ТМа е мания! Щом имаш възможност за избор и не те притеснява цената, няма какво да избираш.
ТМа е готов, само си поръчай и моношока Олинс... Няма отпушване, няма реджетинг... Предница, задница всичко е класика... Двигателите в завода се пипат с пръсти до последния детайл...
Колега наистина ТМ е мотор за ценители, всичко му е добре направено и изпипано. Единствения минус е че никой от нас не е карал и никой неможе да каже как се държи на практика като поведение, двигател и окачване. Аз също съм много любопитен да разбера и все още чакам обещания тест райд от Гоблин
Пробата на 250ката ще дойде когато моторът се зачисли служебен мой, което за малко да се случи при последното ми прибиране но разумът и чувството ми за самосъхранение надделяха.
Що се отнася до машината - разликите с другите марки описани по-горе са очевидни, но ако трябва да се сложат черно на бяло най-важните са следните:
- Алуминиева рамка. Без коментар.
- Ауспух HGS
- Фрезован тройник, дебело кормило Reikon на тампони (опция на другите пазари)
- Предница Marzocchi 50мм. Единственият друг мотор който идва с такава е новата Бета 2009 racing edition (специалната серия). Това е предницата заради която Tm спряха да предлагат опцията преден Ohlins 48мм с обяснението "Ohlins-а остаря, Марзокито е по-добро и ненапразно в заводския отбор ползваме само това".
- Заден амортисьор Оhlins (отново - опция на всички други пазари).
- Линково окачване.
- Преден диск диаметър 270мм (най-големия на пазара), апарат Брембо, помпа nissin
- Съединител AJP, хидравличен.
- Джанти Excel, алуминий 7000, фрезовани, японски. Това са обръчите които можеш да купиш по щатските интернет магазини в горната категория. Всички други ексели които идват като оригинален монтаж на японски и други мотори са лети, алуминий 5000, малайзийски и подобни (не че са лоши, пак са ексел, просто са друга категория). Разликата в цената между двата вида е повече от двойна.
- Гуми мишелин.
- Фрезовани главини.
Моторът си е ръчна изработка и просто няма екивалент. Откъдето и да го погледнеш. Ако се заиграеш да вземеш предницата и задния олинс отделно за друг мотор, вече си отскочил на две хиляди евро. Като пример за разликата с останалите марки можеш да огледаш задните линкове на окачването и лагерите на тройника - идват щедро наблъскани с висококачествена грес от завода, както си му е реда, а не леко мацнати като всички останали (основно японци). Разликата е че при другите при интензивно каране, ако не се сетиш да си разглобиш задното окачване още при изкарването от сандъка и да си го гресираш като хората (а малко хора се сещат), след няколко месеца сменяш втулки.
Повече реклама няма да му правя, това е мотор за познавачи. Ако не може човек да оцени разликите, няма смисъл да го взима - когато взимаш нещо по-добро от другите, трябва да можеш да се радваш на разликата спрямо другите машини, а не да се чудиш дали си направил правилния избор. Все пак в избора влизат детайли като дизайн и прочие, а при тези машини дизайнът е класически, красотата е в детайлите и в изработката и е въпрос на вкус. Не е шарен и бляскав, няма шарени главини и червени нипели по спиците, няма оранжеви точици по капачката на резервоара, няма цветни ръкохватки и т.н. - всичко е насочено към ефикасност без финтифлюшки.
Здравината му е завидно добра - Тм са специалисти по картинг двигателите и правят двутактови двигатели от 30 години. Нагласата на двигателя е спортна, резачка си е, но мощност има на всякакви обороти. Има опционални пружини за изпускателната клапа ако искаш да го направиш по-мек.
Цената са ти я казали в магазина, мога да ти гарантирам че няма друг пазар на който ще намериш такава.
Единствената разлика между 2008 и 2009 е маската на фара и запалването с две криви при 2009 (може да се сложи на 2009 )
Недостатъците му са че няма какво да му добавиш - всичко си идва от завода. Също така седалката му е враг на хемороидите - твърда е като градинска пейка. Май тия които са го проектирали не са от тия дето карат седнали.
А, да не забравя, ендурото си идва със сертификатите за регистрация. Можеш да си го караш по пътищата но не му е там мястото.
За сравнение с гас гас и с ктм - сравнение няма и не може да има. Нито КТМ-а нито гас гас са лоши мотори, напротив, КТМ-а има опция електрически стартер, гас гас е добра машина, но се състезават в абсолютно различни ценови категории - на западните пазари разликата в цената им е над 1500 евро ако не се лъжа - Tm-ът там е много по-скъп, и това е за версия без заден олинс и без тампони на кормилото, и по принцип клиентите му са хора които са бивши притежатели на ктм, гас гас и подобни. Каква е ценовата разлика в България не знам, но ако не е поне 3-4000лв разлика в полза на гас гас или ктм, няма въобще какво да го мислиш.
Ако не ти е проблем английския повършей в екзотичната секция на www.thumpertalk.com/forum P.S. От 2009-та ГасГас също са с 50мм предници (Sachs). И гумите са Мишелин...
Коментар