Предварително се извинявам, ако темата се дублира... Предишната тема се затри нещо... Та... скоро взех малко отпуск (4-5 дни) и реших да го прекарам приятно – в разходки с новата придобивка /бих искал отново да благодаря на kiki.t за Хондата – мотора е супер и си ми приляга като стил на каране/ Реших да си изтествам мотора по една стара пътека, която съм карал с колело. Пътеката започва от гробищния парк на гр. Кърджали и продължава покрай с. Зимзелен /ако не ме лъже паметта/. Следва „Каменната сватба” – туристически обект, за съжеление вече почти нищо не личи от „сватба”-та... Нагоре от нея е с. Повет – тичпиното родопско селище с схлупени ниски къщурки от цели камъни! Следва участък от асвалтен път, който на места е покрит с пясък с иглолистна гора от двете страни. По пътя, по пътя... и до с. Панчево. Пътя свършва на селския площад
... четвъртито пространство с размери 10-15 на 10-15 метра където явно обръщат автобусите
. От там се почва интересното. Цепи се директно през хълмовете и се стига до иглолистна гора – терена е много интересен като елементи /това е като за мен, де!/ и красив като гледка. Следват спускания по две-три варовикови корита и пасажи с прагове... Накрая се стига до малка отсечка през която минава коритото на поток, който е сух през лятото. В края на коритото е пътя от Кърджали към с. Мъдрец. И понеже марширута е сравнително кратък, реших да си го разширя с изкачване на връх „Желязна Врата” – на върха има останки от антична крепост, а в подножието на върха има село с същото име. Пътя е самия кошмар за новака – кал, черен чакъл и варовикови скали плюс сериозен наклон. Но пък за сметка на това е много красиво! Тук е момента да ви спомена и за няколко неща, които сигурно сте чували доста пъти, ноооо... Първо – добре е да сте с нови гуми, второ добре е да се кара с съобразена скорост, трето добре е спирачките ви да работят и да не забравяме – протекторите са това което ви дели от повечето проблеми при неочаквана прегръдка с майката земя
. Ако скоростта ви не е достатъчно съобразена, то на места има шанс да приключите пътя си с скок от 5-6-7 метра върху асвалтовия път долу! След кратко изкачване върху описания терен се стига до малък участък от равно /сравнително, де…/ пространство, което за сметка на това има доста дълбоки локви /на места ми се наложи да обиколя през гората, между дърветата – има си известен чар, да се кара така/ и места които са разорани като нива… След това видях една истинска легенда – зелен “Москвич” с паметния надпис АЗЛК (Аз Защо Ли те Купих???). Та московеца си стоеше тихо и кротко в подножието на дълъго изкачване – 50-60 метра при стръмен и кален наклон. И понеже съм тежък случай пробвах да си го изкача на 2ра... естествено към последните 10-15 метра спрях. Какво бе учудването ми когато с мръсна газ ме подмина АЗЛК-то... 

„Явно е имало защо да го купят” помислих си
. След изкачването има обратен завой и сравнително бърза и равна отсечка. За съжеление следващия елемент бе малко повече от това което мога да направя на мотоциклет... стръмен наклон, който трябваше да пресека напреки т.е. не нагоре/надолу. На всичкото отгоре самия склон е с сравнително гъста гора, а се оказа, че е и разкопан за тръбопровод... Но и това си е постижение за новобранец, пък и гледката си заслужаваше... абе и изкачването си заслужаваше
беше адски приятно да се кефиш на различни елементи от терена!








Коментар