Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Test Drive на КТМ ЕХС-R 530 by Жоро Хаджиев ;)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Test Drive на КТМ ЕХС-R 530 by Жоро Хаджиев ;)

    Искам тук да се изкажа за впечатленията си, които имам от карането си с този модел през трите дни на триповете с австрийската група, която ни бе на гости преди седмица. Наложи се по субективни и обективни причини да си намеря втори мотор за последните три дни от карането и моят приятел Янчо Терзиев ми даде неговия КТМ, за което съм му благодарен !
    Всички знаят, че съм фен на Хонда, но не съм се изказвал никога ласкаво за ендуро варианта на CRF 450 X, докато от 250 Х съм много доволен и все още мисля, че той е един от водещите четиритактови спортни ендура от "четвърт литровия клас" !
    Наскоро пробвах новата Yamaha WR 450 F, но да ви кажа честно, не останах твърде очарован и от нея като цяло. Вярно, окачването можеше да се настрои още, но поведението на двигателя не ми допадна никак, макар да е по-контролируемо от това на Honda 450 X !
    Карал съм и Хускварна 450, за която смятам все още, че е най-дървения мотор, който съм тествал някога.
    И така, все още нямах фаворит сред по-мощните ендуро мотоциклети, който да ме накефи по-просто казано ...
    Така се качих с недоверие и на новия КТМ 530 онази сутрин, а ми предстоеше да водя групата по всички по-шибани пътеки от състезанието в Стара Загора през тази година, като се започне през етапа "Пътеките на дивите животни" и се завърши със "Стълба към небето". Направо със страх възседнах "новия" си кон и си мислех колко ли падания ми предстоят през този ден ...


    Първоначално трябваше да се карат около 10 км рали само по черни пътища от Копринка до Мъглиж, където хващахме вече пътеките една по една. Още след първия километър разбрах, че моторът се държи страхотно на такива участъци и спокойно го юркаш по дългите прави и по завоите без да се притесняваш, че може да ти избяга на някой завой или коловоз. Толкова сигурен не бях се чувствал с никакъв мотор до този момент ! Двигателят не те стряска с неконтролеруема сила, въпреки, че е 500 куб.см, а поема меко, като след това много бързо набира скорост, която може сигурно да надмине и 160 км/ч за твърде кратко време. Предницата стои залепена стабилно за земата, но малко по-рязко подаване на газ я отлепя лесно, когато това се наложи ! С такова държане на мотоциклета можеш дори да експериментираш без да изпиташ страх, че ще те изпорти някъде, стига да имаш вече достатъчно опит в ендурото. С една дума, голям кеф ! Така се бях увлакал по едно време от карането, че когато спрях до пресичането на асфалтовия път Казанлък - Шипка и се обърнах назад, видях нашите приятели да вдигат пушилка далеч назад, някъде около "Косматката".


    Наистина голям кеф е този мотор, но ми предстоеше тепърва истинското ендуро в планината и все още не знаех как той ще се държи там, тъй като съм си направил "Х"-са да преминава като Ролс ройс по камъните и така исках да е всеки мотор.
    Честно да ви кажа, големи ядове брах първия ден с окачването на КТМ-а, докато го настроя горе-долу по мой вкус. Първоначално ме хвърляше от камък на камък по пътеките, които бяха съставени само от каменни реки. "Мадър факинг съспеншън" беше станало нарицателен израз на групата на бързаците след няколко мои спирания на места, по които с CRF-a преди направо прелитах ! За щастие механикът на австрийците Ханес беше с групата и ми подсказа, какви са приблизителните настроки на компрешъна и ребаунда (при КТМ те са обратно на японските), та работата се пооправи по едно време, но въпреки всичко моторът при качване по камъни продължавше да се върти и да ме блъска рязко в различни посоки. Практически на първа скорост беше невъзможно да се кара по плаващите камъни дори и много бавно. Направо бях бесен по едно време и тогава точно Ханес видя веригата и задния пиньон ...
    Поне 10 последователни ролки от веригата липсваха и от там половината зъби на пиньона ! Янчо беше карал много време на състезанието в Габрово с изронени всички зъби на предния пиньон и така ролките бяха изпадали в различни отсеци на веригата.
    "Утре ще сменим веригата и пиньона и ще видиш как всичко ще се оправи !" - каза Ханес и на другия ден след спешната доставка от бат Дак, КТМ-ът вече беше коренно различен, макар да не постигна успехът на водене по камъните, така както луксозно го прави CRF 250 X !


    Искам да спомена тук друго предимство на тази машина, което не ме изненада, но съм длъжен да го изтъкна. Това е катеренето без възможност за засилка. Там, където слабичкият CRF 250 едвам излиза без възможност за подготовка поне от 10 метра или ако е много стръмно няма как да излезе, КТМ-ът тръгва и ускорява без проблем нагоре ! Е, има много неудобни места, където е меко, неравно и мощният мотор се затрудни, но все пак стигна доста по-нагоре и съм убеден, че след още няколко опита щеше да го качи, стига аз да не бях каталясал по едно време от проби ту с единия, ту с другия мотор.
    Това, разбира се бяха само опити, както казах по много стръмен склон и едва ли в нормално каране ще се наложи да се катериш точно там !


    През останалото време КТМ 530 вдъхва отново сигурност и респект и практически няма място откъдето не можа да премине било то на качване или спускане под какъвто и да е ъгъл. За трети ден каране от по около 5-6 часа на ден можех да поведа групата през места, които не познавам, без да се притеснявам, че ще се изложа и където със слабичкия CRF 250 бих се почувствал несигурен при моите 87 кг. Ако познавх мотора още по-добре, нямаше да се притеснявам пък ни най-малко, особено по големи камъни. Въпреки, че е доста по-тежък от 250-тката, КТМ 530 на каране се чувства лек и е очудващо маневрен в гората, което също приятно ме изненада !


    Докато все пак с 250 по спънатите, тесни места с остри завойчета си правиш много фън и е по-лесен за каране, то по дъгите, стръмни и равни склонове КТМ-ът е направо цар на планината ! Двигателят може да отброи няколко оборота като "ИЖ" на критичните места и да се изкачи без да прехълца и угасне, както правят неговите японски или други европейски събратя от по-големия клас 450 или 450+.
    Освен всичко това, КТМ ЕХС 530 е доста икономичен мотор, въпрки, че специално на този са правени промени по "отпушване" на двигателя, тъй като той идва, както знаете с някакви норми и стандарти на ЕС.



    И така, моето заключение за този мотора е:
    Много добър двигател за ендуро. Най-добрият, който съм карал до сега. Еластичен, плавен и едновременно мощен и пъргав, когато трябва. Това бяха моите представи за ендуро двигател и ето, той стана действителност !
    Достатъчно лек при каране за класа си, като тежестта му се усеща чак когато трябва да го изправиш при полягане обратно на стръмния склон !
    При каране с голяма скорост е сигурен и много добре влиза в завоите без предницата да стои нестабилно.
    По окачването за мен, въпреки че го хвалят, има какво още да се желае, макар да е направено много. Без линк на задния амортесьор при всяко съприкосновение с остър по-голям камък, особено при по-малка скорост, липсата на характерното рамо се усеща ! Това не е болка за умиране, но ако желая моторът да е напълно според моите изисквания за ендуро, бих му взел окачване "Олинс" от по-скъпите разработки. Поне тази фирма има всякакви видове за КТМ.



    И накрая да обобщя:
    КТМ ЕХС-R 530 е един чудесен мотоциклет за ендуро и въпреки, че много сме се шегували с "оранжевия тийм". Това е било повече приятелска закачка, отколкото заяждане, породена от някои смешни слухове за повреди, които все още не мога да опровергая тъй като аз само правих тест на качествата на този мотоциклет на каране, а не на издържливост ! Няма тук да споменавам и чупещия се пачи крак, който не оправиха с години ...
    Въпреки всичко, ако японците не подобрят своите ендуро мотоциклети относно комфорта на каране и качествата на двигателя, тъй както това направиха австрийците (италианци), моят следващ мотоциклет ще е твърдо КТМ.

    Надявам се, че съм ви бил полезен с този тест, който е напълно безпристрастен !




    По стълбата към небето.


    Някои вече добре познават този хребет.


    ... и това качване по стълбата, което за съжаление втората група не успяха да осъществят по обективни причини, но за това скоро сигурно ще разкаже колежката ми от Crazy job - Ивка.


    Енинските сколонове.


    "Камъчетата на Брандауер"


    Язовир Копринка
    Всички снимки са от споменатото каране с австрийците !

    За сведение на феновете на КТМ още една информация от кухнята:
    Моделът ЕХС 250 4Т - 2010 г, който тестваше цяла година познатия на всички Ерик Брандауер и с който спечели не един ендуро-крос няма да бъде произведен серийно ! Проекта е спрян, поради незаинтересованост на фирмата към него !
    Последно редактирано от Жоро Хаджиев; 14-10-08, 02:27.
    Ендурото и сексът не са шега работа !
    -------------
    Животът се измерва с броят на издишванията !

    http://sixdayscrazyjob.com
    http://crazy-job.com

  • #2
    До: Test Drive на КТМ ЕХС-R 530 by Жоро Хаджиев

    Всичко хубаво, ама двигателя май не е от най-надеждните
    0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
    Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
    Суперскан България www.decbg.com
    Машинно почистване на DPF/FAP филтър

    Коментар


    • #3
      До: Test Drive на КТМ ЕХС-R 530 by Жоро Хаджиев

      Първоначално публикуван от kiki.t Преглед на мнение
      Всичко хубаво, ама двигателя май не е от най-надеждните
      Аз имах удоволствието да подкарам 530-ката която ви беше на гости миналата седмица. И да ти кажа много ме кефи. Само, че я карах с орегиналните пиньони и имаше страшно дълги скорости.
      Не мога да изкажа някакви генерални мнения, защото направих само едно кръгче. Но това което ме впечатли беше стойката на мотора, и стабилността при вискока скорост в ливади и черни пътища.
      KAWASAKI Let the good times roll

      Коментар


      • #4
        До: Test Drive на КТМ ЕХС-R 530 by Жоро Хаджиев

        Жоро,евала че споделяш с колегите си личните си впечатления.
        Няма по-ценно нещо от опита на опитен човек!!!

        Коментар


        • #5
          До: Test Drive на КТМ ЕХС-R 530 by Жоро Хаджиев

          Благодаря, Яворе !

          Още ведъж го казвам:
          Не правя тест на издържливостта на мотора, тъй като тогава нямаше да го карам 20 часа общо, а минимум 120

          Карал съм и предишни модели на КТМ, но не съм бил очарован. Този наистина ме сюрпризира и затова написах този материал !
          Съотношението преден/ заден пиньон беше 13/52.
          Ендурото и сексът не са шега работа !
          -------------
          Животът се измерва с броят на издишванията !

          http://sixdayscrazyjob.com
          http://crazy-job.com

          Коментар


          • #6
            До: Test Drive на КТМ ЕХС-R 530 by Жоро Хаджиев

            Може и да не му е тук мястото но би ли разяснил за нас по неуките какво му е на тоя мотор CRF450X та толкова го оплюваш и каквото и сравнение се прави с него и то като мотор от най отвратителните аз до колкото разбрах и ти караш такъв само че 250????
            Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
            Honda doninator 650 4RUNNER 5gen limited

            Sofrace Offroad Team

            Коментар


            • #7
              До: Test Drive на КТМ ЕХС-R 530 by Жоро Хаджиев

              Всъщност голямият КТМ ти отива.

              Коментар


              • #8
                До: Test Drive на КТМ ЕХС-R 530 by Жоро Хаджиев

                Първоначално публикуван от evgeniml Преглед на мнение
                Може и да не му е тук мястото но би ли разяснил за нас по неуките какво му е на тоя мотор CRF450X та толкова го оплюваш и каквото и сравнение се прави с него и то като мотор от най отвратителните аз до колкото разбрах и ти караш такъв само че 250????
                Разбира се, че ще разясня !
                Аз никога не робувам на марки, защото мога да си взема почти винаги моделът, който най-много ми харесва ! Винаги до сега съм бил очарован от Хонда. Имал съм XL 250 R, XR 250 Baja, Africa Twin, CRF 250 X, леки автомобили Хонда и всички са били безкрайно издържливи с изключение на всмукателните клапани на последния модел "Х", които трябваше да сменям между 10 хил. и 15 хил. километра и които все пак не са кой знае какъв разход !
                Пробвал съм няколко варианта на CRF 450 X, призведени през различни години, но да си призня честно, никой не ми хареса, нито като поведение на двигятеля за ендуро, нито като окачване. Мотоциклетът е разработен буквално на основата на кросовия модел и нищо кой знае какво не е направено за да бъде той едно хубаво и комфортно ендуро. Двигателят е много рязък, без плавните първоначални ниски, които да те изкарат от трудна ситуация при бавно и стръмно катерене, какъвто стил все повече се налага в българския шампионат. Няма как да подготвяш мотоциклет за BAJA 1000 и той да става за "спънатото" ендуро с траялски елементи, което практикуваме ние в Бълагрия.
                Ако искаш да караш рали, CRF 450 X е един перфектен мотор за това, само че качествата му са твърде тясно насочени !
                Обратно на него, CRF 250 X е определено направен за "спънато" ендуро. Сравнително плавен, с чудесно окачване (меки пружини), той е в състояние да изкатери много стръмни наклони и ако се наложи да тръгне от място, без да буксува, да се мята встрани или да хвърля камъни и да окопава. Разбира се 250 куб. мотор няма тази сила да тръгне от място и да изкачи много стръмен наклон, тъй както 450 кубиковия, но с това всеки притежател на 250, 4Т трябва да се примири за сметка на невероятния fun, които моторът ти доставя по тясната пътечка в гората.
                Аз не упреквам Хонда, тъй като фирмата съкрати супсидиите към разработки в мотоциклетостоенето за сметка на новия водороден двигател, където всъщност е и бъдещето на Планетата и предимно затова двата мотора 250 и 450 Х са създадени за различни дисциплини от ендурото, но ние трябва трезво да си изясним какво точно искаме да караме, за да си вземем подходящия.
                В това отношение КТМ са постигнали много, като са създали един мотоциклет, който отговаря и на изискванията за спънато ендуро и на тези за рали !
                Вижте какво, не ме разбирайте грешно ! НЯМА мотор, който идеално ще се справи и с ралито и с траяла, но говоря за един приличен компромис !
                Искам последно да поясня, че Кокера е на същото мнение, на което съм и аз и ако 450 моделите на Хонда са едни от най-добрите мотоциклети за мотокрос, то в ендурото фирмата трябва доста още да се потруди, за да изкара моделът, който достойно да съперничи на KTM и дори на Ямаха !
                Твърде скептично съм настроен и към промените, които Хонда са направили за 2009 г. на своите машини, защото техният проблем в ендурото идва най-вече от кросовото поведение на двигателя, което, ако за USA е добре, то за България е много неприемливо !
                Ендурото и сексът не са шега работа !
                -------------
                Животът се измерва с броят на издишванията !

                http://sixdayscrazyjob.com
                http://crazy-job.com

                Коментар


                • #9
                  До: Test Drive на КТМ ЕХС-R 530 by Жоро Хаджиев

                  Благодаря за изчерпателното разяснение на мнението ти относно модела 450x тъй като аз до скоро карах ДОМИНАТОР и ос скоро карам 450Х чисото нов и все още нямам опита да направя тези сравнения поради простата причина че това са коренно различни като концепции мотори и този мотор все още ми се струва като летящо колело се питах толкова ли е лош този мотор или е въпрос на личностни предпочитания какво ще караш на мен мотора ми допада и мисля да си го карам поне до момента до който не успея да направя разлика между моторите от този клас !!!!! И аз да добавя едно мнение на мен пък не ми допада мотора YZ450 що така се разтреперва предницата на тия мотори и защо характера на този мотор е такъв че винаги се опитва да се отърве и да изхвърли пътника който се е качил да го кара един приятел кара такъв как го кара в гората тва не ми става ясно
                  Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
                  Honda doninator 650 4RUNNER 5gen limited

                  Sofrace Offroad Team

                  Коментар


                  • #10
                    До: Test Drive на КТМ ЕХС-R 530 by Жоро Хаджиев

                    Първоначално публикуван от evgeniml Преглед на мнение
                    И аз да добавя едно мнение на мен пък не ми допада мотора YZ450 що така се разтреперва предницата на тия мотори и защо характера на този мотор е такъв че винаги се опитва да се отърве и да изхвърли пътника който се е качил да го кара един приятел кара такъв как го кара в гората тва не ми става ясно
                    Колега то ако YZ не ти харесва, що не се качиш тогава на CRF да видиш колко е по-рязък. Грешно ти е мнението, защото тези мотори са за мотокрос а не за гората, и определено на седалката не стои пътник а състезател, ето защо тези мотори са такива. Състезателите които ги карат имат съвсем други гахлета с тези мотори.
                    Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                    Коментар


                    • #11
                      До: Test Drive на КТМ ЕХС-R 530 by Жоро Хаджиев

                      Първоначално публикуван от Краси Преглед на мнение
                      Колега то ако YZ не ти харесва, що не се качиш тогава на CRF да видиш колко е по-рязък. Грешно ти е мнението, защото тези мотори са за мотокрос а не за гората, и определено на седалката не стои пътник а състезател, ето защо тези мотори са такива. Състезателите които ги карат имат съвсем други гахлета с тези мотори.
                      точно с CRF го правя това сравнение и стигам до този извод тъй като в момента карам такъв но сравнението го правя между CRF450X и YZ450F с 4 скорости и определено сам на мнение че ямахата е по рязка
                      Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
                      Honda doninator 650 4RUNNER 5gen limited

                      Sofrace Offroad Team

                      Коментар


                      • #12
                        До: Test Drive на КТМ ЕХС-R 530 by Жоро Хаджиев

                        Първоначално публикуван от evgeniml Преглед на мнение
                        точно с CRF го правя това сравнение и стигам до този извод тъй като в момента карам такъв но сравнението го правя между CRF450X и YZ450F с 4 скорости и определено сам на мнение че ямахата е по рязка
                        Колега, Х на хонда е за ендуро а YZ на ямаха е за мотокрос, какво тогава искаш да сравняваме
                        Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                        Коментар


                        • #13
                          До: Test Drive на КТМ ЕХС-R 530 by Жоро Хаджиев

                          Първоначално публикуван от Краси Преглед на мнение
                          Колега, Х на хонда е за ендуро а YZ на ямаха е за мотокрос, какво тогава искаш да сравняваме
                          ееееееее чак до толкова ги различавам моделите ЖОРО беше написал че двигателя на Х е неконтролируем вапроса беше в какво яамахата тръгва доста по силно от ниските обороти дори и от Р варянта на хонда ние или поне аз не ги сравнявам просто казвам на мен какво ми харесва тук поне за мен е въпрос кои какво си търси и за какво ще го ползва мотора. Ти да не се обиди нещо?
                          Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
                          Honda doninator 650 4RUNNER 5gen limited

                          Sofrace Offroad Team

                          Коментар


                          • #14
                            До: Test Drive на КТМ ЕХС-R 530 by Жоро Хаджиев

                            Явно са се усетили, че дръгливоста на 500 кубиковите машини не се харесва и са ги омекотили в ниските. Същото нещо забелязах в при гасгас 515, който карах преди 2 дена. Много мек и контролируем в ниските, но същевременно много мощен щом му дадеш мъгел.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Test Drive на КТМ ЕХС-R 530 by Жоро Хаджиев

                              а това EXC-R се явява XC или бъркам

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X