Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Настройка на 2т карбуратор - къде?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Настройка на 2т карбуратор - къде?

    Иде реч за джет. И сам мога да го вкарам в що-годе нормални граници (горе-долу знам теорията, имам жиклори, игли и т.н.), но както винаги съм максималист и търся някой който ще го направи много по-добре от мен.
    Предложения? (Освен Митко http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=110736 - на него вече му звъннах)

  • #2
    От: Настройка на 2т карбуратор - къде?

    Става въпрос за двигатели на джет kawasaki.
    Единия е двуцилиндров sxr800
    Дргутия е трицилиндров stx1100
    И двата двигателя са с по карбуратор на цилиндър.

    Коментар


    • #3
      От: Настройка на 2т карбуратор - къде?

      Значи за майстор немога да те упътя но в интернет преди време бях намерил много добро упътване на английски език. Направил съм му един импровизиран превод. Пускам го тук ако някой с по добур английски прояви интерес нека пише ще му пратя оригиналния файл.

      Step 1: Basic Assumptions
      Стъпка 1: Основни предположения

      Добре. Ще предположим,че въздушния филтър е чист и използваме смес безин/масло с която смятаме да караме. Също ще предположим, че нивото на горивото е настроено според спецификациите на прозиводителя. Повечето производители препоръчват използването на смес 32:1 (32 литра бензин с един литър масло или това прави около 31-31мл масло на 1 литър бензин). Аз лично препоръчвам това съотношение. Смес 50:1 (25мл масло на 1 литър бензи) не помага така добре в условия на максимална мощност.
      Центровката трябва да бъде нагласена според заводските спецификации. Заглушителя и свеща трябв да са чисти. Използваите препорачаната свещ и разстояние между електордите,


      Step 2: Main Jet
      Стъпка 2: Главен жигльор
      Главния жигльор контролира сместа при напълно отворена ГАЗ. Възможно е да запава свеща ако главния жигльор е много голям ( но само ако карате на или почти на напълно отворена ГАЗ) . Забележете , че тук говорим за напълно отворена ГАЗ а не за максимални обороти в минута. Други жигльори имат незначително влияние при напълно отворена ГАЗ.
      Вашата цел е да получите разбиране за сместта при работа с напълно отворена (широко отворена) ГАЗ. Имате нужда от дълъг хълм пре вас за този тест. Така,ч е да можете да можете да сте на високите предавки с двигател под товар работещ в горната граница на оборотите.
      Ако чувате pinging ( 1.свистене ; 2. иззвъняване ; 3. бръмчене) или прекъсване, двигателя работи с бедна горивна смес ; Ако подаването на пълна ГАЗ причинява заглъхване или придърпване в средните обороти, това също е индикация за работа с бедна горивна смес ; сложете по голям главен жигльор.


      Ако мотора работи добре, избирайте по-голям главен жигльор докато това доведе до blurbbering(незнам как да преведа тази дума но според мен е нещо като давещия плътен звук, който се издава, когато при опит да се запали двигателя се подаде пълна ГАЗ) (4 тактов) звук. Когато усетите този звук, вие сте намери жигльора който води до твърде богата горивна смес. Така, че върнете един размер по-малък жигльор. Може да изберете и друг по-малък размер, но трябва да бъдете внимателни , за да избегнете работата при бедна горивна смес, което води до загряване на двигателя и може да блокира буталото.
      По- добре е да използвате жигльор за по-богата смес.

      Step 3: Jet Needle Clip Position and Needle Selection
      Стъпка 3: Позиция на иглата и избор на игла
      Иглата контролира сместа от 1/8 до 3/4 подаване на ГАЗ. В горните граници на този диапазон главния жигльор също оказва влияние, но Вие вече сте избрали главен жигльор. Преместването на позицията на иглата и диаметъра на иглата са много еднакви, като деиствителен ефект на jetting-a. По принцип е по лесно да оставите позицията на иглата и да опитате да получите оптимален jetting със диаметъра на иглата.Тук съще е възможно да се зацапа свеща ако позицията на иглата кара двигателя да работи с твърде богата смес. Свалянето на иглата с една позиция или две при повечето мотори ще помогне значително. Повечето мотори идват от фабриката с обогатена смес, особенно в средните граници.


      Отново имате нужда от хълм за да тествате настройките на иглата. Този път използвайте ½ отворена ГАЗ и позволете на оборотите да достигнат до горните граници и оставете газта в тово положение. Сега слушаите.
      Again you need an up-hill straight away to test the jet needle setting. This time use 1/2 throttle (it may be helpful to mark the openings) and allow the RPMs to reach the upper RPM range and leave the throttle there. Now do your listening.


      Всяко pinging ( 1. свистене ; 2. иззвъняване ; 2. бръмчене ) означава ,че сместа е бедна. Blurbbering означава богата смес. Прекомерно пушене е също индикация за твърде богата смес.
      За да получите по богата горивна смес, изкараите иглата и преместете клипсата едно деление надолу. Това повдига иглата от главния жигльор, позволявайки повече горивна смес да премине. За получаване на по-бедна горивна смес преместваме клипса на иглата нагоре.
      След това карайте бавно на някоя от долните предавки на около 1/8 отворена ГАЗ и бързо я отворете до 1/2. Ако двигателя не издърпа силно, а просто заглъхне и работи добре само след повишаване на оборотите, това е индикация ,че иглата е в долан позиция и обеднява сместа. В този случай трябва да преместите клипса на иглата една или повече позици надолу до постига на желания резултат. w notches.)

      Step 4: Pilot Jet Selection and Air Correction Screw Adjustment
      Стъпка 4: Избор на Pilot жигльор и насторйка на винта за корекция на въздуха
      Когато сте на 1/4 отворена ГАЗ и повече, Pilot жигльора практически няма ефект.Pilot жигльора оказва ефект при запалването на студен двигател, работата на празен ход, и особенно на ускорението от празен ход. Ако Pilot жигльора обеднява сместа мотора ще се колебае при ускорение от свободен ход. Ако обогатява сместа мотора ще пуши прекомерно, зацапва свеща и на празен ход ще отговаря със забавяне при подаване на ГАЗ. След като сте настроили иглата, оставете мотора да работи на празен ход и настройте оборотите на празен ход. Винта за корекция на въздуха трябва да бъде на 1.5 оборота от максимално завито положение. Винтът за въздуха влияе все едно Pilot жигльора е сменен с 1/2 размер
      Добре, сега бавно завийте винтът за корекция на въздуха с 1/4 оборота. Опитайте се да намерите настройката на винтът където иматете оптимална работа на празен ход. Може да се наложи да отворите винтът до 1.75 или 2 оборота за да достигнете правилните настройки. Докато оборотите на празен ход се увеличават завъртете наобратно докато оборотите на празен ход намалеят, коригирайте работата на празен ход.
      Вашата задача е да намерите pilot жигльор, който ще ви даде максимални обороти при настройка на винтът за корекция на въздуха 1.5 оборота развит винт.
      Запомнете , че отваряйки винтът за корекция на въздуха пропуска вече въздух по време на почти затоврена ГАЗ, което ебеднява горивната смес при работа на двигателя на празен ход.


      Сега, когато сте намерили правилните настройки на жигльорите Вие ще искате да направите някой финални донастройки за да подобрите реакцията при подаване на ГАЗ, като се предполага,че иглата е правилно настроена. Оставете двигателя да работи на празен ход за 5 секунди и отворете рязко ГАЗ-та, като внимавате как отговаря двигателя. Ако двигателя почти загасне, тогава имате нужда от малкопо богата смес така,че когата тази смес е погълната при рязко подаване на ГАЗ-та сместа ще е малко по-богата и затова двигателя ше реагира по-добре. В ниските обороти сместа трябва да е малко богата, докато пври средните и високите трябва да е леко бедна за да реагира двигателя по най-добрия начин на подаването на ГАЗ-та.
      Може да опитате това докато карате, движете се бавно на 2-ра скороср със затворена ГАЗ така, че двигателят да се храни само от pilot жигльора. Подайте рязко ГАЗ до край. Ако усетите машината да направи “wheelie” (явно това бързо вдигане на оборотите ), насторйката на винтът за корекция на оборотите е добър. Ако обаче вместо това звукът е “uhhhhhhhhhwwaaaaaaa” (сами си го докарайте аз това не мога да го преведа ) тогава горивната ви смес е бедна и Вие трябва малко да завиете винтът за корекция на въздуха .

      На снимката е показан jetting на иглата

      [IMG]file:///C:/Users/asdfg/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.gif[/IMG]
      [IMG]file:///C:/Users/asdfg/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image003.jpg[/IMG]
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:bwy1301676913j.jpg
Прегледи:1
Размер:22.7 КБ
ID:5265719Натиснете снимката за да я уголемите

Име:viu1301676963c.jpg
Прегледи:2
Размер:73.8 КБ
ID:5265720

      Коментар


      • #4
        От: Настройка на 2т карбуратор - къде?

        Освен регулирането на карбураторите, колегата трябва и да ги синхронизира, а това не е залък за всяка уста. Инак това дето си намерил е почти вярно, т.е. вярно е но реда е“step1, sтep3, sтep4, sтep2

        Коментар

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X