Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Да се похваля и да помоля за съвет - проблем със стартера на klx 250

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Да се похваля и да помоля за съвет - проблем със стартера на klx 250

    Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
    Виж сега, стартера е просто един електромотор! Ако е изгорял ти предполагам че няма да можеш да го оправиш, ами ще трябва да търсиш нов. Ако проблема е в зъбно колело, или в това което играе ролята на бендикс, електромотора би трябвало да си върти или поне да се опитва да завърти! Ако електромотора не дава никакви признаци за живот, значи най-вероятно или е изгорял, или му е прекъснато захранването някъде (някоя жичка)!
    Мене по ме притеснява това че казваш че трудно пали и на манивела!
    Не те знам доколко си технически грамотен, и не знам какъв съвет да ти дам, а и не знам майсторите по София! Ако се захванеш сам да разглобяваш и възникнат конкретни въпроси, питай, пък ще се опитваме да отговаряме.
    За сега моя съвет е да не го караш мотора докато не се установи повредата! Щото ако просто е изгорял ел.мотора или му е прекъснато захранването - няма страшно, но ако има накои счупени железа (зъбни колела, пружинки, втулки) да се въртят под капака, при работа на двигателя може да стане по-голяма беля!
    Благодаря ти! Електромоторът със сигурност се опитва да върти излизат едни неприятни звуци без двигателя да пали. Ако запали на манивела ибаче, си цъка нормално и не се чува нищо притеснително. Продавачът каза, че трябвало да се прави втулка според него, но докато не видя с очите си не вярвам.

    Ще се опитам да отворя и да погледна. Не мисля че ще е много страшно. Тези чаркове нали са в отделна кутия до катрера а не са някъде в него?
    Трудното палене и мен ме притеснява,но може да е от много лош бензин. Днес ще се занимавам...

    Коментар


    • #17
      До: Да се похваля и да помоля за съвет - проблем със стартера на klx 250

      geko, за стартера ти трябва доктор. Ако пътуваш често към София го свали и направо на Сточна гара, щом си Софиянец, знаеш къде да отидеш(карето м/у Козлодуй и Сливница), но преди да го свалиш провери акумулатора. Ако са заминали втулките, те започват да гълтат тока и дава впечатление на изтощен акумулатор докато въобще спре да върти.
      За паленето,незнам колко мотора си имал до сега и какви. Но чалъма е в смукача, най-много от 2-3 ритания трябва да ти припали. Огледай, отива ли бензин до карборатора, хвъля ли искра...

      Коментар


      • #18
        До: Да се похваля и да помоля за съвет - проблем със стартера на klx 250

        Първоначално публикуван от Жоро XR 600 Преглед на мнение
        geko, за стартера ти трябва доктор. Ако пътуваш често към София го свали и направо на Сточна гара, щом си Софиянец, знаеш къде да отидеш(карето м/у Козлодуй и Сливница), но преди да го свалиш провери акумулатора. Ако са заминали втулките, те започват да гълтат тока и дава впечатление на изтощен акумулатор докато въобще спре да върти.
        За паленето,незнам колко мотора си имал до сега и какви. Но чалъма е в смукача, най-много от 2-3 ритания трябва да ти припали. Огледай, отива ли бензин до карборатора, хвъля ли искра...

        Не съм много на ти с моторите но бързо ще се науча. Може да го давя някак, защото от една тръбичка прокапва бензин като го ритам, може и нещо да е запушено по карбуратора. Припалва след мнооооого ритане но много лесно пак загасва и след това отново не пали.

        За стартера, разбрах. Свалям го и го нося.

        Коментар


        • #19
          До: Да се похваля и да помоля за съвет - проблем със стартера на klx 250

          По добре откарай целия мотор на майстор, той да си го отвори и да каже какво е!
          Така на приказка (без да се чуе, види и пипне), е трудно да се постави точна диагноза на проблема, затова те съветвам да откараш целия мотор, а не само електромотора, и майстора да ти каже че си е здрав и върти нормално! Всъщност, след като свалиш ел. мотора, и ти можеш да го пробваш с ток от акумулатора дали върти или не! Ако ел. мотора си върти, търси проблема някъде по частите, предаващи движението към коляновия вал! Не съм запознат точно с устройството на КЛХ - а, но предполагам че устройството му е подобно на другите 4Т марки със стартер. Има едно устройство, което предава движението към коляновия вал, прилича на ролков лагер, но всъщност е центробежен съединител. Това на снимките е от някаква Априлия, или Джилера, но подобно имат и хондите и ямахите, а предполагам и кавазакитата!
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC01384.JPG
Прегледи:1
Размер:446.5 КБ
ID:5040236 - това е сглобено!
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC01387.JPG
Прегледи:1
Размер:471.4 КБ
ID:5040237 - а това с изваден сепаратор!
          Детайлите са: сепаратор, ролки, пружинка държаща ролките и външна черупка - Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC01389.JPG
Прегледи:1
Размер:478.6 КБ
ID:5040238
          Обикновенно аварията става с ролките и/или с пружинката!
          Ролките, както се вижда по снимките, не са цилиндрични а са със сложна ексцентрична форма, и имат прорез през средата, където лежи пружинката. От центробежните сили, при завъртане на стартера, ролките се завъртат и се заклинват между вътрешната и външната гривна на "лагера", и така предават въртеливото движение от стартера към коляновия вал (това е опростено казано, а иначе има и зъбни колела и др. джунджурии). Когато ролките се поочукат и поизносят, те вече не могат да се заклинват и да предават движението, а просто буксуват със гаден стържешт звук, и двигателя не може да завърти и да запали!
          Пружинката има за задача да връща ролките в неутрално положение, след като си свършат работата! Обикновенно тя се разтяга и начупва (видно е от снимките) Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC01391.JPG
Прегледи:1
Размер:166.2 КБ
ID:5040239, а понякога направо се скъсва!
          Сега да ти кажа някои тарикатлъци, щото навсякъде се продава само цял "лагер", а при различните модели цената е много различна, понякога в пъти по-голяма:
          1. Ролките, поне на моделите, с които аз съм запознат, са абсолютно еднакви (Хонда-Доминатор650; Ямаха ХТ600, ХТЗ 660, Раптор660(АТВ) а също и на някои италиански като тоя дето го имам). Разликата е във размерите на външните и вътрешните гривни на "лагера" и от там и в броя ролки. Това ти го казвам защото при нужда ако намериш "лагер" от какъвто и да е мотор, но със същите ролки, можеш да ги смениш с твоите и работата да стане 6! Има вариант да не ти стигнат като бройка новите, но ще добавиш и от старите и пак ще стане!
          2. Пружинката - ако е начупена, разтегната или скъсана трябва да се смени! Става с пружинка от семеринг, но пружинката трябва да е със същия диаметър на телта, от която е изработена, и на намотките! При нужда могат да се съединят две пружинки от семеринги (ако не стига дължината на една) - това става като се навият краищата им един в друг! Не се ползват помощни телчета и други подобни за прикрепяне краищата на пружинките един към друг!!!
          Ако си намериш цял "лагер" като за твоя мотор, и цената те устройва, това е най-добрия вариант! Разбира се в случай че повредата е в "лагера"!
          "Do not correct a fool, for he will hate you;
          Correct a wise man, for he will appreciate you."

          Коментар


          • #20
            До: Да се похваля и да помоля за съвет - проблем със стартера на klx 250

            Страшно ти благодаря за изчерпателната информация!! Това много ще ми помогне. След около час ще се заема да го отворя - не мисля че ще ми е проблем.

            Ето това, описва точно ситуацията:

            Когато ролките се поочукат и поизносят, те вече не могат да се заклинват и да предават движението, а просто буксуват със гаден стържешт звук, и двигателя не може да завърти и да запали!
            Интересното е, че когато двигателят е загрял, наистина електрическият стартер пали от раз. Като е студен, стърже ужасно. Мисля, че се ориентирах обаче от написаното от теб.

            Последен въпрос. Трудното палене на студен двигател на манивела от какво може да е? Като запали и като му наглася оборотите си работи идеално. Като е горещ от манивела пали общо взето всеки път. Като е студен обаче - не. Това може ли да е от калпава свещ?

            Коментар


            • #21
              До: Да се похваля и да помоля за съвет - проблем със стартера на klx 250

              Ако топъл пали без проблем, на манивела, а студен не, много е вероятно още да не си му свикнал да го палиш! Всеки мотор си има чалъми при палене с манивела на студено, използване на смукач и др. такива!
              "Do not correct a fool, for he will hate you;
              Correct a wise man, for he will appreciate you."

              Коментар


              • #22
                До: Да се похваля и да помоля за съвет - проблем със стартера на klx 250

                Дано да е така, ще се радвам много. Но засега поне, със смукач, без смукач, откача ми се крака от ритане и най-накрая днес го запалих по нанадолнището... и като запали в началото звучеше като задавен... и докато загрее чат-пат гаснеше.

                Коментар


                • #23
                  До: Да се похваля и да помоля за съвет - проблем със стартера на klx 250

                  Първоначално публикуван от geko Преглед на мнение
                  Дано да е така, ще се радвам много. Но засега поне, със смукач, без смукач, откача ми се крака от ритане и най-накрая днес го запалих по нанадолнището... и като запали в началото звучеше като задавен...
                  Да не го давиш бе пич?
                  Ако нивото ти е високо и не спираш кранчето след всяко каране, той ще се удави и после само бутане и не забравяй - когато е удавен пали само с пълна гас без да "помпаш" с нея

                  Коментар


                  • #24
                    До: Да се похваля и да помоля за съвет - проблем със стартера на klx 250

                    Напълно е възможно да не съм му свикнал и да го давя.
                    Кое ниво като е високо?

                    Коментар


                    • #25
                      До: Да се похваля и да помоля за съвет - проблем със стартера на klx 250

                      Абе не съм много майстор... ама долу, до двигателя на моя Honda MTX има един палец за "choke". Трябва да е пуснат т.е. да е свален за да стартираш нормално, разликата в звука на двигателя е осезаема - оборотите се качват рязко и заковават на 3-4000 и после бавно слизат на 1000-1500. Оставя се така около 30-45 секунди - докато се изчисти звука и усетиш, че работи "чисто" и ритмично. След това вдигаш палеца и почваш да навиваш газта до желаните обороти за смяна на скорост. Да не го объркаш с палеца за горивото!!! Гледай хубаво какво пише!

                      Коментар


                      • #26
                        До: Да се похваля и да помоля за съвет - проблем със стартера на klx 250

                        Благодаря ти. Това е смукача

                        Коментар


                        • #27
                          До: Да се похваля и да помоля за съвет - проблем със стартера на klx 250

                          Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
                          По добре откарай целия мотор на майстор, той да си го отвори и да каже какво е!
                          Така на приказка (без да се чуе, види и пипне), е трудно да се постави точна диагноза на проблема, затова те съветвам да откараш целия мотор, а не само електромотора, и майстора да ти каже че си е здрав и върти нормално! Всъщност, след като свалиш ел. мотора, и ти можеш да го пробваш с ток от акумулатора дали върти или не! Ако ел. мотора си върти, търси проблема някъде по частите, предаващи движението към коляновия вал! Не съм запознат точно с устройството на КЛХ - а, но предполагам че устройството му е подобно на другите 4Т марки със стартер. Има едно устройство, което предава движението към коляновия вал, прилича на ролков лагер, но всъщност е центробежен съединител. Това на снимките е от някаква Априлия, или Джилера, но подобно имат и хондите и ямахите, а предполагам и кавазакитата!
                          [ATTACH]12195[/ATTACH] - това е сглобено!
                          [ATTACH]12196[/ATTACH] - а това с изваден сепаратор!
                          Детайлите са: сепаратор, ролки, пружинка държаща ролките и външна черупка - [ATTACH]12197[/ATTACH]
                          Обикновенно аварията става с ролките и/или с пружинката!
                          Ролките, както се вижда по снимките, не са цилиндрични а са със сложна ексцентрична форма, и имат прорез през средата, където лежи пружинката. От центробежните сили, при завъртане на стартера, ролките се завъртат и се заклинват между вътрешната и външната гривна на "лагера", и така предават въртеливото движение от стартера към коляновия вал (това е опростено казано, а иначе има и зъбни колела и др. джунджурии). Когато ролките се поочукат и поизносят, те вече не могат да се заклинват и да предават движението, а просто буксуват със гаден стържешт звук, и двигателя не може да завърти и да запали!
                          Пружинката има за задача да връща ролките в неутрално положение, след като си свършат работата! Обикновенно тя се разтяга и начупва (видно е от снимките) [ATTACH]12198[/ATTACH], а понякога направо се скъсва!
                          Сега да ти кажа някои тарикатлъци, щото навсякъде се продава само цял "лагер", а при различните модели цената е много различна, понякога в пъти по-голяма:
                          1. Ролките, поне на моделите, с които аз съм запознат, са абсолютно еднакви (Хонда-Доминатор650; Ямаха ХТ600, ХТЗ 660, Раптор660(АТВ) а също и на някои италиански като тоя дето го имам). Разликата е във размерите на външните и вътрешните гривни на "лагера" и от там и в броя ролки. Това ти го казвам защото при нужда ако намериш "лагер" от какъвто и да е мотор, но със същите ролки, можеш да ги смениш с твоите и работата да стане 6! Има вариант да не ти стигнат като бройка новите, но ще добавиш и от старите и пак ще стане!
                          2. Пружинката - ако е начупена, разтегната или скъсана трябва да се смени! Става с пружинка от семеринг, но пружинката трябва да е със същия диаметър на телта, от която е изработена, и на намотките! При нужда могат да се съединят две пружинки от семеринги (ако не стига дължината на една) - това става като се навият краищата им един в друг! Не се ползват помощни телчета и други подобни за прикрепяне краищата на пружинките един към друг!!!
                          Ако си намериш цял "лагер" като за твоя мотор, и цената те устройва, това е най-добрия вариант! Разбира се в случай че повредата е в "лагера"!
                          Абе май точно това, което ми описваш е "бендикса", нали? Дадох мотора да го отворят и обявиха, че бендикса е счупен. Имаш ли някаква идея дали т някъде мога да го намеря целото това нещо ново и направо да се сменя?

                          Коментар


                          • #28
                            До: Да се похваля и да помоля за съвет - проблем със стартера на klx 250

                            Пиши на Goblin, той "лекува" Кавазакитата!
                            "Do not correct a fool, for he will hate you;
                            Correct a wise man, for he will appreciate you."

                            Коментар


                            • #29
                              До: Да се похваля и да помоля за съвет - проблем със стартера на klx 250

                              Да, току що ме светнаха на ЛС. Писах. Благодаря ти! Дано да го излекува

                              Коментар


                              • #30
                                До: Да се похваля и да помоля за съвет - проблем със стартера на klx 250

                                Геко , има един друг чалъм , ама незнам ти дали така се опитваш да го палиш студен ... Та изключваш от контакт и пускаш смукача , риташ 4-5 пъти без газ . След това пускаш контакт , риташ и ВОАЛА ... Като вземе да понамаля оборотите махаш смукача и газ Аз моя мотор така винаги си го паля и не съм имал проблеми при студен двигател .
                                П.П.
                                Само , че моя мотор е 2Т , незнам дали действа същото при 4Т-тата
                                [URL="http://userbarmaker.com/"][/URL]

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X