Моля, ако някой е способен да ДОКАЖЕ (по възможност с формули и графики дори), кога центъра на тежестта (цт) на съвкупността мотор + водач е по-ниска при каране седнал на седалката или при каране прав стъпил на степенките.
p.s. по възможност да бъде доказано, че прав на степенките цт на съвкупността е по-ниска )) Вчера имахме един дълъг пиянски спор по темата обагрен с десетки чертежи тип картинки и не се стигна до консенсус, а днес със събуждането започнах да се ровя в форума и намерих малко противоречиви мнения. Ето и едно което ми допадна:
" Погледнато от гледна точка на физиката когато караш прав центъра на тежестта (ЦТ) слиза по-ниско... Ето и обяснението на ефекта накратко....
Всеки мотоциклет без водач на него има ЦТ разположен някъде около средата на машината. Ако към този мотоциклет добавим седнал водач приложната точка на тези допълнителни примерно 90кг. е там където д-то на моториста допира седалката т.е. високо горе и леко назад. Това като цяло премества ЦТ на системата мотор-водач нагоре и назад. В същата ситуация ако водача е прав приложната точка на допълнителните кг. е ниско долу върху стъпенките, които са под нивото на ЦТ на самият мотор и почти точно под него. Крайният резултат е по-ниско разположен ЦТ на системата водещ до усещане за по-повратлив мотор и по-лек в същото време. "
p.s. по възможност да бъде доказано, че прав на степенките цт на съвкупността е по-ниска )) Вчера имахме един дълъг пиянски спор по темата обагрен с десетки чертежи тип картинки и не се стигна до консенсус, а днес със събуждането започнах да се ровя в форума и намерих малко противоречиви мнения. Ето и едно което ми допадна:
" Погледнато от гледна точка на физиката когато караш прав центъра на тежестта (ЦТ) слиза по-ниско... Ето и обяснението на ефекта накратко....
Всеки мотоциклет без водач на него има ЦТ разположен някъде около средата на машината. Ако към този мотоциклет добавим седнал водач приложната точка на тези допълнителни примерно 90кг. е там където д-то на моториста допира седалката т.е. високо горе и леко назад. Това като цяло премества ЦТ на системата мотор-водач нагоре и назад. В същата ситуация ако водача е прав приложната точка на допълнителните кг. е ниско долу върху стъпенките, които са под нивото на ЦТ на самият мотор и почти точно под него. Крайният резултат е по-ниско разположен ЦТ на системата водещ до усещане за по-повратлив мотор и по-лек в същото време. "
Коментар