Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Малък сейф в цилиндъра?
Свий
X
-
От: Малък сейф в цилиндъра?
До 1985 XL600R има пети клапан, който служи за декомпресор и се отваря в тази камера(subchamber).
Така се намалява компресията на двигателя, при палене. Работи автоматично от манивелата.
SHORT VERSION OF ANSWER:
Head A: 2 carbs, 5 valves, useful subchamber. '83-87 XL600R.
Head B: 2 carbs, 4 valves, unused subchamber. '85-87 XR600R.
Head C: 1 carb, 4 valves, no subchamber in casting at all. '88-00 XR600R,
'93-05 XR650L.
LONG VERSION OF ANSWER:
Head A has two separate intake ports and 5 valves. The 5th valve connects
to the subchamber (left side of head) so it has a gasket for sealing. They
all have the reed valve selectively connecting the left and right carbs,
thus they also have a plug over the 6th head bolt to keep fuel from puddling
in that area. This head was used on all models of the XL600R, which would
be '83-87.
Head B is from the same casting, just not drilled as extensively. It still
has two separate intake ports, but only 4 valves. Thus the subchamber is
useless so there is a cover on it for cosmetics, but there is no gasket as
there is no leakage to stop. I see no reed valve in the head, but I'm not
sure if the passage is even drilled. The fact that there is no plug over
the 6th head bolt would tell me it's not drilled. This head was used on the
'85-87 XR600R.
Head C is a new casting, and has to be the most common as it's been in
production the longest. It has one intake port (oval) and 4 valves. No
subchamber is even cast into the left side of the head. Obviously no reed
valve or casting material to even support one. This head was used on the
88-00 XR600R's and the '93-05 XR650L.
Sounds like you have found either Head B or Head C. Clearly the one-two
carb thing will make this easy to determine which one you have. Head B
should be no problem at all on an XL600R, you just won't have the
kickstarter cable hooking up to anything. You can still bolt on your XL
subchamber and cap with gasket for looks if you care.Последно редактирано от Ivan_J; 27-01-15, 11:24.
Коментар
-
От: Малък сейф в цилиндъра?
Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнениеДо 1985 XL600R има пети клапан, който служи за декомпресор и се отваря в тази камера(subchamber).
Така се намалява компресията на двигателя, при палене. Работи автоматично от манивелата.
Има малка грешка в текста, reed valve има само модела от 1983г.Honda XL600LM, 1987
Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003
Коментар
-
От: Малък сейф в цилиндъра?
Не си разбрал.
Петият клапан отваря към разширителната камера(subchamber), за която питаш. Това се случва при ритане с манивелата, едно жило го задейства. Така се увеличава обемът на горивната камера, т.е. компресионного отношение от 8.5:1 става приблизително 5:1, колкото на мотор от 30-те. А те се ритат лесно.
Като затвори, всичко си е като на нормален двигател. Твоят мотор има стартер и акумулатор като на Тико, не му трябва тази камера.
Клапанчето, което свързва двата карбуратора, е пластинчат клапан(reed valve), задейства се от подналягането в колектора, монтирано е само през 1983г и е подробно обяснено тук: http://www.hondaxl.it/download/Manua...da/part_19.pdf
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар