Здравейте, оffroad фенове на две колела!
Досега не съм карал 4Т хард-ендуро. Спрял съм се на CRF 450. Не знам и доколко ще се справя с моите 172 см. и 55 кг. (с каската), но при тези калпави пътища каквото и да карам, ще се разтрият болтовете.
Още се чудя дали да е ендуро (450Х) или супермото (R). Трябва ми мотоциклет със здраво окачване за нашите пътища. Ще се кара 70% от времето в града, 20% извънградско, 8% по полянки и горски пътечки с малки скокчета и останалите 2% (даже са много) нещо като екстремно. Повече от 2-3000 км. няма да минавам и ще го изкарвам един-два до три пъти седмично за половин-един час. При положение, че предимно ще се возя и няма да ползвам повече от 1/2 до 2/3 от мощността му, дали ще ми стигнат 1000 лева годишно за мотора заедно с горивото и маслата? Гуми, накладки, верига ... няма да са особено натоварени при моето каране. За сегашния ми стигат тези пари, но толкова ми е и карането (хоби)
Задължително моторът трябва да е с фар, стоп и номер. Свиркало може и да няма
. Проблемът е дали ще се справя с моята физика и дали ще ми стигнат парите да го карам и поддържам. Заплатата ми е под средната, но мотоциклетът е страхотно хоби - хем за разтоварване от раб. седмица, хем те държи във форма физически и психически и развива важни рефлекси.
За дълъг път с 90-100 до 110 км/ч предполагам не е проблем да се кара. 5000 малко ли са за фабричен супермото CRF 450 със 70 конски сили 2004-2005 г.? В момента имам шосеен мотоциклет (произведен в гр. Хамамацу) и пълна екипировка към него, купувана с голям мерак от магазин. Състоянието на пътищата в моя край, както и липсата на завои, в голяма степен развалят удоволствието. Доскоро дори мислех да се отказвам от това хоби. Скъпо е, но го практикувам според възможностите си. Просто няма къде да го карам и си мисля, че от едно супермото ще има по-голяма полза. Без това рядко вдигам висока скорост. Да даваш газ на правата е напразно хабене на гориво и само обираш буболечките по себе си. В града не останаха такива мотори. Карат CRF-ки кросови по едно трасе и други 2Т 250. Обичам да ги гледам, но не искам кросов мотор.
Като че ли най-добре ще е един WR 450 F или CRF 450 Х и след време да закупя необходимото за супермото (джанти със спици, гуми, спирачен диск, апарат, по-малка зъбчатка отзад...) и да ги прехвърлям в началото на пролетта и после към края на есента пак да е ендуро. Зимата като има някой хубав ден си го изкарвам.
Как да постъпя - да си карам мотора както досега, или да го заменя за ендуро/супермото? Казвали са ми: "Супермотото също се кара на асфалт и също друса, не си давай мотора". Пари за два няма, иначе ..... А няма кой да ми даде кръгче със супермото, защото не познавам никой и по моя край никой не кара такъв. Определено с такъв мотор човек може да се научи да кара и да прави много повече неща отколкото с шосеен спортен такъв.
Досега не съм карал 4Т хард-ендуро. Спрял съм се на CRF 450. Не знам и доколко ще се справя с моите 172 см. и 55 кг. (с каската), но при тези калпави пътища каквото и да карам, ще се разтрият болтовете.
Още се чудя дали да е ендуро (450Х) или супермото (R). Трябва ми мотоциклет със здраво окачване за нашите пътища. Ще се кара 70% от времето в града, 20% извънградско, 8% по полянки и горски пътечки с малки скокчета и останалите 2% (даже са много) нещо като екстремно. Повече от 2-3000 км. няма да минавам и ще го изкарвам един-два до три пъти седмично за половин-един час. При положение, че предимно ще се возя и няма да ползвам повече от 1/2 до 2/3 от мощността му, дали ще ми стигнат 1000 лева годишно за мотора заедно с горивото и маслата? Гуми, накладки, верига ... няма да са особено натоварени при моето каране. За сегашния ми стигат тези пари, но толкова ми е и карането (хоби)

Задължително моторът трябва да е с фар, стоп и номер. Свиркало може и да няма

За дълъг път с 90-100 до 110 км/ч предполагам не е проблем да се кара. 5000 малко ли са за фабричен супермото CRF 450 със 70 конски сили 2004-2005 г.? В момента имам шосеен мотоциклет (произведен в гр. Хамамацу) и пълна екипировка към него, купувана с голям мерак от магазин. Състоянието на пътищата в моя край, както и липсата на завои, в голяма степен развалят удоволствието. Доскоро дори мислех да се отказвам от това хоби. Скъпо е, но го практикувам според възможностите си. Просто няма къде да го карам и си мисля, че от едно супермото ще има по-голяма полза. Без това рядко вдигам висока скорост. Да даваш газ на правата е напразно хабене на гориво и само обираш буболечките по себе си. В града не останаха такива мотори. Карат CRF-ки кросови по едно трасе и други 2Т 250. Обичам да ги гледам, но не искам кросов мотор.
Като че ли най-добре ще е един WR 450 F или CRF 450 Х и след време да закупя необходимото за супермото (джанти със спици, гуми, спирачен диск, апарат, по-малка зъбчатка отзад...) и да ги прехвърлям в началото на пролетта и после към края на есента пак да е ендуро. Зимата като има някой хубав ден си го изкарвам.
Как да постъпя - да си карам мотора както досега, или да го заменя за ендуро/супермото? Казвали са ми: "Супермотото също се кара на асфалт и също друса, не си давай мотора". Пари за два няма, иначе ..... А няма кой да ми даде кръгче със супермото, защото не познавам никой и по моя край никой не кара такъв. Определено с такъв мотор човек може да се научи да кара и да прави много повече неща отколкото с шосеен спортен такъв.
Коментар