Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Fantic Възможно ли е инсталацията да е на 2 V

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Fantic Възможно ли е инсталацията да е на 2 V

    Една седмица вече търся информация за този мотор и не мога да намеря нищо!
    Въпросната моторетка е Fantic 285 (костваше ми доста време докато открия даже какъв модел е)
    Вече съм се отказал да търся официална информация за него. Двутактов, предполагам около 125 см3.
    И от трите му бобини излизат по около 2 V - въпреки че работи, питам нормално ли е да е с такова ниско напрежение?
    Докато се опитвах да го запаля изби 3 свещи. Смених чукчето (беше се издълбало като паница), запали, но нямаше високи обороти, а гърмеше от карбуратора? Добавих още един кондензатор нещата се пооправиха, вече при много високи обороти гръмна пак при карбуратора.
    Как да му регулирам чукчето при положение че маховика е плътен? То е на отделен кабел - чак до високоволтовата бубина - това добре мога да разбера кога отваря и затваря (проверявам за верига), но не и колко е отворило (имам и една симсонка - там е важно това разстояние предполагам че и при този е така)?
    Последен (за сега ) въпрос какво предварение да му дам?

    Ще съм благодарен на всеки който изрази някакво мнение!
    Три дена глупави експерименти икономисват половин час четене!

  • #2
    От: Fantic Възможно ли е инсталацията да е на 2 V

    Абсолютно никакъв отвор ли няма по маховика
    Когато няма друг изход- използвай централния вход!

    Коментар


    • #3
      От: Fantic Възможно ли е инсталацията да е на 2 V

      Има 2 бр. обаче са с диаметър около 3-4 мм - като тези за нитовете, те и там са разположени, на окръжността със нитовете.
      Три дена глупави експерименти икономисват половин час четене!

      Коментар


      • #4
        От: Fantic Възможно ли е инсталацията да е на 2 V

        Двутактов мотор 125 кубика, но с "285" като цифри в модела, с три бобини на 2 волта и с две малки прозорчета на маховика, през които да се види колко отваря чукчето? Това е много странен мотор!
        Не разбирам от токове и не мога да съм приятел с нещо невидимо като електричния ток, обаче тези 2V не виждам каква крушка ще захранят. Нали намотките в запалването имаш предвид под бобини? Не знам как се наричат, но бобина казват на това, в което влизат 6 или 12V и излиза високоволтовия кабел към лулата на свещта.
        По принцип законовото положение за отваряне на чукчето е 0,35-0,45 мм. През тези два прозореца ще гледаш тогава. Сигурно на единия се вижда как затваря, а на другия колко е отворило. Или не така?
        Центровка - пробвай на 2,5 мм. Ако я увеличиш много, ще разбереш по твърдата работа на двигателя при фиксирани и близки до "тихите" обороти.

        Коментар


        • #5
          От: Fantic Възможно ли е инсталацията да е на 2 V

          Най-вероятно, това е въпросния Фантик Райдър 125 ФМ 285, от 1983година.
          http://www.fanticmotorlegend.it/cart...fm285_1983.htm
          Има доста данни за моторчето.
          Силата е нищо без контрол.

          Коментар


          • #6
            От: Fantic Възможно ли е инсталацията да е на 2 V

            Точно този е. Mного Благодаря за линка! Отговарих си на доста въпроси! Чудно ми е как съм търсил че не съм го открил?
            И за голяма моя изненада откривам че оригинално е бил с електронно запалване, а някой преди мен го е "побългарил" с чукче!
            Аз май ще го допобългаря. Тези намотки произвеждат много ток (въпреки че е на 2 V) и май затова е свещите си заминават за норматив.
            Последно редактирано от danail_3; 10-02-12, 18:01.
            Три дена глупави експерименти икономисват половин час четене!

            Коментар


            • #7
              От: Fantic Възможно ли е инсталацията да е на 2 V

              И там си пише че е с 12в.

              Коментар


              • #8
                От: Fantic Възможно ли е инсталацията да е на 2 V

                Да и че е с електронно запалване, а не с чукче!
                Три дена глупави експерименти икономисват половин час четене!

                Коментар


                • #9
                  От: Fantic Възможно ли е инсталацията да е на 2 V

                  Няма как да е на 2 волта! Нещо не мерите правилно. На бобините напрежението е променливо. Трябва да се мери след изправителя.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Fantic Възможно ли е инсталацията да е на 2 V

                    Ами няма (за сега) изправител - от намотките излиза променливо напрежение на 2 до 3 волта в зависимост от оборотите. Хубаво е че няма определена намотка за запалването, но от всичките 3 излиза такова напрежение. Аз съм на етап да го накарам да работи ( в смисъл да му оправя запалването) пък по - нантатък ще му изграждам останалата инсталация (фар, стоп, габарити, акумулатор и мигачи).
                    Учудващо (за мен) мотора заработи (след снощната разправия с него). Проблем остана, че като позагрее (когато е студен не) на високи обороти започва да гърми от карбуратора - силно се надявам това му поведение да се дължи на неправилно избрана свещ (сложил съм му някаква ВМЗ (щото преди това проби 4 бр. НЖК, БОШ (явно и те не са били подходящи), а тази му се опря) може би е с високо топлинно число и запалва сместа преди да е подала искра
                    Три дена глупави експерименти икономисват половин час четене!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Fantic Възможно ли е инсталацията да е на 2 V

                      Най–добре ще е ,ако имаш възможност да му смениш запалването/след като това не е оригинално/ и всичките ти проблеми ще отпаднат
                      Когато няма друг изход- използвай централния вход!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Fantic Възможно ли е инсталацията да е на 2 V

                        Не знам дали си обърнал внимание,но за свеща пише Шампион N82,pпробваи с друго запалване и ще си починеш , успех!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Fantic Възможно ли е инсталацията да е на 2 V

                          Оригинално запалване няма да мога да намеря - то е ясно (есента му загубих манивелата и все още (усилено търся) не мога да намеря (в момента е от симсон след солидно преправяне). Всяко друго ще е някакъв компромис. Наистина би било добре да бъде поне електронно, но тогава ще трябва да се сменя и магнета, пък той трябва да дойде същия конус като оста на коляновия вал, плочката трябва да легне в леглото - тъй че стават много условията!
                          Последно редактирано от danail_3; 16-02-12, 08:11.
                          Три дена глупави експерименти икономисват половин час четене!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Fantic Възможно ли е инсталацията да е на 2 V

                            Виж това : http://www.mobile.bg/51329036542738697

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X