Здравейте на всички.
Исках да споделя впечатленията си от едно оффроуд прекарване тук
Живея в момента в Австралия (Сидни) и реших да споделя малко от първото ми каране
След дълго чакане на екипировката най накрая се приготвих и аз да отида в австралийските гори да видя как е хавата.
Не бях карал повече от година и бях излязъл от форма тотално
Освен това това ми е първото каране с тоя мотор - ХР 400.
След малките перипети по смяната на гумите
)))(филмчетата от форума влязоха в употреба) с нови гуми и с нова верига и пиныони веднага се намушках в местния оффроуд форум.
Тъй като тук не са така Богопомазани и терените за каране не са им токова близо както при нас се наложи да потърся някой който да иска да вземе мен и мотора с ремарке за да можем да се придвижим до мястото. Веднага се намери отзивчив колега който ми предложи да ме вземе. Натоварихме мотора и газ
След около 2 часа пристигнахме на уреченото място.( Това е едно от най близките места за каране наоколо - смятайте)
Станах в 6 за да може към 10 и половина да сме там.
Групата беше около десетина човека - 90% КТМ-и, една Ямаха и аз - горд представител на червния тим
Значи хората тук като карат в по голяма група имат много готина система която пести много време и цялото каране става доста по организирано. Казват му "Corner man system" - "Система с човек на завоя" Искам да разкажа как става тази работа щото може да е полезна. Може да има групи в България които да карат по този начин но на мен ми беше за първи път! Та каква е схемата.
Групата има водач които води групата през цялото време - той винаги кара пръв (обикновено е най добрия карач от групата и най добре познава терена). Задължително накрая на групата има "Карач опашка" той винаги кара последен. Тръгва водача значи...и след него един по един всички останали...."Карача опашка" най накрая. Когато има разклон някъде, водача махва на каращия зад него и той остава на разклона с мотора в посоката в която се отклонява маршрута. Съответно всички които идват след него веднага се ориентират накъде да карат. Много важно е човека на завоя винаги да изчаква до последно - докато не види "Карача опашка" Това означава че всички от групата са минали и "човека на завоя" спокойно може да си продължи. Ако има повече разклонения съотвтно може да има двама или трима "Човека на няколко завои". Та идеята е че по този начин групата спира по рядко и се запазва ритъма на каране. освен това ако има хора които не могат да следват темпото на бързите карачи не трябва да се притесняват че могат да се изгубят. Стори ми се интересно и видях как работи и за това реших да споделя.
Та емнахме се ние из горите тилилейски тука
Естествено първия час бях ок - нямаще много трудни места за минаване освен няколко скалисти с много големи камыни участъка. Обаче след това липсата на физическа подготовка и каране почна да си казва думата
)) като навлязохме по по тесните пътеки (бая тесни ми се сториха - горе долу колкото кормилото е пътеката - отстрани гора яко...и пътеката е един голям коловоз...бая дълбок) Като се почна едно мятане на мотора майката си трака. Щото те тия пътеки на места стават стръмни яко и с големи камъни. Абе екшън
излезе ми джигера сериозно. Тоя ХР бая тежък ми се стори. а уж реално да не е много по тежък от предишния ми - 250. Имаше и едно две по сериозни изкачвания . Естествено и там се поразмятах
Но на по-чоглавите места групата спира за да си помагат - както и при нас. Значи цялата дистанция беше 80км. - като каране по широк път имаше много малко може би 10%. След 50 тия километыр обаче прецених аз че само ще се контузя ако продължа (Бях се уморил адски много вече) и решихме с един друг агент да се върнем по по лек маршрут.
Та така приключи деня. Яка мускулна треска...прахоляк в устата но доволна усмивка на лицето
Ето малко снимки - за съжаление са правени с телефон и качеството не е много добро но дават представа за терена
На последните две и аз се забелязвам
Особено на последната - в легнало положение
)) Поствам и едно видео от същата местност в която карахме - ама тук карат някакви други пичове. Надявам се да ви е интересно:
Само едно нещо забравих да добавя - не съм карал още много из Авсрталия. Пообикалял съм малко....видях туй онуй. Но такива красиви места по които караме у нас тук рядко се срещат. Не че тук не е красиво - Обаче у нас на места е направо приказно. Просто докато си карах си мислех за тая работа. Да си пазим природата щото ни е нечовешка направо! И незнам още колко време ще можем така свободно да и се радваме. В Австралия карането на мотори ппо този свободен начин е разрешено само на определени места. В националните паркове е абсолютно забранено. Но за който иска има къде да кара. Та така
http://picasaweb.google.com/maxim.iv...74672828296130
http://picasaweb.google.com/maxim.iv...74707188034530
http://picasaweb.google.com/maxim.iv...74724367903730
http://picasaweb.google.com/maxim.iv...74690008165330
http://picasaweb.google.com/maxim.iv...74780202478626
http://video.google.com.au/videoplay...63498082031096
Исках да споделя впечатленията си от едно оффроуд прекарване тук


След дълго чакане на екипировката най накрая се приготвих и аз да отида в австралийските гори да видя как е хавата.
Не бях карал повече от година и бях излязъл от форма тотално

След малките перипети по смяната на гумите

Тъй като тук не са така Богопомазани и терените за каране не са им токова близо както при нас се наложи да потърся някой който да иска да вземе мен и мотора с ремарке за да можем да се придвижим до мястото. Веднага се намери отзивчив колега който ми предложи да ме вземе. Натоварихме мотора и газ


Групата беше около десетина човека - 90% КТМ-и, една Ямаха и аз - горд представител на червния тим

Групата има водач които води групата през цялото време - той винаги кара пръв (обикновено е най добрия карач от групата и най добре познава терена). Задължително накрая на групата има "Карач опашка" той винаги кара последен. Тръгва водача значи...и след него един по един всички останали...."Карача опашка" най накрая. Когато има разклон някъде, водача махва на каращия зад него и той остава на разклона с мотора в посоката в която се отклонява маршрута. Съответно всички които идват след него веднага се ориентират накъде да карат. Много важно е човека на завоя винаги да изчаква до последно - докато не види "Карача опашка" Това означава че всички от групата са минали и "човека на завоя" спокойно може да си продължи. Ако има повече разклонения съотвтно може да има двама или трима "Човека на няколко завои". Та идеята е че по този начин групата спира по рядко и се запазва ритъма на каране. освен това ако има хора които не могат да следват темпото на бързите карачи не трябва да се притесняват че могат да се изгубят. Стори ми се интересно и видях как работи и за това реших да споделя.
Та емнахме се ние из горите тилилейски тука




Та така приключи деня. Яка мускулна треска...прахоляк в устата но доволна усмивка на лицето




Само едно нещо забравих да добавя - не съм карал още много из Авсрталия. Пообикалял съм малко....видях туй онуй. Но такива красиви места по които караме у нас тук рядко се срещат. Не че тук не е красиво - Обаче у нас на места е направо приказно. Просто докато си карах си мислех за тая работа. Да си пазим природата щото ни е нечовешка направо! И незнам още колко време ще можем така свободно да и се радваме. В Австралия карането на мотори ппо този свободен начин е разрешено само на определени места. В националните паркове е абсолютно забранено. Но за който иска има къде да кара. Та така

http://picasaweb.google.com/maxim.iv...74672828296130
http://picasaweb.google.com/maxim.iv...74707188034530
http://picasaweb.google.com/maxim.iv...74724367903730
http://picasaweb.google.com/maxim.iv...74690008165330
http://picasaweb.google.com/maxim.iv...74780202478626
http://video.google.com.au/videoplay...63498082031096
Коментар