Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Aprilia Tuareg 125- изгуби ниски обороти

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Aprilia Tuareg 125- изгуби ниски обороти

    Хора, помагайте със съвети. Априлията (ROTAX 127)изгуби ниски обороти, при това изведнъж. Изфорсирва се добре, но пали трудно и само с гас.

    До тук проверих клапата, която не е електронна и работи добре и без усилие- няма нагар. Смених свещта, лулата, смених въздушен филтър, пробвах го и без филтъра, разглобих карбуратора, където установих единствено, че жигльора за смукача е счупен на две, но когато мотора не е на смукач не би трябвало това да му пречи. Клапата между цилиндъра и карбуратора също изглежда ОК.
    Двигателя е на няколко хиляди от основен ремонт и мисля, че е много малко вероятно да е изгубил компресия. До тук проблема ми се струва или в карбуратора, или електрически, но относно второто предположение нямам идея какво може да е. Има искра, но не мога да преценя дали не започва да дава искрата при по-силно от нормалното завъртане. Ще се радвам на повече мнения по въпроса.
    2015 KTM EXC 450 six days Argentina
    Toyota Land Cruiser KDJ 125

  • #2
    От: Aprilia Tuareg 125- изгуби ниски обороти

    Залагам на карбуратор. Най-логично изглежда да има прекалено много гориво. Свещта как изглежда? Този счупен жигльор .... може да има вина, но може да е и запушен или нещо си жигльор за празен ход. Компресията за няколко хиляди може да я загуби също. Зависи от много неща. Но пък се усеща на и на манивела дали или. Гумения фланец на карбуратора здрав ли е?
    0888932647

    Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

    Коментар


    • #3
      От: Aprilia Tuareg 125- изгуби ниски обороти

      Фланеца от цилиндъра към карбуратора е ОК, но за всеки случай му сложих пласт силикон. Гумата от филтъра към карбуратора беше сдала багажа, но я изградих наново. Странното е , че след зимния сън моторчето запали от второто ритане, вървеше си чудесно и след 20-тина километра изчезнаха ниските. Ще търся друг карбуратор за проба явно....
      2015 KTM EXC 450 six days Argentina
      Toyota Land Cruiser KDJ 125

      Коментар


      • #4
        От: Aprilia Tuareg 125- изгуби ниски обороти

        Ако сутрин - на студено има ниски обороти , а после като загрее изчезнат , работата е ясна - смукачът ти не затваря . Усеща се и по реакцията на газта - работи на задавено .

        Коментар


        • #5
          От: Aprilia Tuareg 125- изгуби ниски обороти

          Работи "на задавено" само под 2500-3000 оборота. Като му подам гас и не реагира веднага. Над 3 всичко е ОК- и загрял, и студен.
          2015 KTM EXC 450 six days Argentina
          Toyota Land Cruiser KDJ 125

          Коментар


          • #6
            От: Aprilia Tuareg 125- изгуби ниски обороти

            Гуменото клапанче на поплавъците как е, има ли износване, затваря ли добре.
            Бензина от резервоара до карбуратора тече ли безпроблемно?
            Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

            Коментар


            • #7
              От: Aprilia Tuareg 125- изгуби ниски обороти

              Моторетката загуби и мощността си, та се наложи да поразглобя и открих причината- пукнатина в бутало.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_2733.jpg
Прегледи:1
Размер:94.7 КБ
ID:5375770

              Дайте съвет от къде и какво бутало да взема ?
              2015 KTM EXC 450 six days Argentina
              Toyota Land Cruiser KDJ 125

              Коментар


              • #8
                От: Aprilia Tuareg 125- изгуби ниски обороти

                Колега, огледай добре цилиндъра и т.н надолУ към вала за части от буталото и за надирания. За бутало провери по каталог в някой магазин. Според мен е изчезнала компресията и не може да дърпа бензина на ниските обороти и гасне и другите варианти с карбуратора

                Коментар


                • #9
                  От: Aprilia Tuareg 125- изгуби ниски обороти

                  Бутала вече има на много места. Разрови и тук. Има търговски партньори на форума. По-интересното е защо се е стигнало до там. Главно за да се избегне пукането на следващо бутало. Честа причина е работата с бедна горивна смес и прегряване на буталото.
                  0888932647

                  Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                  Коментар


                  • #10
                    От: Aprilia Tuareg 125- изгуби ниски обороти

                    Да, ще трябва и това да се анализира.

                    Но сега изникна следния въпрос- повечето сериозни фирми предлагат бутала единствено за по-новите двигатели Ротакс 122 и 123, или поне така им пише в каталозите. Там обаче покритието на цилиндъра е никасил, а ремонтните размери са през няколко десети от милиметъра. Тези бутала стават ли за работа в обикновен цилиндър или трябва да търся не-никасилово бутало ?
                    2015 KTM EXC 450 six days Argentina
                    Toyota Land Cruiser KDJ 125

                    Коментар


                    • #11
                      От: Aprilia Tuareg 125- изгуби ниски обороти

                      Освен размерите ... не съм чувал за други пречки да не стане бутало. Някой ако знае нещо - да казва.
                      0888932647

                      Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                      Коментар


                      • #12
                        От: Aprilia Tuareg 125- изгуби ниски обороти

                        Такааа, основният ремонт приключи. Сглобих и врътнах 5-600 км, като освен от микс помпата, слагах и по малко масло в бензина. Обаче ми стана много любопитно какво точно е довело до това състояние предишното бутало.Засега като най-вероятна причина ми се струва леко прокъсаното маркуче, което влиза в карбуратора от микс помпата. Явно заради него не е правил добър вакуум и не си е дърпал достатъчно масло, в следствие на което е задрало буталото и т.н

                        Днес реших да видя какво точно представлява въпросната микс помпа и я разглобих донякъде. Струва ми се, че всичко е направено достатъчно надеждно за да продължа да си я ползвам. От двигателя движението се предава с твърда връзка към помпата, а в зависимост от подаването на гаста едно жило я задейства, като явно отваря някакво дроселче и позволява маслото да продълже нататък. Тъй като всичко си изглеждаше като ново, реших да не разглабям повече. Но възникна въпроса има ли всъщност някакъв реглаж на количеството, което се подава към карба или не. Поне аз не намерих такъв и ще се радвам някой да ми подскаже.
                        2015 KTM EXC 450 six days Argentina
                        Toyota Land Cruiser KDJ 125

                        Коментар


                        • #13
                          От: Aprilia Tuareg 125- изгуби ниски обороти

                          След близо двегодишен принудителен престой в гаража, породен от страшно чукане в двигателния отсег, днес направих дисекция. Причината за блъскането се оказа огромен луфт между биелата и коляновия вал. Още не съм разцепил двигателя, но предполагам, че надолу всичко е тотал тъй като луфта на биелата е огромен. Мисля да търся друг вал комплект с биела. Знаете ли дали са съвместими вал и биела от Ротакс 127, какъвто е моя, с другите по-популярни Ротакси ?
                          2015 KTM EXC 450 six days Argentina
                          Toyota Land Cruiser KDJ 125

                          Коментар


                          • #14
                            От: Aprilia Tuareg 125- изгуби ниски обороти

                            Търси си биела,тя върви с легерчето и болта.И друго,слагай си маслото и си омесвай микса,не се занимавай с помпички!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Aprilia Tuareg 125- изгуби ниски обороти

                              Цилиндрите са различни , предполагам и валовете.
                              В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X