Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблеми с Балкан 50

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблеми с Балкан 50

    Здравейте фенове на Балканчета . Имам няколко въпроса към вас . Аз имам две Балканчета и все не мога да им нацеля центровката . Моля някой по-адекватен от мен да ме светне по въпроса . Втория въпрос е как да си накарам фара да светне пробвах какво ли не но.....

  • #2
    От: Проблеми с Балкан 50

    Трябва ти часовник който да ти покаже на какво разстояние е буталото от ГМТ. Ако нямаш такова нещо става с шублер, отверка, клечка.....
    Закарваш магнета на положение гърбицата да е отворила макс. чукчето и правиш луфта на чукчето. Като го направиш с помощта на часовника правиш момента на палене.
    EXC TPI 2019

    Коментар


    • #3
      От: Проблеми с Балкан 50

      Първоначално публикуван от lubitelq Преглед на мнение
      Здравейте фенове на Балканчета . Имам няколко въпроса към вас . Аз имам две Балканчета и все не мога да им нацеля центровката . Моля някой по-адекватен от мен да ме светне по въпроса . Втория въпрос е как да си накарам фара да светне пробвах какво ли не но.....
      На Балканче центровка трудно се прави. Не би трябвало да е така, ма капризни са.
      На първо място провери дали маховика е зацепен правилно към коляновия вал. Там има едно щифтче което влиза в канала на маховика, но много често опуска и малко ако мръдне - центровка няма. После направи разстоянието между чукчето и наковалнята едвам да отваря при положение на гърбица. Трябва да е 0.3 мм., но по-добре да е по-малко. След това регулирай на 1.5 мм преди ГМТ чукчето да започне да отваря. Навремето ползвахме тънка цигарена хартия защипана между чукчето и наковалнята, леко я придърпваш и като почне да отваря я изпуска. Тези 1.5 мм преди ГМТ си ги бележи на маховика и корпуса на двигателя за да се ориентираш за момента на отваряне.
      Схемата при Балканчето е: един ден караш, два дена центроваш.


      П.П. За фара, виж кабелите които излизат от магнета, единия е за запалването другия е за светлините. Не помня вече кой кой е, но във всеки случай трябва първо да го запалиш, а после да търсиш светлините.
      Последно редактирано от Chicho1; 02-01-13, 21:13.
      сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
      dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

      Коментар


      • #4
        От: Проблеми с Балкан 50

        Първоначално публикуван от Чичо Преглед на мнение
        На Балканче центровка трудно се прави. Не би трябвало да е така, ма капризни са.
        На първо място провери дали маховика е зацепен правилно към коляновия вал. Там има едно щифтче което влиза в канала на маховика, но много често опуска и малко ако мръдне - центровка няма. После направи разстоянието между чукчето и наковалнята едвам да отваря при положение на гърбица. Трябва да е 0.3 мм., но по-добре да е по-малко. След това регулирай на 1.5 мм преди ГМТ чукчето да започне да отваря. Навремето ползвахме тънка цигарена хартия защипана между чукчето и наковалнята, леко я придърпваш и като почне да отваря я изпуска. Тези 1.5 мм преди ГМТ си ги бележи на маховика и корпуса на двигателя за да се ориентираш за момента на отваряне.
        Схемата при Балканчето е: един ден караш, два дена центроваш.


        П.П. За фара, виж кабелите които излизат от магнета, единия е за запалването другия е за светлините. Не помня вече кой кой е, но във всеки случай трябва първо да го запалиш, а после да търсиш светлините.
        Колега това за центровката малко ме съмнява щото си я направих моята на 1.2 и за 2 месеца е мръднала на 1.4 . А 1.5-1.6-1.7 се прави за дълъг път да не загрява едно време дядката ходеше с балкан до морето и обратно а ние живеем в Казанлък. Може и 2.0 да се направи но не пали на ритач трябва 3-4 метра бутане да запали.
        Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 12-01-13, 13:06.

        Коментар


        • #5
          От: Проблеми с Балкан 50

          Първоначално публикуван от belsss1 Преглед на мнение
          Колега това за центровката малко ме съмнява щото си я направих моята на 1.2 и за 2 месеца е мръднала на 1.4 . А 1.5-1.6-1.7 се прави за дълъг път да не загрява едно време дядката ходеше с балкан до морето и обратно а ние живеем в Казанлък. Може и 2.0 да се направи но не пали на ритач трябва 3-4 метра бутане да запали.
          Може!
          сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
          dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

          Коментар


          • #6
            От: Проблеми с Балкан 50

            Моето го карам в София и като вляза в задръстване ми губи мощност, предполагам че загрява. Колко трябва да му е центровката за да не загрява когато не се движи а маневрира между колите.

            Коментар


            • #7
              От: Проблеми с Балкан 50

              Първоначално публикуван от vlado_tam Преглед на мнение
              Моето го карам в София и като вляза в задръстване ми губи мощност, предполагам че загрява. Колко трябва да му е центровката за да не загрява когато не се движи а маневрира между колите.
              Загрява щото няма обдухване в задръстването. Центровката му трябва да е 1.5 мм преди ГМТ. Няма специална центровка за задръствания. По принцип при по-малко предварение пали лесно на манивела, но е "по-слабо" и вдига по-малка скорост. При по-голямо предварение върви повече, но пали по-трудно. Става въпрос за разлика в десети на центровката. Има значение дали я правиш с индикаторен часовник /точно/ или завираш отверка или пирон в отвора на свеща и гледаш "на око". Всяка една неправилна центров ка в"+" или "-" води до влошено изгаряне и загряване на двигателя на ход.
              сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
              dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

              Коментар


              • #8
                От: Проблеми с Балкан 50

                Бедна ти е горивната смес, направи я по-богата и няма да загрява толкова.
                Балкан 50 MX/ Suzuki DR 125/ Honda Dominator 650/ KTM 250 SX
                Opel Frontera 2.3TD/ Lada Niva 1,7/ VW Golf MK2/ Mercedes 190D

                Коментар


                • #9
                  От: Проблеми с Балкан 50

                  И бензинът не гори както трябва. Изпарява се лошо, и е с високо октаново число. Оправя се с разни добавки, но не знам нещо налично и работещо.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Проблеми с Балкан 50

                    Добре де, ако направя сместа по богата започва да работи на по високи обороти и когато седи на място ще грее повече. Или аз не разбирам нещо?

                    Коментар


                    • #11
                      От: Проблеми с Балкан 50

                      Първоначално публикуван от vlado_tam Преглед на мнение
                      Добре де, ако направя сместа по богата започва да работи на по високи обороти и когато седи на място ще грее повече. Или аз не разбирам нещо?
                      Балканчето Хонда не може да стане. Направи си центровката и нивото на карбуратора колкото трябва и си го карай.
                      сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
                      dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

                      Коментар


                      • #12
                        От: Проблеми с Балкан 50

                        Центровка се научих как да си правя обаче поплавъка е преправян като му е добавено по високо магаренце и като сложих нов поплавък и бензина преля.
                        Чичо, как да разбера какво е нивото и колко трябва да бъде?
                        Когато му давам газ на място се форсира без да се дави но в движение се забавя и иска по високи обороти.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Проблеми с Балкан 50

                          Първоначално публикуван от vlado_tam Преглед на мнение
                          Центровка се научих как да си правя обаче поплавъка е преправян като му е добавено по високо магаренце и като сложих нов поплавък и бензина преля.
                          Чичо, как да разбера какво е нивото и колко трябва да бъде?
                          Когато му давам газ на място се форсира без да се дави но в движение се забавя и иска по високи обороти.
                          А сега, де...
                          Като разглобиш карбуратора ще видиш, че на поплавъка се е отбелязало докъде е бил бензина.
                          Държиш карбуратора хоризонтално, полавъка да опира свободно на съчмата на игления клапан и тогава белега от бензина на полавъка трябва да е вертикално.
                          Точни данни в мм не мога да ти дам, ако някой знае ....
                          Намери си оригинален поплавък или карбуратор, или от друга машинка.
                          Така пред компютъра друг съвет не се сещам
                          сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
                          dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X