Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Почти и Баш до в.Мургаш

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Почти и Баш до в.Мургаш

    Хайде и аз малко да се понабутам между "шамарите" в темата за каранията под, над и около връх Мургаш

    Става въпрос за 2 карания - едното "почти до Мургаш", другото - баш до Мургаш След второто каране се прибрахме почти в пълен комплект (трябва най-накрая да изхвърля думичката "почти" от речника си ) Или с други думи - всичките хора и почти всички мотори се прибрахме благополучно. В 12 часа. Вечерта.

    Започваме със заветната дата 6-ти септември, или дългоочакваното начало на 4-дневната почивка
    Тръгнахме след обяд с Кики, други войни не се намериха него ден

    Та както и да е, бяхме решили да се поразходиме така лекинко, дестинация - Мургаш.

    Първа спирка.



    Никога не носете 2-литрово шише от Кока Кола на кормилото (тези от лимонада и етър не съм ги пробвала), пълно с бензин. Особено ако Кики ви каже "няма да се спука бе!" Каже ли ви го - спукало се е, гаранция! А ако все пак решите да тръгнете с въпросното шише на кормилото, то гледайте поне да си носите нож, който реже. Тези, които не успяват да срежат 1бр. инжинерна скоба (свинска опашка) не вършат работа.



    В моя случай разбира се се спука и се олях цялата с бензин. От радиаторите заппочнаха да се надигат благовонни леснозапалими бензинови пари. Кълцах свинската опашка близо 3 минути, и след като изтече обилно количество бензин, реших да използвам клещите. Добре, че не сложих и маслото вътре, както бях решила отначало. Най-накрая стана! Успях да спася около 1.53 литра Обаче каква беше изненадата ми, след като открих, че мотора ми е изхарчил 2 литра за 13 км А по пътя никъде няма бензиностанция. Решихме колективно, че ще карам "бавно и без газ" нататък. Е да, ама ако сте се опитвали да карате 2Т мотор "без газ" би трябвало да знаете, че задачата е почти непосилна. Издържах така още 10-тина км "без газ", докато мотора не започна съвзем да плете.

    Винаги, когато видиме гол връх, Кики се юрка нагоре и започва да снима



    Тук даже и М-тел имат покритие ... на места









    Каква лилбофф




    Малко по-нататък влезнахме по една туристическа пътечка в гората. Наситлката е страхотна, държи яко и предразполага даването на газззз ... е .. ходи карай "бавно и без газ" ... няма такива филми
    На места имаше технични участъци, на които аз разбира се гаснех непрекъснато, понеже бях задръстила мотора доволно

    Тук поспряхме до един варел насред гората, който се оказа пълен с храна за животни (нямаше как да не погледна ... ама разправят, че любопитството било присъщо на ЕтелЕгентните хора )



    Не, не ме е нацвъкала птичка, а просто "тавана" от листа и процеждащата се светлина между тях е доста красива гледка



    Варелът!



    Язе.

    Малко след това се покатерихме на Кикевия любим връх - Обесен Камък. Имаше бая спускане от другата страна Доста стряскащо изглеждаше на пръв поглед







    Изодзадзе се вижда Ботевград.

    По нататък се отклонихме по едно "отвратително гадно каменно пътче" по думите на Кики към село Ябланица. Именно поради това отклонение първата част на този пътепис може да се нарече с пълна сила "почти до Мургаш" За което Кики все още ме държи отговорна Но както и да е, все пак стигнахме мургаш, но няколко дни по-късно



    Тук изкачихме един баир към началото на пътека, отбелязана в картата на Събин, в село Огоя. Но след като не забелязахме нищо подобно на пътека, решихме да не експериментираме, поради малкото оставащо количество бензин в моя мотор



    Пък и Кики беше спонемал комбинацията от благозвучни думички "хижа Търсава" и "кюфтета" толкова много пъти, че вече просто трябваше да стигнеме живи умрели до въпросните кюфтета.

    Е, не стигнахме дори и Търсава, ами до Ловен Дом "Не му помня името", 5 км преди Търсава. Причината за тази промяна в плановете беше наличието на 3 бр. несериозни типове, тип "екстремисти" във въпросния ловен дом



    Или с други думи - Станислав, ММ и Бисер

    Кики хич не се доверяваше на кухнята в този дом, пък бил той ловен. Едвам го убедихме, че кифтетата не са отровни и той се отказа да ходи до Търсава на сигурни кюфтета. Реши да рискува! Това се казва истински мъж
    Донесоха кифтетата, а Кики си облиза пръстите Явно просто предишния път се е случило нещо изключително и готвача не е бил в настроение.

    Малко след това, след като глобих Станислав с 3 литра лют бензин, тръгнахме по една няколко километрова отсечка заедно и малко след това се разделихме. Ние с Кики тръгнахме по едно пътче, което се пресича минимум 10 пъти с река Елешница и стига едно село, на което така и не запомних името.
    Та тръгнахме ние, но аз като за начало се изсипах като чувал с картофи в реката на второто й прекосяване. С благословии вдигнах мотора, и така благославяйки големите подвижни водораслови хлъзгави камъни и техните майки, продължих нататъка. Настигнах Кики, който след няколко пресичания на реката беше спрял и се цъклеше в жпс-а. Аз доволно мокра, мотора - без грам бензин, часа - 7, фар - нямам, жпс-а показва поне още няколко пресичания на въпросната река. Отново решихме колективно, че няма да е полезно да замръкваме точно там. И решихме да се повънеме наопаки





    Реших са се вслушам в старата българска поговорка "ако не става с газ, ще стане с много газ" при боренето на Елешнишката река наобратно
    Ето и резултата:





    Аха и да се пльосна пак вътре.
    Не знам къде бъркам в случая. Опитах бавно, с краката долу - няма шанс. Трябваше да слезна и да го бутам отстрани.
    С по-голяма скорост и равномерна газ има доста по-голяма успеваемост, но в даден момент си губя инерцията и камъните ме повличат по посока на течението. Реших, че трябва с още повече газ - това решение впоследствие ми изигра лоша шега



    Карането на мотор по залез слънце по билата на Стара Планина е незабравимо преживяване








    Прибирането се оказа доста мъчително за мен. Имаше бая каране по асфалт, без фарове и със съмнително количество бензин, освен това бях мокра до кости. Накрая финиширахме успешно във Владо Тричков
    Изрично заявих на Кики след това - "аз по тъмно повече нямам намерение да се прибирам".
    Е да, ама не....

    Следва продължение...
    Последно редактирано от iva_kx; 12-09-07, 18:15.
    DCRT®

  • #2
    До: Карания около в.Мургаш

    Ей, като идвате до Огоя се обаждайте да ви сипя по-чаша бира и бензинче!!!
    Пия вино само по два повода: когато за вечеря има дивеч и когато няма.

    Коментар


    • #3
      До: Карания около в.Мургаш

      Не "обесен камък" , а "рудешки камък".Ама айде , простено ти е
      Тия камъни май не се пишеха в кавички.Карай
      0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
      Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
      Суперскан България www.decbg.com
      Машинно почистване на DPF/FAP филтър

      Коментар


      • #4
        До: Карания около в.Мургаш

        Искам тука да кажа едно ЕВАЛА на кака Ивка.Пада , търкаля се , става и тръгва.Нема хън-мън.Особено като се изтърси в реката и после вир-вода се качи на Мургаш в егати студа.Браво , де повече такива девойки.
        0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
        Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
        Суперскан България www.decbg.com
        Машинно почистване на DPF/FAP филтър

        Коментар


        • #5
          До: Карания около в.Мургаш

          Първоначално публикуван от mitaka81 Преглед на мнение
          Ей, като идвате до Огоя се обаждайте да ви сипя по-чаша бира и бензинче!!!
          Охо , нямаш проблем.Ако към бирата има и друго , екстра
          0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
          Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
          Суперскан България www.decbg.com
          Машинно почистване на DPF/FAP филтър

          Коментар


          • #6
            До: Карания около в.Мургаш

            Първоначално публикуван от iva_kx Преглед на мнение
            Следва продължение...
            Изчака ми се чакалато да чакам продължението
            MG RACING

            Коментар


            • #7
              До: Карания около в.Мургаш

              Засрамих се нещо и се изчервих

              ... та да си дойдеме на думата:

              ПРОДЪЛЖЕНИЕТО

              Бях обещала да дойда по-раничко към Владо Тричков в неделя. Като една добра ламя пристигнах благополучно към 12 часа
              Междувременно звъннаха SV2006 - (Стефан) и sdu6ko (Данко), и те позакъснели, та си уговорихме среща след 30 минути пред Кики.



              ... почна се

              Първа спирка - разбира се един гол баир, където Кики веднага се покатери



              Малко по-нататък следваше първата спънка - спукана гума
              Спряхме и се започна ваденето на спрейове, пълнене и вадене на пирони. Видимо на Стефан не му се случвше за пръв път това нещо. Разпознах го по това, че нямаше нито спрей, нито гума, нито щанги За сметка на това Данко, след няколко подобни такива случки с приятели носеше всичко необходимо










              Това помпане едва не отказа нашя приятел от ендуроспорта за цели ... 5 минути



              Следва каране за да се разврърти спрея по гумата и да запуши дупките.

              Да ама не. Спрея не лепи цепки.
              Втора спирка - спукано гърне... ааа гума



              Обясних на Стефчо, като си махне гумата от джантата и да разкара тия магнити от там

              Всички се заемат със свалянето на гумата, а аз, понеже съм много мъдра, стоях отзад и давах акъл




              Предвидлив човек е Данко. Ако не беше мъкнал вътрешна гума и всичките тези инструменти, щяхме да приключиме карането на 15 км от началната точка.



              Започна обучаването на Стефчо по сменяне на гуми



              През това време аз се занимавах с много по-сериозни дейности.
              Бутилката от Кока Кола този път я връчих на Данко, който си я върза на багажника. Да не съм луда втори път да се поливам с бензин, като кандидат - самоубиец
              Използвах момента, за да го олекотя малко, като си изсипя съдържимото на бутилката в резервоара. Равносметката - 2 литра за 15 км Дори след като Кики беше свалил иглата на мотора и изпрал филтъра ми. Още му дължа 3 кюфтета за тая работа. Ама така е - някои хора оценяват усилията си в зелено, други - в нещо расло на кокъл с малко примесен лучец



              Киро се зарича, че е ебаси пича



              И самата дупка...



              Борбата е безмилостно жестока! На една страна захвърлил броня, на друга - джанта с гума разчленена...



              Крайно време е да започнат да правят драгомирки с подходяща форма на гръдния протекотр! Такова непрекъснато наместване не си е работа



              Урок номер 3:
              "Как да уцеля дупката на джантата с вентила"


              Урок номер 4:

              "Как по дяволите седеше тоя спирачен апарат и неговата майка"



              3 глави са малко за решаването на казуса със спирачния апарат и всичките му роднини се оказа впоследствие. Добре, че бях аз и моята безценна помощ с фотоапарата в ръка

              По едно време стана чудо - ремонта беше успешно завършен
              И взехме, че тръгнахме. Следваше каране с ориентиране по жпс от страна на Кики. А аз бях щастлива, че това не ми се налага на мене
              Карах си спокойно последна в групата, както обикновено се "наказват" горките ендуристи с 2Т мотори

              Та след почти успешна навигация от страна на Кики се хакнахме в една пътечка, тясна със страничен наклон. Аз разбира се, понеже запалих по-късно, се спуснах и не видях, че малката гадна пътечка свива встрани по склона и се хакнах директно в едно дере. Минах и през малко нападали дървета, и накрая се усетих, че май не трябва да съм натам... Последва едно пъшкане и бутане, докато накрая успях да обърна мотора в посоката, която желаех. Колко пот се изля тогава... опитах се да тръгна ама... в тази шума и мека кал отдолу не ми беше лесно. Успях да изкопая коловоз, с който би се гордял дори и един уважаващ себе си Джуган Последните метри излязох на задна гума, но не успях да завия в движение. Това стана с влачене от легнало положение Така ме намери и Данко, който се беше върнал да провери какво по дяволите правя толкова време там

              Вече ми бяха излезнали всички сили, но събрах още малко и започнахме спускането по пътечката На изкачване ми се струва ще е доста по-интересна
















              На края спряхме за малка изпросена от мен почивка, защото съвсем останах без ръце...

              По-нататък продължихме по черни пътища, и спряхме след едно изкачване.













              Не се вижда много много на тази снимка, но както вече споменах, "Киро е ебаси пича"











              След изкачването по тези била, започнахме спускане по едни хълмове (не ме оитайте къде, никаква идея си нямам )

              Започна все по-често да се среща маркировка от Виктори екстрийма, което ми навяваше мрачни мисли Беше започнало да става късно, и нямаше време за нахакване в джендеми ...
              Е, него ден като никога до сега джендемите не бяха същинския проблем...

              Първия сериозен проблем за мен беше... аха, как се сетихте - РЕКА Рекичка, малка и гадна, с големи и хлъзгави живи камъни И разбира се - както никога до сега аз се изтресох с финес и грация баш у средата! Е, с малко газ и опит за баланс не става. С много газ и опит за прескачане на камъните пак не стана. Трябва да мисля някаква друга тактика. Забелязах, че ендурата, въпреки, че са доста по-тежки, минават значително по-стабилно от мен с кросовия мотор, при все, че е доста по-лек. винаги стигам до средата без проблем, но нататъка става сложно. Явно баланса все още ми куца, или вследствие на горчивия си опит от предишните карания се стягам прекалено много...
              Няма начин, пак ще се бориме с тая рекичка Предизвика ме!



              Всеки ботуш започна да тежи с 5 кила повече, отколкото е





              Продължихме нататъка, все още имаше маркировка от състезанието. Имаше тук таме относително по-сложни (за мен) места, които успях да преборя

              Едното от тях беше полу успено преминаване на същата рекичка



              Този път хвърлих само мотора, но не успях да го извадя сама. Едва се задържах права на тези хлъзгави камъни. Трябваше да прибегна до жокер "помощ от приятел", като последния също си измокри краката

              После отново излезнахме по билата





              Мургаш не се виждаше, беше в един голям облак някде в далечината, "само на 11 километра" по думите на Кики
              Започнаха да ме обземат отново мрачни мисли за каране без фар по тъмниците и по инерция





              Хубаво нещо е ендурото. Иначе труудно бих събрала спомени и толкова много красиви гледки само за един ден!

              И най - накрая се добрахме и до хижа Мургаш
              Малко по-нагоре в облака беше и самия връх.



              Температурата започна да спада чувствително, не си чувствах ръцете от студ. Ръкавиците ми бяха мокри.







              Последно редактирано от iva_kx; 13-09-07, 09:43.
              DCRT®

              Коментар


              • #8
                До: Карания около в.Мургаш

                Продължихме да се качваме, а мотора ми започна да издава странни звуци, точно като вече се бяхме качили на върха. От там се почна истинската веселба...

















                Облаците за минута се отдръпнаха като завеса и разкриха приказна гледка Настроението ми в този момент обаче не беше за приказка









                Шашавите метеоролози си бяха сглобили скелет на прозореца.

                Доста хладничко беше. Дъжда се образуваше сред нас





                Така ми бяха измръзнали лапичките, че се наложи прибягването към крайни мерки Ама много бързо изстина този резонатор. А мотора повече не пожела и да запали
                Клапата, се беше счупила и беше паднала в цилиндъра. След като смених буталото преди месец поради абсолютно същия проблем Вчера изхвърлих чисто ново бутало със замазан ръб

                Наложи се да се спускам по инерция и да се дърпаме до хижа Търсава. Добре, че Кики носеше въже. До него ден не ме бяха дърпали с мотор. Оказа се голямо приключение Определено ще имам какво да разказвам на внуците.





                Сложното стана, когато се стъмни и не виждах въжето, за да го държа опънато. Спуснахме един газопровод, на който жертва стана лявото огледало на Данко, в което ме следеше когато падам, за да успее да спре навреме .. кофти за мен
                Едва не се метнах в една пропаст по едно време, а паданията бяха доста Тук е момента да изкажа огромната си благодарност и към тримата за търпението и огромната помощ, която ми оказаха! Никой не се размрънка и не се разсърди заради станалото. Данко след това теглене едва си държеше лъжицата Отново едно огромно благодаря!
                15-тина км се дърпахме, и най-накрая стигнахме до заветната хижа Търсава. По - вкусно шкембе през живота си не бях яла Хижарите се съгласиха да оставиме мотора и да го прибереме но другия ден. Хвала за тази постъпка, много любезни хора се оказаха! Цъфнахме им по никое време, но веднага ни нагостиха и напоиха.
                Аз (а предполагам и останалите) страдхме от остър гъзобол Аз - заради пукнатите пръсти още когато карахме преди 2 месеца в Хасково Не можех да си държа съединителя добре, поради което през повечето време карах седнала. Накрая на горкото ми "д" му дойде в повечко Следваше прибиране по асфалт 65 км ... ОХ! Едвам се изсипах от мотора на финала Наложи се да връзваме с тел централната стойка на ДР-а на Данко за да има къде да си държа копитото, обуто 10 килограмовия мокър ботуш.

                Та това беше за сега
                Надявам се скоро да има ново продължение ...
                Само да оправя мотора и ще и **** **** аз на тая рекичка
                Последно редактирано от iva_kx; 13-09-07, 09:45.
                DCRT®

                Коментар


                • #9
                  До: Карания около в.Мургаш

                  Доста приключения сте преживели и много красиви местности сте посетили! Браво!
                  "Do not correct a fool, for he will hate you;
                  Correct a wise man, for he will appreciate you."

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X