Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Малък сейф в цилиндъра?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Малък сейф в цилиндъра?

    Нещо зимната депресия ме е налегнала яко и от скука си ръчкам по мотора. От десет години карам такива Хонди, но така и не разбрах какво е имало в тази малка кутийка на цилиндъра? Освен за контрабанда на диаманти или фланец за турбо, друго не се сещам! Някой да знае верния отговор?
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0275.jpg
Прегледи:1
Размер:144.3 КБ
ID:6077973Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0276.jpg
Прегледи:1
Размер:149.0 КБ
ID:6077974Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_0277.jpg
Прегледи:1
Размер:152.2 КБ
ID:6077975
    Honda XL600LM, 1987
    Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
    Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

  • #2
    От: Малък сейф в цилиндъра?

    Това на ХЛ 600 ли е?

    Коментар


    • #3
      От: Малък сейф в цилиндъра?

      До 1985 XL600R има пети клапан, който служи за декомпресор и се отваря в тази камера(subchamber).
      Така се намалява компресията на двигателя, при палене. Работи автоматично от манивелата.
      SHORT VERSION OF ANSWER:

      Head A: 2 carbs, 5 valves, useful subchamber. '83-87 XL600R.
      Head B: 2 carbs, 4 valves, unused subchamber. '85-87 XR600R.
      Head C: 1 carb, 4 valves, no subchamber in casting at all. '88-00 XR600R,
      '93-05 XR650L.

      LONG VERSION OF ANSWER:

      Head A has two separate intake ports and 5 valves. The 5th valve connects
      to the subchamber (left side of head) so it has a gasket for sealing. They
      all have the reed valve selectively connecting the left and right carbs,
      thus they also have a plug over the 6th head bolt to keep fuel from puddling
      in that area. This head was used on all models of the XL600R, which would
      be '83-87.

      Head B is from the same casting, just not drilled as extensively. It still
      has two separate intake ports, but only 4 valves. Thus the subchamber is
      useless so there is a cover on it for cosmetics, but there is no gasket as
      there is no leakage to stop. I see no reed valve in the head, but I'm not
      sure if the passage is even drilled. The fact that there is no plug over
      the 6th head bolt would tell me it's not drilled. This head was used on the
      '85-87 XR600R.

      Head C is a new casting, and has to be the most common as it's been in
      production the longest. It has one intake port (oval) and 4 valves. No
      subchamber is even cast into the left side of the head. Obviously no reed
      valve or casting material to even support one. This head was used on the
      88-00 XR600R's and the '93-05 XR650L.

      Sounds like you have found either Head B or Head C. Clearly the one-two
      carb thing will make this easy to determine which one you have. Head B
      should be no problem at all on an XL600R, you just won't have the
      kickstarter cable hooking up to anything. You can still bolt on your XL
      subchamber and cap with gasket for looks if you care.
      Има малка грешка в текста, reed valve има само модела от 1983г.
      Последно редактирано от Ivan_J; 27-01-15, 11:24.

      Коментар


      • #4
        От: Малък сейф в цилиндъра?

        Колегата по горе вече го е обяснил. Писали сме едновременно.
        Последно редактирано от raico; 27-01-15, 11:29.

        Коментар


        • #5
          От: Малък сейф в цилиндъра?

          Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
          До 1985 XL600R има пети клапан, който служи за декомпресор и се отваря в тази камера(subchamber).
          Така се намалява компресията на двигателя, при палене. Работи автоматично от манивелата.
          Има малка грешка в текста, reed valve има само модела от 1983г.
          Мерси за инфото Колега - явно истината е някъде там, само че този пети клапан май е служил за прехвърляне между левия и десния карбуратор, но като че ли за някакви други цели, а не при палене? Дъното на дупката е точно канала на левия карбуратор. Нещо не ми стана много ясно, пък и съм объркал заглавието - за главата става въпрос, а не за цилиндъра! Иначе по описанието съм точно с глава В, надявах се да е нещо свързано с мощността, че да го възстановявам и да излитам с 200!
          Honda XL600LM, 1987
          Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
          Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

          Коментар


          • #6
            От: Малък сейф в цилиндъра?

            Не си разбрал.
            Петият клапан отваря към разширителната камера(subchamber), за която питаш. Това се случва при ритане с манивелата, едно жило го задейства. Така се увеличава обемът на горивната камера, т.е. компресионного отношение от 8.5:1 става приблизително 5:1, колкото на мотор от 30-те. А те се ритат лесно.
            Като затвори, всичко си е като на нормален двигател. Твоят мотор има стартер и акумулатор като на Тико, не му трябва тази камера.
            Клапанчето, което свързва двата карбуратора, е пластинчат клапан(reed valve), задейства се от подналягането в колектора, монтирано е само през 1983г и е подробно обяснено тук: http://www.hondaxl.it/download/Manua...da/part_19.pdf

            Коментар


            • #7
              От: Малък сейф в цилиндъра?

              Ся сванах! Мерси за полезния линк - най-сетне намерих ръководство за мотор много близък до моята Баба Яга!
              Honda XL600LM, 1987
              Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
              Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X