места във Форума има писано за резонаторите и с две думи може най общо да се обобщи ,дълъг ауспух мощност от ниски къс мощност на високи.Иначе ако човек има време мерак и излишни пари най добре става с експерименти.Вече няма съвременен автомобил и мотор без резонатор тъй че това не е шега работа както имаше една крилата фраза.

              Коментар


              • #8
                До: за резонаторите

                дори и най-известните фирми правят ауспусите си за фирмените състезатели с експерименти колкото и абсурдно да звучи

                иначе сериините са си обобщени в някакво прилично ниво и толкова
                Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                Коментар


                • #9
                  До: за резонаторите

                  Сигурно е така.Аз на моя птеродактил като му сложих друг ауспух (кросов от ямаха)и с леки други промени разликата беше доста голяма.Мощноста в ниски намаля обаче така бързо влиза в оборот и се реже че повече заприлича на кросак.

                  Коментар


                  • #10
                    До: за резонаторите

                    ненене не ме разбрахте-под това "дали става или не" имах предвид не за формулата ,а за замяна на резонатор от Хонда даречем на Ямаха ,иначе то си пише ,че формулата е емпирическа тоест е изведена по експериментален път ,а това за компетентноста на хората няма да го коментирам ,защото не съм съгласен-в книгата е написано всичко както си трябва ,не се залъгваите с сериините мотори.Убеден съм че ако си сметнете моторите по тази формула ще се убедите ,че е вярна ,иначе е казано че резонатора се подбира -по дълъг изглажда кривата и я разтегля в по големи граници ,а по-къс е с рязък пик и повче мощност ,както и обороти.
                    много преди старта...

                    Коментар


                    • #11
                      До: за резонаторите

                      Резонатора не се смята само за дължина а и за обем форма и куп други неща .То затова има фирми които правят резонатори и фирми които правят ''гърнета''.

                      Коментар


                      • #12
                        До: за резонаторите

                        Първоначално публикуван от Николай Преглед на мнение
                        Резонатора не се смята само за дължина а и за обем форма и куп други неща .То затова има фирми които правят резонатори и фирми които правят ''гърнета''.
                        признавам ,че сгреших че не поставих цялата статия.Ето оце един откъс:
                        Диаметр начального отрезка выпускной трубы подбирается для каждого диаметра цилиндра и обычно составляет 0,7—0,85 Дц (например, Дц=52 мм диаметр трубы 37—44 мм).

                        едвали някои ще поиска авторски права за книгата затова я качвам
                        Прикачени файлове
                        Последно редактирано от RW*; 27-12-07, 22:56. Причина: закачане на книга
                        много преди старта...

                        Коментар


                        • #13
                          До: за резонаторите

                          Повечето формули които се използват за изчисляване са "леко" опростени - изключва се някоя част от цялата формула която влияе на резултата пренебрежимо малко. В случая не знам дали пак е така, но щом във "флаинг машийн фактори" освен формули ползват и експериментални резултати за изработването на резонаторите на 2Т машините, значи процеса не може да бъде описан достатъчно добре математически.

                          Може ли или не може да се сложи на ЦР от КХ, РМ или ЮЗ?
                          Може - режеш, заваряш и готово.
                          Дали ще върви добре? Ами вероятно не
                          2010 CRF 250 R

                          Коментар


                          • #14
                            До: за резонаторите

                            Първоначално публикуван от Димитър Преглед на мнение
                            Повечето формули които се използват за изчисляване са "леко" опростени - изключва се някоя част от цялата формула която влияе на резултата пренебрежимо малко. В случая не знам дали пак е така, но щом във "флаинг машийн фактори" освен формули ползват и експериментални резултати за изработването на резонаторите на 2Т машините, значи процеса не може да бъде описан достатъчно добре математически.

                            Може ли или не може да се сложи на ЦР от КХ, РМ или ЮЗ?
                            Може - режеш, заваряш и готово.
                            Дали ще върви добре? Ами вероятно не
                            точно това исках да чуя ,а относно формулата-хората са пояснили че явлението е достатъчно сложно за да се изчисли точно ,пък и има значение какво искаш да постигнеш-и с други части е така -вземи биелата-достатъчно важна е дължината и ,и въпреки че дадено съотношение се счита за идеално ,все пак може да се промени в зависимост от това каво искаш да постигнеш.Хубаво е човек да научи какво влияе и какво не на резонанса и по този начин да си извади сметка в последствие.Както е известно всичко е компромис ,важното е човек да знае какво иска и да е достатъчно можещ ,за да го постигне.

                            Коментар


                            • #15
                              До: за резонаторите


                              ето това е принципа на работа на резонатора

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X