Обява

Свий
Няма добавени обяви.

2010 KTM 150 XC - Race Test ( превод )

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • 2010 KTM 150 XC - Race Test ( превод )

    Здравейте .
    Попаднах на тази интересна статийка в 'dirtrider magazine' за новият двутактов модел на КТМ и реших да се опитам да я преведа , а пък и да обогатим този подфорум с повечко информация за новите модели на най-актуалните марки мотори

    ===

    2010 КТМ 150 ХС - Race Test
    Стъпка в правилната посока
    от : Jimmy Lewis
    снимки : Karel Kramer

    Много са случаите , когато ако имаш правилният инструмент на място - това ще ти спести доста главоболия . Новият КТМ 2010 150 ХС , допълва това малко , но важно място в мотоциклетната ниша , като напълно отговаря на горното описание . Този модел е с габаритите на 125 cc по отношение на килограми , но е изпълнен с повече тяга и мощност , което го прави доста привлекателен като избор , защото тук вече става дума за сравнение и конкурентност на четиритактовия си събрат - 250 F .
    Моторът е много добър наследник на XC серията . Почти минимално , но същевременно добре 'екипиран' като Off-Road мотоциклет , от фабриката твърдят , че е 'Ready to Race' след покупка от шоурума на представителството .
    Но както обикновено , решихме да видим дали ще успеем да опровергаем гореспоменатото твърдение от KTM .


    Представянето на 150 ХС се сътоя в Straddleline ORV Park / Вашингтон . Успяхме да се сдобием с KTM-a един ден по - рано , за да го тестваме и изкажем мнение за списанието .
    Първото нещо , което направих след като запалих мотора бяха няколко задни гуми , за да усетя съединителя и силата му .
    Впечатление прави това , че мотора наистина излиза достатъчно подготвен от завода или с други думи - Ready to race !
    Запалва се доста лесно , двигателят е нагласен според средната надморска височина , а отделно се чувства толкова лекичък като никой друг мотор досега.
    Теглото му ( на празен резервоар ) е само 93 килограма ! Обемът на резервоара е 11 литра , а гумата е '18 .

    Скоростната кутия може да бъде в полу - широко ( semi wide ? ) съотношение или дълго - затворено close ratio ? - вие избирате . Цялостното скоростно съотношение на КТМ-а е снишено до последната скорост . ( Скоростната кутия е с близко предавателно отношение на първите предавки и с по-голяма разлика на предавателното отношение на горните предавки )
    Така , че началните скорости са предназначени за по - техническите и напрегнати участъци , a четвърта , пета , шеста скорост са разтеглени за изкарването на по - добър спринт по правите участъци . Разбира се , тук идва да дам коментар и за съединителят - Brembo хидравличен с лесно пренагласяне и страхотен контрол !
    Това придава на мотора кросов характер , който може да използва капацитета си и на дълги прави участъци , но така или иначе трябва да бъде вкаран в обороти .


    Потеглянето от втора скорост от старт при състезанието не беше никакъв проблем ... до превключването на по - горна скорост KTM-а държеше преднина , но след това по - големите мотори ме изпревариха . 150 кубиковият модел има толкова повече густо от 125 ... трудно е да се опише . Всичко , което притежава 125 кубиковият оранжев мотор на KTM - като надеждност , възхищение го има и 150 , само където е той е по - бърз ! Има доста повече тяга от 125 , която почва от средните обороти . Не е никак муден и е доста конкурентен , като се има в предвид , че не спира да дърпа след подаване на газ , вместо да чувстваш забавяне . Тогава достигаш средните обороти , където мотора започва да изпъква над останалите . Откакто е монтиран по - тежък маховик оборотите не удрят рязко като на SX от предната година , което го прави чудесен за Off-Road . Също така XC дърпа по - добре в максималните обороти от SX , което означава , че можеш да задържаш скоростите малко по - дълго преди превключване . Отделно предната гума се вдига без усилия , когато се наложи да прескачаш някои препятствия като камъни и дърва .





    П.С.
    Утре ще допреведа цялата статия
    Последно редактирано от Димитър; 18-12-09, 22:10.
    [URL="http://userbarmaker.com/"][/URL]

  • #2
    До: 2010 KTM 150 XC - Race Test ( превод )

    KTM са направили няколко промени по шасито - ревизирана тройна скоба , която компенсира с 22 милиметра , отколкото с 20 ( на миналият модел ) ( ревизиран е тройника на кормилото с променен офсет 22мм от 20-те мм на минало годишния модел (изместването-офсета е разстоянието от равнината образувана от осите на двата амортисьора и оста на кормилото, т.е. коловете са с 2мм по-напред) Тази промяна не създава много забавяне при завиването и не добавя чувство за тжко завиване, но изглежда че дава стабилност на мотора в бързите участъци) . Тази промяна помага на мотора да има повече стабилност при по - бързите участъци . Окачването беше натоварено почти на максимум според килограмите ми - 84 . И въпреки изобилството от препятствия като камънаци , дървета , гуми - то се представи без проблем ! Но за по - бързите състезатели може да се сложи и по - силна пружина , която да обира нещата по - твърдо .



    Претърпях и няколко падания с мотора , които ме забавиха по време на състезанието , но като цяло мотора се държа много добре и успях да завърша на задоволително място , въпреки че бях много близо в класациите до Професионалният клас . Но естествено не бих винил мотора , за този резултат ... Бих се представил много по - добре ако не бяха тези няколко мои падания .

    Втората стъпка от Race теста беше да се справя с WORCS събитието , което настъпи на следващият ден . Моторът беше толкова по - лек и маневрен от който и да е друг . Но все пак не трябва да забравяш , че иска да го държиш в постоянен оборот . Моторът е бавен ако не играеш по - нервно с газта му . Дори и на участъците с препятствия не трябва да го изпускаш от обороти , където ако си с 250F можеш да се отпуснеш малко и без допълнителни усилия да задминеш препятствието , но при 150 ХС трябва да си нащрек и да извърташ ръчката , когато е необходимо . Цялото време прекарано с този мотор е истинско забавление . Забавление , защото звучиш бързо и чувстваш , че се возиш наистина така , защото и звука ти подсказва това .



    Окачването , като на всяко ХС е страхотнo ! То съчетава способностите на мотора , както в trail така и в други дисциплни . Нагласено е ПЕРФЕКТНО за състезатели с тегло не повече от 75 килгорама , но пружините се справят чудесно и с 85 килограма ( като мен ) . Но ако сте над тази граница , ще трябва да ги подмените с по - твърди .

    Такааа ... къде 150 се отличава от другите ?
    1. Управлява се страхотно !
    2. Спокойно може да се конкурира с по - големи мотори .
    3. Спирачките действат безупречно , естествено роля играе и наистина лекото тегло на мотора .
    4. Резервоара може да изкара едночасово състезание . Новост тук е , белият цвят , който спомага да следите нивото на горивото .
    5. При провеждането на състезанието някои от консумативите при КТМ-а издържаха двойно на живота на някои японски марки .

    Следва въпросът "Имаше ли нещо , което да не харесаме в този мотоциклет ?"
    Отговорът е - Не .

    Така , че ако се оглеждате за лек двутактов мотор и търсите алтернативата на 250 кубиков четиритактов - KTM 150 XC е отговорът ... който е отличен избор за ездачи с килограми не повече от 75 . За цената от 6998 $ получавате много 'performance' и сме сигурни , че не до късно бройките на този мотор ще се изкупят и ще дадат доволни усмивки на новите им собственици .



    2010 KTM 150 ХС
    Тегло ( на празен резервоар ) : 93 килограма .

    Равносметката :

    Кое е якото ?
    - Удивителна тяга и сила
    - Способен както за Off-Road , така и за Крос
    - Много лек като усещане , както никой друг мотор досега !
    - Излиза от завода с напълно пригодена Off-Road 'екипировка'

    Кое не е ?

    - Къде е ел. стартера ?
    - Какво щеше да бъде ако беше 175 ?
    - Трябва да се добавя масло в бензина ?


    ***


    Превод завършен
    Последно редактирано от Димитър; 18-12-09, 22:22.
    [URL="http://userbarmaker.com/"][/URL]

    Коментар


    • #3
      До: 2010 KTM 150 XC - Race Test ( превод )

      Този мотор ми е фаворит. Има всичко което ми трябва да има един мотор като за мене За разлика от Джими Люис аз имам една забележка - височината на седалката е за мутанти с крака по 2 метра. Височина на седалката 985мм не ми е по вкуса. Само за сравнение ще спомена, че на Хонда ЦРФ250Х е 958мм или около 27мм по-ниско. Дори на най-високия ЦРФ450Х се сяда на 963мм от земята. На КТМ-а обаче седалката няма толкова дунапрен даже, че да си го направи човек да може да стига земята.
      Въпреки всичко модела го слагам в категорията "мотор-мечта"

      п.п. На въпроса какво щеше да е ако беше 175сс отговора който ми идва е - ами слабо ХС200
      Последно редактирано от Димитър; 18-12-09, 22:41.
      2010 CRF 250 R

      Коментар


      • #4
        До: 2010 KTM 150 XC - Race Test ( превод )

        БРАВО на пича дето е превел статията..да му цъкнете по една точка немедленно
        ..статията първо я бяха пуснали в списанието и наистина ми бе много интересна..ама на български си е друго нещо

        моточето наистина е много хубаво-карал съм и 125 и 200 и да ви кажа това по средата май ще е най добре
        125 е супер но е излишно слабо като въртящт момент а 200 пак е хубаво но реално е прекалено напомпано 125 има доста повече тяга от ниски но пък дърпа и доста брутално като го попришпориш , наскоро гледах графиките на мощтността -на 200 то въртящият момент между 2 и 4000 оборота нараства толкова че и повече колкото на 125 от 3 до 8-9000 което си е доста рязък удар а във същото време мощтностите им максималните са почти идентични тоест получава се някакво доста скокливо 125 което е готино за фрирайд каране но за състезания уморява доста.
        на въпроса какво ще е ако е 175..според мен отговора е -почти перфктно и ..може би скоро от КТМ ще се усетят за това защото и 150 то или 144 както се наричаше до сега /на практика е същото само името е сменено/ имаше доскоро нервен нрав..явно тази година и понеже ХС модела е и офф роуд малко са го кротнали с по тежък маховик предполагам и може би и малко и с запалването и карбурацията ..от друга страна както са тръгнали да оправят 150 то може би и няма и да има нужда от 175 ..времето ще покаже
        Последно редактирано от mitkov; 29-12-09, 12:50.

        Коментар


        • #5
          До: 2010 KTM 150 XC - Race Test ( превод )

          Ако биха ме питали кой мотор ще препочета за крос трасе или бързо ендуро по хубави скоростни горски пътечки и черни пътища с много завои и виражи по тях, 100% бих избрал този звяр. Усещанто да караш мотор в оборот е ненадминато като чувство в тялото и звука в ушите.
          Много лек и предостатъчно силен за смешнити си килца = фън фактор 1000%

          има едно но! че този мотор върви така, когато всичко е абсолютно 6 по него. Бутало, цилиндър, клапи, вата в заглушителя, карбурация и т.н. А колко от нас могат това да го държат в перфектно състояние за всяко каране ...

          Но все пак не трябва да забравяш , че иска да го държиш в постоянен оборот . Моторът е бавен ако не играеш по - нервно с газта му . Дори и на участъците с препятствия не трябва да го изпускаш от обороти , където ако си с 250F можеш да се отпуснеш малко и без допълнителни усилия да задминеш препятствието , но при 150 ХС трябва да си нащрек и да извърташ ръчката , когато е необходимо . Цялото време прекарано с този мотор е истинско забавление


          Ако обаче става въпрос за засукано ендуро, с много стръмни изкачвания, със спирания и тръгвания от място, с преодоляване на препядствия с каране на ниска скорот и т.н. бих избрал 200-та.
          Наистина както казва Митков 200-та е способен да те измори от дърпането си от ниски към средни (за такова дърпане 250 4Т могат да си мечтаят) а това в многочасово каране може да се окаже като минус за физиката на предмишниците.

          Въпреки всичко аз си оставам почитател на 250XC модела , който е много по универсален от този. Моя мотор мечта

          Последно редактирано от Краси; 29-12-09, 16:11.
          Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

          Коментар

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X