Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Страната на манивелата е ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Страната на манивелата е ?

    Искам да попитам от коя страна(ляво или дясно) трябва да е манивелата ?
    Защото на Джилерата ми е от дясно, а съм се наточил на мотор, на който е от ляво. Проблем ли е това ??
    Не намерих теми свързани с това.
    2 stroke power

  • #2
    До: Страната на манивелата е ?

    На различните мотори е от различна страна.
    Примерно на Симсон, МЗ и други са от ляво, а на повечето от останалите (да не казвам на всички) са от дясно.

    Зависи от мотора
    Suzuki TS 200R - 1996, Suzuki Dr 250 SHC - 1991, Suziki RMZ 450 - 2007, Yamaha YZ 450F - 2010...

    Коментар


    • #3
      До: Страната на манивелата е ?

      На КТМ,Хусварна и Хусаберг са от ляво ,поне на по-старите модели.На моя КТМ LC4-1994год. беше от ляво.А ако искаш да я ползваш и като скоростно лостче твоя мотор е ЧЗ 350
      [IMG]http://store.picbg.net/pubpic/B2/4C/dd3f0e843d6fb24c.gif[/IMG]

      Коментар


      • #4
        До: Страната на манивелата е ?

        CZ, Jawa, SImson, Balkan, MZ... това са най-караните стари мотори в нашата страна, с лява манивела. На някой стари машини, скоростния лост се натиска, дърпа се и се използва като манивела. Немисля, че има значение от коя срана е... Но на всички нови машини, манивелата я слагат от дясно и е много удобно направена. Дърпаш си я, удряш, после си я буташ на мястото и отнасяш. Абе виждал съм 1-2 ендурота да са с лява... някъде из нета беше. Иначе на живо не съм... Всички нови мотори който съм виждал са с дясна...
        Невиждам смисъл да си избираш мотор само заради манивелата... Избери си машина която да ти харесва, да ти върши работа... А манивелата от коя страна ще бъде, няма значение. Върши една и съща работа. Късмет!

        Поздрави!
        Пази душата си, не гумите!

        Коментар


        • #5
          До: Страната на манивелата е ?

          Благодаря за отговорите.
          2 stroke power

          Коментар


          • #6
            До: Страната на манивелата е ?

            Някои от европейските мотори са с лява манивела - обикновено, когато веригата е от дясно...
            Такива мисля бяха и КТМ до някое време ...
            Японските мисля от край време са си с верига отляво и манивела отдясно...

            За удобство - не знам. Навремето карах АВО Турист с лява манивела, и не съм имал проблем, но той е нисък и можех да го паля с десния крак без да съм се качил на него.
            Път без препятствия обикновено не води до никъде.

            Коментар


            • #7
              До: Страната на манивелата е ?

              Първоначално публикуван от gelev Преглед на мнение
              Благодаря за отговорите.
              Послушай ме и няма да сбъркаш.Мотора трябва да се пали с копче не с манивела.Тогава няма значение къде е от ляво или от дясно.Може да си го сложиш и по средата.

              Коментар


              • #8
                До: Страната на манивелата е ?

                Първоначално публикуван от vitliemof Преглед на мнение
                Послушай ме и няма да сбъркаш.Мотора трябва да се пали с копче не с манивела.Тогава няма значение къде е от ляво или от дясно.Може да си го сложиш и по средата.
                Копче, копче, ама и копчето си има своите злощастни моменти и си трябва манивела! Преди няколко дена, в гаража си запалих много успешно, обаче после след като си напазарувах в един магазин и се метнах на мотора пред магазина, копчето рече само "цък" и нищо. "Батерия капалди" - както казват мургавите българи по нашия край! Манивела няма! Та и по закона на Мърфи за всемирната гадост, това се случи на една от малкото равни улици в Сандански. Като забутах 200 килограмовия кютук с натоварен куфар с покупки, да го сваля от бордюра, ми залитна та го изтървах за сеир на хората (айде минус поредните предпазители на дръжките). После вдигане (+ псуване), бутане до първата пресечка надолнище (+ псуване)! И всичкото това щях да си го спестя ако имаше и манивела, а не само копче!
                "Do not correct a fool, for he will hate you;
                Correct a wise man, for he will appreciate you."

                Коментар


                • #9
                  До: Страната на манивелата е ?

                  Ако моторът е по "кютучест" като двигател, има известно значение къде е манивелата според това кой крак ти е по-силен.
                  Издъних се на Тюринг теста

                  Коментар


                  • #10
                    До: Страната на манивелата е ?

                    Първоначално публикуван от vitliemof Преглед на мнение
                    Послушай ме и няма да сбъркаш.Мотора трябва да се пали с копче не с манивела.Тогава няма значение къде е от ляво или от дясно.Може да си го сложиш и по средата.
                    Жоркаааа не ме разсмивай, знаеш ли колко пъти съм се смял на колеги дето викат бе копчето си е копче, пък после псуват
                    Най добре е да има и двете ако питаш мен. Пък на моя КТМ и манивелата ми е предостатъчна
                    Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                    Коментар


                    • #11
                      До: Страната на манивелата е ?

                      Прави сте.Не е лошо като резервен вариянт да има и манивела.Но главното е копчето и то предимно за гадните места в гората.Не съм съгласен че манивелата е достатъчна.Пресен случей от неделя,като счупихме манивелата на Вора.Този кютук на 5-та неможе да превърти.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Страната на манивелата е ?

                        Копчето има предимство в една единствена ситуация - когато се наложи да си палиш мотора на кофти място където трябва да държиш постоянно задната спирачка, а ако същевременно е и "задавен" тогава копчето е върха на щаститето.
                        Във всички останали моменти копчето е глезотия и се губи някаква част от тръпката да сриташ мотора... Така го виждам аз...
                        XRа ми до сега никога не е имал грижи с манивелата... даже задавен от 15-20 шута пали и това при положение, че няма наклон на близо( и в този ред на мисли препоръчвам на колегите със стартери когато си задавят моторите и има наблизо наклон просто да се възползват от него, а да не си тормозят електромотора).
                        Специално 400сс XR с този автоматичен декомпресор се рита и пали по лесно от 2т - като му нагласиш буталото и пали от половин ход на манивелата...

                        Иначе за това от коя страна да е манивелата не е абсолютно никакъв проблем, а е въпрос на навик. От самото начало дълги години съм карал мотори само с лява манивела(по принцип съм левичар в краката) и ми беше навик и малко трудно си представях дясната такава, но точно за един месец така свикваш все едно цял живот си го ритал така...
                        Така че - НЕ СИ избирайте моторите според манивелите

                        Коментар


                        • #13
                          До: Страната на манивелата е ?

                          Айде и аз да се включа в повсеместния спам...

                          Та понеже се отби темата в предимствата на стартера - с MTX-а никога не съм имал проблеми - ритал съм го на такива места на които сега ми е чудно че съм стоял на два крака, а с какво точно съм го ритал да не казвам, че ще загубим детската аудитория (десния... крак - вие какво си помислихте? ) Как стоят нещата с TM-а, обаче? Е тоя мотор, ако не съм добре отпочинал и напълно спокоен, не мога да го ритна на равно! Та добре е да си имаш стартер (никога не съм си мислил, че ще го кажа...), но ако нямаш... ще се научиш да палиш без - няма как.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Страната на манивелата е ?

                            И моето мнение е, че най-добре да ги имаш и дветв(и стартер и манивела). А относно от коя страна да бъде манивелата зависи от конкретня модел, иначе не е проблем от която и да бъде.
                            Живота е по-хубав, по-лек, когато го има ендуро спорта.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Страната на манивелата е ?

                              И аз мога да похваля моя мотор има си и манивела и стартер имал съм моменти когато ми е падал акомулатора и стартера не може да завърти и си го паля с манивелата

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X