Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем със съединител на Мз етз 250/251.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем със съединител на Мз етз 250/251.

    Значи имам проблем с съединител на Мз етз 250 , а проблемът е следния: самата касета на съединителя превърта в коляновия вал (нали на 250-те е студена набивка ) а този проблем се появи след като запалих за 1 път мотора след зимния сезон . После отворих капака на червячетата на оборотомера и гледам гайката на коляновия вал развит стегнах го много яко защото не за първи път ми прави такъв номер преди 1 година пак ми правеше такива номера . След като го стегнах излязох покарах към 10 15 км и опа пак почна да превърта съединителя в коляновия вал и след като се прибрах отварям пак капака на оборотомера и гледа гайката пак развита и си казах край ще сменям касетата . Отварям капака от лявата страна на двигателя където стои съединителя и хванах съединителя и го изкарах без никакви проблеми. След като смених касетата на съединителя и монтирах всичко на място , запалих мотора и си работи на място супер и след 1 минутка мотора угасна и гледам съединителя пак превърта в коляновия вал . Сега съм решил да заварям касетата на съединителя към коляновия вал ! Ако някой може да ми предложи по добра идея да сподели иначе утре го заварям и ще му !

  • #2
    От: Проблем със съединител на Мз етз 250/251.

    Сакън! Недей.

    Ще си вкараш автогол. Преди време достигна до мен моторетка със заварка на кол. вал и изпушил семеринг. Отиде си вовеки. Търси друг чалъм. Инсталирай шпонки ..... но не заварявай. Следващия ремонт води мотора на скрап.
    0888932647

    Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

    Коментар


    • #3
      От: Проблем със съединител на Мз етз 250/251.

      Точно това е слабото място на 250 см двигатели.Опитай както каза колегата да се направи канал за шпонка или ако решиш в краен случай да заваряш съеденителя си смени семеринга и лагера ако има луфт.Но поне семеринга задължително.
      0885719173-Красимир

      Коментар


      • #4
        От: Проблем със съединител на Мз етз 250/251.

        Точно там където ляга главината на касетата вала е конус който след толко превъртане е загубил всякакъв размер, вид и форма. Направата на шпонъчен канал иска сваляне на вала, и въпреки че е доста твърд точно там със видиев палцев фрезер може да се извади канал, за касетата пък трябва щосмашина, но ако държиш на качествен ремонт се съобрази с тези неща, иначе заварката е крайно решение и след нея е непредвидимо какво може да стане.
        При липса на прецизна техника, се надделява с майсторлък! И обратното!

        Коментар


        • #5
          От: Проблем със съединител на Мз етз 250/251.

          Това е правилния път. Обаче теоретично този канал на вала може да стане и без демонтаж - с една пневматична джаджа подобна на зъболекарските машинкии и карборундово дискче 20мм. Имам такова. Виж на касетата - щосмашина.
          0888932647

          Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

          Коментар


          • #6
            От: Проблем със съединител на Мз етз 250/251.

            "Превъртането" на касетата е често срещан проблем. В никакъв случай не я заварявай за вала. Стягането на касетата се осъществява чрез фасонната гайка(която е и предавката на оборотомера). Усилието преминава през вътрешната гривна на лагера,който е в капака и от там към челото на касетата. Много е важно да се стегне здраво тази гайка- най-добре с гайковерт,защото няма как да се държи контра. Решението на твоя проблем е следния: Сваляш касетата,под нея трябва да има оригинално поне 2-3 шайби, едната от които е пружинна(тънка и къдрава). Махаш всички с изключение на нея. След това сглобяваш обратно и стягаш здраво гайката с гайковерт. Вече имаш никога не "превъртащ" съединител. Правил съм го много пъти преди 16-17 години и действа безотказно. Действай и чакам резултат.
            Последно редактирано от pe6o74; 15-05-11, 16:25.

            Коментар


            • #7
              От: Проблем със съединител на Мз етз 250/251.

              Преди двадесетина години двама Германски маторджии с ЕМзета бяха за късали със същия проблем.Тогава почистих добре коноса и го намазах с лепило за резби Локтаит гаикатаа също я намазах здраво стягане на сутринта направих пробно изпитание както бе натоварен с куфарите по Енинските баири ,нямаше проблем! Та ако не си му е..л майката пробвай така ,и задължително здраво стягане!!
              Най-добре е да имаш богати приятели!!!
              Ако не ти дадат, барем няма да ти искат!!!

              Коментар


              • #8
                От: Проблем със съединител на Мз етз 250/251.

                Първоначално публикуван от pe6o74 Преглед на мнение
                "Превъртането" на касетата е често срещан проблем. В никакъв случай не я заварявай за вала. Стягането на касетата се осъществява чрез фасонната гайка(която е и предавката на оборотомера). Усилието преминава през вътрешната гривна на лагера,който е в капака и от там към челото на касетата. Много е важно да се стегне здраво тази гайка- най-добре с гайковерт,защото няма как да се държи контра. Решението на твоя проблем е следния: Сваляш касетата,под нея трябва да има оригинално поне 2-3 шайби, едната от които е пружинна(тънка и къдрава). Махаш всички с изключение на нея. След това сглобяваш обратно и стягаш здраво гайката с гайковерт. Вече имаш никога не "превъртащ" съединител. Правил съм го много пъти преди 16-17 години и действа безотказно. Действай и чакам резултат.
                Този начин го обмисляхме но касетата няма ли да почне да опира в тази зъбчатка която взема движение от коляновия вал (тази която е дървена не знам как се казва точно ) ? А ако стане така още утре го отварям махам шайбите с изключение на пружината и затварям и стягам с гайковерт .

                Коментар


                • #9
                  От: Проблем със съединител на Мз етз 250/251.

                  Първоначално публикуван от Чичко Фър Преглед на мнение
                  Преди двадесетина години двама Германски маторджии с ЕМзета бяха за късали със същия проблем.Тогава почистих добре коноса и го намазах с лепило за резби Локтаит гаикатаа също я намазах здраво стягане на сутринта направих пробно изпитание както бе натоварен с куфарите по Енинските баири ,нямаше проблем! Та ако не си му е..л майката пробвай така ,и задължително здраво стягане!!
                  Еее Чичко, мъча се да си спомня преди 20 години с какво лепехме по двигатели и не се сещам за друго нищо освен че имаше един "херметик" по мототехниките, едно червено дето нищо не вършеше само дето неможеше да си измиеш ръцете после от него и едно лепило за хартия -кале- по книжарниците със същото качество, извинявай ма ме караш да се смея сам.Аз ли съм много назад незнам.
                  При липса на прецизна техника, се надделява с майсторлък! И обратното!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Проблем със съединител на Мз етз 250/251.

                    Първоначално публикуван от DIMILIEV Преглед на мнение
                    Еее Чичко, мъча се да си спомня преди 20 години с какво лепехме по двигатели и не се сещам за друго нищо освен че имаше един "херметик" по мототехниките, едно червено дето нищо не вършеше само дето неможеше да си измиеш ръцете после от него и едно лепило за хартия -кале- по книжарниците със същото качество, извинявай ма ме караш да се смея сам.Аз ли съм много назад незнам.
                    Ee наистина нямаше го както сега! Но тогава в завод Хидравлика го ползваха. Нали знаеш приятели помагаха ,един пръст на дъното на тубичката беше по свиден от гюгюво масло!!За пръв път съм ползвал такова лепило около 79 година!
                    Най-добре е да имаш богати приятели!!!
                    Ако не ти дадат, барем няма да ти искат!!!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Проблем със съединител на Мз етз 250/251.

                      Не бе Чичов, да неме разбереш криво, ние ветераните сме за това и да кажем нещо некой път ни е простено, то нали знаеш че и вълка като остарее става за подигравка и на овцете.
                      При липса на прецизна техника, се надделява с майсторлък! И обратното!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Проблем със съединител на Мз етз 250/251.

                        Първоначално публикуван от djonkeyt Преглед на мнение
                        Този начин го обмисляхме но касетата няма ли да почне да опира в тази зъбчатка която взема движение от коляновия вал (тази която е дървена не знам как се казва точно ) ? А ако стане така още утре го отварям махам шайбите с изключение на пружината и затварям и стягам с гайковерт .
                        Ще махнеш толкова,колкото е необходимо. Не се знае преди тебе кой "майстор" си е оставил ръцете.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Проблем със съединител на Мз етз 250/251.

                          Да споделя, как се борех с този проблем, преди 20г. За да не повтарям по-горните постове, само мога да обобщя, че проблема е от конуса на вала и се решава най-лесно, със ЯКО стягане на гайката. Аз го правех така- махнах подложните шайби, свалих няколко десетки от голямата зъбчатка челно, защото опираше във касетата, от другата страна слагах стар ротор и с един голям тръбен (водопроводен) ключ, държа контра върху ротора и стягане "с тръбата". По принцип 250-ката е "лимбизе" двигател, защото моя го бях отварял 7-8 пъти заради скорости, вилки, шайби подлагах че изключваха, но това е за друта тема.
                          Силата е нищо без контрол.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Проблем със съединител на Мз етз 250/251.

                            Здравейте колеги , благодаря ви че помогнахте с отговорите си ! Успяхме за сега да го оправим , махнахме една шайба която стои за тая пружиниращата и съединителят влезе навътре с 0,40 мм , законтрихме я с помощта на на една дебела летва която я пъхнахме през изпускателния отвор и работата заспа . Благодаря ви !

                            Коментар


                            • #15
                              От: Проблем със съединител на Мз етз 250/251.

                              Във времето назад, когато карахме тези двигатели, не познавам нити един, който успешно да е решил този проблем за достатъчно дълго време. При нарушена повърхност на двата конуса не помага нито подложка, нито заварка. Вероятно шпонка би свършила работа(може би и някаво лепило също), но сглобката е добре шлайфан конус, притегнат с гайка.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X