Става въпрос за хонда цр 125 кубика. Явно двигателят е бил прегрят, буталото се е разширило и е затегнало в цилиндъра. В резултат на това на 4 места под изпускателните отвори са опадали малки парченца (като петънца са) от никасиловото покритие. Сегментът не достига до тях, а повърхността, по която върви, е в много добро състояние. Може ли да кара още такъв цилиндър?
Другият ми въпрос е свързан с охладит. с-ма. Не съм сигурен дали изсмуква охладителна течност (източихме около 250-300 мл. само и това бе всичко), но надува цялата охл. с-ма. При развиване на пробката за източване на охл. течност самата пробка излетя като тапа от шампанско. Откъде може да надува (освен гарнитура, която е в отлично състояние и главата бе правилно затегната; главата също е идеално права, без наранявания, все едно е чисто нова)?
И последният ми въпрос, по който предлагам да поразсъждаваме, е възможно ли е това да е резултат на спукан цилиндър от вътрешната (невидима) част. Моята теория е разширяване на микропукнатината след загряване и засмукване на антифриз. Самата течност имаше мирис на двутактова пушилка. На цвят е някаква зелена с тъмни отенъци (като блато) и непрозрачна. Може ли да се разбере дали е спукан цилиндъра с оглед да се прецени какъв ремонт да се направи - нанасяне на никасилово покритие, или набиване на втулка, което не знам дали би решило въпроса с пукнатината. По-скоро не според мен.
Моторът до последно вървеше много, но в работата му имаше нещо странно, което не мога да обясня.
Другият ми въпрос е свързан с охладит. с-ма. Не съм сигурен дали изсмуква охладителна течност (източихме около 250-300 мл. само и това бе всичко), но надува цялата охл. с-ма. При развиване на пробката за източване на охл. течност самата пробка излетя като тапа от шампанско. Откъде може да надува (освен гарнитура, която е в отлично състояние и главата бе правилно затегната; главата също е идеално права, без наранявания, все едно е чисто нова)?
И последният ми въпрос, по който предлагам да поразсъждаваме, е възможно ли е това да е резултат на спукан цилиндър от вътрешната (невидима) част. Моята теория е разширяване на микропукнатината след загряване и засмукване на антифриз. Самата течност имаше мирис на двутактова пушилка. На цвят е някаква зелена с тъмни отенъци (като блато) и непрозрачна. Може ли да се разбере дали е спукан цилиндъра с оглед да се прецени какъв ремонт да се направи - нанасяне на никасилово покритие, или набиване на втулка, което не знам дали би решило въпроса с пукнатината. По-скоро не според мен.
Моторът до последно вървеше много, но в работата му имаше нещо странно, което не мога да обясня.
Коментар