Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Център на тежестта при каране прав и седнал...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Център на тежестта при каране прав и седнал...

    Моля, ако някой е способен да ДОКАЖЕ (по възможност с формули и графики дори), кога центъра на тежестта (цт) на съвкупността мотор + водач е по-ниска при каране седнал на седалката или при каране прав стъпил на степенките.

    p.s. по възможност да бъде доказано, че прав на степенките цт на съвкупността е по-ниска )) Вчера имахме един дълъг пиянски спор по темата обагрен с десетки чертежи тип картинки и не се стигна до консенсус, а днес със събуждането започнах да се ровя в форума и намерих малко противоречиви мнения. Ето и едно което ми допадна:
    " Погледнато от гледна точка на физиката когато караш прав центъра на тежестта (ЦТ) слиза по-ниско... Ето и обяснението на ефекта накратко....
    Всеки мотоциклет без водач на него има ЦТ разположен някъде около средата на машината. Ако към този мотоциклет добавим седнал водач приложната точка на тези допълнителни примерно 90кг. е там където д-то на моториста допира седалката т.е. високо горе и леко назад. Това като цяло премества ЦТ на системата мотор-водач нагоре и назад. В същата ситуация ако водача е прав приложната точка на допълнителните кг. е ниско долу върху стъпенките, които са под нивото на ЦТ на самият мотор и почти точно под него. Крайният резултат е по-ниско разположен ЦТ на системата водещ до усещане за по-повратлив мотор и по-лек в същото време. "
    Най ми става жално, най ми става болно, като ме почерпят само с безалкохолно.

  • #2
    От: Център на тежестта при каране прав и седнал...

    Ще слезе още по-ниско ЦТ, ако качиш един 90-100кг дангалак на раменете си, и се изправиш на стъпенките!
    Я си разтвори 1-2 аспирина!

    Коментар


    • #3
      От: Център на тежестта при каране прав и седнал...

      Мисля, че не ти е много коректен примера. Не сатва въпрос за увеличаване масата на водача, а изместване на приложната точка на допълнителните килограми(в нашия случай водача) от горнта част на мотора към стъпенките.
      Най ми става жално, най ми става болно, като ме почерпят само с безалкохолно.

      Коментар


      • #4
        От: Център на тежестта при каране прав и седнал...

        В този спор , не сте направили разлика между център на тежеста и центробежни сили. Кара се прав , за да може да се мести центъра на тежеста , а с това натоварването на предното или задното колело ,или наклона на мотора с пренасяне на теглото на лявата или дясната стъпенки. При каране прав центъра на тежеста е по-висок , но се контролира по-добре центробежната сила и от там баланса на мотора. При изкачване с по - висока скорост , ако си седнал , центробежните сили действат извън контактната точка на задната гума с пътя , и мотора може да се обърне , ако си прав , с преместване на тялото това се контролира , така , че нито мотора да се обърне , нито да пробуксува. Много добрите състезатели взимат завойте с вираж като карат прави с висока скорост , мотора е наклонен спрямо терена , но линята на центробежните сили е под прав ъгъл спрямо наклона на виража , ако скороста е ниска и си прав ще паднеш веднага , точно заради високия център на тежеста. Представи си мотор висок два метра , това , че гумите са стъпили на земята , значи ли , че центъра на тежеста е там ??? Трите неща : скорост , център на тежеста , центробежни сили са свързани и всяко едно влияе на другите.
        В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

        Коментар


        • #5
          От: Център на тежестта при каране прав и седнал...

          Не става въпрос кога е по стабилен, а просто дали цт става по-висок или по-нисък.
          Най ми става жално, най ми става болно, като ме почерпят само с безалкохолно.

          Коментар


          • #6
            От: Център на тежестта при каране прав и седнал...

            Центъра на тежеста на едно по-тежко ендуро е около оста на коляновия вал , стъпенките са около 10-15см по-ниско , така че , колко по-високо ти е тялото толко по-висок е центъра на тежеста. Едно тяло /мотор/ пада когато центъра на тежеста излезе извън основата му , това когато не се движи , когато се движи действат центробежни сили , и пада /обръща се/ когато линята на действие на центробежните сили излезе извън основата му/колелата/. Значи когато си прав центъра на тежеста на мотора + моториста е по-висок , отколкото ако си седнал , но ако си прав по-лесно се противопоставяш на центробежните сили.
            В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

            Коментар


            • #7
              От: Център на тежестта при каране прав и седнал...

              Да приемем, че стъпваш на степенките без да изправяш сравнително много тялото си. По този начин преместваш приложната сила породена от маста ти върху степенките, а те са ниско долу. Тогава общия център на тежестта не става ли по-нисък. С две думи - с уговорката, че почти не променяш положението на тялото си променяш точката, в която действа приложната сила породена от масата на тялото ти в посока надолу тогава...
              Най ми става жално, най ми става болно, като ме почерпят само с безалкохолно.

              Коментар


              • #8
                От: Център на тежестта при каране прав и седнал...

                Сега ако някой даде определение за център на тежестта...

                Коментар


                • #9
                  От: Център на тежестта при каране прав и седнал...

                  Не правиш разлика между земно притегляне и център на тежеста . Центъра на тежеста се определя хоризонтално и вертикално , хоризонтално е точката при която тежеста на предната част на мотора е равна на тежеста на задната част на мотора , а вертикално е точката при която тежеста на долната част на мотора е равна на горната част на мотора , там където се пресичат двете точки се намира центъра на тежеста на даден мотор. Ако поставиш тежест на стъпенките и по-голямата част от нея е под тази точка , ще свалиш центъра на тежеста , но като караш прав това няма как да стане , защото само част от краката са ти под тази точка. За да го разбереш направи следното: качи втори човек на мотора и направи една осморка , след това го накарай да стане прав на стъпенките и пак направи осморка , и всичко ще ти стане ясно.
                  В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X