Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Suzuki RM 125 '84 Малко въпроси

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Suzuki RM 125 '84 Малко въпроси

    Здравейте, колеги! Преди няколко дни станах собственик на тази машина. В момента съм в Дания и я купих тук. Та снощи четох доста теми за мотора и ми направи впечатление за въпросните изпускателни клапи, които се обсъждат. Може ли някой да ми даде някаква картинка да се ориентирам, къде точно се намира, как се сваля и проверява и да видя как работи. Само да уточня, че съм автомонтьор и съм се занимавал с много двутактови моторетки през годините, само че ретро. Не че се хваля просто нещата са ми ясни, само тези клапи никъде из гугъл не ги намерих какво представляват. Предполагам за какво служат искам само да ме ориентирате ако е възможно. И също така никъде не успях да намеря мануал. Мотора има табелка 9/84 и в гугъл го дава с барабан отпред, но моя е с диск, може да е слаган в последствие. Сега за мотора ми малко. Беше захвърлен под купчина боклуци и покрит с прах и паяжини. Като го измих разбрах че е жълто-син. Обадих се на продавача и го питах дали пали, той каза, че стои от 15 години така, но преди 5 запалил без проблем, та така и като отидох да го видя, пак си запали. Двигателя работи много добре няма шумове. Скоростите работят перфектно. Всъщност като го пробвах му беше мека задната гума и течеше антифриз заради гарнитурата на помпата. Та не можах да пробвам всички скорости, но човека каза, че са ок. Даже ми предложи да му дам някакви пари, да го покарам седмица две и ако не ми хареса да го върна, страшни са хората тук, това ми е 6-ти мотор и каквото са ми казали всичко е така после. Не бай Ганьо: "Всичко работи перфектно, сменил съм бутало, сегменти и семеринги с лагери". И ела да видиш после... Та платих на човека и го взех. Все пак става въпрос за 500 лв, мисля че е добра цената. Усетих и бруталното ускорение във високите обороти . Като еквиваленти съм карал малко Yamaha XT 600, Kawasaki KX 250 4-такта 2006 и някакъв модел на хонда ендуро 125, 2-такта. Но тоя мотор наистина ме впечатли. Намерих противоречива информация за конските сили. От 23 до 40. Ако някой знае колко точно са ще ми е интересно да разбера. Снимки не съм му правил.. стандартно сузуки, синя рамка с жълти пластмаси . Та ако може да ме светнете за клапите, мануала и конете ще съм ви много благодарен. Поздрави! Иван.

  • #2
    От: Suzuki RM 125 '84 Малко въпроси

    Мотора е доста стар не съм попадал на такъв. При по новите механизма който движи клапите се намира под десния капак долу горе над водната помпа . Регулировката на клапите става от лявата страна на двигателя горе на цилиндъра има едно като "кранче" с две болтчета в двата края. Развиваш болтчетата и според това дали завиваш "кранчето" или го развиваш клапата отваря по рано или по късно. А самия механизъм на клапата е от предната страна на цилиндъра една капачка с 4 болтчета.
    При кавазаки кдх ( доколкото съм чел двигателите се правят на едно и също мясно) задвижващия механизъм пак е под десния капак на двигателя над водната помпа. Но тук няма възможност за регулировка на момента на задействане. Движението към клапата се предава по една ос намираща се в маншон под резонатора. Ако качиш снимки със сигурност има много по-компетентни от мен , които ще те насочат по добре .

    Успехи

    Коментар


    • #3
      От: Suzuki RM 125 '84 Малко въпроси

      Ще кача утре може би. Всъщност намерих клип в нета как се разглобява и е точно както го описваш, обаче моята антика ги няма тея екстри на външен вид. В брошурите, които намерих за рм пише, че управляемите клапани се появяват '91, но също така че и на по-старите съществуват. Та какво има из моя цилиндър нямам си и идея. Одеве му разбъзиках карба малко и сега работи и се реже доста по-добре от преди.

      Коментар


      • #4
        От: Suzuki RM 125 '84 Малко въпроси

        Съдейки по описанието,мотора е модел `85-http://motodacross.com/.Изпускателните клапи на този модел са от следващата /1986/година,така че не ги търси.Ето ти и схема да се ориентираш-http://www.alpha-sports.com/suzuki_p...FSPgXgodpAhCLg.Карал съм такъв,модел`86-та,за времето си беше страхотен.Основна слабост-малък живот на буталото,а не знам дали вече се намират за тези модели.Внимавай със всички резби по двигателя-много лесно изтърват при презатягане.Успех!

        Коментар


        • #5
          От: Suzuki RM 125 '84 Малко въпроси

          Suzuku rm 125 1984г. http://www.suzukicycles.org/RM-RMX-s...shtml~isoraami пише че е 40 кончета
          луд умора няма!!!

          Коментар


          • #6
            От: Suzuki RM 125 '84 Малко въпроси

            Благодаря за отговорите! Значи поне един дерт по-малко имам из двигателя. Сега да ме светнете малко за буталата, ако може. Намерих в немския и английския ибей бутала на добри цени, но малко ме притесняват годините, от 81-84 от 85-89. Моя се предполага че е 85. Ако някой има идея кога се сменят моделите им... И още, тъй като съм нямал опит с такива двутактови двигатели, по какво съдим за състояние на буталото? Вървеж, компресия или визуално като го отворим? На обикновенните двутактови моторетки си караш докато почне да неще да върви и сменяш евентуално, въпреки че се случва на 10000 км и нагоре. Но тук все си мисля че при голямо износване и 12000 оборота може да станат салати из цилиндъра, та не ми се рискува. Ако има определен начин за проверка моля да ми кажете. А също така четох, че някои модели са с никасилова риза, други с чугунена, този с каква трябва да е? Благодаря пак!

            Коментар


            • #7
              От: Suzuki RM 125 '84 Малко въпроси

              Здравейте отново колеги! Днес ми пристигна мотора, сглобих си го и покарах малко по родните кърища. Кеф голям, само че това верно се кара доста трудно . Няма няма и пощурее. КХ-а който карах миналото лято 250, се караше далеч по мазно и уравновесено. Та да се върна на въпроса. Някой има ли идея все пак за горните ми въпроси от последния пост и също, струва ми се малко шумен, според мен откъм буталния болт. От опита, който имам, не ми звучи като колянов вал. Гледах доста клипчета на РМ 125 и всички така си дрънчат, ако мога да кажа. Всъщност не знам, дали може да се кара известно време така или трябва да отварям. Имам едно клипче в Ю тюб, което не е хубаво, но се чува звука на мотора на място доста добре. http://www.youtube.com/watch?v=rJsO8...eature=mh_lolz . На края се чува много добре. И аз съм против виртуалните диагностики и ремонти, но виждам, че има доста хора с опит и познания. Надявам се някой да откликне с отговор. Благодаря!

              Коментар


              • #8
                От: Suzuki RM 125 '84 Малко въпроси

                Не си създавай проблеми.Моторчето си звучи доста добре,само му смени ватата на заглушителя,ако изобщо е останала такава.Относно вървенето-те така си вървят,само на обороти, в ниските си е мъртвец.Цилидъра е с чугунена втулка и има поне 4 ремонтни размера,започващи от 54.00мм.,така че като решиш да сменяш бутало,първо виж с какво си в момента.Относно буталото,едва ли някой може да ти каже със сигурност какво ти трябва.дали за модел`84 или `85.Виж в номера на рамата ако има буква F е `85-та,а буква Е е `84-та.За ориентир погледни тук:http://www.wiseco.com/ProductSearch.aspx,а за смяна-мисля че 30-40 часа им е максимума.Ако усетиш че губи мощност и компресия,а от ауспуха започва да капе масло-сменяй.Успех и дано съм помогнал.

                Коментар


                • #9
                  От: Suzuki RM 125 '84 Малко въпроси

                  Благодаря за отговора! Има ли някаква тема за смяна на ватата, за да се ориентирам малко? Сега за номера на рамата, той е: RF12A-105068 ; на двигателя: F108-111260 ;
                  Обаче на табелката отпред пише, че мотора е произведен 09.1984. Малко не ми се връзва защото '84 ги дават с барабан, моя е с диск отпред и цвета на каплите е златен... Може да е сбирщайн. Но иначе засега много добре се представя моторетката. Само ми прави проблем с тоците, избиваше ми искрата по резонатора. Смених 2 лули, обаче накрая кабела на бобината остана много къс, а той не се сменя. Та направих тъпотията да го наддам, сега върви добре. Имате ли някаква идея откъде да си намеря бобина. Знам, че мотора ми е за музея, но все пак някакъв аналог. Масата и е на ушите, на които се захваща, има един плюсов кабел и високоволтовия, който вече стана късичък. Благодаря пак!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Suzuki RM 125 '84 Малко въпроси

                    Ватата се сменя много лесно. Ето тема- http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=40152
                    Yamaha WR 200

                    Коментар


                    • #11
                      От: Suzuki RM 125 '84 Малко въпроси

                      Годината е ,84.
                      Последно редактирано от isidorov; 16-05-12, 14:43.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Suzuki RM 125 '84 Малко въпроси

                        Сгреших.Поразрових за информация:RF12A е модела за `84 и `85-та година,но съдейки по номера на двигателя ( F.........) модела е `85-та година.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Suzuki RM 125 '84 Малко въпроси

                          До колкото си спомням 84г. беше с дискова спирачка отпред , но в ония години модела за 85г. започваше да се продава в края на 84г. Карал съм го този модел , но 250к.см. , много добър мотор , с най-доброто окачване за тези години , в България беше много разпространен. Единствения проблем бяха буталата , просто нямаше от къде да се купят. Трябва да обръщаш специално внимание на задното окачване , системата е малко сложна , с доста лагери , трябва редовно да ги гресираш. 250 имаше проблеми с втора скорост , но 125 нямаше никакви проблеми , много здрав мотор. Трябва редовно да переш филтъра , и да го омасляваш , след всяко каране на трасе. В скоростите сипи хубаво масло , най-добре специално за скорости на 2-тактов двигател. Ватата в цафарата е много важна , без нея обеднява горивната смес. И мотора изобщо не е за музея.
                          В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                          Коментар


                          • #14
                            От: Suzuki RM 125 '84 Малко въпроси

                            Благодаря за отзивите колеги! Сега нямам време да дочета темата за ватата, но довечера ще гледам да я довърша. Колкото до лагерите на окачването, видях че ги има и моите са стегнати все още, но нямах и идея, че се гресират. Днес ще поогледам как евентуално мога да ги гресирам. Филтъра, последно като го свалях си беше чист и мазен. Маслото ще гледам да го сменя тези дни. Колкото до каране, когато беше хубаво времето ми прави парчета с бобината, сега я оправих, обаче постоянно вали и вчера за 10 минути станах вир вода, а все пак карам през работно време и после е неудобно да бачкаш . Пък и ме гониха едни кучета мама им стара. За годините и аз си помислих нещо такова, че в края на 84-а са пуснали 85-а модела. Защото във всички сайтове, 84-а го дават с диск. Всъщност не ми пука коя година е, просто буталата ги дават от '81-'84 ; '85 ; '86-... нещо си. Затова искам да разбера. Кофти е да дам 100 долара или евро за нещо дето нито ми върши работа, нито мога да продам. Но мотора, въпреки че не е кой знае какво, на мен си ми харесва, даже много. Бях се засилил да си взема поредния соц мотор и да го преправям за ендуро/крос, обаче според мен няма смисъл вече. Цените паднаха достатъчно. Пак благодаря на всички отзовали се!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Suzuki RM 125 '84 Малко въпроси

                              Здравейте отново! Да се похваля . Вчера си смених маслото в скоростите и сложих вата в заглушителя, беше останало всичко на всичко една шепа вътре. Днес си монтирах нова задна гума и верига. Ударих един обезмаслител и пароструйка и сега ми е жал да го окалям . Заприлича на мотор, утре ако остане време ще пусна едно кадро преди и след. Само искам да попитам, колегата по-горе ми спомена за гресьорки на задното окачване, но аз нищо подобно не открих. Има ли специално обслужване на задницата или караш докато се разхлопа. Моята има малко луфт, но засега мисля все пак да покарам малко, че откак съм го взел само го лигавя.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X