Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Проблем с карбуратор
Свий
X
-
Re: Проблем с карбуратор
Празния ход зависи от pilot jet-a и от винта за въздух, а не от иглата(може би малко и от нея) или от главния жигльор.
В зависимост на колко оборота на винта работи най-добре мотора може да се наложи да смениш pilot jet-a - работи най-добре от 1 до 2.5 оборота значи си го нацелил.
Ако работи най-добре на по-малко от 1 оборот значи трябва да сложиш по-голям pilot jet, ако е повече от 2.5 значи по-малък.
За настройката на оборотите на винта има два начина(поне до колкото съм чел/гледал в нет-а).
Единия е на загрял двигател да вдигнеш малко оборотите и след това да въртиш винта, като положението на което държи най-високи обороти е "правилното".
Аз с тоя начин не можах да се оправя, та използвам другия, а именно как мотора се държи на ниски обороти при подаване на газ.
Загряваш хубаво мотора, пускаш 1-ва, караш бавно със затворена или много леко отворена газ и след това рязко отваряш газта - мотора трябва да поема добре и или гумата да върти или предницата да се вдигне, ако не поема добре значи не е настроен. Така пробваш различни настройки през 0.5 оборота и виждаш на колко обороти е най-добре.
Също може да си погледнеш карбоновите клапи между карбуратора и двигателя.
Коментар
-
От: Проблем с карбуратор
Клапите са добре. Така или иначе му свалих резервоара та реших да сложа иглата на средата. Четох, че е хубаво като се почва настройка всичко да е на стандартните настройки и тогава да се почва с въртенето. Сега е на един оборот винта за въздуха и иглата на средата. Засега е много по добре. А горе долу какви трябва да са оборотите на празен ход.
Sent from my Lenovo P1a42 using TapatalkEXC TPI 2019
Коментар
-
Re: Проблем с карбуратор
В мануала на моята цвайка никъде не пише колко трябва да са оборотите, а само регулираш докато достигнеш "стабилни" обороти.
За 4Т КТМ дава 1400-1500 оборота, но за цвайките не намирам. На мен дори и 1200-1300 на 525-цата ми е виждаха много и все ги намалявах.
Сега на цвайката ги регулирам 1-2 пъти на излизане, защото като загрее "хубаво"(след поне 10мин каране) и се налага да ги коригирам.
Но май номера е да ги държиш малко по-високи, че и да го тормозиш да не гасне.
Коментар
-
От: Проблем с карбуратор
Значи да разбирам да си ги направя както на мен ми харесват. Това чудо 2Т да няма някоя помпа в него която да смазва нещо по скоростите... и да иска някакви обороти, аз от това се притеснявам повече за оборотите.
Клапата която е на изхода от цилиндъра при загасен двигател в какво положение трябва да бъде.EXC TPI 2019
Коментар
-
Re: Проблем с карбуратор
Клапате се започва да се "отваря" при 5-6хил оборота, така че преди това трябва да е в "затворено" положение.
Слагам ги в кавички, защото хода на клапата не е голям и не знам дали само с гледане можеш да видиш дали е отворена/затворена.
Коментар
-
От: Проблем с карбуратор
Как ме е яд, че свалях гайдата, гледах вътре в цилиндъра и клатих даже буталото, но не се сетих да проверя клапата дали работи. Механизма го бутах с пръст, но просто не погледнах дали се движи самата клапа. А така по спомен клапата си беше отворена защото въобще не ми е пречила да гледам и бръкна в цилиндъра. Помислих си, че на загасен двигател стои отворена за да може да запали лесно и след като запали се притваря толкова колкото трябва. Сега ще се наложи да сваля отново гайдата. А понеже ми тече масло между цилиндъра и гайдата, та се чудя дали да сменя двата о-пръстена за да се уплътни или да го оставя така и маслото да изтича от там от колкото да влиза към ауспуха.EXC TPI 2019
Коментар
-
От: Проблем с карбуратор
Знам, че не затваря на 100% отвора. Обаче и въобще не се беше показала, както и да е утре ще разглобя отново да я погледна.
А за теча на масло какво ще кажете. Също така ако клапата е постоянно отворена предполагам разхода ще е по висок и ще върви повече или греша.EXC TPI 2019
Коментар
-
От: Проблем с карбуратор
Клапата затваря с около 1 сантиметър отвора ,така че е нормално да се вижда буталото ,като махнеш резонатора .А и на гаската клапата не прави проблеми ,моята не беше сваляна с години и почти нямаше нагар .И тя клапата затваря от вътрешната страна на изпускателния отвор ,затова ти се е сторило ,че е отворена .Последно редактирано от GeToVvV; 18-10-16, 22:23.
Коментар
-
От: Проблем с карбуратор
Клапата работи, обаче със средното положение на иглата положението не е добро. Днес реших да го раздвижа малко по улиците и хич не ми хареса спрямо когато иглата е свалена най надолу. Когато иглата беше най надолу (фибата е сложена най горе) като го запаля студен и след няколко минути започва да се форсира нормално. Сега бая въртях по улиците и все пърпори и не иска да изчисти и да смени звука. След доста задържане на обороти изчиства и тръгва, в момента в който почнеш да го караш по леко и пак започва да пърпори и да няма ряз докато не изчисти. Върнах иглата най надолу и утре отново ще го разтъпча по улиците за да видя как ще се държи.
Според мен ми е богат сместа по време на движение и бедна на празен ход. Като завия винта за въздуха да стане по богата сместа и спира да мени оборотите и винаги са такива каквито искам, но започва повече да "сплита" докато изчисти. С повече въздух мени оборотите и почти веднага след малко подаване на газ започва да работи както трябва.
Варианта според мен е нивото да е високо, не е нормално с фабричната игла да не може да работи както трябва на стандартни настройки при положение, че според менуала и таблицата за настройка на иглата трябва да работи на едно деление под средата и въздуха на един оборот за височината на която съм в момента. Явно е пипано нивото или пък въздушния филтър нещо не е както трябва, макар, че е изпран... Имам и чисто нов и ще взема да го сменя и да видя какъв ще е ефекта.
Нивото от къде до къде го мерите.EXC TPI 2019
Коментар
-
Re: Проблем с карбуратор
Така, свикването с цвайката и настройката на карборатора си е филм, ма после ще ти е кеф.
Първо, пак повтарям, че настройки се правят само когато мотора е напълно загрял и най-добре го загрявай лека полека, че от кофти загряване се получават деругите на цилиндъра - булталото загрява по-бързо от цилиндъра, разширява се и храс.
Колко завиваш винта за да обогатиш сместта?Ако мислиш че ниските са бедни сложи 42 pilot jet.
Таблицата е добра отправна точка, но понекога не работи толкова добре. Поне на КТМ казват че по таблица е много богата сместта.
И моя с настройките по таблица за височината и температурата е много богат, за това минах на други игли и настройки.
След доста ровене из нета сложих NECJ с 168/38 жигльори(но това беше лятото) и вървеше много по-плавно от заводските настройки, сниките бяха доста "гумени" и приятни за ендуро.
Сега съм с N3CH игла и ниските са по-силни, и има малко повече "ряз" в ниските, което на заплетени места или по камъни не е по-добре, но пък за местата където карам ми харесва повече.
Всичко е въпрос на вкус.
Нивото го мери с наклонен карборатор и ако не си сигурен кога е затворена/отворена иглата на поплавъка, може да пробваш да духнеш през маркуча и да видиш точно кога затваря.
Като цяла изчиствай нещата едно по едно - харесай си игла, след това регулирай ниските от 0-1/4 газ(винта + пилот джет), после нивото на иглата 1/4-3/4 газ и накрая главния жигльор 3/4-пълна газ.
С бедна смес мотора е по-нервен, с много бедна заглъхва и няма сила, с богата има повече тяга, с много богата не върви......
Каот цяло за гората ти трябва да е леко богата на ниските, че да е "по-мазен" и леко бедна на високите че да изчиства лено след много тормозене. Дори и да е леко бедна на високите ако не го караш посточнно на пълна газ не би трянва ло да навредиш(все пак ти си решаваш).
Коментар
-
От: Проблем с карбуратор
В какви филми влизате с тези настройки , не помня на времето да сме пипали толкова карбураторите. Цвайката не може да работи перфектно във всички режими , дори тези за по пътищата. На цвайката и трябва много газ и много работа със съединителя.В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.


Коментар