Заглавието на темата се оформи в един "специфичен" диалог по скайпа с ИваКХ, при който се очерта май, че "откривам колелото"...
За какво става въпрос - коментирахме стръмните спускания с мотор, при което аз споделих, че и двамата със сина (аз съм с 4-тактова Бета, а той с Кх-а) спускаме на скорост...Ива беше ужасена от това и ми изнесе цяла лекция какво се случва с 2-т машини ако караш на скорост без газ. Аз пък се "аргументирах", че малкия вече 2-3000 км направи по чукарите из Рила, Стара планина и Родопите с мен, и карайки така, досега нищо не се е случило с двигателя на кавазакито...
Та ...така се роди идеята за темата...
Каква е молбата ми - нека знаещите просветят (ако желаят, разбира се да споделят с нас) незнаещите...своите ЗНАНИЯ, ОПИТ и НАБЛЮДЕНИЯ върху този въпрос. По възможност - нека да се базират и на документи (инструкции за експлоатация, технически и др.).
В темата може да се дискутират и всички други въпроси, имащи отношение към спецификата на експлоатация на 2Т машините.
Много е вероятно в темата да се споделят неща от "А и Б -то" на моторите, каквито може да се окаже, че само май аз не ги знам
.
Ако е така
, ще помоля всички пишещи и четящи тук да ме извинят и темата да се премести в шеговите такива като напр. "Разкази, случки, хумор, поздравления и игри"...
За какво става въпрос - коментирахме стръмните спускания с мотор, при което аз споделих, че и двамата със сина (аз съм с 4-тактова Бета, а той с Кх-а) спускаме на скорост...Ива беше ужасена от това и ми изнесе цяла лекция какво се случва с 2-т машини ако караш на скорост без газ. Аз пък се "аргументирах", че малкия вече 2-3000 км направи по чукарите из Рила, Стара планина и Родопите с мен, и карайки така, досега нищо не се е случило с двигателя на кавазакито...
Та ...така се роди идеята за темата...

Каква е молбата ми - нека знаещите просветят (ако желаят, разбира се да споделят с нас) незнаещите...своите ЗНАНИЯ, ОПИТ и НАБЛЮДЕНИЯ върху този въпрос. По възможност - нека да се базират и на документи (инструкции за експлоатация, технически и др.).
В темата може да се дискутират и всички други въпроси, имащи отношение към спецификата на експлоатация на 2Т машините.
Много е вероятно в темата да се споделят неща от "А и Б -то" на моторите, каквито може да се окаже, че само май аз не ги знам
. Ако е така
, ще помоля всички пишещи и четящи тук да ме извинят и темата да се премести в шеговите такива като напр. "Разкази, случки, хумор, поздравления и игри"...
Още в началото, когато ме учеха как се сменят скорости, ми се набиваше в главата принципа - намаляваш ли, стискаш съединителя. От тогава ми е останал навика, и дори да няма необходимост, доста често припомпвам газта със стиснат съединител. Знам за не един случай на блокирал кросов мотор вследствие на продължително каране по асфалт. Дори машината да има заложена такава система за предпазване от пресушаване, пак бих карала по същия начин - в крайна сметка не ми ковства нищо. Също и при карането на автомобил - много хора спират на скорост. Не виждам смисъл от това - за тази работа си има спирачки. И по-лесно се сменят накладки отколкото синхронизатори.
...отделен е въпроса, колко е "приятно" да караш в колоната часове наред след някое "миризливо" 2Т...(Нищо лично
Коментар