Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ковани бутала

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ковани бутала

    Търсих тема за кованите бутала но не намерих такава. Очаквам вашите мнения?
    По какво се различават кованите бутала от обикновенните?
    Кой фирми за бутала предлагат ковани бутала?
    Има ли смисъл от тях?
    Чух че също така се водят рейсинг бутала, правели по висока компресия ,били по леки...

  • #2
    От: Ковани бутала

    Накратко, и без да разполагам с необходимите знания по металознание - просто са по-здрави, и по-малко склонни към "катастрофално" счупване. Много по-скъпи за изработка.

    Наричат се "състезателни" защото в някои случаи са необходими при подготовката на състезателни двигатели, издържайки на натоварвания там където оригиналните лети бутала не могат да се справят. Особено при турбо и прочее двигатели с принудително пълнене.

    По-здрави са заради по-читавото нареждане на кристалната решетка я метала, спрямо летите. Отделно, реагират по-равномерно при температурни разширения.

    Не са задължително по-леки, нито имат нещо общо с по-високата компресия. Каква ще е компресията решава производителя на буталото. Често високо компресионните бутала (тези които вдигат компресията спрямо оригиналните) са ковани, но това е просто понеже като се вдигне компресията натоварванията и най-вече рисковете от детонация са по-големи. А прощават повече откъм детонация там където летите ще се предадат. Но ковано бутало не означава автоматично че компресията ще се вдигне. Не е проблем да се направи и с параметрите на оригиналното бутало.

    Дали има смисъл от тях - има огромен смисъл ако проекта ти е читаво и компетентно "разпилване" на двигател. Няма никакъв смисъл ако просто сменяш буталната група без да пипаш останалото.

    Марки - почти всяка сериозна марка прави и ковани и лети. Висеко са им майстор, но не само те.

    Тук има нагледно обяснени преимущества на кованите детайли спрямо летите.
    Издъних се на Тюринг теста

    Коментар


    • #3
      От: Ковани бутала

      Това е просто технология на изработка – по-сложна и по-скъпа от тази за летите бутала. Кованите са по принцип по здрави от летите. Т.е. в определени случаи може да се направят по-леки от аналогичните лети бутала. Смисъл от тях има, но в определени случаи. Точно когато става въпрос за състезателни и високофорсирани машини. Сами по себе си не повишават нищо. Но пък издържат повишени натоварвания, които идват от повишената компресия. С две думи, ако за даден мотор има едновременно и ковани и лети бутала, то кованите ги слагаш, като решиш да го правиш "бегачка", щото летите е по-вероятно да не издържат. Ако е за нормален мотор, нормално каране и без други доработки, слагаш по-евтините - в общия случай те са летите. Това според нАуката, а останалото е от Господа...

      ПП: Писали сме заедно с Гоблин, та се чудех дали...ама нейсе.. да има да се чете..то същото
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • #4
        От: Ковани бутала

        Благодаря ви за мненията.
        На външен вид могат ли да се разпознаят кованите от летите?
        Как са обозначени кованите и висококомпресионните бутала по кутийките?

        Коментар


        • #5
          От: Ковани бутала

          Първоначално публикуван от Emil Manev Преглед на мнение
          Благодаря ви за мненията.
          На външен вид могат ли да се разпознаят кованите от летите?
          Как са обозначени кованите и висококомпресионните бутала по кутийките?
          В повечето случаи кованите бутала са гладки (или поне - с равномерни следи от металорежеща обработка) включително и от вътрешната си част.

          Летите бутала ще са обработени отвън, докато отвътре ще са неравномерно и грубо грапави, може би със следи от матроцата (черти), и т.н.

          За опаковката - кованото бутало ще си пише Forged. Прекалено хубава екстра е за да я премълчат. На опаковката на летите или ще пише Cast, или по-вероятно - нищо.

          Не си го слагай на сърце, единствения случай в който ще има значение за несъстезателен мотор ще е в случаите в които оригинално двигателя идва с ковани, а резервната част е лята. Почти не се сещам за подобен вариант, освен по разни турбо двигатели. Но предполагам въпроса ти е по-скоро за двутактов кросак.


          Забравих: при кованите бутала е много по-важно двигателя да остави да загрее и да не се правят извращения на студен двигател.
          Издъних се на Тюринг теста

          Коментар


          • #6
            От: Ковани бутала

            Мерси за мнението.
            Но предполагам въпроса ти е по-скоро за двутактов кросак.
            Става въпрос за 4тактово ендуро.
            Сега да попитам за висококомпресионните бутала?
            Има ли смисъл от тях, ако не се бара друго по двигателя

            Коментар


            • #7
              От: Ковани бутала

              Там когато е нужно ковано си идва оригинално от завода с такова. Мисля че повечето сериозни четиритактови кросаци са с ковани бутала оригинално. Натоварванията са големи.

              Преди години бях пратил подобно на CP Pistons май беше, за КЛХ 650, с една мили-идея по-висока компресия, и отзивите бяха суперлативни. Но и момчето си беше майстор и целия двигател беше поддържан и ремонтиран на ниво маниак.

              Отново - според зависи, но в общи линии не ти трябва освен ако не е на същите пари.
              Издъних се на Тюринг теста

              Коментар


              • #8
                От: Ковани бутала

                Правилно технически е е течно-щамповано.
                Технологията за серийно производство на бутала е кокилно леене.При формоването на течно щамповано бутало се използва удар на последния елемент от кокилата слез като сплавта е излята във формата.
                Плюсът е по плътната структура на материала.По малко шупли ,по висока здравина и т.н.
                Познават се по по-гладката повърхност от вътрешната страна.Теглото на едно бутало зависи от материала използван при направата му.
                http://www.youtube.com/watch?v=bPF7j...layer_embedded
                Във филма е представена технология на горещо щанцоване ,но тя се прилага само при по малки серии и по леки бутала,без нерезистови вложки.При леенето е същото само ,че материала се нарива течен във формата от автомат.Останалото като обработка е същото.
                Последно редактирано от Георги Крумов; 27-07-12, 05:41.

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X