Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Каква е дебелината на никасиловото покритие?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Каква е дебелината на никасиловото покритие?

    Здравейте колеги има доста теми за шлайф, хонинг и т.н. .Изпадна ми един износен цилиндър (Ф54.3мм) за Кавазаки кх125 2002година . В интернет видях , че се продават бутала с 0.5мм и по-голям размер от стандартния или Ф54.46мм и нагоре. Та въпроса ми е каква е дебелината на никасиловото покритие и може ли да се шлайфа никасилов цилиндър ( естествено в някакви разумни граници ) и до каква стойност . Идеята ми е да поръчам едно бутало с 0.5мм по-голям диаметър и да го монтирам на разстъргания цилиндър. Защото в края на годината смятам да набивам втулка на Висеко. Това означавам 3 седмици очакване на втулката, после още 3 седмици очакване на бутало и накрая още минимум седмица за обработка на цилиндъра и втулката та ето насъбраха се 2 месеца а пък ще ми се кара

  • #2
    От: каква е дебелината на никасиловото покритие

    Не знам колко е дебело покритието, но определено не е много. Според мен е няколко десети от милиметъра - до 3-4 десети, а може и по-малко да е. Във всеки случай не мисля че ще стане както го мислиш. Още повече че е и износен този цилиндър и ти като бутнеш още 5 десети, ще стигнеш алуминия с гаранция. Забрави.
    Технологията е такава че покритието трябва да е тънко, в противен случай ще се олюпи и ще окапе.
    Не претендирам за точност, но имам спомен от мануала на моя мотор (който остана на изгорелия твърд диск) в частта където пише кога цилиндърът е за replate или за нов и ставаше въпрос за стотни. Но 8 ли бяха, 10 ли, не си спомням. Или май пишеше че е 1 десета дебело покритието. Абе много е тънко, няма да стане.
    Ми ти си поръчай ризата и буталото заедно. Няма смисъл първо едното после другото Търси висеко или вертекс и вземи най-малкото за твоя модел. През годината може да му цопнеш 1 стотна по-плътно ако ти е мръднала ризата и така... Пък като избяга размера - шлайф, 5 десети отгоре (тук вече ще стане, няма къде да мръдне) и пак газ.

    Коментар


    • #3
      От: каква е дебелината на никасиловото покритие

      И аз така мислех , но тайно се надявах . Така и ще направя ще поръчам в края на годината риза и бутало . Ти каза че сте набили успешно риза на твоя мотор и предлагате набиване . Кажи ми колко ще ми струва цялата процедура (шлайф на моя цилиндър до нужния размер, набиване на ризата, и повторен шлайф до нужния размер за буталото )

      Коментар


      • #4
        От: каква е дебелината на никасиловото покритие

        До 140-150 лева. Като гледам ще има време да ти дам информация как се държат моторите. Нека ги поюркаме, после да направим преглед кое как е, що е и ако желаеш може да караш и с правена риза. За ~200 лв. може да имаш две ризи и смело да подаваш газ.
        Имаш 2 цилиндъра, което е добре - ще може да пратиш единия да се вземат мерките. Това във вариант с правена риза. Щатската е изработена по същия начин. Въпросът е каква е износоустойчивостта на заготовките. Купихме ги от завод и са чугунени (точно за тази цел са, със специална обработка), обаче приказките за хром-молибденовата сплав в щатската и дали е чугун или друга сплав ... по-добре да се изчака да разберем кой вариант си заслужава като пари:надеждност. Изкушавам се да ги занесем за тест на твърдостта и установяване вида на материала (какви елементи, сплави и т.н. са двата вида). Ама не знам колко ще ми струва ... Пусто любопитство. Казаха ми че е не нужно да е много твърд материала и щатската не е най-твърда, но така и трябва.

        Коментар


        • #5
          От: каква е дебелината на никасиловото покритие

          Изработката на ризата Висеко не е най-точната. Поне при моята риза не е. Сече с 3-4 десети изпускателните отвори и от двете страни, отгоре трябваше да бутнем 2-3 стотни (водещия канал в горния край беше точен размер, но се размина с малко все пак и затова), а в долния й край стърчи няколко милиметра. Не е професионална изработка и според мен или е правена в някой гараж, или някой не си е давал зор.
          За разстъргването на цилиндъра ми взеха 20 лева, отгоре при главата минах метър, шлайф и хонинг - 25 лева. Дотук 45 лв. технологични операции. Разстъргващата глава трябва да мине два пъти заради този 1 мм разлика в диаметъра на ризата спрямо най-малкото бутало (то пак си е разстъргване, но вече на ризата и затова го нарекох шлайф, а то дефакто не е). Горивото възлиза на 50 лева, защото всеки има някаква работа и ме връща. Остана да си взема хонингования цилиндър и да опиля тези неточности по изработката. Доверихме се на точността на американците и си направихме по една резервна риза по "оригинала". Можеше при правенето да коригираме тези параметри и да стане точно +- някоя стотна за дооформяне на изпускателните отвори. Но тук говоря за стотни, а при оригинала - за десети.
          Ако искаш, прати ми "новия" цилиндър, ще ти се изработи риза така, че при шлайфа да минеш с по-малко от 25 лева (на един път да мине главата, а не като при мен два пъти). Грубо 200-220 лева ще ти стигнат за всичко - от снемане размерите и изработка на ризата, до "финосването" на всички ъгълчета, хонинговане, измиването и пращане обратно да сглобяваш мотора. За по-малко не го виждам. Технологично време - зависи кой колко е зает. Седмица някъде, а ако всичко върви гладко и наполовина време. Втора риза може да ти се предложи за 80-90 лв... ако пожелаеш или ти се наложи някой ден. Останалото поемаш ти. Или ако нямаш къде, вторият такъв ремонт с махането на старата и поставяне на нова риза, оформяне на исканите стотни за буталото ~ 150 лв. И пак не са 400-450 с чакане 1 месец... Кой както иска. Видял съм как върви такъв мотор с фалшива, ама много фалшива риза, която сече отворите с много, с по-малък заден зъбак, знам как е каран и с очите си огледах двигателя разглобен след цялото шпорене. Лично аз повече с никасил не мисля да карам и да се ядосвам.

          Коментар

          Активност за темата

          Свий

          Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X