Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Избор на първи мотор! Голяма дилема!

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Избор на първи мотор! Голяма дилема!

    Здравейте колеги,
    от едно известно време насам се замислям за мотор, с който да обикалям из балканите около моето село. Мой приятел от няколко години силно се запали и сега прехвърли жарта и към мен
    За да съм точен във въпроса си е нужда да кажа: на 34 години съм, карането на мотор досега ми се е свързвало само с оттук-дотам на некви малолитражки Идеята ми е, че възможностите ми са такива, че бих падал доста ефектно
    Наскоро попаднах на един поддържан DR 250, което според мен и преди да Ви питам е по-подходящ отколкото едно прясно предложение за YZF 450. Казвам "дилема" защото: като посвикна дали 250-ката няма да ми дойде недостатъчна, и друго: разликата в годините е 6 в полза на ямахата, а ми е и предложение от хора, които поддържат много моторите си! И друго, цената им се различава колкото струва каска с ръкавици! Ето това е и немалък фактор.
    Знам, че ямахата е супер мощна и ще влезна във филм докато създам нужната рутина и рефлекси, но ако не се "хвърлям" и почна леко полеко да си карам по балканските черни пътища, а не слаломирам дали ще се получат нещата? Има ли някой, който се е качил директно на мощна машина да сподели опита си?
    Благодаря предварително!
    Поздрави!

  • #2
    До: Избор на първи мотор! Голяма дилема!

    Ще си позволя да споделя мнение, щото аз съм от тези с най-малко, да не кажа никакъв, опит в ендурото.

    Взимайте мощния мотоциклет. Правилно сте се ориентирали, да покарате кротко някоя друга седмица, а после постепенно, свиквайки с машината, да опитате и по-сериозни елементи...

    Не пестете пари за екипировка!
    Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
    Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

    Коментар


    • #3
      До: Избор на първи мотор! Голяма дилема!

      Koлега, споко ти не си първия, който се чудил какво да избере. Практиката го е доказала, че за първи мотор, по-слабичък е добре, да си се учиш на него. Но също така е доказала и друго, че след това идва момента, в който искаш по-голям и по-силен и тн... Така че направо скачай в дълбокото и не се бой, само трябва да внимаваш да не си правиш експерименти много, много, докато му свикнеш
      Последно редактирано от viki terzieva; 26-03-10, 08:18.
      0878424143
      0887424150

      Коментар


      • #4
        До: Избор на първи мотор! Голяма дилема!

        Ноември си купих DR250, идеята мио беше същата да посвикна и после да си взема по голям.До момента съм доволен.Но за другото лято ще помисля за един KTM 300exc.

        Коментар


        • #5
          До: Избор на първи мотор! Голяма дилема!

          Здрасти колега,
          Не мисля ,че съм в позиция да давам съвети понеже съм на същото дередже като теб даже сме и набори с тая разлика ,че се качих на мотор септември 2009 иначе опита ми беше точно като твоя. Ще ти дам пример смоя опит- купих Сузуки ДР 650 за учене първо черни пътища , лек оффроуд и после като се понауча айде в гората да ама не малко черно (два пъти) и айде в гората. Че се учиш учиш се ама повече време прекарвам да вдигам мотора и да търкам синини отколкото да карам. Проблемите ги констатираш с опита а той казва мотора тежи, макар и не много силен в сравнение със спортните ендура нямаме опит с реакциите и когато се зайграе не ти дава ( заради опита ) достатъчно време да мислиш и реагираш а става падаш мислейки и реагираш вдигайки и го докарах до там че ме е яд на него и се замислих да го сменя с DRZ или XR 400 (поне да е по леко).
          В крайна сметка от гореизложения опит смятам ,че ако избереш ДР 250 ще ти умалее след време но ако избереш YZF 450 мисля че ще имаш проблем, несъм го карал но съм чувал от доста по опитни че е доста корав и не допуска грешки а ако мислиш , че ще караш сам по черни пътища по равното сам докато другите отиват в балкана..... успех.
          Каквото и да избереш успех и безаварийно

          Коментар


          • #6
            До: Избор на първи мотор! Голяма дилема!

            Да предлагате на човек който не е карал ендуро да се качи на YZ-450 ми се струва несериозно, аз карам от доста време и ще ми е трудно да се справя с тази Yamaha
            Пия вино само по два повода: когато за вечеря има дивеч и когато няма.

            Коментар


            • #7
              До: Избор на първи мотор! Голяма дилема!

              Вобще не може да се сравнява ДР250 и 650, разликата е огромна и в килограми, и в поведение в гората, аз бих а и избрах ДР350, карах го доста време и мисля че ме научи на доста неща. Има достатъчно резерв, сравнително лек, и нещо много важно според мен-много здрав, дори да го изпуснеш го вдигаш и продължаваш. Сега карам ЦРФ450Р-нищо общо между двата, но колкото и да съм карал преди, сега се уча наново. Но градацията е много важна, дори да се усетиш, че ти "малее" покарай го още малко, опитай се да достигнеш лимита-неговия и твоя и след това се мятай на по-голям.

              Коментар


              • #8
                До: Избор на първи мотор! Голяма дилема!

                Вобще не може да се сравнява ДР250 и 650...
                Точно за сравнение е именно да покаже колко грешно е да вземеш мотор много над възможностите си, ако ме е разбрал че го съветвам да си вземе такъв за първи твърдо НЕ просто дадох пример със себе си. Иначе става както го казва PACHROZA в подписа си 'мотора те кара а не ти него'

                Коментар


                • #9
                  До: Избор на първи мотор! Голяма дилема!

                  Колега, първо трябва да решиш за какво точно ще ти служи мотора! Къде ще го мяташ или караш! После идват финансовите възможности.
                  Пример: Ако караш по равни горски ПЪТИЩА където и джип може да мине взимай Яхахата.
                  Ако смяташ да караш нещо доста по екстремно по пътечки криви, мноооогооо криви, там ти трябва нещо много по-различно! (DR-a едва ли ще ти свърши работа!)

                  Все пак можеше да прочетеш някоя друга тема! Има доста които са задавали подобни въпроси!
                  Kawasaki KDX 220 R (Jabcho tuning)>Gas Gas EC300>Beta 300RR

                  Коментар


                  • #10
                    До: Избор на първи мотор! Голяма дилема!

                    Като гледам един узф 250 цц по може да ти свърши работа

                    Коментар


                    • #11
                      До: Избор на първи мотор! Голяма дилема!

                      Благодаря на всички колеги за активността и за помощта Ви със съветите си!
                      Някои казват, че нямат опит, други явно имат такъв. Аз определено съм човек, който уважава мнението на всеки един!
                      Значи, да бъда малко по-подробен, местата по които ще карам са ниските Родопи след Първомай и преди Хасково. Доста голи са или ако има лес е с добри пътища(добри условно). Определено не съм човек, който би правил неразумни неща, определено съм доста респектиран от по-мощната Ямаха! Но, мисля си и друго...взимам ДР-а и мислейки, че по-прощава, би ме отпуснал точно тогава да направя некоя щуротия Финансово, какво да Ви кажа, като гледам пазара, някои модели и марки не падат под 2500-3000 колкото и да одъртяват...Пример е точно Ямахата, днес разгледах ибей, една 450-ка беше на 2700 паунда на бай ит нау...2008-ма модел. Като гледам кви дъртаняни им се искат по 4-4500 до 5000 все си мисля, че колкото и интерес да има към този нов вид спорт парите са си пари.
                      Поздрави!

                      Коментар


                      • #12
                        До: Избор на първи мотор! Голяма дилема!

                        Първоначално публикуван от ulkataa Преглед на мнение
                        Като гледам един узф 250 цц по може да ти свърши работа
                        Май май и аз съм на това мнение. Доста по-мощен ще е от ДР-а, по-лек и съвременен мотор. Но пък няма да е страхотия като 450-ката, която според мен ще ти дойде нанагорно за първи мотор

                        Коментар


                        • #13
                          До: Избор на първи мотор! Голяма дилема!

                          Колега 450-ка в света карат хора колкото пръсти имам на едната ръка... Останалите се возят.

                          Аз минах от 125 на 300 и разликата е огромна... Не се хвърляй на глупости! Тоя дръглив кросак по баирите само ще те тормози.

                          От тук изказалите се не познавам на практика никой, но ми е интересно колко от тях могат да карат 450-ка прави повече от двайсет секунди... Препоръчвам ти и ти да опиташ преди да я купиш...

                          По-прощаващия мотор определено ще ти позволи (и най-вероятно ще те "научи") да правиш грешки, но си е необходимо "стъпало". Поне според мен де...
                          Последно редактирано от господин никой; 26-03-10, 23:13. Причина: Добавка... typo...

                          Коментар


                          • #14
                            До: Избор на първи мотор! Голяма дилема!

                            Първоначално публикуван от господин никой Преглед на мнение
                            Колега 450-ка в света карат хора колкото пръсти имам на едната ръка... Останалите се возят.

                            ...
                            Тези думи са станали чисто клише . Същите се говорят и за 250. Какво означава да караш мотор на 100%%%. Аз го разбирам като способноста да се използва цялата сила на мотора в крива. Да ама не всичко е завои. Напрактика всичко е емоция, чуство и кеф . В противен случай тия мотори нямаше да се продават . Та когато на човек му е кеф, какво значение има дали зима 5 - 10 -15 %%% или пък 50. Ми никакво. Най-добре е човек да си угажда на мераците. После те може и да се изпарят бърже, но важното е да са начесани .

                            Процентите имат най-голямо значение в спорта. Когато машините са трудни за каране, веднага си проличава кой е майстора. Тогава той се откъсва с класи от другите и борбата остава за второто място. Примери много. В едно филмче Валентино Роси беше направил сравнение между 500 2т и 1000 4т. Разликата била, че пилотите можели да вземат около 75% от 500 кубиковия, срещу около 95% от четиритактовия. Големите карачи отново са първи, просто разликата с втория е по-малка.

                            В спорта се гонят резултати, във всичко останало - КЕФ.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Избор на първи мотор! Голяма дилема!

                              Първоначално публикуван от T-1000 Преглед на мнение
                              ....
                              В спорта се гонят резултати, във всичко останало - КЕФ.
                              Колега, за какъв кеф говорим??? Да се качиш на наточена 450 и да се возиш както би се возил на ИЖ Юпитер 5 птимерно????? Да изпечеш една сланина и да изпиеш 1 кило вино??? Това ли е кеф???
                              Или да си купиш свестен мотор на който да се научиш да караш и да можеш да владееш! Да се впуснеш в гонка с някого, да осетиш адреналина от състезанието?! Да видиш как овладяваш мотора когато той реши да излезе извън контрол!?? Не е ли това именно кефа от карането???
                              За мен кефа идва от това, че човек владее машината, а не от това са се вози на нея!
                              Какъвто и мотор да вземе колегата, няма да збърка защото рано или късно ще го смени!!!!
                              Kawasaki KDX 220 R (Jabcho tuning)>Gas Gas EC300>Beta 300RR

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X