Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"Супермото", "ендуро<-->супермото" или запазване на статуквото? Размишления.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • "Супермото", "ендуро<-->супермото" или запазване на статуквото? Размишления.

    Здравейте, оffroad фенове на две колела!
    Досега не съм карал 4Т хард-ендуро. Спрял съм се на CRF 450. Не знам и доколко ще се справя с моите 172 см. и 55 кг. (с каската), но при тези калпави пътища каквото и да карам, ще се разтрият болтовете.
    Още се чудя дали да е ендуро (450Х) или супермото (R). Трябва ми мотоциклет със здраво окачване за нашите пътища. Ще се кара 70% от времето в града, 20% извънградско, 8% по полянки и горски пътечки с малки скокчета и останалите 2% (даже са много) нещо като екстремно. Повече от 2-3000 км. няма да минавам и ще го изкарвам един-два до три пъти седмично за половин-един час. При положение, че предимно ще се возя и няма да ползвам повече от 1/2 до 2/3 от мощността му, дали ще ми стигнат 1000 лева годишно за мотора заедно с горивото и маслата? Гуми, накладки, верига ... няма да са особено натоварени при моето каране. За сегашния ми стигат тези пари, но толкова ми е и карането (хоби)
    Задължително моторът трябва да е с фар, стоп и номер. Свиркало може и да няма . Проблемът е дали ще се справя с моята физика и дали ще ми стигнат парите да го карам и поддържам. Заплатата ми е под средната, но мотоциклетът е страхотно хоби - хем за разтоварване от раб. седмица, хем те държи във форма физически и психически и развива важни рефлекси.
    За дълъг път с 90-100 до 110 км/ч предполагам не е проблем да се кара. 5000 малко ли са за фабричен супермото CRF 450 със 70 конски сили 2004-2005 г.? В момента имам шосеен мотоциклет (произведен в гр. Хамамацу) и пълна екипировка към него, купувана с голям мерак от магазин. Състоянието на пътищата в моя край, както и липсата на завои, в голяма степен развалят удоволствието. Доскоро дори мислех да се отказвам от това хоби. Скъпо е, но го практикувам според възможностите си. Просто няма къде да го карам и си мисля, че от едно супермото ще има по-голяма полза. Без това рядко вдигам висока скорост. Да даваш газ на правата е напразно хабене на гориво и само обираш буболечките по себе си. В града не останаха такива мотори. Карат CRF-ки кросови по едно трасе и други 2Т 250. Обичам да ги гледам, но не искам кросов мотор.
    Като че ли най-добре ще е един WR 450 F или CRF 450 Х и след време да закупя необходимото за супермото (джанти със спици, гуми, спирачен диск, апарат, по-малка зъбчатка отзад...) и да ги прехвърлям в началото на пролетта и после към края на есента пак да е ендуро. Зимата като има някой хубав ден си го изкарвам.
    Как да постъпя - да си карам мотора както досега, или да го заменя за ендуро/супермото? Казвали са ми: "Супермотото също се кара на асфалт и също друса, не си давай мотора". Пари за два няма, иначе ..... А няма кой да ми даде кръгче със супермото, защото не познавам никой и по моя край никой не кара такъв. Определено с такъв мотор човек може да се научи да кара и да прави много повече неща отколкото с шосеен спортен такъв.

  • #2
    От: "Супермото", "ендуро<-->супермото" или запазване на статуквото? Размишления.

    Правилно си се насочил, колега Вр 450 или Црф 450 Х са перфектни мотори за супермото и за развозване из града, понеже имат всичко необходимо да се регистрират ,а и с тях ще можеш чат пат да си правиш кефа
    А и все пак един мотор може да се кара и бързо, и бавно, така че взимай някоя 450-тка и не се плаши Щом няма да има и толко тормоз мисля, че ще изкарат доста време
    Последно редактирано от viki terzieva; 31-05-10, 08:34.

    Коментар


    • #3
      От: "Супермото", "ендуро<-->супермото" или запазване на статуквото? Размишления.

      Колега, аз пък бих те посъветвал, щом ще караш мотора по гореописаният от теб начин и едва ли ще му иЗползваш и половината възможности, то тогава защо не си вземеш например нещо от рода на КЛХ 400 или ХР400 или ДРЗ 400 и да не се вкарваш във високобюджетни филми със ЦРФ или ВР? Тези модели, които примерно ти посочих, мисля, че ще задоволят нуждите ти откъм мощност и мекота на окачването, а относно поДдръжката при стила на каране, който описваш, то просто ще се свежда до смяна на масло и филтър, ако моторът е технически изправен. Не искам да кажа, че ЦРФ и ВР не са по-добри мотори, но за твоите изисквания ми се струват като излишно охарчване и скъпа поДдръжка за нещо, което почти няма да го ползваш и наполовина. А те моточасовете си се трупат и консумативите като бутало и клапани си струват цифра. Успех с избора и дано не те затрудним с мненията си, вместо да ти помогнем.
      Последно редактирано от viki terzieva; 31-05-10, 08:36.
      Киа Спортидж-2.0-16V-128к.с

      Коментар


      • #4
        От: "Супермото", "ендуро<-->супермото" или запазване на статуквото? Размишления.

        Колега фабричен CRF супермото май няма, още по-малко 70 коня. Иначе си се ориентирал добре, и ВР-а и ЦРФ Х са хубави машинки. Имайки предвид ограничения бюджет, бих ти предложил да разшириш кръгозора с КТМ ЕХС и SUZUKI DRZ. Сузукита има фабрични супермотота на доста добра цена, а за ктм-а лесно можеш да си намериш супермото кит (че SMR-a на ктм е скъпичък).
        Последно редактирано от viki terzieva; 31-05-10, 08:36.
        Kawasaki 125KX 1991 -> KTM 520 EXC 2001 -> КТМ 525 SX + SM 2005 -> KTM 200 EXC 2007

        Коментар


        • #5
          От: "Супермото", "ендуро<-->супермото" или запазване на статуквото? Размишления.

          Според мен предвид ограничения ти бюджет, най ще ти допадне дрз 400 с ел.стартер. Малко по-тежки и по-слаби от изброените до сега вр-и и црф-и, но с по-големи интервали за обслужване и сравнително здрав. Не съм имал, но съм чел тук таме из форума (има си и тема за тях) и преобладават положителните мнения.

          И кой е тоя "твой край" че няколко пъти го спомена, пък и гугъл не знае къде е "твоя край"? Току виж се намерил някой от там който е по-навътре с материята да ти разкаже туй онуй.
          Последно редактирано от viki terzieva; 31-05-10, 08:37.
          Иван Маринов
          Suzuki RMX 250 '92 - sold / Yamaha XTZ 750 Super Tenere '91 - sold / KTM EXC 250 2t '06 - sold
          ЕНДУРО ВАРНА

          Коментар


          • #6
            От: "Супермото", "ендуро<-->супермото" или запазване на статуквото? Размишления.

            Благодаря за мненията! Не знаех че няма фабричен CRF450 supermoto. А WR450F има ли?
            Знам за DR-Z400, но не мисля че е достатъчно енергичен. Ако не се лъжа, той има брат близнак Кавазаки. И аз съм чел само хубави отзиви за тях.
            Разгледах темите за конкретни модели мотоциклети, за които има написани мнения от първа ръка. Гледах клипове как се сменя разпр. вал, как се проверява топл. хлабина на клапаните, смяната на пулчетата по размер.
            Току ще се сетих за човек с опит с много мотори. Имаше и супермото преди 3-4 години. Знам коя марка ще ми препоръча, но мен ме интересува какво ще каже за типа мотор по принцип и ако може да уреди едно кръгче. Ха, от него си взех първия мотор ... Как не се сетих...

            Коментар


            • #7
              От: "Супермото", "ендуро<-->супермото" или запазване на статуквото? Размишления.

              Колега от личен опит мога да ти кажа, че ДРЗ-та ще ти върши перфектна работа и ще задоволи изискванията написани по-горе от теб.Можеш да видиш албумите в моя профил и след това да си кажеш мнението
              SUZUKI DRZ SuperMoto

              Никога няма втори шанс да направиш първо впечатление ...

              Коментар


              • #8
                От: "Супермото", "ендуро<-->супермото" или запазване на статуквото? Размишления.

                Онзи ден карах CRF250R. Моторът е собственост на съфорумник и беше настроен като за него. Аз съм доста по-дребен и на половината тегло и ми беше трудно да се кача. Допирах земята с палец на десния крак. Като за първо каране на един баир (поляна, земен път и много неравен) може да се каже, че беше добре. Веднъж го изгасих при тръгването. Приятно се кара, но си иска свикване. Още повече че и окачването е настроено по-твърдо, но аз не съм се разглезил в това отношение. Оказва влияние де.
                Helic, и аз гледах за DR-Z. Много ги харесвам и още в процес на осъзнаване какво искам - да си карам R6-цата или да мина за поне един сезон към ендуро или кроса. Школата на кроса е много добра подготовка и за пистовите мотоциклети. Разбрах го от опит, а преди време и четох нещичко по въпроса. После ако реша може да си взема пак пистов, само че няма да е моя претърсен и обслужен мотор и ще си пробвам късмета на два пъти. А той по отношение на МПС-тата ми изневерява :-( .
                Скоро ще се пусна по трасето за мотокрос. Дано не ми се смеят много на карането, защото всичко е различно при тези мотори в сравнение с шосейния. Само разположението на лостовете за управление е същото по принцип. От там нататък ВСИЧКО е различно. Има възможност и на 450 да се кача колкото за едното возене, но смятам да пропусна :-) . Със сигурност искам и двата типа, но няма как да стане и трябва да взема решение. След няколко карания на такива мотори ще преценя какво да правя.

                Коментар


                • #9
                  От: "Супермото", "ендуро<-->супермото" или запазване на статуквото? Размишления.

                  Колега, ако ти е готина пистовата моторетка, тогава решението е да се заробиш, като мен с два мотора.Много е трудно, но пък играта да си продадеш хубавия мотор и след време да търсиш друг такъв ми се струва много кофтиОще повече, ако минеш на крос, няма да имаш други регистрации, данъци и застраховки.Все пак ти си знаеш.Желая ти късмет
                  SUZUKI DRZ SuperMoto

                  Никога няма втори шанс да направиш първо впечатление ...

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X