Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дизелови мотоциклети-история и съвременност

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Дизелови мотоциклети-история и съвременност

    Класическия дизелов мотоциклет който се е произвеждал серийно е само един: Royal Enfield, в последно време обаче се появиха на пазара няколко интересни модела.

    Защо не се произвеждат масово дизели? Просто защото двигателите са много по тежки от бензиновите и нямат такава мощност. От друга страна те пък имат нисък разход на гориво и имат голям въртящ момент от ниски обороти. Може би точно заради това обаче индийците произвеждат във фабриката Enfield в Мадрас серийно дизеларки. Например модела Taurus е с мощност 7кс. и ако шофьора му е търпелив и главно издържлив (вибрацийте са доста силни) може да мине с едни резервоар почити 1000км, защото средния разход на гориво е 2л/100км. Имат и по мощен модел Robin, с японски двигател от Fuji, 410см3, 8кс.
    В Германия може да се купи Einfield с немски мотор Hatz, 462см3, 11 кс. Като мотоциклета е изцяло разглобен и сглобен отново в Германия като за това е и достa по-скъп и се продава под марката Sommer Diesel.

    Самостоятелна глава в историята и действителноста е ендуро модела на Kawasaki KLR с дизелов двуцилиндров двигател JP8 от британанската фирма Hayes diversified Technologies. Обема на двигателя е 584см3 и дава 24 коня. Тези машини се използват от американската морска пехота (поръчани са 440броя) има информация че има поръчки и от други НАТОвски армий.
    Според американците мотора гори малко повече от 2л/100км.

    Друга подобна на ендуро конструкция съществува в Холандия. Мотоциклета Track T-800CDI е доста модерен, електронна газ (fly-by-wire), ABS, полуавтоматични скорости и даже по избор предно предаванеJ. Двигателя е 3 цилиндров с обем 800см3, рмощност 50коня, въртящ момент 130Nm, гори 2.5л/100км. Производителя е фирма E.V.A. Products BV. Цената е 17500Euro.

    Друг холандски производител даже предлага състезателен дизел суперспорт. Фирмата Star Twin e разработила модела Thunder Star 1200 TDI. Двигателя е отново 3 цилондров, мощност 120кс. тегло 205кг.

    Можеби най интересния мотоциклет който се предлага е немския – NEANDER. Самата конструкция на двигателя е също сама по себе си нещо интересно. Обем 1340см3, 112кс. при 4200оборота/мин. но въртящ момент 216Nm при 2600оборота/мин!!! Вътре също е интересно, не само че има турбо но заради премахване на вибрацийте двигателя има два колянови вала които се въртят в обратни посоки.
    Според производителя мах. скорост е 220км/час а ускорението от 0-100 км/час за 4.5сек. Планира се производството на лимитирана серия от 250 броя по 95000Euro парчето!! Е за тази цена може да си поръчате контейнер с индийски двуколесни дизели

    Но братята китайци твърдят че са намерили пътя към масовата дизелация! Тяхното предложение не натоварва толкова портмонето ви и главно може да си преправите сам двигателя от бензин на нафта! Фирмата Crazy Jerry предлага на интернет www.diesel-bike.com инструкций как да си помогнете сами с преправянето. В момента се предлагат инструкций за реконструкция на Suzuki GS550.
    Прикачени файлове
    born to be wild
    Кольо Ковачев

  • #2
    От: Дизелови мотоциклети-история и съвременност

    Когато нямам полети, тук в Непал, ходя да досаждам на местният майстор на мотоциклети Роял Енфийлд - Раджу. Появи се един англичанин, дошъл на ход от Англия с английска, гаражна, дизелова конверсия на Булет (Роял Енфийлд). Разправя, че извънградско минава 80км. с един литър нафта/масло/олио. Искаше да сменя разбит лагер на коляновият вал, но си купи нов китайски клонинг на двигателят му - Янмар, за порядъка на 300-400$ и Раджу му го смени. Много плаках да ми даде да покарам, но неговата вяра ингилизка, ни за миг не се омете и не би, да карам дизел. Обаче загубих сън и седнах, да ровя из нета за дизелови мотори. Оказва се, че Булета е най-лесен за конверсия, поради дискретната му скоростна кутия. Сменят се само входящата ос на кутията с по-дълга, зъбчатката на оста на мотора и един фланец се добавя между мотора и кожуха за съединителя, разбира се и рамата се попреформя. Ето малко линкове към изровеното, гугъл също знае:

    http://www.dieselbike.net/
    http://www.realclassic.co.uk/diesel05112800.html
    http://www.dieselbike.net/privatecon...ersionsA-H.htm
    http://www.dieselbike.net/privatecon...ersionsI-R.htm
    http://www.dieselbike.net/privatecon...ersionsS-Z.htm
    http://www.altmann.haan.de/riding_on...il/default.htm
    Прикачени файлове

    Коментар


    • #3
      Преработки на Royal Enfield продължават да правят и няколко малки фирми в Германия, като вграждат двигатели на немския производител Hatz. Една от тях, Sommer Motorradmanifaktur, започва от 2011-та година да използва собствена рамка като от първоначалния Royal Enfield остават вече само скорости, всичко останало се събира от тук от там.

      Днес беше регистриран първият Sommer Diesel у нас с двигател Hatz 1B50, сериен номер 375, произведен от Sommer Motorradmanifaktur в Geyern. До момента съм му навъртял едва 300км, след като се опознаем малко повече ще напиша и ревю.

      Коментар


      • #4
        Интересна работа е това. чакам с нетърпение ревюто. ако ти хрумне нещо друго междувременно съм готов да съдействам за клип в движение, или нещо от сорта....да вдигнем малко пушилка докато не е завалял сняг, че после прибираме машините. поне аз.

        Коментар


        • #5
          ​Вече мина 500км и ми се струват достатъчно, за да споделя първи впечатления. Историята обаче започна преди около година, в навечерието или малко след коледните празници надвечер на паркига на Лидл в Благоевград. Бях оставил жената и на път към входа ми направи впечатление един старичък и поочукан Royal Enfield с немска регистрация и много странно-изглеждащ двигател за мотоциклет. Няколко секунди по-късно ми светна лампата - ахаа .. дизел .. ехаа! Повъртях се около машината но ездач не се виждаше. Влезнах в магазина с идеята да го намеря, но докато пазарувам вече се беше стъмнило и моторът беше напуснал паркинга.

          Мисълта за класически дизелов мотоциклет обаче ми остана някъде в главата и започнах проучване. Започнах да следя и какво се предлага в немското мобиле, информирах за новите машини и намерих немски форум на притежателите и ентусиастите за такива машини - diesel2rad, за който google translate впрочем върши страхотна работа. Опитах се установя контакт и активните за момента производители на нови машини - Team Vahrenkamp и Sommer Motorradmanufaktur. Първите тотално ме отсвириха и не ми отговориха на мейлите, но Йохен Зомер се оказа човек на място Наближаваше и мото сезона а предлаганите втора ръка машини в Германия бяха все на около 10+ години, с по едни 60-80 хиляди километра и на 60% от цената на нова такава. След известен размисъл реших да поръчам нов мотоциклет - речено-сторено. Цвят, екстри и т.н. - описах всичко и го пратих на Йохен. В отговор получих номер на резервация - 375 и обяснение, че не желае плащане в момента - а едва когато мотоциклетът е готов да напусне работилницата му. И така до Ноември, когато машината пристигна за три дена у нас, обезопасена и вързана в едно бусче. Разтоварихме, прибрахме в подземния паркинг на офиса и се започна одисеята с КАТ. Дълга и широка, но вече си имам постоянна регистрация - E4037K.

          Та сега и за самата машина - 516 см3 едноцилиндров дизелов двигател на Hatz с атмосферно пълнене и механичен инжектор. След него следва първична предавка под формата на двойна верига и обикновен (за моторите) многодисков съединител към скоростната кутия. Първичната предавка е външна, в затворена кутия със самостоятелно място от ляво на водача. Скоростната кутия е от старите кутии за Royal Enfield с известни модикафикации - по-дълъг първичен вал, за да съвпадне с позицията на двигателя и като допълтелна екстра - скъсена първа скорост, с цел офроуд, също много удобна за пълзене из задръстванията. Общо четири скорости, последната е директна. Нестандартно в случая е, че лостът за превключване се намира от дясно и работи в обратната посока - първа е нагоре, следващите три надолу. От дясната страна има още два лоста - крачна манивела и лост за намиране на неутрална, който може да се използва от 2-ра до 4-та и при натискато му до край превърта кутията в неутрално положение м/у 1-ра и 2-ра. Удобно при спиране на светофар. Задвижването назад е с .. ангренажен ремък на Continental. Той също се намира от ляво, между първичната предавка и скоростната кутия - изходящият вал на скоростната е кух, съосен на входящия и излиза около него обратно. Нестандатно решение, водещо до това, че за смяна на ремък трябва да се свали първичната предавка. От друга страна, ремъкът би трябвало да изкара едни сто хиляди километра без грижи. Машината няма управляваща електроника. Електрическата инсталация се свежда до светлините, стартера и клапан за горивото, с който се осъществява гасенето на двигателя. В случай на проблем с тока същият клапън може да бъде отворен ръчно, двигателят запален с ритник и пак ще върви.

          От към шофиране е страхотен, макар и много различен от класически мотор. Предавките имат доста малко застъпване спрямо оборотите на двигателя, първата къса при мен приключва на около 15-20км/ч, втора е комфортна до 30-35, трета до 55 и последната до колкото стигне Двигателят има въртящ момент, но ускорява плавно. До някъде това налага различна нагласа и начин на каране - за пример докато с други мотори до сега съм бягал на глутници спускащи се кучета с рязко подаване на газ, то с дизела едно псе онзи ден отнесе ботуш с 55км в час. Шасито е изключително балансирано, следва каквато и треактория да му задам без отклонение и без нужда от корекции. Окачването е твърдичко и вероятно ще правя промени в тази насока, тъй като нашите пътища не са като в Германия. Комфорната крайцерска скорост за момента е 70км/ч, максимална по километраж за момента съм стигал 85км/ч, по мнения от diesel2rad форума на двигателя му трябват едни 7-10 хиляди километра преди да се разработи като хората и достигне максималната от 100км/ч за модела.

          Планът ми е да го ползвам както за ежедневен, така и за дълъг път, поради което превес вземат функционалните фактори пред козметичните такива. Монтирах си слюда, Puig mini touring screen. Махнах фабричните огледала и сложих обли такива на края на кормилото, което реши два проблема в едно - облите огледала показват много повече, макар и с изкривявания а тежестите с които се монтират гасят част от вибрациите в кормилото, за които нямаше фабрично сложени тежести. И защото не обичам да карам със зимни ръкавици, а вън вече е хладно - срам не срам, но сложих и от пластмасовите ендуро протектори против вятър и дъжд. Облепих куфарите с червено и жълто рефлекторно тиксо, да има. На снимките е от тази сутрин, преди тиксото.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20191117_101856.jpg
Прегледи:1129
Размер:607.4 КБ
ID:6528479Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20191117_101845.jpg
Прегледи:977
Размер:692.4 КБ
ID:6528481
          Прикачени файлове

          Коментар


          • #6
            Интересни каква е цената на това чудо на техниката?
            Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

            Коментар


            • alexalex69
              alexalex69 коментира
              Редактиране на коментар
              Около 10000 евро http://www.motorradmanufaktur.de/ind...516&sub=preise Интересно как е решен проблема с гаранцията . Гледам първо обслужване на 1000 км и след това на всеки 5000 км .

          • #7
            Интересна тема. Благодаря за споделеното.

            Дават му разход от 2.5 л/100 км

            Ето нещичко, макар и на руски ..:

            Nissan Terrano 2,7 TDI

            Коментар


            • #8
              Гаранцията в случая е към производителя, като поради това, че производителят е на практика един човек с един асистент в един гараж в едно село и няма сервизна мрежа се разрешава човек да извърши техническото обслужване сам или в избран от него сервиз, а при наличието на някакъв дефект се реагира спрямо ситуацията. Дилъри и сервизи на Hatz има из цяла Европа, с един съединител или скоростна нa Royal Enfield доста хора могат да се справят. Разчита се на мъжка дума, малко като с уазките - случайните купувачи не си вземат таква машина.

              Коментар


              • #9
                Новите дизелови мотори на морските пехотинци от американската армия:

                https://m.fakti.bg/technozone/479760...kite-pehotinci

                Коментар


                • #10
                  Идеята на американците с тия мотори е в един род войски да се ползва само един вид гориво. Да е по-лесно за доставки. А не, че кой знае колко са се прехласнали по дизела.
                  Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

                  Коментар


                  • motor_men
                    motor_men коментира
                    Редактиране на коментар
                    От много години имат дизелови мотори в армията. По-безпроблемни са , по-малко електроника , по-икономични , дизела е по-трудно възпламеним.

                • #11
                  Да се чудиш, за какво му е резервоар 23л при разход 2,5л/100км
                  Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                  "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                  Джон Кенеди

                  Коментар


                  • santaclash
                    santaclash коментира
                    Редактиране на коментар
                    Грешно го смятате. Не трябва в километри, а в часове автономност.

                  • motor_men
                    motor_men коментира
                    Редактиране на коментар
                    Е как в часове , това да не е подводница , нито пък е бойна машина . На две колела е , ако не се движи , пада. Основната им цел е , бързо и незабелязано придвижване на вражеска територия , важни са изминатите километри.

                  • santaclash
                    santaclash коментира
                    Редактиране на коментар
                    Те мотоциклети и сега имат в армията. Идеята да са дизелови се роди горе-долу по времето, когато аз си взимах категорията. Т.е. преди около 20 години. Тогава за сефте имаше един доклад на Пентагона, че доставките на различни видове гориво, част от които в малки количества (явно нямат много бензинова техника в армията), им затрудняват неимоверно логистиката. Няколко години след това и руснаците направиха същото-разпродадоха всичко бензиново и останаха само на дизел. Реално в момента 1 род войски си ползва 1 гориво. Което след Ирак явно се оказа също небъдна концепция. Та от там скочиха на JP-8.
                    https://eatsleepride.com/c/20156/us_...uel_motorcycle
                    Последно редактирано от santaclash; 03-06-20, 17:13.

                • #12
                  motor_men , да обяснявам на Пенчо-ясно, явно той мотор е виждал само на картинка, ама на тебе...
                  КЛР650 и без това е ебати туча, а тия са му качили още едни 10-15кила във високото. Отделно нали се сещаш, че с тия мотори няма да ходят на Ерцберг.Ето къде и как ги карат:







                  Не ме убеждавай, че ще вдигне разхода четири пъти, защото те усещам, че и сам не си вярваш.При двоен разход(т.е. 5/100) тия 23л са към 450км автономност(а на тия трипчета от клиповете се съмнявам, че ще го докара до двоен разход).По принцип ендуро в армията ми се струва страшно тъпа идея.Единственото за което има някакъв минимален резон да се ползват е разведка.Е кви ше са тия разходки на 200-250км в тила на врага и то вързан за пътищата(дори и да са черни)-предполагам пробвал си да караш ептен през нищото?

                  ПП.Не,Пенчо, не съм бил в казармата и идея си нямам какво е "пълно бойно снаряжение" . Съвсем отговорно ти заявявам, че ако някой ме накара да карам ендуро в пълно бойно, директно ще си пръсна главата с автомата(или неговата). А пък съвсем весело става ако трябва да карам с противогаз...
                  Последно редактирано от ЕМО; 03-06-20, 21:26.
                  Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                  "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                  Джон Кенеди

                  Коментар


                  • #13
                    Явно не си карал туч , ако беше карал , мнението ти за КЛР щеше да е друго. Американската армия ползва Кавасаки от десетилетия , мотора е участвал и във войната в Ирак. В пустинята , в пясъка , разхода скача многократно. А идеята да се ползват мотоциклети в армията , я имаше и в България. Мото кроса в най-силните му години , беше военен спорт , силно разпространен и развит в цялата държава. Всяка година имаше и военизиран мото крос. Включваше каране по пресечена местност , хвърляне на учебни гранати по цел , стрелба с въздушна пушка по мишени. Най-неприятното , че през цялото време на гърба имаше учебен Калашник.
                    В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                    Коментар


                    • #14
                      Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
                      Явно не си карал туч , ако беше карал , мнението ти за КЛР щеше да е друго...
                      Май спориш заради самия спор.
                      Един ендуро сезон на ХТ600(със стартер) ми напълно достатъчен, а КЛР-а даже е в по-тежката категория(Тенере,Доминатор).Да, наистина не съм пробвал ендуро с чопър-сигурно с КЛР-а ще е по-лесно.

                      Мотокроса беше към ОСО не защото е приложим в армията, а защото развива техническа грамотност и умения в управление на МПС в практикуващия го и в последствие е много по-лесно да го обучиш за механик-водач.А иначе в богатите армии можеш да видиш всякакви екзотики, но те са точно това-екзотики.

                      ...Най-неприятното , че през цялото време на гърба имаше учебен Калашник...
                      Автомата ти пречеше? Пълно бойно на един кашик е около 30кг , а на специалец около 50кг Аз съм пробвал с раница 14кг и след половин час вече не можех да стана от седалката.Как изобщо съм успявал да вкарам мотора в пътя не ме питай(още 6-8кг имаше накичени по мотора).

                      Я ги качи тия на мотор и ги пусни да направят трип 450км:

                      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:GRU.jpg Прегледи:0 Размер:122.3 КБ ID:6609884

                      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:SAS.jpg Прегледи:0 Размер:84.5 КБ ID:6609885
                      Последно редактирано от ЕМО; 04-06-20, 18:29.
                      Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


                      "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
                      Джон Кенеди

                      Коментар


                      • piron45
                        piron45 коментира
                        Редактиране на коментар
                        А едно време фашистките мотори имаха стойка за автомата на кормилото и не ги биеше по гърба.

                      • ЕМО
                        ЕМО коментира
                        Редактиране на коментар
                        Фашистите са друга бира-били са с мотори, защото е трябвало да въоръжат от нула 4,5 милионна армия, а не са имали мощност да им произведат достатъчно джипове.Руснаците и те така.

                      • s_s1
                        s_s1 коментира
                        Редактиране на коментар
                        А тези защо са без каски? Да не е отречена от съвременната кашишка доктрина?

                    • #15
                      За спорта спориш ти! Карал си ХТ600 в гората , ми този двигател и окачване са взети от мото кроса , сложили са стартер фар , задни ктепенки , заглушител , .... Карал си колело , аз имам поне два сезона на ХТЗ 750 в оригиналния му вид , 200 кг. без горивото. Но и в днешно време много народ кара и по-тежки , и значително по-мощни мотори в гората.
                      Но да те подсетя , че спора е за каране в пустинята и за разхода в пустинята. А там през 80-те и 90-те имаше мотори които бяха по близо 300кг. с горивото , и изминаваха стотици километри на ден , без "водоноски" , без сервиз , всичко нужно си носеха състезателите. Те на това се вика туч. Относно калашника , ако си се търкалял с мотора докато си с калашник на гърба , ще ме разбереш. А и бяхме млади момчета , на 13-18 години , не бяхме пехотинци.
                      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X