Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как загрявате преди каране

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Как загрявате преди каране

    преди състезание виждам за мен един огромен проблем а именно, че не съм загрял достатъчно и се сковавам много бързо

    аз съм слабандрак ама имам самочувствието на много жилав слабандрак

    от няколкото състезания в които съм участвал усещам, че когато не съм загрял както трябва много бързо капвам.

    на състезанието в трявна, имахме възможност от парка да ходим до старта по едно баирче и от 8 сутринта не спрях да се качвам и да слизам по него. загрях много добре и на затвореното се чувствах много уверен и сигурен в карането си

    обаче в стара загора на коча, в казанлък и в софия не можах да загрея с мотора и карането ми беше много зле

    та питам - вие как загрявате
    EnduroX Alba-Damascena 2019

  • #2
    До: как загрявате преди каране

    Да! Това е вярно!
    Правилното загряване може да подобри резултатите значително особено в началната фаза на състезанието независимо за какъв силов спорта става дума(да не говорим , че едни от най-тежките травми се получават при изсилване на незагрял мускул).
    Всеки път преди каране си мисля да загрея , но сутрин след ставане съм половин човек и все не го правя.Резултата е , че през първия един час от карането съм като пребит.При мен хубавото е , че живея почти в центъра на София и до най-близкия черен път имам поне 10км каране по асфалт и през това време карам прав в бойна стойка въпреки че няма нужда и така до известна степен уж загрявам.
    Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


    "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
    Джон Кенеди

    Коментар


    • #3
      До: как загрявате преди каране

      Мотоспорта и специално оффроуд карането изисква страшно много движения на тялото за да помогне или противодейства на мотора.
      Много важно за всеки карач е да бъде гъвкав и много подвижен а с напредване на възрастта точно тези параметри на мускулите и ставите се губят. Колкото по-малко гъвкав е човек толкова усилието за дадено движение са по-големи и оттам идва вдървяването и умората. Затова е добре преди каране а и ежедневно дори да се правят упражнения за разтягане на тялото.
      Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

      Коментар


      • #4
        До: как загрявате преди каране

        Първоначално публикуван от Краси Преглед на мнение
        а с напредване на възрастта точно тези параметри на мускулите и ставите се губят
        Значи пак съм прав.
        От дърт циганин, калайджия не става.
        Отнася се и за Чинела.

        Коментар


        • #5
          До: как загрявате преди каране

          И при мен го има този проблем. По принцип ставам малко късно през седмицата, а през уикенда, когато караме, се получава така, че ставам по-рано от обикновено. Така в началото през първите 30-40мин на карането съм дори сънен. При нас терена е такъв, че в началото на карането е най-трудно и тежко, с най-много екстрими.
          Опитвал съм да загрея „на сухо“, без мотор, с разтягания и леки физически упражнения, както се загрява преди тренировка, но не помага. Досега най-добрата загрявка, която съм открил, е както Тодор каза - избирам някое баирче средна трудност, качвам го и слизам няколко пъти, прескачам 3-4 хълмчета и съм готов.
          Иначе първите 20-30мин падам като чувал с картофи .
          Другият такъв момент е към края на карането, когато вече съм се изморил достатъчно, но тогава вече нищо не помага

          Коментар


          • #6
            До: Как загрявате преди каране

            При нас карането през уикенда става към 9 : 30 - 10 : 00 часа, а иначе уговорката винаги ние е 8 : 00 часа и в кафето кадето се събираме се излюпваме малко по-малко . От друга страна и самата мисъл за каране ме разсънва и зарежда с адренелин , това също спомага за разгрявката

            ПП Тези който са били в Елин Пелин , знаят как загрявам аз
            http://ftp.domainbg.com/CECO_KANGOTO...%20EGOISTE.bmp

            Коментар


            • #7
              До: Как загрявате преди каране

              За загрявка винаги минавам по 100-150 километра с ремаркето. На толкова е най близкият хубав терен за каране. Като стигнем, доразгрявам със сваляне на мотори и готово. Това е сутринта. Следва цял ден каране и вечерта като стигнем обратно на изходната точка много често ми се случва да нямам сили да кача мотора. Да не говорим, че като се сетя, че след товаренето имам още 100-150 километра връщане, направо ми се умира.
              Немога да разбера карания от сорта за по 2-3 часа.

              Коментар


              • #8
                До: Как загрявате преди каране

                Първоначално публикуван от Жоро Витлиемоф Преглед на мнение
                За загрявка винаги минавам по 100-150 километра с ремаркето. На толкова е най близкият хубав терен за каране. Като стигнем, доразгрявам със сваляне на мотори и готово. Това е сутринта. Следва цял ден каране и вечерта като стигнем обратно на изходната точка много често ми се случва да нямам сили да кача мотора. Да не говорим, че като се сетя, че след товаренето имам още 100-150 километра връщане, направо ми се умира.
                Немога да разбера карания от сорта за по 2-3 часа.
                Точно така,някои докато загреят и почват да викат не мога повече.
                Можеш да изгубиш, само това което не можеш да си купиш.

                Коментар


                • #9
                  До: Как загрявате преди каране

                  В деня, в който ще карам ставам в 5:30... Преди да си мия зъбите и тем подобни слагам екипа с каската и ботушите и отивам в банята да загрявам, за да не събудя децата. На тавана съм си завинтил старото кормило и го ползвам за набирания и закаляване на мазолите. Правя 100-150 ударно в една серия, като сменям ръцете , за да си мия зъбите едновременно и да не губя време. После мажа пода със сапун (да стане хлъзгав) и започвам с 30 мин. бягане на място тип бягаща пътека. После минавам на лицеви опори, първо с дясната, после на лявата и накрая без ръце. Продължавам с клекове и напъни за олекотяване на организма, докато не олекна с 3-4 кила не мирясвам. Ако нещо съм запечен си представям мочурището на камбаните и така успявам. После обикновено правя 50-тина подскока на място като се стремя всеки път каската ми да се удря възможно най-силно в тавана, за да се закалява и тя.
                  Следва 100 гр. домошарка на гладно в кухнята. Друго не закусвам. Ако температурата навън е под 10 гр. сипвам от първака.
                  Следващото в програмата ми е разгрявка на екипа. Заставам на етажната площадка с лице към вратата, заключвам и правя няколко крачки назад със затворени очи. Внимавам в тази фаза да си стискам силно куфара с инструменти, за да не дрънчи и да не се връщам да го събирам по стълбите. Суеверен съм.
                  Слизам долу, мотора ми е готов от предишния ден. Няма номер, за това го нося до околовръстното. Спирам на ОМВ Симеоново да го напълня с бензин, понеже го нося празен, за да не ми тежи по пътя. Често ми се налага да минавам и през Петрол, защото само там има "Капчица" , а ми трябва , за да си залепям ръчката на газта, иначе само се връща и не ми е забавно.
                  След това продължавам с практическата загрявка. Карам на 6-та по околовръстното и се опитвам да прескачам колите по двойки. Изчислих, че ако тръгна от ОМВ в посока Бистрица точно в 7:04 не засичам автобус 31, който е с много плоска муцуна и всеки път ме озорва... и това е..., а когато не съм уморен от предишния ден... айде друг път.
                  Последно редактирано от Тануцо; 22-12-09, 22:59. Причина: буквички

                  Коментар


                  • #10
                    До: Как загрявате преди каране

                    Така не съм се смял от доста време.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Как загрявате преди каране

                      Преди състезание винаги се стремя една седмица преди това да карам

                      Коментар


                      • #12
                        До: Как загрявате преди каране

                        Стана ми съвестно, че успамих темата загрявката и мен ме вълнува по сериозен начин, не че имам самодисциплината да загрея добре всеки път, но имам някаква идея, понеже дълго време се занимавах с йога, кикбокс и темподобни...

                        Забелязал съм, че при карането на мотор зоните на тялото, които търпят най-голямо напрежение са кръста, китките, глезените и колената.

                        Когато седя на седалката и мина през по-голяма неравност, удъра се качва в гръбнака, като набива прешлените един в друг. При това положение, си представете какво се случва с дисковете между прешлените, особено ако гръбнака е изкривен в този момент на някъде. Като цяло минаването през големи препядствия седнал, води до дългосрочни неприятни последици. Най-доброто, което мога да направя е вместо да оставям тялото ми да поема стреса, да съм изправен всеки път, когато има опастност да ме разтресе и да го поемам с мускулите. Коланът е задължителен- освен при падане, той пази кръста топъл, иначе се изстудява от вятъра и дисковете са по-втвърдени и изложени на травми, а също държи и органите в корема да не се тресат


                        За китките най-доброто е да не се пренатоварват. Тяхната работа се облекчава като стискаш мотора с колената. Погледната отгоре формата на мотора е коносовидна - широка към радиаторите и тясна до края на резервоара. Когато си прав това помага да контролираш позицията на тялото си , чрез отвора между колената. Ботушите и панталоните за каране , обикновено имат кожа, която да залепва за пластмасите на резервоара. Шампионите по мотокрос казват, че карането на мотор става повече с краката от колкото с ръце...добре е също и ръкавиците да имат здрава лепка, която да държи добре стегната китката.


                        Глезените са уязвими заради удърите, когато поднесеш на завой, или се отбутваш по труден терен, при приземяване от голям скок и т.н. Единственото, което се сещам освен "да внимаваш" е да се стяга добре ботуша. Така той поема част от усилието. Без ботуши е лудост да се кара. Има и наглезници, но са за след травма, защото ограничават доста движението и е трудно да превключваш скоростите.


                        Като в повечето спортове колената са под постоянно напрежение- стискане, компенсиране на неравности, скоци, отмятане на крака при допир със земята и т.н. Шини за колена е най-доброто решение, за съжеление хич не евтино.


                        Това е при нормално, безпроблемно каране, но лошото е, че човек трябва също да вземе предвид и паданията.

                        Най-честите травми при падане са- травми по колената (удъри по капачката, разстягане на връзки), травми по рамената и ключиците, китките, торса. При най-честото падане, което е поднасяне на предна гума първите точки ,които се сблъскват със земята са колената и ръцете. Удърът от ръката се предава до рамената и ключиците, като ако е силен или къса меките тъкани на рамото, или го изважда или чупи ключицата. За съжеление рамената са може би най-трудното за защита място и никоя от екипировките не помага много за това, до голяма степен защото е важно да е проветрива и неограничаваща движенията. Екипът е нещо, без което просто не може да се кара. Понеже не всеки има възможност да си купи екип наведнъж, за мен по важност елементите са: каска, ботуши, ръкавици, наколенки, нагръдник или ризница, колан и след това вече шини за врат и колена и меки гащи.
                        Много е важно винаги ремъкът на каската да е затегнат и възможно най-напред към челюстта. Така чейнето се предпазва от счупване, а и каската няма опастност да отхвърчи.

                        Та сега по темата за загрявката: за да може човек да подготви всички тези зони и да помогне по-добре да се справят с напрежението и удърите трябва да ги разгрее добре, защото ако са студени поемат много по-зле напрежението и се травмират като се разтягат, късат, набиват и най-вече болят. Ако една става е студена при разтягане стига до някаква степен и се къса, ако е загрята и разтегната предварително стига до по-далече преди да се скъса или отлепи. Загрявката има няколко етапа:

                        1. Затопляне на тялото. Това става с леко тичане , подскоци като при бокса на място, кръгове с рамената... общо взето свободна програма на активно движение, като през цялото време дишам дълбоко , за да ми се отворят дробовете и да ми се събуди сърцето (: Задължително е да е леко, без да се напрягат мускулите или ставите. Просто да се затопли организма, за да могат да се разстегнат ставите лесно в следващата фаза.

                        2. Раздвижване на мускулите и ставите преди да съм облякал екипа. За съжеление не го правя всеки път преди да карам, но за бокса почвам от горе надолу:
                        - въртене на главата, движения напред-назад и настрани
                        - няколко кръга с раменете (без да движа ръцете)
                        - няколко кръга напред и назад с целите ръце
                        - сплитам пръсти и въртя дланите от китките
                        - протягам ръцете напред и навеждам китките нагоре и надолу
                        - наклони напред и назад от кръста, въртене и усукване (само от кръста, като включвам и главата в движението)
                        - няколко свивания на колената нагоре с изпъване (може и на седалката на мотора- да постоят и да се разтегнат отзад сухожилията-жартиерите : )
                        - клякания и подскоци
                        - въртене на глезените с вдигнат крак
                        - изпъване на цялото тяло нагоре с вдигнати ръце- дърпам нагоре, държа и дишам дълбоко.

                        3. След това се обличам, качвам се на мотора и почвам да загрявам софтуера. За мотокроса е ясно- 3-4 обиколки с леко темпо да си припомниш пистата, да видиш кое как беше. Дори да не съм изморен спирам, почивам и след 5-10 мин. и тогава почвам да карам вече сериозно.
                        За Офроуд може би най-добре е както казват колегите по-горе: да се избере подходящо наклонче с някой скок и малко да се повърти човек там, за да се настрои психически.

                        Вчера бяхме да караме на Бистрица. Там трасето вече е доста поизтъркано и си направихме чудна загрявка, като минахме пеша по трасето и извадихме и изчистихме камъните. Тази специфична дейност включва: навеждане, ритане, копаене, издърпване и хвърляне, които формираха идеална загрявка, а после си карахме и на почти чисто трасе

                        А ! Ето и една интересна джаджа, която май и ние можем сами да си направим, макар че ми се струва по-важно да се издърпваш на кормилото т.е. да си го завинтиш за някой трегер




                        http://www.manandmachinestore.com/Mo..._Bars_s/56.htm
                        Последно редактирано от iassen; 23-07-09, 10:59.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Как загрявате преди каране

                          Първоначално публикуван от iassen Преглед на мнение




                          ...
                          Благодаря за полезното инфо колега
                          Понеже виждам, че си в час с разновидностите на екипировката, би ли посъветвал един новак каква протекция може да се използва за китките? Преди около два месеца паднах в гората и си счупих китката. Сега честно казано доста ме е страх да не направя подобно падане и пак да потроша нещо защото само там нямам протекция. Карам с ръкавици, но при падане на ръце не виждам как могат да ме предпазят от друго освен от охлузвания. Може би просто все още и не съм се научил как да падам

                          Иначе по темата за загряването преди каране не правя упражнения, но и все още излизанията ми в гората са по-скоро разходки отколкото истинско каране. Смятам, че при подобни разходки шофирането по асфалт докато стигна черните пътища за момента е достатъчно, но може и да греша...
                          The most beautifull navigation system in the world comes as standart in every BMW Convertible: the stars!

                          Коментар


                          • #14
                            До: Как загрявате преди каране

                            Тук има една тема за китките:
                            http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...F2%EA%E8%F2%E5

                            Аз нямам счупване, но ме боляха китките и експериментирах с бинтове за бокс. Те обаче доста обездвижват, а и мисля, че се осланях прекалено много на тях. Последно пробвах с накитник за тенис , малко по-стегнат, и когато го пристегна и с лепката на ръкавицата резултата беше доста добър, а и много по-лесно се слага и сваля. За мотокрос обаче и той пречи и мори, за ендуро си беше добре. Напоследък нямам такива проблеми и мисля, че главно се дължи на факта, че гледам да карам с по-отпуснати ръце, както пише горе.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Как загрявате преди каране

                              За китките гледам, че се продават разни протектори, но дали пазят от счупване оставам на вас да кажете.





                              Виждал съм и разни с твърди части по тях, нещо като шина образуваха, но те бяха за ролери/скеитборд и доста ограничаваха китката в движението си нагоре.
                              Иван Маринов
                              Suzuki RMX 250 '92 - sold / Yamaha XTZ 750 Super Tenere '91 - sold / KTM EXC 250 2t '06 - sold
                              ЕНДУРО ВАРНА

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X