Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Пълна промяна - Балкан 50

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Пълна промяна - Балкан 50

    Всичко започна така: Дядо ми донесе Балкан 50 в оригинален вид. Палеше само на бутане, скоростите под вскякаква критика имаше 1-2-3-та много трудно се уцелваше 2-ра. Постоянно изключваше от нея, не бяха редки случаите и от първа и трета да изкл. . Коляновия вал беше крив, магнета замяташе и опираше в капака, затова го карах без капак. И за капак на всичко това нямаше ниски обороти, на този мотор се научих да карам. Не питайте как и аз незнам .

    Ето го :
    http://motocross1.snimka.bg/motorcyc...84366.27568120
    http://motocross1.snimka.bg/motorcyc...84366.27568121

    Карах го близо 1 месец и започнах да се запалвам по моторите. След първия дъжд и първото калене на мотора реших, че искам кросов мотор, но нямах финансови възможности. Исках да направя този, но баща ми не ми разреши искаше този да си остане оригинален. Така реших да си зема друг. След 2 седмици татко каза че ми е намерил, но е само рамка, била вдигната трябвало и гуми и двигател. Аз много се зарадвах и решихме да я взехме.
    Една събота отивам си аз и какво да вида рамката в нас! След като я огледах, не вярвах, че от това може да стане мотор.

    http://motocross1.snimka.bg/motorcyc...84366.27568224
    http://motocross1.snimka.bg/motorcyc...84366.27568225

    Всичко беше ръждясало, предните амортисьори блокирали, а и двигател нямаше .

    http://motocross1.snimka.bg/motorcyc...84366.27568227

    На следващата седмица едно голямо руло шкурка, телената четка и всичко се раглобява и се подготвя за поядисване .

    http://motocross1.snimka.bg/motorcyc...84366.27568240
    http://motocross1.snimka.bg/motorcyc...84366.27568241

    Сдобих се и с двигател които не беше работел от ... един бог знае от кога. Междувременно го боядисах.

    http://motocross1.snimka.bg/motorcyc...84366.27568209
    http://motocross1.snimka.bg/motorcyc...84366.27568210
    http://motocross1.snimka.bg/motorcyc...84366.27568380

    Двигателя беше като... тъмна Индия за мен и за татко, не бяхме разглобявали до тогава мотор. В следващите 2 седмици падна голямо чете и допитване го майстори. Успяхме да сглобим двигателя !

    http://motocross1.snimka.bg/motorcyc...84366.27568251
    http://motocross1.snimka.bg/motorcyc...84366.27568242
    http://motocross1.snimka.bg/motorcyc...84366.27568250
    http://motocross1.snimka.bg/motorcyc...84366.27568252
    http://motocross1.snimka.bg/motorcyc...84366.27568252

    Това с което мажа гарнитурите е Херметик (мисля че така беше). Докато го зглобим двигателя вече имах 2-3 двигателя на части. От всеки един се обираше най-хубавото . Искам да кажа че двигателя (самите капаци) на Балкан МК 50 и Балкан Люлин се различавам ! Както и рамките едната рамка на червения Балкан има лека вдлъбнатина на рамката кадето е лоста за скоростите, а другото оранжевото няма, което ми създаде много главоболия . Малко подробности и за рамката: Предницата е на Ковровец 175 , обаче пружините вътре са други и стоят по-разпънати. Голям проблем беше да ги раздвижа тъй като се отвиха със специален ключ. Задните са на ИЖ-Планета 350.

    http://motocross1.snimka.bg/motorcyc...84366.27568275
    http://motocross1.snimka.bg/motorcyc...84366.27568278
    http://motocross1.snimka.bg/motorcyc...84366.27568279

    За центровката просто зимах най-силния ток от една от намотките и го вързах към горния кондензатор (махнах кондензатора на авансовата плочка). Съвсем скоро се сдобих с чисто нова ВМЗ в кашон не отваряна, много съм доволен от нея. Между цилиндъра и главата издишаше, проблема се решава с капачка от буркан . Скоростите са два вида щивтови и съчмени, аз съм карал и с двата нямат голяма разлика но на кросовия съм със съчмените по трудно изключват (да не кажа и въобще), но съчмите и самото "легло" ми са запазени . Лагерите на коляновия вал превъртат лесно моите съм ги начуквал и то доста сериозно . Лагерите са Български не помня коя марка са, семерингите са ми Немски.
    Ето това е в следствие на 3 месеца труд.

    http://motocross1.snimka.bg/motorcyc...84366.27568348
    http://motocross1.snimka.bg/motorcyc...84366.27568383
    http://motocross1.snimka.bg/motorcyc...84366.27568413
    http://motocross1.snimka.bg/motorcyc...84366.27568414

    Мотора върви пефектно много съм доволен в момента му търся по-голяма задна зъбчатка. Ако някой може да ми даде насоки как да си кача ауспуха под задния калник ще съм му много благодарен ? Друг проблем ми е резервоар постоянно ръждясва, добре че имам цедка на кранчето .
    Дано да ви е харесала темата ако има нещо не ясно питайте с радост ще споделя знанията си .
    Последно редактирано от Daniel_stz; 17-06-12, 19:55. Причина: моя грешка двусмислица

  • #2
    От: Пълна промяна - Балкан 50

    "Ако някой може да ми даде насоки как да си кача аспуха под гумата ще съм му много благодарен ?"

    Много ми е интересно как ще качиш аспуха ПОД гумата като го направиш ,качи снимки да го видим това творение !! Иначе мога да ти кажа едно голямо ЕВАЛА !!

    Коментар


    • #3
      От: Пълна промяна - Балкан 50

      Браво колега,крайния резултат е много добър Направо чист крос!Браво!
      Fiat Panda 4x4 , Opel Astra 1.7 TDI , Opel Tigra 1.4 Ecotec

      Коментар


      • #4
        От: Пълна промяна - Балкан 50

        Поздравления и от мен- върна ме преди 25години
        На сърбела майката му е чесането.
        Борислав Борисов Русе О885 О37815

        Коментар


        • #5
          От: Пълна промяна - Балкан 50

          Супер върна ме 20 години назад .

          Коментар


          • #6
            От: Пълна промяна - Балкан 50

            Писал съм тема за ръжда в резервоара на Балкан-че ,влез ми в профила и я намери.
            Honda MTX 125 , Suzuki DRZ 400S 2004, Suzuki DRZ 400S 2004

            Коментар


            • #7
              От: Пълна промяна - Балкан 50

              Колега браво! И аз имам 2 балканчета така си ми стоят ако ти трябват части свиркай...иначе за ауспуха отрежи там кадето искаш да ти тръгва за под калника и след това пак трябва да режеш за да го исправиш, просто трябва да му направиш чупка . Моторчето се е получило доста добре. Евала за мерака и за постижението.

              Коментар


              • #8
                От: Пълна промяна - Балкан 50

                Колега колега ти ме върна в 1983г. когато с диджей Джери редовно си патувахме Димитровтрад Казанлък Димитровград с моето Балканче. Обиколил съм повече от половината България с Балканчето. Всяко патуване с такова нещо си е малко приключение. Като гледам имаш умения и най-вече хъс. Умееш да съживяваш мъртавци. Ако ти затрябва нещо обади се имам още части из мазето. Но все пак тази концепция е на стооо години. Знам че на мене ми е лесно да си щракам по клавиатурата а ти се чудиш от къде още някой лев за да завършиш започнатото но така е. Поне аз съм бил така. Според мен или зарежи Балканчето и впрягай сили в друг проект или въстанови едно в оригинален вид. Голям кеф ми е че все още има етусиасти като тебе. Жив и здрав да си.

                Коментар


                • #9
                  От: Пълна промяна - Балкан 50

                  Първоначално публикуван от EIvanov Преглед на мнение
                  Колега колега ти ме върна в 1983г. когато с диджей Джери редовно си патувахме Димитровтрад Казанлък Димитровград с моето Балканче. Обиколил съм повече от половината България с Балканчето. Всяко патуване с такова нещо си е малко приключение. Като гледам имаш умения и най-вече хъс. Умееш да съживяваш мъртавци. Ако ти затрябва нещо обади се имам още части из мазето. Но все пак тази концепция е на стооо години. Знам че на мене ми е лесно да си щракам по клавиатурата а ти се чудиш от къде още някой лев за да завършиш започнатото но така е. Поне аз съм бил така. Според мен или зарежи Балканчето и впрягай сили в друг проект или въстанови едно в оригинален вид. Голям кеф ми е че все още има етусиасти като тебе. Жив и здрав да си.
                  Балканчето си е една добра машинка и мисля,че има хора,които разправят едни бисери като"един ден караш,два правиш" ,но това хич не е така!Тоците са единствения проблем може би на Балкан-а,направиш ли центровката,става идеално и може да издържи доста дълги разстояния,без поправки Само тези които са карали/карат Балканче,знаят,що за машинки са!Със риск да ме освиркат симсонаджиите,смея да кажа,че не отстъпва на Симсона!Естествено,балканчето е по груба моторетка,а Симсона има повече екстри(всичко е изведено на кормилото),но като двигател,не отсъпва на симсона Иначе и следващите модели,Балкан 75,са нещо като Симсон ендуро със 4 скорости И то е добро,ако не беше само прочутия проблем със чопа на скоростите Карайте си със здраве българските машинки
                  Fiat Panda 4x4 , Opel Astra 1.7 TDI , Opel Tigra 1.4 Ecotec

                  Коментар


                  • #10
                    От: Пълна промяна - Балкан 50

                    Немога да кажа "един ден караш, два правиш" доволен съм. Дотук съм изгорил около десетина резервоара и съм нямал фатални повреди , като изключим един спукан подплавък. Червеното Балканче в момента го реставрирам в оригинален вид, скоро ще кача снимки и на него. В село чух един друг бисер " Балкан пали само на бутане" , моя пали от ритач и при това доста често от първия път. Само когато е студен иска да се бутне, ако имах смукач и тогава ще пали, но смукача ми създава други проблеми, пада по време на път и започва да го дави . Затова съм без смукач и съм доволен даже мисля да кача клипче .

                    Коментар


                    • #11
                      От: Пълна промяна - Балкан 50

                      Качи клипче,искаме да го видим А за проблема със смукача,сигурно нямаш отгоре на капачето на карбуратора едно като пластинка,което е заклещило лоста на смукача в стените на дупката за лостчето на смукача и ако я няма,затова пада надолу Иначе би трявало,като запалиш на смукач,като дадеш газ докрай,да се върне смукача и да остане отгоре Иначе,аз си взех карбуратор чисто нов от Моторбайк "Бинг",но нещо ми прави проблеми (по-точно го купих от човек,,който го е купил от там и го е сложил за 2 карания,но каза че е работил перфектно ) Незнам,по-напред добре работеше,сега неще,когато имам време,ще се занимавам с него
                      П.П Колега,със това добре подготвено балканче е грехота да не дойдеш във Голяма Желязна на Балканче крос! Ще се състои тази събота(21.06.12г.) АКо искаш да се записваш,звънкай на 0887818678 Т. Христов
                      Fiat Panda 4x4 , Opel Astra 1.7 TDI , Opel Tigra 1.4 Ecotec

                      Коментар


                      • #12
                        От: Пълна промяна - Балкан 50

                        Иначе ето как трябва да пали Балкан 50 http://www.vbox7.com/play:c449c6280a http://www.vbox7.com/play:dae30187
                        Fiat Panda 4x4 , Opel Astra 1.7 TDI , Opel Tigra 1.4 Ecotec

                        Коментар


                        • #13
                          От: Пълна промяна - Балкан 50

                          Здравейте манияци! Аз също започнах реставрация по моето балканче 50. Търся здрав контактен ключ и запазен лъскав ауспух.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Пълна промяна - Балкан 50

                            Ауспух и аз търся за Балкан 50,но надали някой ще намериш Лъскав,с добър хром,надали,но можеш да пробваш стария,със шкурка на бормашината и да се покаже отдолу хрома,аз моя така го пробвах и стана,но понеже беше мазан и с боя,не стана много добре Ще го боядисвам със спрей за ауспуси (топлоустойчив )
                            Fiat Panda 4x4 , Opel Astra 1.7 TDI , Opel Tigra 1.4 Ecotec

                            Коментар


                            • #15
                              От: Пълна промяна - Балкан 50

                              Първоначално публикуван от Driftacha Преглед на мнение
                              Ауспух и аз търся за Балкан 50,но надали някой ще намериш Лъскав,с добър хром,надали,но можеш да пробваш стария,със шкурка на бормашината и да се покаже отдолу хрома,аз моя така го пробвах и стана,но понеже беше мазан и с боя,не стана много добре Ще го боядисвам със спрей за ауспуси (топлоустойчив )
                              Вземете си шлайф паста за клапани. Имам такава, зелена на цвят. Смесва се с бензин и се търка мястото. Резултата е огледален.
                              Yamaha WR 200

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X