Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Олюпен никасил и надуване на охладителната система. Спукан цилиндър?!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Олюпен никасил и надуване на охладителната система. Спукан цилиндър?!

    Става въпрос за хонда цр 125 кубика. Явно двигателят е бил прегрят, буталото се е разширило и е затегнало в цилиндъра. В резултат на това на 4 места под изпускателните отвори са опадали малки парченца (като петънца са) от никасиловото покритие. Сегментът не достига до тях, а повърхността, по която върви, е в много добро състояние. Може ли да кара още такъв цилиндър?

    Другият ми въпрос е свързан с охладит. с-ма. Не съм сигурен дали изсмуква охладителна течност (източихме около 250-300 мл. само и това бе всичко), но надува цялата охл. с-ма. При развиване на пробката за източване на охл. течност самата пробка излетя като тапа от шампанско. Откъде може да надува (освен гарнитура, която е в отлично състояние и главата бе правилно затегната; главата също е идеално права, без наранявания, все едно е чисто нова)?

    И последният ми въпрос, по който предлагам да поразсъждаваме, е възможно ли е това да е резултат на спукан цилиндър от вътрешната (невидима) част. Моята теория е разширяване на микропукнатината след загряване и засмукване на антифриз. Самата течност имаше мирис на двутактова пушилка. На цвят е някаква зелена с тъмни отенъци (като блато) и непрозрачна. Може ли да се разбере дали е спукан цилиндъра с оглед да се прецени какъв ремонт да се направи - нанасяне на никасилово покритие, или набиване на втулка, което не знам дали би решило въпроса с пукнатината. По-скоро не според мен.
    Моторът до последно вървеше много, но в работата му имаше нещо странно, което не мога да обясня.

  • #2
    От: Олюпен никасил и надуване на охладителната система. Спукан цилиндър?!

    Ами това с захабения цилиндър в района на изпускателния колектор и ускорителните клапи се наблюдава при доста по старички машини. Не е хубаво но не е фатално ако нямаш някакви дълбоки деруги по цилиндъра и буталото според мен можеш да си караш машинката. Преди време един приятел му се прецакаха скоростите насред гората и зацепихме мотора на 3-та скорост и така яко газ до вкъщи ( мотора беше рм 250 1990г и до вкъщи ама не съвсем на 10 километра преди да се приберем мотора просто както летеше и спря ) . Започна се едно оглеждане всичко уж наред ама надали. Като развихме пропката я източихме 200мл антифриз я не . Носхме си вода наляхме приблизително 800мл 1100мл нещо такова събираще системате не помня точно. Дръпхаме го с едно АТВ да не си играем със скоростите припали и пак изгасна. Пак проверихме водата пак 200-300мл. НА ремаркето и в къщи . Набързо го разглобихме каранка ми маистори едно друго всички ни отчаяха че трябва да се сменя цилиндъра. Запретнахме ръкави и го метнахме . За да не се моташ и ти като нас правилната процедура е следната.
    1-во : Сваляш цилиндър, бутало и глава ( хубаво е главата и цилиндъра да ги свалиш заедно без да развиваш главата ) . Намираш къде в твоя град се занимават с шлаиф и надуване на глави . С уговорка ги караш да ти надуят главата и цилиндъра както са си окомпектовани . При нас не се навиха и си направихме една планка 5мм с гумена гарнитура с която затапихме отоворите за водата на цилиндъра и надухме с вода от чешмата ( майсторите , които не искаха да ни надуят главата казаха , че ги надуват до малко над налягането обозначено на капачката на резервоара Мисля цхе около 1.5атм трябва да се надуят ) ние надухме незнаем до колко но водата се видя , че изби между главата и цилиндъра. Според мен е почти невъзможно да си спукал цилиндъра доста са дебели стените му .
    2-ро : След като свалиш цилиндъра и буталото обарни мотора с гумите нагоре , че е много вероятно водата да е влезнала долу при коляновия вал . Ако има вода източваш колкото можеш, купуваш някакво евтино масалце 2Т и наливаш при вала . Раздвижваш внимателно с манивелата за да изкараш водата от лагера долу после с маркуче и спринцовка източваш маслото . Сипваш малко бензин за да разредиш маслото и да изкараш колкото се може повече ( според мен не е проблем да остане малко като запали мотора ще си го изгори ама аз се заиграх )
    3-то : След като разбереш къде е проблема караш цилиндъра да ти го замерят с вътромер , четеш какви са му стойностите според мануала. Много е вероятно да показва , че цилиндъра ти е за смяна , но провери за бутало което , ще пасне най добре на диаметъра на цилиндъра ти според износването му и хлабините, които дават по мануал . Аз лично залагам ,че трябва да пуснеш един вятър на главата, нова гарнитура и подходящо бутало . На моя човек цилиндъра му беше 0.2мм по износен от стойноста при която се сменя цилиндъра , но дори и със стандартно бутало вече година мотора си пали сега зимата от 10-тина 15-ритания, лятото до 6-7 ритания е запалил. В последствие от ml raicing намерихме някакво универсално бутало с , което може да докараме хлабините в норма но вече беше късно .
    4-то ако имаш пари сваляш цилиндъра с главата звъниш на бобимх от севлиево обясняваш му за какво иде реч пращате цилиндъра и главата на митко от троян той ти казва за какво става дума . Оттам цилиндъра в холандия за нов никасил -450лв ; ново бутало около 120-150лв; нова гарнитура около 50лв и караш нов мотор. Ако си от бургас може да ти ударя едно рамо няма проблеми . Успех и да кажеш какво е станало

    Коментар


    • #3
      От: Олюпен никасил и надуване на охладителната система. Спукан цилиндър?!

      Един познат има ЦР 125 94-5г. и със същите петна, под и над изпускателния отвор, кара моторетката вече доста време, като пали добре, работи на оборот стабилно и има добър ряз. Неговите петна са вече на фаза без никасил, триене директно в алуминия.
      За надуването - можеш да закараш мотора в някой автосервиз, където имат тестер за изгорели газове в охладителната система. Става бързо, топи се в антифриза нещо като лакмус лента и се оцветява според състоянието.
      Относно загубата на охлаждаща течност - може да радиатор, скоба, тройник и понеже е топла течността, се изпарява без следа от теч.
      За надуването - зависи кога си развил пробката, ако има налягане няколко часа след спирането на мотора - не е добре, ако е непосредствено след каране - нормално.
      За никасила, колегата ти е написал вариантите.
      За риза при Митака, май вече не ги прави - не му се занимава.
      Gas Gas ec 250

      Коментар


      • #4
        От: Олюпен никасил и надуване на охладителната система. Спукан цилиндър?!

        А занимава му се с ризи той си взема неговото и вече продават ризи на висеко с молибденово покритие , но разликата в цената лично според мен не си заслужава . Ако си я поръчаш от ebay цената и е окоо 150-180лв . Оттам Митака поне на мен ми каза , че цената на обработка на цилиндъра и набиване на втулката ще излезе около 120лв и цената стана 300. И като поемеш транспорта до Троян и обратно още 20лв та станаха 300-320лв . Тази услуга се предлага и е от севлиево и цената която ми обявиха на мен е 350лв, като обаче трябва да се вземем предвид , че ще ти направят отстъпка при покупката на останалите нужни части и консумативи и нещата ще дойдат на кантар. Та въпроса е 450лв за цилиндър с никасил или 350 за цилиндър с молибденова втулка лично аз си мисля, че никасила е по добрия вариант . Това с лакмусит е така , но мисля , че няма смисъл щом като отвориш капачката излизат пари , които миришат на изгорели газове. Ако си отделил главата от цилиндъра пусни някоя снимка с възможно по добро качество и може да огледаш за следи от изгорели газове между цилиндъра и отворите за водата и бежду горивната камера и каналите за водата . По принцип остава сиво черна следа , като опушено , която ако се вгледаш и пробива в гарнитурата е по голям може и да се види. Но въпроса е доколко е прегрял мотора и какви поражения са се получили . Лично аз залагам на издухана гарнитура на главата. Цилиндрите са с доста дебели стени и не вярвам да имаш пукнатина а главата ако е изметната проблема е лесно решим с един вятър и компенсираш като смениш гарнитурата под цилиндъра с такава от 1мм,1.5мм .... или колкото е необходимо за да компенсираш евентуално взетото от главата (долу под цилиндъра няма голямо натоварване и нагряване така ,че всеки клингирит ще свърши работа ). Със 100% точност неможеш да компенсираш , но пък мисля , че по добре да си максимално близо до заводските стойности на горивната камера отколкото да я намалиш .

        Коментар


        • #5
          От: Олюпен никасил и надуване на охладителната система. Спукан цилиндър?!

          Свалихме и главата, за да видим състоянието на гарнитурата и работната повърхност на цилиндъра. При оглед на дневна светлина цилиндърът е доста зле. В горния край с просто око се вижда ръбчето, до което сегментът не достига - работната повърхност е износена. Буталото е зле също, но за него не ме яд.
          Не изключвам и да е изтекла течността, не твърдя че е минала през ауспуха. Опасявам се да не са забравили мотора с вода и в студа в края на октомври тя да е замръзнала и цилиндърът да не е устискал.
          Веднъж си забравих рм-а 250 сс с вода и ставах през нощта по пижама да го спасявам. Возих се през деня с вода, защото покапваше от водната помпа, но 1-2 часа можеше да караш без проблем. Губеха се към 70-80 мл. Развих капачката на радиаторите - лед, опитах да ритна манивелата - ядец, не мърда. Вкарах го в една стая и с една реотанка го загрях, изтекоха му водите и даже го запалих в стаята да видя дали ще бръмне. Нищо му нямаше.

          Така, като варианти оттук натам виждам сл.:
          1. Втулка Висеко и бутало от САЩ. Искам и то да е на Висеко. Проблемът е че не намирам магазин, от който да купя и двете с цел комбиниране на доставната цена в 1 пратка. Намерих втулка с бутало прокс от магазин и ми обявиха 35$ доставка. Но не знам дали има това покритие с молибден. След това ще разстържем цилиндъра на координатна машина (май така се казваше) някъде, ще търсим. Втулката ще я набием ние. Хубавото на втулката е, че има освен бутала А, В, С ... и бутала 54,50 мм; май и 55 и 56,00 мм има със сигурност. Знаете, американците ги правят с втулки и бутала биг боре. Каквото и да стане, шлайфам, следващо бутало и газ. Шлайфането на цилиндъра ще става при моторите - в гаража на майстора. Само за обработката на цилиндъра (за втулка) на машината не знам колко пари ще ми искат . Аз го виждам като един 50-так поне. Дотук 350 лева грубо.
          2. Вторият вариант е да купя нов цилиндър
          3. След проверка за спукване на цилиндъра да го пратя за никасил. Ще търся и по-евтино от 450 лева. Дано успея да стъпя на 450-60 с буталото . Мисля че знам такъв начин.

          Освен бутало ще купя и нова гарнитура за главата. Намерил съм за 26 лева.
          Главата не сме я проверявали за криво, но предполагам това ще се коригира в гаража.

          4. Само бутало и да се надявам да издържи... в което силно се съмнявам. Може да потроши и картерите. Зависи как счупи .

          Коментар


          • #6
            От: Олюпен никасил и надуване на охладителната система. Спукан цилиндър?!

            Много интересен снимков материал, за разстъргване на цилиндъра, изработването на риза, прекопирване на портовете и увеличаване на работния обем, или просто казано - big bore.

            http://yamaha-125-dtr-tdr.forumperso...on-du-cylindre
            Силата е нищо без контрол.

            Коментар


            • #7
              От: Олюпен никасил и надуване на охладителната система. Спукан цилиндър?!

              Първоначално публикуван от maki449 Преглед на мнение
              Много интересен снимков материал, за разстъргване на цилиндъра, изработването на риза, прекопирване на портовете и увеличаване на работния обем, или просто казано - big bore.

              http://yamaha-125-dtr-tdr.forumperso...on-du-cylindre
              Това го гледам от доста време, ама абсолютно нищо не разбирам от тоя френски
              Yamaha WR 200

              Коментар


              • #8
                От: Олюпен никасил и надуване на охладителната система. Спукан цилиндър?!

                Това е една добра демострация с доста инфо как да си изработим риза за въпросния мотор . То и аз не разбирам френски ама от снимките и скиците точно това е .

                А колега преди да правиш планове за закупуване на каквото и да е , най-добре замери цилиндъра с какъв диаметър е и тогава прави планове . За набиването на втулката не е шега работа. Там си има технология със загряване на разстъргания цилиндър до точно определена температура, съответното охлаждане на втулката и последващото набиване, което пък трябва да бъде напълно точно . Ако не се състезаваш с машината и не ти е изпадало покрититето от никасила според мен сменяъ гарнитурите , лек вятър на главата , подходящо бутало и карай не му мисли. Само е важно своевременната подмяна на буталата, тъй като пти тези изпилени до максимум 2Т машини буталата и биелите са си консуматив . Казваш , че сте свалили главата . Вижда ли се някъде да да преминавали изгорели газове откъм цилиндъра към водната система ?

                Коментар


                • #9
                  Re: Олюпен никасил и надуване на охладителната система. Спукан цилиндър?!

                  Не, не се вижда. Гарнитурата също изглежда непокътната.
                  Според мен някъде има теч, охладителната течност е намаляла и моторът е прегрял. Случайно един общ познат ми разказа някои неща за този мотор. Каран е от дечурлига пред блока на една полянка. Никога не е стъпвал на трасе. Хлапетата са се редували и когато е каран, не се е гасил часове наред - едно слиза, качва се следващото и така. Това обяснява перфектното състояние на лагерите по предница и задница, както и амортисьорите. Моторът е повреден от некезлък (немърлявщина). На децата изрично им е забранено да пипат каквото и да е по мотора, т.е. само е каран без никаква поддръжка, станала е белята и бащата го е пуснал за продаване.
                  Значи, аз мисля, че цилиндърът ще може да се ползва. Пострадало е буталото и всеки момент е щяло да стане на парчета. В полата в предния му край има дълбоки деруги и там е истъняло почти до прозрачно вече. Иначе под сегмента няма и капка опушено, демек сегментът е затварял и буталото що-годе е уплътнявало. Някъде под болта е истъняло, иначе над него е горе-долу, но е вече доста хлабаво в цилиндъра.
                  Мериха ми цилиндъра и ми казаха че е изяло 2 стотни. Значи с бутало 53,96 мм съм "на черешата".
                  Сега му правя фолио на корите с номерата и му слагам номер. Не че ще го карам на състезанията, просто е постно с тези бели кори, по които няма кьорава лепенка. По-натам ще му взема и свестен преден калник, че този е поизбелял от слънцето.
                  От втулка се отказах тотално. Сега ще сглобя с ново бутало и гарнитура, ще търся теча и при първа (финансова) възможност ще си купя нов цилиндър с бутало да си чакат ред. И така.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Олюпен никасил и надуване на охладителната система. Спукан цилиндър?!

                    Значи 2 стотни са си доста при тези машини, Но на този РМ250 за ,който ти споменах цилиндъра му беше износен 0.25мм над стойността при която дават да се сменя цилиндъра . Със бутало стандартен размер мотора си върви като самолет ( за разходки говорим ) . А теч няма кой знае от къде може да има . Избила гарнитура, пукнат радиатор, пукнат маркуч, и най-лошото пукнат цилиндър или крива глава. Главата за кривини може да я провериш като я притиснеш към по дебело стъкло и налееш вода през щуцеран на главата . Ако не пропуска от Вътрешна или външна страна трябва да е наред главата. Радиаторите може да ги свържеш един към друг, да затапиш изхода на радиаторите и през входа през маркуч при потопени радиатори да надуеш с уста ако имаш пробив в маркучите или радиаторите ще ги видиш лесно . Ако не намериш бутало 53.96 можеш и стандартно да сложиш според мен. Но хлабината между лициндъра и буталото ако не ме лъже паметта за КХ125 2003-2006 година трябва да е в границите от 0.03 до 0.07мм ( Като това се смята като се измери с вътромер диаметъра на цилиндъра на 15мм от горния ръб на цилиндъра и обявения диаметър на буталото което монтираш) . Значи при РМ125 стойностите са същите предполагам , че и при ЦР125 трябва да са такива но най-добре провери и в мануала какво пише .

                    Коментар


                    • #11
                      От: Олюпен никасил и надуване на охладителната система. Спукан цилиндър?!

                      Мерси много за съветите!
                      Толкова я дават хлабината - от 0,035 до 0,060 мм (или от 4 до 6 стотни).
                      Радиаторът е един, така проверката ще стане по-лесно.

                      Покритието от никел, силиций и не знам си какво (никасилът) е няколко десети доколкото знам. Две стотни си е в реда на нещата. Две десети е Проблем вече. Например ако цилиндърът е 54,02 (бил е 54,00) мм и искаш 5 стотни, слагаш бутало 53,97. С "А", което доколкото знам е 53,94 мм, ще стане с 8 стотни. Не че няма да върви и с една десета... По принцип го дават ако подмине 7 стотни да го опресниш с по-плътно бутало. При мен е подминало.

                      Търся цилиндър от двигател 96-99 година. С негоден никасил, или разстърган за втулка. Може и с износена втулка. Искаме сами да си направим такава и да тестваме колко ще карат моторетките. Намерих цена 250 лева за втулка, демек даваш си цилиндъра с някакво бутало и ти го връщат готов, сглобяваш за 15-20 минути и газ. Само че не виждам къде ще отиде да не я направим ние. И да задере, шлайф и има време до бутало с 56 мм.
                      Не ми се съсипва моя цилиндър.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Олюпен никасил и надуване на охладителната система. Спукан цилиндър?!

                        И аз мисля , че няма нужда да подменяш цилиндъра а просто да сложиш подходящото бутало . Не се занимавай със самоделни втулки ще осакатиш машинката. Преди време имах кавазаки кдх125р 1994 година което си е ендуро мотор . Предложиха ми бартер за ямаха уз125 със втулка. Мотора вървеше едно към едно с кдх-са , който е доста по слаб от чистия крос. Хонда ЦР125 е чист крос и задължително трябва да е с два радиатора според мен. Виж разпитай колеги от форума със същите машини с колко радиатора са. Имам два ама не помня от какав мотор са трябва да погледна. Ако се наложи да търсиш радиатор може да измислим нещо

                        Коментар


                        • #13
                          От: Олюпен никасил и надуване на охладителната система. Спукан цилиндър?!

                          Спокойно, самият модел е с един радиатор. Голям радиатор като на пистовия ми мотор . Само дано не е спукан някъде непоправимо, ако е спукан де...

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X